تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
m
طب معلش سؤال تانى هو لما نجيب الحفظات فردانى مش ممكن تبقى فيها تراب او مش نظيفه او كده يعنى؟؟؟؟؟؟؟؟
m
هههههههههههههههه حرام عليكى هتقشطى الصيدليه من اولها
r
ياسلام يابسبس تلبسى ابنك والبونية تخسر طب حتى خليكى حلوة وقولى حتدينى بتمن المصنع دا انتى مفترية ههههههههههههههه
L
فراشه فى بيتها;10312125:
ازيكو كلكو روشى ازيك يا عسل وازى البطال الثلاثه


سيمو حمد لله على سلامتك وحشتينى جدااااااااا


الله يسلمك ياتوتو عامله ايه ؟ وازاي ريمو عامله ايه كبرت شويه ولا لسه ؟
أ
,؛.وساعتها يا ست رشا هقولك تمن الحاجات بالظبط كام عشان الصيادله الحراميه ميضحكوش عليكى
r
لا يا مشمش ماتقلقيش هو بيبقى كيس كبير عادى زى اللى احنا بنشتريه والراجل بيفتحه ويطلعلك منه العدد اللى انتى عايزاه ودرجة اولى برده مش حاجات اى كلام ولا جاية فى بالات
m
بسبس دى مفتريه يارشا غيرنا خااااااالص



هى اختك مش ممكن تدينا احنا كمان ببلاش هههههههههههه
أ
,؛.لا يا مشمش دى بيطلعوها من الكيس الكبير دا مش بتبقى متعلقه فى الهوا يعنى هما بيفتحوا كيس جامبو ال 64 حفاضه ويبيعوا واحد واحده كدا,ظ؛.
,؛.رشا هههههههههههههههههه لا ماهى مش صيدليتها دى صيدليه ابويا يعنى ابويا مش هيرضى ابدا وبعدين هى اختى كمان ربنا يخليهالى كريمه اوى اوى وهى نفسها تشوف ابنى جدااااا بتقولى دا اللى هيخلينى احس انه ابنى مش ابنك ,ظ؛.
ف
الحمدلله يا سيمو ريم بقت عروسه ماحدش عنده عريس
أ
,؛.ههههههههههههههههه عيونى ليكى يا مشمش والله انتى تؤمرى هههههههههههههههههه
أ
,؛.نفسى اقلى بتنجان عروس واعمله دقه سخنه على النار واغمسه اممممممممممممممممممم
m
تسلملى عيونك يا بسبوسه ياقمر
L
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
انتوا استغلالين بشكل ايه ده
عيب يامشمش ايه ده معقوله الكلام ده يعني احنا منرضاش نخسر اخت بسبس ايه ده :D
بسبس متنسيش سيمو حببتك وابعتلي بامبرز ده انا غلبانه انا والبت لمار :D:D:D
انا مش استغلاليه خالص
m
انتى كل يوم نفسك تروح لحاجه واللا ايه يابسبس دى طفاسه مش وحم ياماما ماهو كلنا حوامل اهو ههههههههههههه
أ
,؛.ههههههههههههههههههههههه عيونى للمار يا ست سيمو اقلكم على حاجه احنا كل واحده فينا نجتمع وبطننا قدامنا شبرين ونغتال الصيادله ونسرق البامبرز من مصر كلها وتبقى سرقة البامبرز العالميه

,؛.مشمشه هههههههههههههههه انتى وحشه على فكره انا اصلى بتفرج على اكلات ولما افتكر حاجه ببقى عايزه اكلها بس مش شرط اعملها دانا حتى متخنتش ولا كيلو من اول الحمل بالعكس خاسه اهو كتيييييييييير
m
هههههههههههه متخافيش يابسبس انا عينى مش وحشه الحمد لله انا بهزر بس
أ
,؛.عايزه اعرف مين فيكو يا حوامل خسيت 10 كيلو من اول الحمل زيى؟؟ عشان بس ست مشمش متقولش عليا طفسه عاااااااااااااااااااااااااا

,؛.جرحتى نفسيتى عاااااااااا
أ
صباح الفل .... معلللش فاتحة الصفحة من الصبح بس بوضب فى الدولاب عشان جوزى كل ما يييجى يقولللى دولابك عامل زى الخرابة

و جوزى جى النهاردة فقلت ارتب الدولاب و اكون مؤدبة :D




kato;10311756:
ازيك يا قمر حمدلله عالسلامة وحشتينى والله يا قمر
انا مش عارفة لية حاسة انى هولد قريب :ss::D



انا كمان عندى نفس الاحساس


meshmesh_romio;10311790:
انا عايزه كل واحده تقول هى مقرره ايه فى حوار البامبرز ده يعنى رسيت على نوع وهل هو كويس وكده يعنى



انا ناوية ان شاء الله اجرب 3 انواع بامبرز و بيبى جوى و بيبى فاين

و اللى يطلع احسن استقر عليه باذن اللله


garfeild;10311794:
نفس احساسي اول مادخلت السابع :D وكل مايجيلي مغص البريود اقولهم اننا هولد هههههههههههههههه اختي قالتلي بقولك ايه انتي هتصدعينا انتي ياماما الولاده بتكوني حاجة تانيه خالص وهتعرفي من نفسك انك بتولدي بجد وقالتلي ان كل ده طبيعي من اول السابع :D اصل هي خبره معاها اتنين



انا عندى من اول السابع مغص بريود فظييييييييييييييييييييييييع و كان عضمة الحوض هتتفسخ :D

و مولدتش مع ان صاحبتى ارووووبة قالتلى امبارح مش هتكملى للاخر و هتولدى بدرى بدرى ربنا يستر


garfeild;10311858:
اختي بتقول البيبي في اول 3 شهور بيستهلك بامبرز بالهبل لانه بيكون عنده شبه اسهال علطول لانه لسه مأكلش وكده وبتغير كل ساعتين واوقات اقل ممكن 6 مرات في اليوم وممكن اكتر لو البيبي سرب وقالتلي موضوع التسريب ده في اول شهر بيكون شئ مفروغ منه لانه بيكون البيبي صغير اوي والبامبرز بيكون كبير شويه عليه لكن من الشهر التاني بييتدي يتظبط معاه ومع حجمة اصل ولادها كانوا بيتولدوا يادوب 2 كيلو و750 جرام كانوا سحلية :D



انا صاحبتى بنتها كانت 2 كيلو و 200 جرام بررررص صغير :)


كوباية مايه;10311869:
,؛.اسكتى يا مشمش مش انا نضفت البيت انا وجوزى هههههههههه اتصلت بالست تيجى تنضفه على العيد قالتلى انها ولدت متأخر عن معادها 15 يوم يعنى هى بقالها 5 ايام بس والده ومش هتنزل عند حد والشقه كانت بعيد عنكو زى الزفت لا زفت ايه دا الزفت انضف كمان روحت قولت لجوزى انا هنضفها بس انت تساعدنى قالى اعملك ايه يعنى قولتله انتى تجر العفش وتلمع العفش والازاز وانا هعمل الباقى وفعلا بقيت ادخل انا انفض الاوضه هو يدخل بعديا يلمع ويجرلى العفش وانا امسح وهو يرجع العفش مكانه ,

,؛.بس ايه بقى مقلكوش بقى عارف قيمة التنضيف ومحافظ اوى على الشقه ولو حاجه وقعت على الارض يقوم جررررررررى يشيلها ههههههههههههههههههه



(y) (y) (y)


كوباية مايه;10311894:
,؛.يا ستى مقدور على اول 3 شهور انما صحبتى دى بنتها سنه و 8 شهور وبنت اخت جوزى نفس الكلام بردو
واخت جوزى بتقولى ميزانية البامبرز 800 جنيه شهريا يعنى بالنسبالى خرااااااااااب بيوت


,؛.يبقى هى نفع معاها ممكن طبيعه البيبى بتاعك متمشيش معاها فا ماتجزفيش وتجيبى كميه كبيره فى الاول كدا عشان حرام هترميه او هتيجى على البيبى وتلبسيهوله وساعتها هتصرفى قد تمن البامبرز مرتين كريم تسلخات ودكاتره



اخت جوزك دى بتعيش عليكى 800 جنيه ايه ....؟؟؟

هم 200 جنيه بالكتير ..؟؟؟

دى عايزة تعقدك من الخلفة .... :D


meshmesh_romio;10311951:
يعنى لو احنا حسبناها ان هنستهلك 3 حفاظات فى اليوم
3 حفاظات * 30 يوم = 90 حفاظه شهريا
العبوه الكبيره 64 حفاظه بحوالى 54 جنيه واحنا هنحتاج فى الشهر تقريبا عبوه ونص يبقى
54 * 1.5 = 81
يعنى احنا محتاجين مابين 80 - 100 جنيه شهريا
حسب نوع الحفاظات اللى هنستخدمها

ايه رايكم محاسبه شاطره صح؟؟؟؟؟؟؟



(y) (y) (y)

تفتكروا اطلب من جوزى زيادة فى مصروف البيت كام بعد الولادة ان شاء الله ...؟؟؟


كوباية مايه;10311959:
,؛.ههههههههههههههههههه حلوه حكاية الانتحار الجماعى دى ههههههههههههه

,؛.طيب انا امى قالتلى مجيبش اى حاجه للبيبى فى اللبس يعنى غير بسيط اوى عشان بما انى اول حفيده تجيب حفيد فا هيبقى العيد فرحه وكل اعمامى هيجيبلوى وبابا وماما واخواتى وكدا غير اهل جوزى وقالتلى عشان متبقاش التكلفه عاليه عليا ها ايه رأيكو؟؟؟



انا كمان ماما قالت كدة قلتلها افرضى مجابوش بنتى تقعد عريانة ...

سلفتى جابتلى بشكيرين بتوع بنتها تحفففففففففففففففففففففة ما شاء اللله و طقم ماية بمخدة بلحاف حلو قوى ما شاء الله

انا عاجبنى سلوبيت ديزنى ب 94 بس وهم نفسى اجيبه و مااما بتقولى غالى انه مقاسه صغير تفتكروا اجيبه من ورااها ...؟؟؟


meshmesh_romio;10311961:
هى هدى ساكته ليه ؟؟؟؟؟؟؟



برتب الدولاب شوية و اقرا شوية من اللى فاتنى


crazy ananas;10312026:
حمدلله عالسلامه يا سيمو كنت عوزه اسلم عليكى قبل ماتسفرى بس ملحقتش
اخبار النونو ايه

مشمش بصى انا جبت فايينى 44 ق ب 33ج وجبت نوع ترركى اسمه كان بيبى 12ق للاسف ب 23 اغلى من فايينى بس هو قطن من جوه كله لان البنت اللى كانت وقفه ورتنى واحده من جوه قولت حلو فالاول
انا قولت اجيب دول يكفونى اول اسبوعين كدا عشان ميخلصش ونتلخم مين اللى هييجب قولت اطلعه من دماغى اول اسبوعين
اما بئا مرات التغير انا واحده صحبتى قالتلى انهم بيغيروا كتير فالاول بس هى عندها ولد وكانت بتقولى انها فالاول كان ممكن تغير 5 مرات فاليوم فمعرفش فى فرق بين الولد والبنت وله لا

شوفوا انا دخلت التاسع



مبرووووووووووووووووووووووووك

انا كمان دخلت التامن

انووووس لو ينفع ابعتيلى رقمك على الخاص عشان انتى اللى عليكى الدور انتى و ندى و يميم :D


meshmesh_romio;10312056:
مبروك دخول التاسع ياااااااااقمر وعقبال ماتقومى بالسلامه

حلو اوى الاسعار كده والاعداد عشا ن الواحد يعرف يعمل الميزانيه




نفس تفكير جوزى هههههههههههههههههه بيقولى كفايه عيل واحد بس انا بقوله عايزه عيال كتيرررررررررررررررررر وبقوله لو اطول احمل تانى عالحمل اللى انا فيه يعنى يبقى جوه فى 2 بيبى واحد فى الشهر السابع وواحد فى الشهر الاول هههههههههه عشان منضيعش وقت



انا نفسى اجيب 6 :D

الرسول عليه الصلاة و السلام بيقول : تناسلوا تكاثروا فانى مباه بكم الامم يوم القيامة

صدق رسول الله


كوباية مايه;10312136:
,؛.هههههههههههههههههههههههه ببساطه يا مشمش انا اختى بأذن الله خلال الشهرين الجايين هتفتتح الصيدليه بتاعتها يعنى كله هيجيلى ببلاش ههههههههههههههههه اصل مش معقول هتاخد من اختها الصغيره تمن البامبرز يعنى هههههههههههههه لولولولولولى
دا غير كمان الشامبوهات والحاجات دى دى هتبقى زيطه
,؛.يا فرج الله هههههههههههههههههههههههههههههههه,



:D و احنا كمان يا بسبس عايزين من ابو بلاش او ممكن حتى نرضى بخصم 95% :D
L
[QUOTE=كوباية مايه;10312210],؛.ههههههههههههههههههههههه عيونى للمار يا ست سيمو اقلكم على حاجه احنا كل واحده فينا نجتمع وبطننا قدامنا شبرين ونغتال الصيادله ونسرق البامبرز من مصر كلها وتبقى سرقة البامبرز العالميه


هههههههههههههههههههههههههههههههههه
فكره حلوه مووووووووووووووت متخليه شكلنا واحنا بنعمل كده هههههههههههههههههههههه
اصلا كل الصيادله لما يشوفوا المنظر هيجليهم سكته قلبيه ههههههههههههههههههههههه
هجووووووووووووووووووووووووووووم
أ
,؛.لا عينك وحششه ايه دى مفيهاش عين وحشه وعين حلوه

,؛.انا عارفه يا مشمشه والله وانتى حبيبتى اصلا
X