تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
(
ميكو هى زى ما انوسة قالت كل واحد بيختلف الاعراض بتعاتها عن التانية بس انتى حاولى ما تتاخريش انا المغص عندى لغاية النهاردة وكمان بحس بشد جامد فى بطنى بس انتى عشان حامل فى توينز فاعراضك اكتر حتى من اول الحمل اسالى باباكى احسن وقت تنزلى فية ومايكونش فى اى ضرر عليكى انا نزلت فى نص الخامس تقريبا
د
اخبار يميم ايه يا بنات
s
miko85;10313497:
اخبارك ايه بسالك علي طوول...انتي عملتي ايه روحت عند الدكتور..
الصديد مش عارفه لسه هاعمل التحليل ان شاء يوم السبت وكل يوم باخد حقنه انتي بيوتك 1500
وعارفه لسه كان عندي من عشرين يوم بس كان نسبته 20 دلوقتي 55 ربنا يستر
وان شاء الله هافكر في النزول


انا رديت عليكى من كام صفحة بس يظهر مشوفتيهاش..الدكتور كتبلى على مثبت عبارة عن لبوس مهبلى وبردو بروجسترون زى ما عمو قال بس لسة مش لاقياه فى الصيدلية و جوزى عمال يقلى متاخديش هرمونات و خايف اوى بس انا عايزة اخده عشان ميحصلش الافرازات دى تانى

الف سلامة عليكى ربنا يشفيكى و يعافيكى يارب و ان شاء الله المرادى تلاقى النسبة قلت
ا
ربنا يخليكى يا نوسة
بس بجد الحلق دة مش طبي
انا مش عارفة حلق مايا بكام لان اخت جوزى هيا اللى نزبت جابتو من صيدلية المستشفي
بس انا من كذا سنة سئلت علية وكان ب 20
اشتري واحد تانى اضمن واحلى الدهبي حلو جدا وشكلو زى الدهب انا قلعتو لمايا لما تمت 3 شهور :)
J
السلام عليكم يابالونات
بقولكو حد يعرف اسعار الاشتراك فى نادى وادى دجله ايه ؟ او نادى هليوبليس الشروق او اللى يعرف اى معلومه عن تمن اى نادى من النوادى الجديده اللى بتكون فى المدن الجديده زى التجمع الخامس والشروق يقولى عليها بليز
ا
توتا ازيك يا جميلة البروجسترون دة مثبت مش كدة ؟؟
انا كمان خدت مثبت لغاية الرابع والحمد لله كلو تمام ومايا زى السكر ماشاء الله متخافوش ياجماعة م المثبتات طالما الدكتور شايف ليها ضرورة
c
توتى قوليلى طيب الحلق الطبى ده فايدته ايه ويختلف ايه عن غيروا
b
يعنى يا كاتو لازم انزل قبل السادس ولا امتى بالظبط؟
ا
بصي يا نوسة
اللى اعرفو بصراحة يعنى :) اصل بعيد عنك اختك مش فقهية اوى ههه
انة مش بيعمل التهابات في ودن الاطفال لان الدهب او الاكسسوار وقتها ممكن يتفاعل مع جلد النونو وبعد الشر يعمل التهابات
وكمان شكلو شيك جدا :) هبئة اصورلكو بتاع مايا بليل :)
m
sweet_toota;10313528:
انا رديت عليكى من كام صفحة بس يظهر مشوفتيهاش..الدكتور كتبلى على مثبت عبارة عن لبوس مهبلى وبردو بروجسترون زى ما عمو قال بس لسة مش لاقياه فى الصيدلية و جوزى عمال يقلى متاخديش هرمونات و خايف اوى بس انا عايزة اخده عشان ميحصلش الافرازات دى تانى

الف سلامة عليكى ربنا يشفيكى و يعافيكى يارب و ان شاء الله المرادى تلاقى النسبة قلت

الف سلامه عليكي لو مالقتهوش هاتي حاجه غيره لان نزول الدم والافرازات البنيه لازم مثبت ضروري وعادي باخده مش بيضر ولا حاجه...بس متهيلي كان كتبلك علي اقراص احسن
toty858;10313534:
ربنا يخليكى يا نوسة
بس بجد الحلق دة مش طبي
انا مش عارفة حلق مايا بكام لان اخت جوزى هيا اللى نزبت جابتو من صيدلية المستشفي
بس انا من كذا سنة سئلت علية وكان ب 20
اشتري واحد تانى اضمن واحلى الدهبي حلو جدا وشكلو زى الدهب انا قلعتو لمايا لما تمت 3 شهور :)

ممكن لو اسمي واحده من بناتي مايا لو طلعوا بنات
ا
والله يا ميكو انا رديت عليكى قبل كدة :) لو عاوزة تسمى الاتنين مايا اتفضليه والله ميغللاش على النونات العسل ان شاءالله تشوفيهم بالسلامة :)
(
هو اللى اعرفة يا سارة قبل السابع عشان السابع بيكون شهر ولادة وبيرفضوا ان الحامل تركب الطيارة
m
toty858;10313566:
والله يا ميكو انا رديت عليكى قبل كدة :) لو عاوزة تسمى الاتنين مايا اتفضليه والله ميغللاش على النونات العسل ان شاءالله تشوفيهم بالسلامة :)

يارب ياخليكي لاه كفايا واحده بس... ماشوفتش ردك قبل كده
kato;10313568:
هو اللى اعرفة يا سارة قبل السابع عشان السابع بيكون شهر ولادة وبيرفضوا ان الحامل تركب الطيارة

يعني نزل ان شاء الله ننزل في السادس انتي نزلتي امتي ياكاتو
s
toty858;10313540:
توتا ازيك يا جميلة البروجسترون دة مثبت مش كدة ؟؟
انا كمان خدت مثبت لغاية الرابع والحمد لله كلو تمام ومايا زى السكر ماشاء الله متخافوش ياجماعة م المثبتات طالما الدكتور شايف ليها ضرورة


ازيك يا قمر و ازى مايا العسولة؟ اة مثبت بس انا عندى مشكلة عندى ورميين لييفيين على الرحم و هما طبيعى بيزيدوا من هرمون الحمل و الدكتور قالى هرمون البروجسترون هيكبرهم وانى هاخد جرعة بسيطة عشان الموضوع دة بس خايفة يأثر على الاورام مش اكتر

miko85;10313557:
الف سلامه عليكي لو مالقتهوش هاتي حاجه غيره لان نزول الدم والافرازات البنيه لازم مثبت ضروري وعادي باخده مش بيضر ولا حاجه...بس متهيلي كان كتبلك علي اقراص احسن

ممكن لو اسمي واحده من بناتي مايا لو طلعوا بنات


بالنسبالى يضر للاسف عشان الاورام وهو اختارلى اخف انواع المثبتات عشان الاورام الليفية متكبرش و ربنا يستر
m
kato;10313519:
ميكو هى زى ما انوسة قالت كل واحد بيختلف الاعراض بتعاتها عن التانية بس انتى حاولى ما تتاخريش انا المغص عندى لغاية النهاردة وكمان بحس بشد جامد فى بطنى بس انتى عشان حامل فى توينز فاعراضك اكتر حتى من اول الحمل اسالى باباكى احسن وقت تنزلى فية ومايكونش فى اى ضرر عليكى انا نزلت فى نص الخامس تقريبا

مغص بيريود علي طوول...علشان الجنين بيكبر والرحم بيقاوم التمدد خصوصا لو واحده اول حمل ليها
m
sweet_toota;10313587:
ازيك يا قمر و ازى مايا العسولة؟ اة مثبت بس انا عندى مشكلة عندى ورميين لييفيين على الرحم و هما طبيعى بيزيدوا من هرمون الحمل و الدكتور قالى هرمون البروجسترون هيكبرهم وانى هاخد جرعة بسيطة عشان الموضوع دة بس خايفة يأثر على الاورام مش اكتر



بالنسبالى يضر للاسف عشان الاورام وهو اختارلى اخف انواع المثبتات عشان الاورام الليفية متكبرش و ربنا يستر

طيب ماقلش ايه سبب الاورام دي
s
لا ملهاش سبب محدد بس هى ممكن تكون زيادة هرمون الانوثة عندى انوثة زيادة شوية :) الحمدلله على كل شىء
(
انا يا ميكو نزلت فى نص الخامس وكان ممكن انزل فى السادس بس انا نزلت بدرى
b
طيب ينفع انزل فى التامن يا كاتو؟ :D
ا
عايزة اسال بالنسبة للحوامل الي في الشهر السابع او خلصوه كانوا بيحسو بشد في بطنهم واكانها بتطلع ادام بعد كده تفك اصل انا مش عارفة ده تقلصات وله حركة البيبي
X