توتى المشكله ان فيه اجسام مش بترتاح على اى وسيله كل ماتستخدم حاجه تعمل نزيف ممكن يستمر وممكن لفتره لغايه ما الجسم ياخد عليها بس انا موش هستحمل كل شويه نزيف فقررت اركب لوب والدكتور بتاعى مريح جدا اعتقد موش هيتعبنى بس انا سالت دكتور قالى تركيبه موش متعب وفى دقايق قليله حتى لو متعب هيكنو ارحم من الحبوب لازم كل يوم فى نفس الميعاد وحوارات فاشله ملهاش لازمه
تصدقى انا عاوزه احمل تانى دلوقتى وحشتنى احاسيس الحمل قوى ونفسى اعيش التجربه تانى
تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )
s
25-09-2009 | 06:24 AM
s
25-09-2009 | 06:29 AM
اناولدت سيزيرين لان زياد منزلش الحوض وكانت راسه لفوق
انا كمان جربت مولفيكس وفعلا حلوه جدااااا بس جربتى مولفيكس داى اند نايت عاوزه اجربها بس موش لاقيه مقاس زياد انا بستعملها هى وبامبرز السعودى وجربت كمان كان بيبي بس معجبتنيش
هسالك سؤال غبى شويه هو المفروض نغير مقاس الحفاضه كل قد ايه ولا ايه المؤشرات اللى نعرف بيها ان المقاس بقى صغير على البيبى
انا كمان جربت مولفيكس وفعلا حلوه جدااااا بس جربتى مولفيكس داى اند نايت عاوزه اجربها بس موش لاقيه مقاس زياد انا بستعملها هى وبامبرز السعودى وجربت كمان كان بيبي بس معجبتنيش
هسالك سؤال غبى شويه هو المفروض نغير مقاس الحفاضه كل قد ايه ولا ايه المؤشرات اللى نعرف بيها ان المقاس بقى صغير على البيبى
s
25-09-2009 | 06:32 AM
هو سيف ستورز نظامه فى اللبس ايه اصلى رحته مره واحده ومش فاكره نظامه وفيه لبس اولادى حلو ولا بناتى اكتر زى معظم المحلات انا جربت لفلى فعلا لبسه حلو وجبت حبه من بليز مام لبس الخروج فيه كان حلو وبرده مووش بيتاثر بالغسيل
y
25-09-2009 | 06:43 AM
salad;10316406:
اناولدت سيزيرين لان زياد منزلش الحوض وكانت راسه لفوق
انا كمان جربت مولفيكس وفعلا حلوه جدااااا بس جربتى مولفيكس داى اند نايت عاوزه اجربها بس موش لاقيه مقاس زياد انا بستعملها هى وبامبرز السعودى وجربت كمان كان بيبي بس معجبتنيش
هسالك سؤال غبى شويه هو المفروض نغير مقاس الحفاضه كل قد ايه ولا ايه المؤشرات اللى نعرف بيها ان المقاس بقى صغير على البيبى
تغيري مقاس الحافضه على حسب وزن البيبي
بيبقى مكتوب على كل مقاس دايبر من وزن كام لكام
او لما تلاقي ان البيبي بدا يتسرب منه تعرفي انه داق عليه فتغيريه للاكبر يابطه :):D
s
25-09-2009 | 06:47 AM
مهو انا موشكل شويه هوزن الولد وبعدين المقاسات مثلا يعنى الاقى مكتوب على مقاس من 4 ل 9 كيلو والمقاس اللى بعده من 7 ل20 كيلو افهم ايه من ده يعنى لو البيبى 8 كيلو يلبس مقاس كام يا ريت تكونى فاهمانى
ع
25-09-2009 | 07:22 AM
حد هنا
m
25-09-2009 | 08:42 AM
جود مورنينج
أ
25-09-2009 | 10:08 AM
بجد مش مصدقاكم
فوق ال30 صفحة رغي
طبعا أنا نسيت كل اللي كنت عايزة أرد عليه وأعمله
اللي فاكره بقى سانوسان bad & shampoo ده يا مشمش شاور جل وشامبو مع بعض ... وأحلى من الشامبو لوحده ... الشامبو ب20 والكريم بتاع الزنك ب30 وقعدت معايا العلبة حوالي 3 شهور أو 4 :)
ايه تاني ... ايه تاني؟؟؟
ندى : ايه رأيك في رؤى أو رقية أو نُسيبة:tongue:(علشان اللي مش عاجبهم جويرية يجرالهم حاجة :)) أو لُجَيِْن يعني فضة ... وصفية فعلا حلو أوي ... أنا الصراحة لو منك جويرية مهما يقولوا :D
ايه كمان ايه كمان؟؟
اللوب: اللي الناس كانوا بيقولوه زمان على اللوب اتغير لأن فيه أنواع أحسن ... بس انتي متسترخصيش ... اشتري نوع كويس حتى لو غالي شوية ولازم تعملي عليه تشيك كل سنة علشان تطمني ... الحبوب الصراحة هي اللي تخوف لأنها هورمونات بالذات البنات اللي عندهم حالات سرطان والعياذ بالله في العيلة ... أنا لما اتكلمت مع الدكتورة بخصوص المنع قلت لها أنا عندي في عيلة ماما وبابا ناس جالهم سرطان فأنا مش هاخد هورمونات
ايه كماااان ايه كمااان؟؟
ميكو يا مجنونة يا مهبوشة ... أوعي تدخلي واحدة لسة متعرفة عليها بيتك وانتي في غربة؟؟ جوزك ليه حق يولع فيكي مش يزعل:mad: خطر موت موت موت وانتي حامل ومش هتعرفي تدافعي عن نفسك ببصلة
وايه كماااان ايه كمااان؟؟
البامبرز غيروا المقاس لما تحسيه بقى ضيق ومش مغطي المناطق بشكل محكم :D ويبتدي طبعا يسرب كتير ... الأوزان دي بتبقى بالتقريب لأن أجسام الأطفال مش زي بعض وأطوالهم مش زي بعض
ده كل اللي فاكراه ربنا يسامحكم بقى تعبتوني في القراية:confused::confused:
أشوفكم على خير إن شاء الله
فوق ال30 صفحة رغي
طبعا أنا نسيت كل اللي كنت عايزة أرد عليه وأعمله
اللي فاكره بقى سانوسان bad & shampoo ده يا مشمش شاور جل وشامبو مع بعض ... وأحلى من الشامبو لوحده ... الشامبو ب20 والكريم بتاع الزنك ب30 وقعدت معايا العلبة حوالي 3 شهور أو 4 :)
ايه تاني ... ايه تاني؟؟؟
ندى : ايه رأيك في رؤى أو رقية أو نُسيبة:tongue:(علشان اللي مش عاجبهم جويرية يجرالهم حاجة :)) أو لُجَيِْن يعني فضة ... وصفية فعلا حلو أوي ... أنا الصراحة لو منك جويرية مهما يقولوا :D
ايه كمان ايه كمان؟؟
اللوب: اللي الناس كانوا بيقولوه زمان على اللوب اتغير لأن فيه أنواع أحسن ... بس انتي متسترخصيش ... اشتري نوع كويس حتى لو غالي شوية ولازم تعملي عليه تشيك كل سنة علشان تطمني ... الحبوب الصراحة هي اللي تخوف لأنها هورمونات بالذات البنات اللي عندهم حالات سرطان والعياذ بالله في العيلة ... أنا لما اتكلمت مع الدكتورة بخصوص المنع قلت لها أنا عندي في عيلة ماما وبابا ناس جالهم سرطان فأنا مش هاخد هورمونات
ايه كماااان ايه كمااان؟؟
ميكو يا مجنونة يا مهبوشة ... أوعي تدخلي واحدة لسة متعرفة عليها بيتك وانتي في غربة؟؟ جوزك ليه حق يولع فيكي مش يزعل:mad: خطر موت موت موت وانتي حامل ومش هتعرفي تدافعي عن نفسك ببصلة
وايه كماااان ايه كمااان؟؟
البامبرز غيروا المقاس لما تحسيه بقى ضيق ومش مغطي المناطق بشكل محكم :D ويبتدي طبعا يسرب كتير ... الأوزان دي بتبقى بالتقريب لأن أجسام الأطفال مش زي بعض وأطوالهم مش زي بعض
ده كل اللي فاكراه ربنا يسامحكم بقى تعبتوني في القراية:confused::confused:
أشوفكم على خير إن شاء الله
c
25-09-2009 | 01:15 PM
سالخير
m
25-09-2009 | 02:49 PM
هاللو انووووووووووس
أ
25-09-2009 | 02:54 PM
m@hy;10312684:
قولولى ابدأ اجيب هدوم لبيبي من امتة؟؟
و اجيت ازاى يعنى؟
تجيبى من اول السابع يا جميلة ...
بس ازاى دى انا مش فاهماها ...؟؟:D
lifedrop;10313096:
مبرووووووووك يا انووووووووس التاااااااسع......
فضلك شوية حصى وتطلعى برة يا جمييييل...
اوعى تتهورى وتسبقينى ...استنى ما اخوض التجربة واقولك
ندى عايزة رقم موبايلك على الخاص يا كرووووووووشة
lifedrop;10313214:
ازيك يا ميكو و ازاى الحضانة اللى جواكى:)؟؟؟
كشفت نسا وقالت ان الحوض كويس ما شاء الله...بس ضغطى مش متظبط والبنت لسة منزلتش....
ويا انوسة بينزل عليا افرازات بيضا كتييييير...سالتها قالتلى ان كدة عنق الرحم بيستعد للولااااادة
وعلى فكرة يا جمااااعة كشف النسااااااا سهل جدا وعبيييط ....مش عارفة ليه فيه بنات بتخاااف منه؟؟؟؟
ايوة يا انوسة واحد بس ... ولونه دهبى وشبه الحلقان الدهب
فعلا كشف النسا ده تاااااااااااااافه :cool:
crazy ananas;10313246:
انا مش قلقانه من كشف النسا لكن عماله افكر البس ايه وانا ريحه ومش عارفه طب معلش يا ندى قوليلى انتى عملتى ايه ساعتها
انا روحت الصيدليه قولت عوزه حلق طبى لاقتها ادتنى علبه صغيره فيها تلات حلقان صغننين وهما بريمه واللى بتقفل من ورا بلاستك واحد شكله قلب وفيه فص والتانى نص دايره والتالت دوريه مقفوله صغنونه قوى
وهما شكل الفضه مش الدهب
انا بلبس بنطلون حمل و عليه بلوزة و لما بروح الدكتور بيكون فى مكتبه و الممرضة فى اوضة الكشف بقلع البنطلون فى اوضة و بتلف فى الملاية :o و اجهز و هو يدخل على الكشف على طوووووووووووول
miko85;10313339:
الحمدلله ياكاتو...خلاص هتولدي ياندي ياموره استعدي باه ...والحضانه كويسه بس تعبانه...
الحمدلله كويسين لسه اروح اطمن باه
واسمي اميره
عايز اخد رايكم...دلوقتي انا الحمدلله كملت شهرين وبابا عايزني اعملي ربط دلوقتي ....طيب اعمله علي اخر التالت...دلوقتي اعمله هنا ولا هناك عند بابا
ولو نزلت اعمله في مصر ينفع اجي تاني ولا ايه
وبابا بيقولو حمل التوينز صعب ومعرضه لاي حاجه تعالي هنا ونزلي علشان نكون معاكي علي طوول....طيب اسال هو بعد الشهر التالت بنبقي كويسين ويخف المغص...
كمان لو نزلت عادي مش عايزه اسيب جوزي لوحده كده لو نزلت هاسيبه اكتر من تسع شهور..
وقلي انتي عايزه تسيبني لوحدي
انا كده حيرانه مش عايزه اسيب جوزي لوحده وبين خوفي واسمع كلام بابا وانزل مصر قوللي رايكم
انا لو منك اسمع كلام باباكى و انزل مصر لانك حامل فى توينز ما شاء الله و ااعراض مضاعفة و شايفة ان الربط ضرورى و باباكى عنده حق مش هتستنى لما يحصل حاجة بعد الشر و جوزك لازم يقدر ده :)
toty858;10313459:
ازيكم يا بنات عاملين اية
ندى و انوسة شدو حيلكم هانت خلاص العد التنازلى بدأ
مين بعدكم دودو ولا مين ؟؟؟؟
كشف النسا مفيش اسهل منة متققيش خالص
البسى عادى لو انتى بتلبسي بنطلون حمل عادى جدا او فستان حمل برضو عادى
الدكتور بيسيبك تدخلى تظبطى نفسك وبعدين تندهية تكونى حطة الملاية على رجليكى كلها لغاية بطنك كدة وهو مش بيبيص اساسا هو بيقيس بصوابعة مش بعنية :)
والحلق الطبي المفروض انة لونة دهبي عادى والبريمة بتاعتو مش بلاستك كدة معتقدش ان دة طبي
الطبي متفرقيهوش عن الدهب
الكلف بيروح بعد الولادة فعلا يادودو متقلقوش خالص كل حاجة طلعت مع الحمل بجد بتنسيها بالكتير اوى على الاربعين
انا كان طلعلى شعر رهيب في بطنى وانا من الاول كان عندى شعر بس مش كتير يعنى المهم بعد الاربيعن راح كلو حتى الموجود من الاول كانى والله عملة بطنى ومبقاش يطاع تانى :)
اعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
بلاش تقولللى انى قرررربت :ss:
miko85;10313467:
مريسي ياقمر بس صعبان عليا اسيبه لوحده بس بردو خايفه علي التوينز وبحلم احلام مش حلوه بس قوللي التعب بيروح بعد الشهر التالت ولا بتدوا تتعبوا والاعراض التانيه ال بتحسوا بيها
وبعدين بحس اني مزنوقه علي طوول عادي ولا ايه
طيب ياحبيبتي انتي نزلتي امتي والاعراض ال بتجي بعد التالت غير الترجيع والغثيان في حاجات تاني بتحصل صعبه ....بيجي مغص علشان الرحم بيكبر
الاعراض بتختلف من واحدة للتانية يا ميكو
بس خلللى باك انتى ااعراض عندك هتكون مضاعفة عشان انتى ما شاء اللله توينز
sweet_toota;10313528:
انا رديت عليكى من كام صفحة بس يظهر مشوفتيهاش..الدكتور كتبلى على مثبت عبارة عن لبوس مهبلى وبردو بروجسترون زى ما عمو قال بس لسة مش لاقياه فى الصيدلية و جوزى عمال يقلى متاخديش هرمونات و خايف اوى بس انا عايزة اخده عشان ميحصلش الافرازات دى تانى
الف سلامة عليكى ربنا يشفيكى و يعافيكى يارب و ان شاء الله المرادى تلاقى النسبة قلت
طالما الدكتور كاتبه يبقى ليه لازمة و تسمعى الكلام :ss:
sweet_toota;10313587:
ازيك يا قمر و ازى مايا العسولة؟ اة مثبت بس انا عندى مشكلة عندى ورميين لييفيين على الرحم و هما طبيعى بيزيدوا من هرمون الحمل و الدكتور قالى هرمون البروجسترون هيكبرهم وانى هاخد جرعة بسيطة عشان الموضوع دة بس خايفة يأثر على الاورام مش اكتر
بالنسبالى يضر للاسف عشان الاورام وهو اختارلى اخف انواع المثبتات عشان الاورام الليفية متكبرش و ربنا يستر
يا بنتى انسى موضوع الاورام ده انا عندى ورم كبير و الحمد للله كويسة و محصلش حاجة
البرج اليسر;10313731:
عايزة اسال بالنسبة للحوامل الي في الشهر السابع او خلصوه كانوا بيحسو بشد في بطنهم واكانها بتطلع ادام بعد كده تفك اصل انا مش عارفة ده تقلصات وله حركة البيبي
دى حركة البيبى وهو مزنوق
بحس ان العيال دى محشورين يا حبايبى زى احساسنا لما نكون لابسين جزمة ضيقة علينا
CuTie KaTkOoTa;10313999:
احنا مسافرين ان شاء الله النهاردة بالليل
بس لسه محتارين بين اليكس وبين راس البر، ومعانا اخوات جوزي هنقعد الويك اند ده ونيجي عالطول، ادعولي بقي اخلص كل حاجة هنا ومنساش حاجة من اللي ورايا عشان انا بلف حوالين نفسي، هتوحشوني اليومين دول، بس ربنا يستر ونسافر بجد ومش تتاجل ولا يحصل حاجة.
تروحى و ترجعى بالسلامة ان شاء الله
love_me_more307;10314437:
بنات هو الحمل بيخلي الواحده تصهد ومتطيقش نفسها؟؟؟
ده من الحمل :D
ا
25-09-2009 | 02:56 PM
ازيكو
m
25-09-2009 | 03:00 PM
بت ياهدى بقولك هو السالوبيتات اللى عند لفلى ام 25 و 35 تنفع للبيت وتحتها فانله نص وفانله كم وبنطلون واللا هيبقوا خفاف اصل انا هولد ان شاء الله فى 12
أ
25-09-2009 | 03:30 PM
البرج اليسر;10315440:
هدي صحيح انا متشكرة اوي انك بعتيلي لينك بتاع حواديت ابله فضيلة انا لسه شيفاه دلوقتي
العفو على ايه ...؟؟؟
يارب يعجبوا يارا
lifedrop;10315501:
صحيح يا جمااااااعة...
سؤااال فنى.... هوا المفروض مامتكو تعمل مغااااااات او تشتريه وتوزعه على معارفكم وجيرانكم وقرايبكم وقرايب ابو المولود؟؟؟
ولا لما حد يجى يبارك يجى يشرب وخلاااص؟؟
لما حد يييجى يبارك كفاية :D
انتوا وراكم مصاريف و بامبرز
فراشه فى بيتها;10315746:
يا عيال عقد اختى الصغيره يوم الثلاثاء الجاى:)
الف مبروووووووووووووك
ربنا يتمملها بخير و عقبال ما تفرحى بريم يارب
yomizo;10316301:
ايه رايكم في اسم سلمى
حلو قوووووووووووووى (y)
yomizo;10316333:
مش عارفه والله انا نفسي فيعاليه مع انى عندى احساس دفين انى هارضخ لسلمى في الاخر
وحلمت انى سميتها سلمى فعلا بس انا اصلي حمايا عرقبلى كام اسم كده كنت حبالهم وهو اللى نفسه في سلمى
فانا حاسه انى لو سميتها سلمى هابقى بسميها عشانه مش عشان انا اللى اختارته لبنتى حد فاهم حاجه؟؟
عادى يا يميم
ما انا هسمى على اسم حماتى عشان ارضى جوزى و حماتى :D
البرج اليسر;10317670:
ازيكو
ازيك انتى يا منى ..؟؟
اخبار يارا ايه دلوقتى ...؟؟
s
25-09-2009 | 03:38 PM
ازيكم يا بنات
m
25-09-2009 | 03:41 PM
اهلا سمايلى
أ
25-09-2009 | 03:41 PM
meshmesh_romio;10317682:
بت ياهدى بقولك هو السالوبيتات اللى عند لفلى ام 25 و 35 تنفع للبيت وتحتها فانله نص وفانله كم وبنطلون واللا هيبقوا خفاف اصل انا هولد ان شاء الله فى 12
انا عن نفسى هلبس لولى كدة ان شاء الله كفاية قووووووووى :)
m
25-09-2009 | 03:51 PM
اختى كمان بتقولى كفايه كده سالوبيت قطيفه او اللى زى البشكير كده و2 فانله وبنطلون
ا
25-09-2009 | 04:00 PM
انا كنت بلبس بنتي في الشتاء بس كانت 6 شهور 2 شاية بكم انا شايفة الكت والنص ملهمش لازمة لاني مستخدمتهمش وفانلة شتوي كانوا بتوع ولاد اختي وبنطلون او شارب كلون وبعد كده سالوبت قطيفة مقفول من الرجلين ولو الدنيا ساقعة اوي البسها بروفر فوق ده ممكن تشوفوا ده كثير بس بالعكس يدوبك وكنت ساعات احس ان اطرفها سقعة
m
25-09-2009 | 04:13 PM
يم يم طمنينى عليكى الدكتور قاللك ايه