انا كنت شايفاكوا بتتكلموا عن الاسماء.. هقولكم على الاسماء اللى عندنا فى العيلة
البنات:
يارا - أروى - روان - صوفيا - علا - رنا - سلمى - لميس - فريدة - كارمن - ملك - نيرة - آية - فرح - زينة
الولاد:
زياد - كريم - ياسين - يحيى - آدم
تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )
ق
25-09-2009 | 10:10 PM
ق
25-09-2009 | 10:11 PM
يعنى يا هوبا لما اجى اشترى فى 12 هلاقى صيفى عادى؟؟
(
25-09-2009 | 10:12 PM
انا الحمد لله يا قمر اةة يا حبيبتى هتلاقى لبس فى الشتا انا لغاية دلوقتى لسة ماشترتش حاجة وهشترى الشهر الجاى ان شاء الله اعتقد ان هدوم البيبى اللى ممكن تكون موجودة طول السنة عشان الناس بتخلف طول السنة :D
بنات انا عندى مغص جامد وظهرى بيوجعنى ورجلى فيها خدلان وبطنى شادة جامد انا خايفة تكون اعراض ولادة من الصبح وانا تعبانة جدا
بنات انا عندى مغص جامد وظهرى بيوجعنى ورجلى فيها خدلان وبطنى شادة جامد انا خايفة تكون اعراض ولادة من الصبح وانا تعبانة جدا
ع
25-09-2009 | 10:13 PM
مش عارفه يا بيبو لو هتلاقي ممكن يكون بواقي موسم
مش انتي هتولدي في 4 ابقي هاتي الحجه بتاعتك في 4 هتلاقي خريفي او شتوي
مش انتي هتولدي في 4 ابقي هاتي الحجه بتاعتك في 4 هتلاقي خريفي او شتوي
ا
25-09-2009 | 10:13 PM
ربنا يخليكى يا اننوسة بجد مشدودة اوى هههه لاقينا حاجة تشغلها بس يازوق الكى بورد برجلها هههه وبتضحك
هوبة نينا وبنتا قبل شارع العريش على طول بس الناحية التانية بعد كازينو الموعد على طول
هوبة نينا وبنتا قبل شارع العريش على طول بس الناحية التانية بعد كازينو الموعد على طول
ق
25-09-2009 | 10:14 PM
طيب كويس الحمد لله طمنتينى
سلامتك يا كاتو ان شاء الله بسيطة.. بيتهيألى انه عادى .. انتى لسة فى التامن ؟ تابعى لو فى افرازات او حاجة.
سلامتك يا كاتو ان شاء الله بسيطة.. بيتهيألى انه عادى .. انتى لسة فى التامن ؟ تابعى لو فى افرازات او حاجة.
ق
25-09-2009 | 10:15 PM
ان شاء الله فى مارس يا هوبا...
ربنا يسهل بقى انا وحظى
مش عايزة انزل اشترى دلوقتى
ربنا يسهل بقى انا وحظى
مش عايزة انزل اشترى دلوقتى
(
25-09-2009 | 10:17 PM
ازيك يا هوبا اخبارك اية يا قمر انتى وندى(f)
ع
25-09-2009 | 10:18 PM
toty858;10319311:
ربنا يخليكى يا اننوسة بجد مشدودة اوى هههه لاقينا حاجة تشغلها بس يازوق الكى بورد برجلها هههه وبتضحك
هوبة نينا وبنتا قبل شارع العريش على طول بس الناحية التانية بعد كازينو الموعد على طول
طيب معلش انتي جربتيه وفي قسم محجبات
ولو مفيش مين اللي بيشتغل راجل ولا ست واسعاره ؟
معلش اصلي محتاره اوي مش عايزه ابوظ شعري عايزه اقصه قصه حلوه كده
وكنت عايزه اروح بتاع ش العريش بس مقلقه منه اوي مش مرتحاله خالص
ق
25-09-2009 | 10:19 PM
صحيح يا بنات سمعت من فترة كده دكتور فى التليفزيون بيقول ان المواليد لازم يتوزنوا كل شهر مثلا عشان الام تعرف اذا كان لبنها كفاية ولا لأ .. لانه لو بيزيد بشكل طبيعى يبقى مش محتاج صناعى لكن لو مش بيزيد يبقى اللبن قليل .
ع
25-09-2009 | 10:20 PM
سلامتك يا كاتو يمكن عملتي مجهود عشان كده في الم
c
25-09-2009 | 10:22 PM
ازيك يا بيبو يارب تكونى بخير
المقاس بيكون طول السنه عادى اللى ممكن تقلقى منه هو هدوم الصيفى فالشتا والعكس لكن المقاس عادى
ازيك يا كاتووو
المقاس بيكون طول السنه عادى اللى ممكن تقلقى منه هو هدوم الصيفى فالشتا والعكس لكن المقاس عادى
ازيك يا كاتووو
ع
25-09-2009 | 10:25 PM
قصة كبيرة;10319344:
صحيح يا بنات سمعت من فترة كده دكتور فى التليفزيون بيقول ان المواليد لازم يتوزنوا كل شهر مثلا عشان الام تعرف اذا كان لبنها كفاية ولا لأ .. لانه لو بيزيد بشكل طبيعى يبقى مش محتاج صناعى لكن لو مش بيزيد يبقى اللبن قليل .
اه فعلا لازم يتوزن
بس انتي المفروض تحاولي مع الطفل بكل الطرق عشان يرضع يعني متستسلميش للبن الصناعي لانه هيجي وقت الطفل هيتعود علي الصناعي ويسيب صدرك
عشان كده المفروض الام بعد ما تولد تاخد ابنها علي طووووول ترضعه
وكمان لبن السرسوب اللي في الاول ده مهم جدا جدا دي بيعلي نسبه الذكاء عند الطفل
ومتقليش لا رضعته كفايه لا علي اد ما تقدري ترضعيه الايام الاولي لانه بجد الرضاعه في الايام دي بتكون بشكل اساسي مناعته
ق
25-09-2009 | 10:25 PM
الحمد لله كويسة يا جميل
ايوة ده اللى بتكلم عليه يا انوسة.. انى هبقى عايزة اشترى سالوبيتات خفيفة مش شتوى .. وانا عايزة انزل اشترى على السادس او السابع ان شاء الله يعنى عز الشتا.. بس انا هولد فى مارس ان شاء الله
ايوة ده اللى بتكلم عليه يا انوسة.. انى هبقى عايزة اشترى سالوبيتات خفيفة مش شتوى .. وانا عايزة انزل اشترى على السادس او السابع ان شاء الله يعنى عز الشتا.. بس انا هولد فى مارس ان شاء الله
(
25-09-2009 | 10:25 PM
ازيك يا انوس عاملة اية واخبار اناناسة اية مش انا دخلت الثامن والحمد لله ربنا يسهل عقبال التاسع عشان اخلص صحتى راحت :ss::D
ق
25-09-2009 | 10:27 PM
ايوة يا هوبا تمام.. وكمان الرضاعة هى اللى بتحفز الصدر على انتاج اللبن.. ومفيش حاجة اسمها تنظيم رضاعة فى الاول. البيبى لازم يرضع وقت مايحب ويشبع..
ع
25-09-2009 | 10:31 PM
لا مفيش تنظيم في الاول ولا حتي بعدين الطفل لما يكون عايز يرضع اديله علي طول متسبهوش يبكي
صعب اوي اوي التنظيم
صعب اوي اوي التنظيم
ع
25-09-2009 | 10:39 PM
بصي يا بيبو فتره الخريفي دلوقتي وفي شهر 3 او 2
ق
25-09-2009 | 11:00 PM
انا مقلقة حاسة انى مش هعرف اشترى حاجة خالص
هو احنا مفروض ننزل مع حد ولا عادى مع نفسنا ..!!
هو احنا مفروض ننزل مع حد ولا عادى مع نفسنا ..!!
y
25-09-2009 | 11:04 PM
وكمان في حاجه ممكن تعرفوا بيها ازا الطفل بيرضع ويشبع منك ولا لا
لانهم كده كده بيناموا من كتر المجهود وهما بيرضعوا يعنى بتلاقيه مابيكملش 5 دقايق على صدرك ويروح في نوم عميق
انه يعمل بيبي وكيكي كويس وتلاقيه بيعمل كيكي اكتر من مره في اليوم كمان
كده تعرفي انه لبنك كفايه عليه ومش محتاج صناعى وارف
لانهم كده كده بيناموا من كتر المجهود وهما بيرضعوا يعنى بتلاقيه مابيكملش 5 دقايق على صدرك ويروح في نوم عميق
انه يعمل بيبي وكيكي كويس وتلاقيه بيعمل كيكي اكتر من مره في اليوم كمان
كده تعرفي انه لبنك كفايه عليه ومش محتاج صناعى وارف