كلي يا بسبس خلي الرجل اللي جوه بتغذي ربنا يجبهولك بالسلامه
هي المرحله بتاعتك دي فيها اكل كتير
تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )
ع
26-09-2009 | 02:03 PM
أ
26-09-2009 | 02:04 PM
,؛.بصى يا بيبو انا خالتى كانت علطول تقولى اللى تاكل شطه كتير تحمل فى اولاد مش بنات بس انا بكره الشطه اصلا بس هى بتبقى غلط عشان البواسير وخصوصا ان الحامل بتبقى معرضه للبواسير اكتر من اى حد تانى والحاجات الممنوعه بتختلف من دكتور للتانى بس انا الدكتور بتاعى مناعنى من كل اسماك البحر والكابوريا والجمبرى والكولا والجبنه النيستو والشيكولاته والقرفه والمقليات كلها قالى عشان وزنك ميزدش اوى وندخل فى متاهه سكر الحمل والكبده ممنوعه والشيبسى ومش فاكره والله ايه تانى هفتكر واقولك
أ
26-09-2009 | 02:05 PM
,؛.لا يا هوبا دانا بغل صغير شغال اكل ههههههههههههههههه
ق
26-09-2009 | 02:06 PM
ست بقى ولا راجل اهم حاجة الواحدة تبقى مستريحة وواثقة .. وربنا يقومنا كلنا بالسلامة ان شاء الله احنا وبيبيهاتنا
هههههههههه ماشى يا بسبس انتى قوليلى الاسهل ايه اللى مسموح
هههههههههه ماشى يا بسبس انتى قوليلى الاسهل ايه اللى مسموح
y
26-09-2009 | 02:06 PM
انا جربت دكتور مره واحده بس لما كنت بركب اللوب وركبته ببنج كلى اساسا
بس للاسف ههى دلوقتى سافرت تشتغل في الكويت :( وكانت مسيحيه بس والله كانت محترمه وحبوبه اوى وكنا متصاحبين على بعض في كل عيد لينا ولا ليهم لازم تتصل وتعيد على بعض :)
المره التانيه بقى رحت لدكتوره عشان اشيل اللوب :) بس وقعت في واحده حماره اوى ولانى فضلت اروحلها في اول الحمل على ماروحت لدكتورى ده هو هو اللى ولدنى في ملك
اعدت تبخ في نافوخى وكلام اهبل كله ولما روحت للددكتور بتاعى وعدنى انه يبستفها خصوصا انه هو مدير المستشفى اللى هى بتشتغل فيها هههههههه
بس للاسف ههى دلوقتى سافرت تشتغل في الكويت :( وكانت مسيحيه بس والله كانت محترمه وحبوبه اوى وكنا متصاحبين على بعض في كل عيد لينا ولا ليهم لازم تتصل وتعيد على بعض :)
المره التانيه بقى رحت لدكتوره عشان اشيل اللوب :) بس وقعت في واحده حماره اوى ولانى فضلت اروحلها في اول الحمل على ماروحت لدكتورى ده هو هو اللى ولدنى في ملك
اعدت تبخ في نافوخى وكلام اهبل كله ولما روحت للددكتور بتاعى وعدنى انه يبستفها خصوصا انه هو مدير المستشفى اللى هى بتشتغل فيها هههههههه
ق
26-09-2009 | 02:07 PM
يعنى بالنسبة للدكتور بتاعك انا مجرمة
امبارح كنت هموت على الكابوريا جبتها بس طلعت حراقة موووووت اروح اولع فى نفسى بقى
وبعدين انا باكل سمك كتتتتتير جداااا
امبارح كنت هموت على الكابوريا جبتها بس طلعت حراقة موووووت اروح اولع فى نفسى بقى
وبعدين انا باكل سمك كتتتتتير جداااا
y
26-09-2009 | 02:08 PM
بسبس الراجل ده حمار ليه كده
يعنى ايه يمنعك من السي فود اتهبل ده ولا لا اييييييييييه
يعنى ايه يمنعك من السي فود اتهبل ده ولا لا اييييييييييه
ع
26-09-2009 | 02:10 PM
صحيح يا بسبس معلش سؤال
انتي عندك نقص في هرمون الغده الدرقيه ؟
لوكده بتاخدي علاج اثناء الحمل ولا لا
عشان انا عندي وبجد الموضوع ده مازمني
انتي عندك نقص في هرمون الغده الدرقيه ؟
لوكده بتاخدي علاج اثناء الحمل ولا لا
عشان انا عندي وبجد الموضوع ده مازمني
y
26-09-2009 | 02:11 PM
بيبو السمك والسي فود حلوين اوى
اللى اعرفه انه غلط فيالحمل في الاول الكبده والبلح والجبن المطبوخه والقرفه والكرفس
بسبسب هانم وهو مانعك من الجبنه النستو وانت لسه ضاربه سنتدوتش نستو بالخيار ازاااااااااااااااااااااااى
اروح اقول لهش ناو :)
اللى اعرفه انه غلط فيالحمل في الاول الكبده والبلح والجبن المطبوخه والقرفه والكرفس
بسبسب هانم وهو مانعك من الجبنه النستو وانت لسه ضاربه سنتدوتش نستو بالخيار ازاااااااااااااااااااااااى
اروح اقول لهش ناو :)
أ
26-09-2009 | 02:11 PM
,؛.والله يا بيبو فى ممنوعات بالهبل انا مكنتش فاكره كدا بس عادى اهو الحياه شغاله اهو دانا هموت على جمبرى صينيه ومش عارفه متفكرينيش عاااااااااااااااا :cry:
ق
26-09-2009 | 02:12 PM
بصى البلح عادى.. انا كنت بضرب منه كميات والدكتورة قالتلى انه مفيد جدا ومفيش منه مشكلة ..
انا اللى بجد بعانى عشان امنعه الشيبسى والحاجات الساقعة
انا اللى بجد بعانى عشان امنعه الشيبسى والحاجات الساقعة
ق
26-09-2009 | 02:13 PM
يابنتى السمك والسى فود عادى.. فى بس انواع هى اللى غلط.. مش فاكرة هى ايه بس مش السمك بتاعنا العادى ده.. واهم حاجة فى السى فود انها تبقى مستوية كوووووووويس
y
26-09-2009 | 02:13 PM
اغنيه شيرين الجديده كتر خيري
مصورها كليب وهى حامل وشكلها تخين ووشها منفخ هههههههه
مصورها كليب وهى حامل وشكلها تخين ووشها منفخ هههههههه
y
26-09-2009 | 02:16 PM
لا يابيبيو البلح بيعمل على تسهيل الولاده في الاخر
فطبيعي انه في الاول ممكن لاقدر الله يوقع الحمل + انه مليان سكريات بالهطل بيخلي الفيل نفسه يتخن
الدكتور كان مانعنى من البلح والمانجه والعنب عشان مليانين سكريات مركزين اوووووى تتخن العفريت + ان المانجه مليانه املاح فممكن تنفخنى مايه على الفاضي واملاح ودوشه بقى
فطبيعي انه في الاول ممكن لاقدر الله يوقع الحمل + انه مليان سكريات بالهطل بيخلي الفيل نفسه يتخن
الدكتور كان مانعنى من البلح والمانجه والعنب عشان مليانين سكريات مركزين اوووووى تتخن العفريت + ان المانجه مليانه املاح فممكن تنفخنى مايه على الفاضي واملاح ودوشه بقى
أ
26-09-2009 | 02:16 PM
,؛.هههههههههههههه يميم هو مانعنى عشان انا حالتى صعبه شويه مع الغده الدريقه واليوم والفسفور وكدا الحاجات بايظه يعنى وكدا بس مش مانع منها اخت جوزى عادى يعنى
,؛.بالنسبه للجبنه النيستو والله يا يميم نفسى فيها فا قولت اضربى سندوتش بس الصراحه هو مش سندوتش هما 4 :shy:
,؛.بصى يا هوبا انا شيلاها خالص معادا ربع بس يعنى هى اصلا 4 فصوص انا شايله 3 وتلت تربع وماشيه بربع ومش شغال كمان فا يعتبر مش عندى نقص وبس دانا معنديش اصلا وباخد اه دوا ليها بتتحدد الجرعه فى الحمل كل شهر بتعملى تحليل دم بيشوف الجرعه زايده ولا ناقصه بس فى حالتى انا سبحان اللى جسمى ماشى بأقل جرعه من الدوا لدرجة ان دكتور جراحقالى انا المفروض اخد 200وانا باخد 50 بس ولما عملت تحليل دم طلعت ال 50 ممشيانى تمااااااام الحمدلله والدكتور قالى ان الخوف بيبقى فى الجرعات الكبيره مش جرعتى الصغيره دى فا مفيش مشاكل ان شاء الله وانتى ان شاء الله تبقى بردو جرعه قليله مفيش منها خوف ان شاء الله
,؛.بالنسبه للجبنه النيستو والله يا يميم نفسى فيها فا قولت اضربى سندوتش بس الصراحه هو مش سندوتش هما 4 :shy:
,؛.بصى يا هوبا انا شيلاها خالص معادا ربع بس يعنى هى اصلا 4 فصوص انا شايله 3 وتلت تربع وماشيه بربع ومش شغال كمان فا يعتبر مش عندى نقص وبس دانا معنديش اصلا وباخد اه دوا ليها بتتحدد الجرعه فى الحمل كل شهر بتعملى تحليل دم بيشوف الجرعه زايده ولا ناقصه بس فى حالتى انا سبحان اللى جسمى ماشى بأقل جرعه من الدوا لدرجة ان دكتور جراحقالى انا المفروض اخد 200وانا باخد 50 بس ولما عملت تحليل دم طلعت ال 50 ممشيانى تمااااااام الحمدلله والدكتور قالى ان الخوف بيبقى فى الجرعات الكبيره مش جرعتى الصغيره دى فا مفيش مشاكل ان شاء الله وانتى ان شاء الله تبقى بردو جرعه قليله مفيش منها خوف ان شاء الله
ع
26-09-2009 | 02:17 PM
بسبس زعلت من سؤالي ومشيت :(
أ
26-09-2009 | 02:18 PM
,؛.لا يا يميم دى ولدت من كمااااااان دى بنتها عندها 8 شهور دلوقتى دى هى الهانم اللى تخينه ومنفخه انا اصلى شوفتها فى حفله قريب
أ
26-09-2009 | 02:20 PM
,؛.وازعل ليه يا هوبا يا عبيطه انتى هو فى حاجه تزعل؟؟ لا انا مش حساسه خالص من ناحية الموضوع دا
,؛.متخافيش عادى ومش بحس بالنقص خالص بالعكس انا الحمدلله تماااااام وبعدين يميم شافتنى لايف وتقولك مفياش حاجه ناققصه عنكم يعنى ههههههههههههههههههههههه عندى عدد 2 ايد وعدد 2 رجل وعدد2 عين وزيهم ودان يعنى الحمدلله هههههههههههههههه
,؛.متخافيش عادى ومش بحس بالنقص خالص بالعكس انا الحمدلله تماااااام وبعدين يميم شافتنى لايف وتقولك مفياش حاجه ناققصه عنكم يعنى ههههههههههههههههههههههه عندى عدد 2 ايد وعدد 2 رجل وعدد2 عين وزيهم ودان يعنى الحمدلله هههههههههههههههه
ع
26-09-2009 | 02:20 PM
اه يا بسبس انا باخد 50 الحمد لله
والحمد لله انك مظبطه النسبه كده تمام ما شاء الله
انا الغده الدرقيه جاتلي بسبب الحمل الحمد لله
والحمد لله انك مظبطه النسبه كده تمام ما شاء الله
انا الغده الدرقيه جاتلي بسبب الحمل الحمد لله
ع
26-09-2009 | 02:23 PM
ايوه ديولدت من زمان جابت مريم بس هي كده احلي احلوت بقيت انثي شويه مش زي زمان زي الواد الصايع