تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
د
السلام عليكم اخباركم ايه وها يا يميم طمنيني نويتي علي امتي؟؟؟
y
يوم الخميس ان شاء الله يا ايمي
y
اناهاقوم بقى الحق اروق البيت لانى كمان مش عامله اكل النهارده
ومش عاوزاه يجى يلاقي البيت عامل زى سوق الكانتو كده
واكد على الشنتع بتاعت المستشفى خايفه اكون نسيت فيها حاجه
l
ازيكم يا مامايهات المستقبل
P
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم ياقمرات يارب تكونوا بخير

ربنا يقومك بالسلامة يايميومتى ويجعلها ساعه سهله يارب ويباركلك ف ملك وسلمى وتاريخ ولادتها مميز ماشاء الله مش حانغلبى ف حساب سنها على المدارس ههههههههه

ازيكم كلكم انتم واولادكم يارب تكونوا بخير
ق
السلام عليكم

ازيكم؟
ا
salad;10316393:
توتى المشكله ان فيه اجسام مش بترتاح على اى وسيله كل ماتستخدم حاجه تعمل نزيف ممكن يستمر وممكن لفتره لغايه ما الجسم ياخد عليها بس انا موش هستحمل كل شويه نزيف فقررت اركب لوب والدكتور بتاعى مريح جدا اعتقد موش هيتعبنى بس انا سالت دكتور قالى تركيبه موش متعب وفى دقايق قليله حتى لو متعب هيكنو ارحم من الحبوب لازم كل يوم فى نفس الميعاد وحوارات فاشله ملهاش لازمه

تصدقى انا عاوزه احمل تانى دلوقتى وحشتنى احاسيس الحمل قوى ونفسى اعيش التجربه تانى


والله انا فعلا يا سلاد لو الحبوب تاعبتنى كدة مش هستخدمها واخلينى في الكوندوم احسن واهى مدة قليلة وربنا يستر
انا كمان والله نفسي احمل تانى بس مستنية الرضاعة تخلص :)

salad;10316406:
اناولدت سيزيرين لان زياد منزلش الحوض وكانت راسه لفوق

انا كمان جربت مولفيكس وفعلا حلوه جدااااا بس جربتى مولفيكس داى اند نايت عاوزه اجربها بس موش لاقيه مقاس زياد انا بستعملها هى وبامبرز السعودى وجربت كمان كان بيبي بس معجبتنيش

هسالك سؤال غبى شويه هو المفروض نغير مقاس الحفاضه كل قد ايه ولا ايه المؤشرات اللى نعرف بيها ان المقاس بقى صغير على البيبى

بس انتى ولدتى قبل معادك اعتقد الدكتور استعجل كان ممكن يستنى شوية
غيري المقاس لما تلاقي الحفاضة ماسكة على البيبي او بتعلم في جسمة


salad;10316410:
هو سيف ستورز نظامه فى اللبس ايه اصلى رحته مره واحده ومش فاكره نظامه وفيه لبس اولادى حلو ولا بناتى اكتر زى معظم المحلات انا جربت لفلى فعلا لبسه حلو وجبت حبه من بليز مام لبس الخروج فيه كان حلو وبرده مووش بيتاثر بالغسيل


سيف ستورز لبسو تحفة اوى وخصوصا في البنات علشان حاجاتة اكتر بس في الولاد بردو بيحط حاجات جميلة
بليز مام مقاس مايا مش حلو هناك المقاسات الاكبر احلى

salad;10316446:
مهو انا موشكل شويه هوزن الولد وبعدين المقاسات مثلا يعنى الاقى مكتوب على مقاس من 4 ل 9 كيلو والمقاس اللى بعده من 7 ل20 كيلو افهم ايه من ده يعنى لو البيبى 8 كيلو يلبس مقاس كام يا ريت تكونى فاهمانى

انتى المفروض ليكى متابعة مع دكتور الاطفال كل شهر بتوزنى البيبي بس عموما يعنى مثلا مقاس 3 في مولفكس من 4 ل 9 لو البيبي وزنة بيتراوح في الوزن دة تجبية لو اقل او اكتر بتروحى المقاس اللى قبل او بعد
قصة كبيرة;10318817:
السلام عليكم

ازيكم؟

ازيك يابيبو
ق
ازيك يا ام مايا وازى مايا عاملين ايه؟
ا
الحمد لله يا بيبو انتى اية الاخبار مع الحمل خلصتى فترة الوحم الحمد لله
c
سالخير
ا
سالنور ياخضرة :)
ع
ازيكم
اخباركم اييه؟
ع
توتي سيف اسعاره ايه بيستهبل ولا معقول ؟
واخبار سيتي مول فيها محلات حلوه
s
مساء الخير يابنات

ازيك ياهوبا وازي ندي
ا
بصي ياهوبة انا روحت سيف وقت السيل
جبت لبس بالهبل من هناك لانة كان عامل سيل فظيع 50 و 60 في المية يعنى الفستان اللىكان ب375 كنت باخدة ب 170 كدة كان حلو ازوى بصراحة وكان فية حاجات ب 150 كنت باخدها ب70 كان سيل فظيع
بس هو في العادى اسعارو جملة بردو لان عندو حاجات كتير ميد ان فرانس

سيتتى مسئ اوى بصراحة محلات الاطفال للبيبي وحشة
بس في محل فينتى في الارضى سن ندى كدة يجنن
ع
اممم طيب هبقي اروح ابص بصه لان الشتوي بحد صعب الاقي حاجات حلوه
الصيفي بتكون التشكيله احلي
c
نور ديه اناناسه ههههههههههههه
توتى فين صوره الحلق حاولت ادور عليه عالنت ملاقتش حاجه

ازيك يا هوبا
ا
انا عجبنى عنددو طقم حلو اوى
جاكت وعلية سكيرت تجنن بالكلون شبهو تحفة اوى بس طبعا مش سن مايا خالص
كنت بقول اجيبو واشيلو
ا
استنى يا نوسة حفتح الاب توب بليل وانقلهالك
انا طنشت امبارح ونت هههه
c
توتى هو فين بليز مام
X