تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )
أ
24-09-2009 | 02:52 PM
,؛.بصى يا مشمش بالنسبه لموضوع البامبرز انا اتفقت مع جوزى ان اول شهر هنجيب 5 وحدات بامبرز من كل نوع واشوف انهى نوع هيريح البيبى لان فى انواع كويسه جدااااتنفع مع ناس وناس تانيه مينفعش معاها غير الرخيص يعنى اخت جوزى بنتها منفعهاش غير بيبى فاين مع انها جابتلها بيبى جوى الغالى دا ويميم كانت هنا وقالت ان بيبى جوى ممشيش مع بنتها واللى مشى معاها بامبرز يعنى لكل بيبى طبيعته واول ما اعرف اللى يريح البيبى هجيب علطول واحد كبيييره اللى هى بتبقى 64 واحده دى
m
24-09-2009 | 02:54 PM
انا كمان فكرت فى كده بس هجيب منين 5 وحدات
أ
24-09-2009 | 02:55 PM
,؛.ازيك يا كاتو منوره والله
,؛.انا معنديش حاجه معينه اتكلم فيها بس اهو نتكلم فى البامبرز ههههههههههههههههههههه,ظ؛.
,؛.اه وكمان كام مره المفروض اغير للبيبى يعنى عمتى قالتلى انها كانت بتغير لولادها 4 مرات فى اليوم بعكس واحده اعرفها كانت بتغير كل ساعتين واخت جوزى كانت بتغير 6 مرات فى اليوم ها انتو ايه خبرتكم؟؟؟
,؛.انا معنديش حاجه معينه اتكلم فيها بس اهو نتكلم فى البامبرز ههههههههههههههههههههه,ظ؛.
,؛.اه وكمان كام مره المفروض اغير للبيبى يعنى عمتى قالتلى انها كانت بتغير لولادها 4 مرات فى اليوم بعكس واحده اعرفها كانت بتغير كل ساعتين واخت جوزى كانت بتغير 6 مرات فى اليوم ها انتو ايه خبرتكم؟؟؟
m
24-09-2009 | 02:55 PM
انا فكرت اجيب اضغر عبوه تقريبا 10 حفاظات فى البامبرز بس باقى الانواع مش عارفه فى منها عبوات صغيره واللا لا
أ
24-09-2009 | 02:56 PM
,؛.من الصيدليه يا مشمش بيبعوه سايب يا ماما مش كل الناس تقدر تجيب العبوات الكبيره دى فا انتى تقوليله عايزه 5 وحدات من نوع بامبرز وتانى يوم جوزك يجيبلك 5 وحدات من نوع بيبى جوى,ظ؛.
,؛.وبعدين 5 من بيبى فاين وهكزا
,؛.وبعدين 5 من بيبى فاين وهكزا
L
24-09-2009 | 02:57 PM
meshmesh_romio;10311812:
ههههههههههههههههههههه انا كمان كل شويه اصرخ من الوجع يقوم جوزى يقولى ايه هى البت هتطلع بنت 7 زى امها ( اصل انا بنت 7 ) :o
بجد ياماري انتي بنت 7 يعني العصبية شغاله :D انا اسمع ان اللي بيتولدوا في الشهر السابع بيكونوا عصبيين
كوباية مايه;10311819:
,؛.بصى يا مشمش بالنسبه لموضوع البامبرز انا اتفقت مع جوزى ان اول شهر هنجيب 5 وحدات بامبرز من كل نوع واشوف انهى نوع هيريح البيبى لان فى انواع كويسه جدااااتنفع مع ناس وناس تانيه مينفعش معاها غير الرخيص يعنى اخت جوزى بنتها منفعهاش غير بيبى فاين مع انها جابتلها بيبى جوى الغالى دا ويميم كانت هنا وقالت ان بيبى جوى ممشيش مع بنتها واللى مشى معاها بامبرز يعنى لكل بيبى طبيعته واول ما اعرف اللى يريح البيبى هجيب علطول واحد كبيييره اللى هى بتبقى 64 واحده دى
(y)(y)(y)(y) انا هعمل كده
r
24-09-2009 | 02:57 PM
garfeild;10311749:
ميرسي يارشا على ردك والله المستعان
بقولك ايه صحيح انتي لسه محتاره في الاسمين ادهم ولا معاز اسألي عمر وزياد قوليلهم اسمي النونو ايه وهم يختاروا
والله ياسيمو زيودة مش بيتكلم جزمة خالص ومش فاهم ان فيه نونو ولما بحاول افهمه واشاورله واقوله على النونو يروح ضاربنى ضربة غبية على بطنى ويقولى نومو ههههههههههههههه
عمر بيقولى يابنتى مش ادهم قلتله امال ايه ياعمر قالى اى حاجة النونو سيف يابنتى ههههههههه وانا صلا بكره الاسم ده جدا يعنى سيف هانى ومطوة هانى والحاجات دى مش بحبها ههههههههههههه وشايفة ان ادهم هانى لايق اكتر
كوباية مايه;10311751:
,؛.فى اى حاجه يا رشا بدل الزهق دا انا اصلى مش بتكلم مع حد خااااااالص غيركو ومش عندى حد اتصل بيه وممكن يعيدى عليا شهرين ممسكش التليفون اكلم حد خالص فا عايزاكم ترغوا وانا جوزى جاى بدرى انهارده بس الحمدلله صااااااااااايم
لا حول ولاقوة الا بالله انتى كمان اتعديتى من الحاجة امينة رزق ههههههههههه قوليلى اسم النونو بتاع ايه انا حتمال ادهومة
m
24-09-2009 | 02:57 PM
اول مره اعرف ان الصيدليات بيبيعوه سايب
ده فى القاهره الكلام ده.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ده فى القاهره الكلام ده.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أ
24-09-2009 | 02:57 PM
,؛.انا واحده صحبتى بتجيب بامبرز للبيت ولما تيجى تخرج تلبس بنتها بيبى فاين بتقولى عشان الميزانيه متستحملش كل دا
m
24-09-2009 | 03:00 PM
garfeild;10311843:
بجد ياماري انتي بنت 7 يعني العصبية شغاله :D انا اسمع ان اللي بيتولدوا في الشهر السابع بيكونوا عصبيين
(y)(y)(y)(y) انا هعمل كده
اه العصبيه بسبب ان انا بنت 7 وان انا حامل وهرموناتى ملغبطه وان انا مضغوطه فى الشغل والبيت والحمل يعنى حاجه كده ولعه ناااااااااااااااااااااااااااااااااااااار
أ
24-09-2009 | 03:00 PM
,؛.اه يا مشمش فى القاهره انا اختى صيدلانيه وهى اللى قيلالى الكلام دا
,؛.وعمتى قالتلى انا لما كان البامبرز بيخلص ومعاه مرتب الشهر كمان كنت بجيب بالواحده كدا كل ما احتاج لغاية اول الشهر
,؛.وعمتى قالتلى انا لما كان البامبرز بيخلص ومعاه مرتب الشهر كمان كنت بجيب بالواحده كدا كل ما احتاج لغاية اول الشهر
L
24-09-2009 | 03:01 PM
كوباية مايه;10311834:
,؛.ازيك يا كاتو منوره والله
,؛.انا معنديش حاجه معينه اتكلم فيها بس اهو نتكلم فى البامبرز ههههههههههههههههههههه,ظ؛.
,؛.اه وكمان كام مره المفروض اغير للبيبى يعنى عمتى قالتلى انها كانت بتغير لولادها 4 مرات فى اليوم بعكس واحده اعرفها كانت بتغير كل ساعتين واخت جوزى كانت بتغير 6 مرات فى اليوم ها انتو ايه خبرتكم؟؟؟
اختي بتقول البيبي في اول 3 شهور بيستهلك بامبرز بالهبل لانه بيكون عنده شبه اسهال علطول لانه لسه مأكلش وكده وبتغير كل ساعتين واوقات اقل ممكن 6 مرات في اليوم وممكن اكتر لو البيبي سرب وقالتلي موضوع التسريب ده في اول شهر بيكون شئ مفروغ منه لانه بيكون البيبي صغير اوي والبامبرز بيكون كبير شويه عليه لكن من الشهر التاني بييتدي يتظبط معاه ومع حجمة اصل ولادها كانوا بيتولدوا يادوب 2 كيلو و750 جرام كانوا سحلية :D
(
24-09-2009 | 03:02 PM
garfeild;10311794:
نفس احساسي اول مادخلت السابع :D وكل مايجيلي مغص البريود اقولهم اننا هولد هههههههههههههههه اختي قالتلي بقولك ايه انتي هتصدعينا انتي ياماما الولاده بتكوني حاجة تانيه خالص وهتعرفي من نفسك انك بتولدي بجد وقالتلي ان كل ده طبيعي من اول السابع :D اصل هي خبره معاها اتنين
meshmesh_romio;10311812:
ههههههههههههههههههههه انا كمان كل شويه اصرخ من الوجع يقوم جوزى يقولى ايه هى البت هتطلع بنت 7 زى امها ( اصل انا بنت 7 ) :o
انا كمان بيجيلى مغص جامد زى البريود ووجع فى ظهرى وهبوط عشان كدة بحس انى هولد :D
بس الظاهر فعلا انها اشاعات ولسة بدرى :ss:
كوباية مايه;10311834:
,؛.ازيك يا كاتو منوره والله
,؛.انا معنديش حاجه معينه اتكلم فيها بس اهو نتكلم فى البامبرز ههههههههههههههههههههه,ظ؛.
,؛.اه وكمان كام مره المفروض اغير للبيبى يعنى عمتى قالتلى انها كانت بتغير لولادها 4 مرات فى اليوم بعكس واحده اعرفها كانت بتغير كل ساعتين واخت جوزى كانت بتغير 6 مرات فى اليوم ها انتو ايه خبرتكم؟؟؟
انا لسة ما قررتش اشترى اية ممكن بيبى فاين هى اختى بتستعملة لبنتها وبصراحة انا شاية ان هو حلو يعنى هى بتكون هنا معانا وقت طويل مش بيسرب ولا بيعمل ريحة وحشة والحمد لله مش بيعملها تسلخات واهو احنا هنجرب واللى هيمشى هنستمر علية :D
أ
24-09-2009 | 03:03 PM
,؛.اسكتى يا مشمش مش انا نضفت البيت انا وجوزى هههههههههه اتصلت بالست تيجى تنضفه على العيد قالتلى انها ولدت متأخر عن معادها 15 يوم يعنى هى بقالها 5 ايام بس والده ومش هتنزل عند حد والشقه كانت بعيد عنكو زى الزفت لا زفت ايه دا الزفت انضف كمان روحت قولت لجوزى انا هنضفها بس انت تساعدنى قالى اعملك ايه يعنى قولتله انتى تجر العفش وتلمع العفش والازاز وانا هعمل الباقى وفعلا بقيت ادخل انا انفض الاوضه هو يدخل بعديا يلمع ويجرلى العفش وانا امسح وهو يرجع العفش مكانه ,
,؛.بس ايه بقى مقلكوش بقى عارف قيمة التنضيف ومحافظ اوى على الشقه ولو حاجه وقعت على الارض يقوم جررررررررى يشيلها ههههههههههههههههههه
,؛.بس ايه بقى مقلكوش بقى عارف قيمة التنضيف ومحافظ اوى على الشقه ولو حاجه وقعت على الارض يقوم جررررررررى يشيلها ههههههههههههههههههه
m
24-09-2009 | 03:04 PM
انا اختى بتجيب بامبرز وبتقولى حلو يعنى العبوه 64 حفاظه بحوالى 53 جنيه او 55 جنيه حاجه كده
بس مش عارفه الانواع التانيه بكام؟؟؟؟؟؟؟ ياريت اللى تعرف بكام تقول
بس مش عارفه الانواع التانيه بكام؟؟؟؟؟؟؟ ياريت اللى تعرف بكام تقول
m
24-09-2009 | 03:06 PM
هههههههههههههههههه انا كمان جوزى بيحب يساعدنى بس انا الى مش بحب ههههههه اصه دايما لما يساعدنى لازم يبوظ حاجه او يكسر حاجه كده يعنى وبعدين انا بحب النظام فى الشغل عشان لو تعبت فى اى وقت متبقاش الشقه ظايطه هو بقى عايزننى نقلب الشقه بحالها ونوضبها ولو تعبنا نسيبها مقلوبه ههههههههههههه
m
24-09-2009 | 03:08 PM
طب بقولكم انتوا هتجيبوا ايه فى الشامبوهات والصابون والزيت وكده يعنى العدد والانواع والاسعار ههههههههه
ق
24-09-2009 | 03:08 PM
كوباية مايه;10311819:
,؛.بصى يا مشمش بالنسبه لموضوع البامبرز انا اتفقت مع جوزى ان اول شهر هنجيب 5 وحدات بامبرز من كل نوع واشوف انهى نوع هيريح البيبى لان فى انواع كويسه جدااااتنفع مع ناس وناس تانيه مينفعش معاها غير الرخيص يعنى اخت جوزى بنتها منفعهاش غير بيبى فاين مع انها جابتلها بيبى جوى الغالى دا ويميم كانت هنا وقالت ان بيبى جوى ممشيش مع بنتها واللى مشى معاها بامبرز يعنى لكل بيبى طبيعته واول ما اعرف اللى يريح البيبى هجيب علطول واحد كبيييره اللى هى بتبقى 64 واحده دى
انا برضه هعمل كده ان شاء الله
roshy&hany;10311844:
والله ياسيمو زيودة مش بيتكلم جزمة خالص ومش فاهم ان فيه نونو ولما بحاول افهمه واشاورله واقوله على النونو يروح ضاربنى ضربة غبية على بطنى ويقولى نومو ههههههههههههههه
عمر بيقولى يابنتى مش ادهم قلتله امال ايه ياعمر قالى اى حاجة النونو سيف يابنتى ههههههههه وانا صلا بكره الاسم ده جدا يعنى سيف هانى ومطوة هانى والحاجات دى مش بحبها ههههههههههههه وشايفة ان ادهم هانى لايق اكتر
معاذ مش لايق خالص على هانى
كوباية مايه;10311869:
,؛.اسكتى يا مشمش مش انا نضفت البيت انا وجوزى هههههههههه اتصلت بالست تيجى تنضفه على العيد قالتلى انها ولدت متأخر عن معادها 15 يوم يعنى هى بقالها 5 ايام بس والده ومش هتنزل عند حد والشقه كانت بعيد عنكو زى الزفت لا زفت ايه دا الزفت انضف كمان روحت قولت لجوزى انا هنضفها بس انت تساعدنى قالى اعملك ايه يعنى قولتله انتى تجر العفش وتلمع العفش والازاز وانا هعمل الباقى وفعلا بقيت ادخل انا انفض الاوضه هو يدخل بعديا يلمع ويجرلى العفش وانا امسح وهو يرجع العفش مكانه ,
,؛.بس ايه بقى مقلكوش بقى عارف قيمة التنضيف ومحافظ اوى على الشقه ولو حاجه وقعت على الارض يقوم جررررررررى يشيلها ههههههههههههههههههه
جدعة والله(y)(y)
أ
24-09-2009 | 03:08 PM
garfeild;10311858:
اختي بتقول البيبي في اول 3 شهور بيستهلك بامبرز بالهبل لانه بيكون عنده شبه اسهال علطول لانه لسه مأكلش وكده وبتغير كل ساعتين واوقات اقل ممكن 6 مرات في اليوم وممكن اكتر لو البيبي سرب وقالتلي موضوع التسريب ده في اول شهر بيكون شئ مفروغ منه لانه بيكون البيبي صغير اوي والبامبرز بيكون كبير شويه عليه لكن من الشهر التاني بييتدي يتظبط معاه ومع حجمة اصل ولادها كانوا بيتولدوا يادوب 2 كيلو و750 جرام كانوا سحلية :D
,؛.يا ستى مقدور على اول 3 شهور انما صحبتى دى بنتها سنه و 8 شهور وبنت اخت جوزى نفس الكلام بردو
واخت جوزى بتقولى ميزانية البامبرز 800 جنيه شهريا يعنى بالنسبالى خرااااااااااب بيوت
kato;10311861:
انا كمان بيجيلى مغص جامد زى البريود ووجع فى ظهرى وهبوط عشان كدة بحس انى هولد :D
بس الظاهر فعلا انها اشاعات ولسة بدرى :ss:
انا لسة ما قررتش اشترى اية ممكن بيبى فاين هى اختى بتستعملة لبنتها وبصراحة انا شاية ان هو حلو يعنى هى بتكون هنا معانا وقت طويل مش بيسرب ولا بيعمل ريحة وحشة والحمد لله مش بيعملها تسلخات واهو احنا هنجرب واللى هيمشى هنستمر علية :D
,؛.يبقى هى نفع معاها ممكن طبيعه البيبى بتاعك متمشيش معاها فا ماتجزفيش وتجيبى كميه كبيره فى الاول كدا عشان حرام هترميه او هتيجى على البيبى وتلبسيهوله وساعتها هتصرفى قد تمن البامبرز مرتين كريم تسلخات ودكاتره
r
24-09-2009 | 03:09 PM
انا حجيب للبيبى اول مايتولد بيبى جوى او بيبى فاين او بيبيكو
بجد لسة ماستقرتش بس حجيب فرط انا فعلا الايام دى لما بتزنق والمرتب بيخلص بجيب الفرط على فكرة هو بيتجاب من محلات الاريال والمنظفات والمنتجات الورقية وعندنا فى اسكندرية مافيش صيدلية بتبيع فرط
بس التسريب كدا كدا ده شئ اساسى اول شهرين ومع اولادى اول 3 شهور لانهم رجالة مش زى بناتكم ههههههههههه
بفكر اجيب بيبى فاين لانه ارخص وكدة كدة حيسرب وكمان كويس ومش وحش
وفى نفس الوقت ارجع اقولك اجيب بيبى جوى عشان جلدهم بيبقى حساس فى الفترة دى والبيبى جوى احسن بس ارجع استخسر لانه غالى وبرده كدة كدة حيسرب
محتارة والله
بجد لسة ماستقرتش بس حجيب فرط انا فعلا الايام دى لما بتزنق والمرتب بيخلص بجيب الفرط على فكرة هو بيتجاب من محلات الاريال والمنظفات والمنتجات الورقية وعندنا فى اسكندرية مافيش صيدلية بتبيع فرط
بس التسريب كدا كدا ده شئ اساسى اول شهرين ومع اولادى اول 3 شهور لانهم رجالة مش زى بناتكم ههههههههههه
بفكر اجيب بيبى فاين لانه ارخص وكدة كدة حيسرب وكمان كويس ومش وحش
وفى نفس الوقت ارجع اقولك اجيب بيبى جوى عشان جلدهم بيبقى حساس فى الفترة دى والبيبى جوى احسن بس ارجع استخسر لانه غالى وبرده كدة كدة حيسرب
محتارة والله