تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
r
شكرا يا بسبس حقوم شوية اعمل رز وبتنجان مقلى بالدقة :tongue::tongue:

وارجعلكم تانى

سوف نعود هههههههههههه
أ
بسبس ابيبيهات فى الاول لحد سن 3 او 5 شهور بيلبسوا سالوبيتات عشان تمسك جسمهم

انا جبت 5 غير ابو 60 يا مشمش

و مجبتش مقاس نيو بورن جبت ن 0-3 و من 3-6

و كمان كان لفلى منزل سالوبيتات قطيفة من الصياد الواحد على 24 بس مقاس نيوبرون و برجلين مقفولة و ماما قالتلى مش هيقضيها اسبوعين عى بعض جبت منه اتنين و قت مش مهم بس عشان مش بحب اللبس يبقى واسع اهو دول يبقوا مقاسها قصاد اللى عمها جايبهولها

عمها اصله جايبله واحد حلو ما شاء الله قووووووووووووووى
أ
kato;10312292:
انا كمان كلف الحمل مبهدلنى وبالذات رقبتى هدى انتى الدكتور مديكى علاج او حاجة للكلف انا قولت للدكتور قالى كلة هيروح بعد الولادة :ss:


مرضيش يكتبلى حاجة و قاللى هيروح لوحده بعد الوادة عشان ده كلف حمل ووجوده مرتبط بوجود الحمل

ربنا يستر



garfeild;10312298:
انا كمان ياهدى :(:(



:ss:
d
هدى انا كنت بعتلك رسالة على الخاص امبارح وصلتك و لا لأ
L
انا هقوم اشوف حالي اروق شويه في البيت
استغل اننا مش بطبخ الايام دي بنقضيها ديليفري :D:D لاننا راجعه من عند ماما من بعد الدلع اللي شفته مكسله اعمل اي حاجة :D واستغليت كلام اخو جوزي ومراته لانهم دكاتره قالوا لجوزي ان الحامل في الشهر السابع بيكون خطر عليها المجهود الكتير علشان الولاده المبكره وبما اننا استغلاليه طبعا مصدقت وقولتله فاضل اسبوع وادخل التامن ان شاء الله الاسبوع ده نقضيه دليفري ياحبيبي :D
أ
,؛.جوزى جيه انا فى الخلاعون بقى عشان هو فى السوبر ماركت وطالع سلاااااااام
d
بنات هوا لو الواحدة عايزة تحمل تعمل ايه و لوعايزة تأجل تعمل ايه بردو
(
مع السلامة يا سيمو انتى وبسبس (f)
(
dandona we bas;10312339:
بنات هوا لو الواحدة عايزة تحمل تعمل ايه و لوعايزة تأجل تعمل ايه بردو


لو عايزة تأجلى عندك وسائل كتير بتستشيرى فيها دكتور احسن وهو يقولك على الوسيلة المناسبة

انما لو عايزة تحملى دة بتاعة ربنا محدش لية يد فيها بس اعرف ان هما بياخدوا الفولك اسمع ان هو حلو والله اعلم وممكن باقى البنات يفيدوكى اكتر وان شاء الله تحملى عن قريب ان شاء الله

دوندون مش انتى من المنصورة صح ولا انا بيتهيئلى :D
L
dandona we bas;10312339:
بنات هوا لو الواحدة عايزة تحمل تعمل ايه و لوعايزة تأجل تعمل ايه بردو


لو عايزه تحمل تخلي بالها من ايام التبويض كويس اوي ويكون في جماع كتير في الفتره دي وتحاول بعد كل جماع متقومش بسرعه تفضل حوالي نص ساعه في السرير ومتتشطفش بأي مطهر بعد الجماع لانه بيموت الحيوانات المنويه
والتاجيل عكس الكلام ميحصلش جماع خالص في فتره التبويض وجوزها يستخدم كاندم لكن حبوب منع الحمل في الاول غير مستحبه
وطبعا كله بإراده الله انا مكنتش عايزه احمل وكنت ناويه اجل وحملت من ليلة الدخلة لاننا كنت لسه مخلصه البيريود وكانت الدخلة اليوم 14 من البيريود يعني التبويض بالظبط
سبحان الله اراده ربنا فوق كل شئ
s
ازيكوا يا حلويين؟؟؟
d
طيب و لو حصل جماع من غير كاندم بعد الدورة على طول يعني بعد ما تخلص بيوم لحد 5 ايام او حاجة عادي و لا فيه احتمال يحصل حمال
c
الله يبارك فيكى يا بيبو وعقبالك يارب
والله يا بنتى متلغبطه ومش قدره استوعب ههههههههههه ومش عوزه اروح للدكتوره المرادى عشان حاسه انى رايحه امتحان ههههههههههههه

مشمش انا قولت استخدم او زد ده للحفاضات وناويه استخدم لما يخلص كريم الزنك بتاع سانوسان

معلش اتاخرت روحت عملت رز وجيت
(
sweet_toota;10312368:
ازيكوا يا حلويين؟؟؟




اهلا يا قمر ازيك (f)
d
حد هنا يا قمرات يجاوبني على سؤالي يا قمرات
ا
roshy&hany;10311980:
بصى يا مشمش ده راى بعض البنات فى سانوسان وفى كمان نوع تركى حلو اوى اسمه دالين

انا باستعمل لفله سانوسان اللوشن وكريم الحفاض بجد تحفه احلى كريم حفاض بجد هو سانوسان بيعمل طبقه عازله بجد على جلد البيبى عمره ما شاء الله ما جابلها تسلخات
بس لسه عايزة اجرب الشامبو والشور جيل لانى جربت شامبو جونسون وبون بون الاتنين بينشفوا ششعرها مش لاقيه حاجه تخللى شعرها طرى


بصى هو العلبة الكبيرة من الشامبو تقريبا ب 25 جنيه وكمان كريم الزينك بنفس السعر تقريبا اتصلى بالصيدلية اضمن واسالى يامشمش عشان انا ضايعة ومش متاكدة

ودى صور المنتجات

كريم الزنك







الصابونة اعتقد والله تعالى اعلى واعهلم 6 او 9 جنيه








الشامبو








وعلى فكرة سانوسان المانى ومعروف ان الالمان بيكرهوا اليهود وبينافسوهم واحنا المستفادين وفى منه كمان مناديل مبللة

انا استخدمت كريم الزنك في يارا كان تحفة وفعلا رخيص 25وقعد معايا فترة كبيرة جدا
C
بسبس انتي هنا، الحقيني او اي حد، دلوقتي انا بعمل كفتة الفراخ اللي انتوا حطيتوا طريقتها قريب، وفرمت كله خلاص بس العجينة طرية اوي اوي وضفت بقسماط تاني وبردو مفيش فايدة ومش عارفة اعمل ايه البقسماط لو زودته عن كده هاتبقي كتير اوي، ساعتها مش هاتبقي كفتة فراخ لا بقسماط، كده استحالة هعرف اصبعها ولا اكورها ولا اعملها اي حاجة، ومفيش وقت اعمل حاجة تانية.
c
ايه ده اروح اتغدى ارجع الاقيكم مشيتوا

كتكوته انا معرفش بصراحه تعملى ايه
m
بنااانيت ازيكم
m
قولولى ابدأ اجيب هدوم لبيبي من امتة؟؟
و اجيت ازاى يعنى؟
X