تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
m
lifedrop;10313214:
ازيك يا ميكو و ازاى الحضانة اللى جواكى:)؟؟؟

كشفت نسا وقالت ان الحوض كويس ما شاء الله...بس ضغطى مش متظبط والبنت لسة منزلتش....
ويا انوسة بينزل عليا افرازات بيضا كتييييير...سالتها قالتلى ان كدة عنق الرحم بيستعد للولااااادة
وعلى فكرة يا جمااااعة كشف النسااااااا سهل جدا وعبيييط ....مش عارفة ليه فيه بنات بتخاااف منه؟؟؟؟



ايوة يا انوسة واحد بس ... ولونه دهبى وشبه الحلقان الدهب

الحمدلله ياكاتو...خلاص هتولدي ياندي ياموره استعدي باه ...والحضانه كويسه بس تعبانه...
crazy ananas;10313230:
ازيك يا ميكو اخبار التوينز ايه
انتى اسمك ايه صحيح

الحمدلله كويسين لسه اروح اطمن باه
واسمي اميره
عايز اخد رايكم...دلوقتي انا الحمدلله كملت شهرين وبابا عايزني اعملي ربط دلوقتي ....طيب اعمله علي اخر التالت...دلوقتي اعمله هنا ولا هناك عند بابا
ولو نزلت اعمله في مصر ينفع اجي تاني ولا ايه
وبابا بيقولو حمل التوينز صعب ومعرضه لاي حاجه تعالي هنا ونزلي علشان نكون معاكي علي طوول....طيب اسال هو بعد الشهر التالت بنبقي كويسين ويخف المغص...
كمان لو نزلت عادي مش عايزه اسيب جوزي لوحده كده لو نزلت هاسيبه اكتر من تسع شهور..
وقلي انتي عايزه تسيبني لوحدي
انا كده حيرانه مش عايزه اسيب جوزي لوحده وبين خوفي واسمع كلام بابا وانزل مصر قوللي رايكم
(
انا حاسة ان السابع كمان ملل وطويل وكمان عندى احساس ان التاسع كمان هيكون ممل عشان كل يوم يعدى من غير ما اولد هزهق خلاص اول ما ادخل التاسع عايزة اخلص بسمع ان كل شوية يأجلوا كمان اسبوع لا اسبوع كمان اخر يومين طب كمان يومين ياااااااااااااة انا لو سمعت الكلام دية من الدكتور مش عارفة ممكن اعمل فية اية ههههههههه انا عندى التاسع يعنى ولادة
وربنا يقومك بالسلامة يا اناناسة انتى وندى يارب وبنوتاتكم أأأأمين
m
kato;10313305:
ميكو اخبارك اية يا قمر الصديد راح ولا لسة طمنينا (f)

انا اخدت تالت حقنه النهارده...بس حاسه انه في لسه الم
وبعدين انتوا كنتوا بتحسوا انكم مزنوقين ...وعايزين تروحوا الحمام علي طووول وحتي لو روحتوا الحمام تحسوا لسه مزنوقين
b
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
b
الف سلامة عليك يا اميرة معلش ان شاء الله العلاج هيجيب نتيجة و ميبقاش فيه اى الم
c
موضوعك محير يا ميكو بس انتى هتحتاجى حد جمبك عالاقل من اول الخامس كدا
اما موضوع الربط ده باباكى ادرى بيه بس لو هتعمليه عندك هل فى حد كويس يعملهولك وله لا
ومعلش لزم جوزك يعرف انك فعلا محتاجه انك تكونى جمب حد ياخد باله منك لانك حامل فى توينز عارفه لو واحد كان ممكن تستنى معاه لحد السادس مثلا
فهو بلاش يصعبها عليكى ويقولك هتسبينى لوحدى وكدا ده غصب عنك
(
ميكو والله انا من راى تنزلى مصر يا قمر انتى ان شاء الله لما تدخلى فى الخامس او السادس هتبدأى تتقلى فى الحركة وحركتك هتقل وعايزة اللى يخدمك وجوزك عندوا شغل مش هيعرف يخدمك ويكون معاكى عطول انتى ممكن تصبرى شوية وتنزلى بعد كدة مصر ومعلش جوزك يستحمل شوية كلة يهون عشان صحتك وصحة البيبى ولو عايزة تعملى ربط عندك فى السعودية اسالى على دكتور كويس ومضمن واعملة عندوا بس صدقينى انتى لسة هتتقلى فى حركتك ففكرى كويس الا اذا هتبعتلى لماما مثلا تقعد معاكى وربنا يقومك بالسلامة يا حبيبتى
c
انا كنت كدا يا ميكو اول تلات شهور ومكنتش بخرج فى اى مكان مفهوش حمام هههههههههههههههه
بس عالرابع كله بئا تمام بس دلوقتى برضو بدخل الحمام كتير بس مش زى الاول كان اكتر بكتير

كاتو بيتهيئلى ان التاسع مش هيكون ملل لانه هيجرى بسرعه لان الواحده بتروح تقريبا كل اسبوع للدكتوره والوقت بيعدى بسرعه وفالتحضيرات اللى قبل الولاده كدا وربنا يسهلنا كلنا يارب

ندى انتى فين يا بنتى
(
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

اهلا يا سارة ازيك يا قمر (f)
s
ميكو اخبار الصديد اية يا قمر؟

انا من رأيى تنزلى مصر و كفاية ان باباكى هيبقى دكتور عايش معاكى فى البيت دة غير الراحة من شغل البيت و معلش جوزك يستحمل شوية لحد ما تقومى بالسلامة و تروحيله بالنوننات ان شاء الله و كمان اكيد هينزل فى الفترة دى اجازة
b
الحمد لله يا كاتو كويسة ازيك انتى؟
انتى فى مصر دلوقتى يا كاتو مش كدة؟
(
اة يا قمر انا فى مصر حاليا
ا
ازيكم يا بنات عاملين اية
ندى و انوسة شدو حيلكم هانت خلاص العد التنازلى بدأ
مين بعدكم دودو ولا مين ؟؟؟؟

crazy ananas;10313246:
انا مش قلقانه من كشف النسا لكن عماله افكر البس ايه وانا ريحه ومش عارفه طب معلش يا ندى قوليلى انتى عملتى ايه ساعتها
انا روحت الصيدليه قولت عوزه حلق طبى لاقتها ادتنى علبه صغيره فيها تلات حلقان صغننين وهما بريمه واللى بتقفل من ورا بلاستك واحد شكله قلب وفيه فص والتانى نص دايره والتالت دوريه مقفوله صغنونه قوى
وهما شكل الفضه مش الدهب




كشف النسا مفيش اسهل منة متققيش خالص
البسى عادى لو انتى بتلبسي بنطلون حمل عادى جدا او فستان حمل برضو عادى
الدكتور بيسيبك تدخلى تظبطى نفسك وبعدين تندهية تكونى حطة الملاية على رجليكى كلها لغاية بطنك كدة وهو مش بيبيص اساسا هو بيقيس بصوابعة مش بعنية :)

والحلق الطبي المفروض انة لونة دهبي عادى والبريمة بتاعتو مش بلاستك كدة معتقدش ان دة طبي
الطبي متفرقيهوش عن الدهب

أجمل ايام العمر;10312309:
مرضيش يكتبلى حاجة و قاللى هيروح لوحده بعد الوادة عشان ده كلف حمل ووجوده مرتبط بوجود الحمل

ربنا يستر






:ss:


الكلف بيروح بعد الولادة فعلا يادودو متقلقوش خالص كل حاجة طلعت مع الحمل بجد بتنسيها بالكتير اوى على الاربعين
انا كان طلعلى شعر رهيب في بطنى وانا من الاول كان عندى شعر بس مش كتير يعنى المهم بعد الاربيعن راح كلو حتى الموجود من الاول كانى والله عملة بطنى ومبقاش يطاع تانى :)



m
crazy ananas;10313401:
موضوعك محير يا ميكو بس انتى هتحتاجى حد جمبك عالاقل من اول الخامس كدا
اما موضوع الربط ده باباكى ادرى بيه بس لو هتعمليه عندك هل فى حد كويس يعملهولك وله لا
ومعلش لزم جوزك يعرف انك فعلا محتاجه انك تكونى جمب حد ياخد باله منك لانك حامل فى توينز عارفه لو واحد كان ممكن تستنى معاه لحد السادس مثلا
فهو بلاش يصعبها عليكى ويقولك هتسبينى لوحدى وكدا ده غصب عنك

مريسي ياقمر بس صعبان عليا اسيبه لوحده بس بردو خايفه علي التوينز وبحلم احلام مش حلوه بس قوللي التعب بيروح بعد الشهر التالت ولا بتدوا تتعبوا والاعراض التانيه ال بتحسوا بيها
وبعدين بحس اني مزنوقه علي طوول عادي ولا ايه
kato;10313408:
ميكو والله انا من راى تنزلى مصر يا قمر انتى ان شاء الله لما تدخلى فى الخامس او السادس هتبدأى تتقلى فى الحركة وحركتك هتقل وعايزة اللى يخدمك وجوزك عندوا شغل مش هيعرف يخدمك ويكون معاكى عطول انتى ممكن تصبرى شوية وتنزلى بعد كدة مصر ومعلش جوزك يستحمل شوية كلة يهون عشان صحتك وصحة
البيبى ولو عايزة تعملى ربط عندك فى السعودية اسالى على دكتور كويس ومضمن واعملة عندوا بس صدقينى انتى لسة هتتقلى فى حركتك ففكرى كويس الا اذا هتبعتلى لماما مثلا تقعد معاكى وربنا يقومك بالسلامة يا حبيبتى

طيب ياحبيبتي انتي نزلتي امتي والاعراض ال بتجي بعد التالت غير الترجيع والغثيان في حاجات تاني بتحصل صعبه ....بيجي مغص علشان الرحم بيكبر
c
دعواتك يا توتى خلاص فاضل كام حصوه ونطلع بره ههههههههههه
يارب تكون مايا بخير يارب

معنى كلامك عن الحلق ان اللى جبته مش طبى وله ايه :(
c
ميكو انا مقدرش احكم عليكى واقولك حصل معايا ايه لان كل واحده غير التانيه وخصوصا انتى حامل فى توينز اكيد اعراضك غير اعراضنا
اما الحمام انا كنت كدا لحد اخر التالت وكنت بدخل كتير
ا
بدعيلك والله يا نوسة وكل البنات تقوموا بالسلامة بس انتى اللى تدعيلنا بئة وانتى بتولدى ان ربنا يهديلى جوزى ان شاء الله
مش عارفة والله انا عمري ما شوفت حلق طبي ببريمة بلاستيك اللى ببريمة بلاستيك دة بيكون اكسسوار طيب انتى جبتية بكام تقريبا؟؟
m
sweet_toota;10313427:
ميكو اخبار الصديد اية يا قمر؟

انا من رأيى تنزلى مصر و كفاية ان باباكى هيبقى دكتور عايش معاكى فى البيت دة غير الراحة من شغل البيت و معلش جوزك يستحمل شوية لحد ما تقومى بالسلامة و تروحيله بالنوننات ان شاء الله و كمان اكيد هينزل فى الفترة دى اجازة

اخبارك ايه بسالك علي طوول...انتي عملتي ايه روحت عند الدكتور..
الصديد مش عارفه لسه هاعمل التحليل ان شاء يوم السبت وكل يوم باخد حقنه انتي بيوتك 1500
وعارفه لسه كان عندي من عشرين يوم بس كان نسبته 20 دلوقتي 55 ربنا يستر
وان شاء الله هافكر في النزول
c
انا جبته ب 6 ونص من الصيدليه
c
وربنا يهديلك ابو مايا ومايا يارب ويريح قلبك دايما يا توووووووووتى
X