تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
r
كوباية مايه;10312165:
,؛.لا يا مشمش دى بيطلعوها من الكيس الكبير دا مش بتبقى متعلقه فى الهوا يعنى هما بيفتحوا كيس جامبو ال 64 حفاضه ويبيعوا واحد واحده كدا,ظ؛.
,؛.رشا هههههههههههههههههه لا ماهى مش صيدليتها دى صيدليه ابويا يعنى ابويا مش هيرضى ابدا وبعدين هى اختى كمان ربنا يخليهالى كريمه اوى اوى وهى نفسها تشوف ابنى جدااااا بتقولى دا اللى هيخلينى احس انه ابنى مش ابنك ,ظ؛.



ربنا يخليلكم بابا ويحنن قلبكم انتى واختك على بعض يارب ويقومك بالسلامة انتى والنونو باذن الله

فراشه فى بيتها;10312170:
الحمدلله يا سيمو ريم بقت عروسه ماحدش عنده عريس


ياسلام تعالى العرسان كتير انا عندى 3 نقى براحتك كانك فى سوق الجمعة ههههههههههه ومش حنختلف فى السعر :D


كوباية مايه;10312178:
,؛.نفسى اقلى بتنجان عروس واعمله دقه سخنه على النار واغمسه اممممممممممممممممممم



والله انا كمان كنت بحلم بالبتنجان المقلى وعليه شوية ملح وبس .. قوليلى على الدقة دى بالتفصيل بس بسرعة بالله عليكى عشان اقوم اعملها


meshmesh_romio;10312192:
انتى كل يوم نفسك تروح لحاجه واللا ايه يابسبس دى طفاسه مش وحم ياماما ماهو كلنا حوامل اهو ههههههههههههه



على فكرة انا انيل من بسبس شويتين وكل شوية اخترع بس مش طفاسة والله يعنى اخر حاجة اتوحمت عليها ريحة بطاطا مش اكل بطاطا ههههههههههه جوزى نزل اشترالى بطاطا شويتها فى الميكروييف وفضلت قاعدة جمبها اشم فى ريحتها واعمل دماغ وبعد ما استوت خليت جوزى والولاد يكلوها وانا ماحطتهاش فى بقى خالص ههههههههههههه
أ
كوباية مايه;10312220:
,؛.عايزه اعرف مين فيكو يا حوامل خسيت 10 كيلو من اول الحمل زيى؟؟ عشان بس ست مشمش متقولش عليا طفسه عاااااااااااااااااااااااااا

,؛.جرحتى نفسيتى عاااااااااا



انا تخنت 17 كيلو

بس حماتى بتقوللى لو اول حمل ولد است تخس و لو بنت تتخن و تتنفخ :D
أ
,؛.هههههههههههههههههههههههه خصم 100% يا هدى وبالنسبه للسلوبيت حرام بصراحه فعلا هو هيصغر وبعدين الكلام دا نجيبه لما يكبروا شويه انما وهما صغيرين اوى كدا مش هينفع

,؛.سيمو بالظبط شوفى بقى المنظر بجد هتبقى فضييييييييييحه
r
انا خسيت 7 كيلو من اول الحمل ومازيدتش ولا كيلو لغاية دلوقتى مع انى فى الشهر الخامس وفى ولاداتى السابقة كنت بزيد بتاع 13 او 15 كيلو وكنت بخسهم كلهم وفوقيهم كام كيلو كمان من الرضاعة بس على مين المرة دى ناوية اولد وانا اللى اعلمه الادب مش هو
أ
طالع من عينى هو اوف وايت و عليه شغل باقطيفة مووووف و مرسوم عيه ميييينى بارزة كدة بالجليتر تحففففففففففففففففة
r
ردى يا بسبس عليا عايزة الدقة بسرعة
أ
,؛.بصى يا روشا يا قمره الدقه بتبقى توم وفلفل احمر حامى او اخضر عادى حسب الرغبه يعنى وكزبره ناشفه وشوية كمون وشوية بقدونس لو تحبى ولمون وتجيبى البتنجان وهو نى لسه تفتحيه زى السندوتش وبعدين تحشيه بالحشوه دى وتحطيه فى صينيه وتدخليه فى الفرن وشويه وتطلعيه وتقلبيه على الناحيه التانيه بردو وعلى الشوايه وخلاص نسيت اقولك متنسيش ترشيه شوية زيت على الوش

,؛.والله يا هدى بس مش الخسسان دا انا جوزى كل شويه يقولى خسيتى وبقيتى فظيعه بجد وشكلك بقى وحش بس عندى انتفاااخ ملحوظ فى منطقة الصدر ههههههههههههه,
m
هو رينج سعر السالوبيت كام يعنى عشان الخروج وكام لحاجات البيت
d
بجد كلامكو زي السكر ربنا يحميكو و يتملكوا على خير و تقوموا بالف سلامة يااااااااااااااارب
أ
كوباية مايه;10312247:
,؛.بصى يا روشا يا قمره الدقه بتبقى توم وفلفل احمر حامى او اخضر عادى حسب الرغبه يعنى وكزبره ناشفه وشوية كمون وشوية بقدونس لو تحبى ولمون وتجيبى البتنجان وهو نى لسه تفتحيه زى السندوتش وبعدين تحشيه بالحشوه دى وتحطيه فى صينيه وتدخليه فى الفرن وشويه وتطلعيه وتقلبيه على الناحيه التانيه بردو وعلى الشوايه وخلاص نسيت اقولك متنسيش ترشيه شوية زيت على الوش

,؛.والله يا هدى بس مش الخسسان دا انا جوزى كل شويه يقولى خسيتى وبقيتى فظيعه بجد وشكلك بقى وحش بس عندى انتفاااخ ملحوظ فى منطقة الصدر ههههههههههههه,



انتفاخ الصدر ده عندنا كللللللللنا :D

انا بقى كللى نفخ و الكلف مبهدل جسى بقيت لونى بنى فى اسود مع انى الحمد للله كنت بيضة :ss:
d
طيب هوا الكلف ده طبيعي يا هدى في الحمل و لا ايه
أ
meshmesh_romio;10312252:
هو رينج سعر السالوبيت كام يعنى عشان الخروج وكام لحاجات البيت



السالوبيتات عند لفلى بتتراوح من 25 ل 100 انا جايبة للولى واحد للخروج ب 60 بعد الخصم و بالباقييين لبيت منهم واحد او اتنين ينفع تخرج بيهم و قالولى عشان انى هولد فى الشتا ان شاء الله هتكون ملفوفة و الساوبيت اصلا مش هيبان :)
أ
,؛.يا عيال انا ممكن اختفى فجأه عشان جوزى هيكون جيه وكدا ماشى بس انا معاكو لغايه لما اختفى

,؛.هدى حرام متجيبيهوش جيبيلها حاجات تستفيد بيها احسن
أ
dandona we bas;10312269:
طيب هوا الكلف ده طبيعي يا هدى في الحمل و لا ايه



واللله يا دندون الدكتور بيقولللى طبيعى صدرى بقى كلللللللللللله بنى كانى متوسخة و مش مستحمية حاجة مقرفة قووووووووووووووى

:ss:
m
يعنى اجيب كام واحد من الغالى وكام واحد من ابو 25 او 35 مثلا
أ
,؛.انا لسه معرفش هجيب ايه بس الولد مش عارفه المفروض يلبس ايه اصلا بس همووووووووت والبسه بنتاكور ههههههههههههههههههههههه,
أ
وانا كمان جوزى جاى النهاردة و ممكن اختفى
(
انا كمان كلف الحمل مبهدلنى وبالذات رقبتى هدى انتى الدكتور مديكى علاج او حاجة للكلف انا قولت للدكتور قالى كلة هيروح بعد الولادة :ss:
أ
,؛.انا كمان معنديش بطن نهاااااااااااائى يعنى يادوب البطن طالعه لبره سنه صغيره وناشفه انما بطن بطن مفيش لدرجه ان الناس اللى جولنا فى العيد متخيلوش انى حامل اصلا وبيقلولى انتى فى الكام بقولهم فى الخامس محدش صدق,
L
أجمل ايام العمر;10312284:
واللله يا دندون الدكتور بيقولللى طبيعى صدرى بقى كلللللللللللله بنى كانى متوسخة و مش مستحمية حاجة مقرفة قووووووووووووووى

:ss:


انا كمان ياهدى :(:(
X