تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
د
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ب
الحمد لله ياايمى
انتى لسة فاكرة انا ف الخااااااااااااامس

ازيك يا فطوم
ب
حد ياكل تفاااااااااااااااح
د
مبروك يا جميل
y
انا نفسي في عالية اوى وجوزى واهله عاوزين سلمى وانا مش عاوزاااااااااااااااااااااااااااااه
اناكل مااسال حد اسمي اسيه يقولى نور وليلى وعالية زى مايكونوا بيقرووا اللي في بالي
وطبعا نور وليلى هما شطبوا عليه سيبقى مافضليش الا عاليه هاموت عليه

بس انا من كترمن خايفه من ان السونار يطلع كان غلط
بقالى يومين بحلم انى بولد ولد :ss:
y
ياجماعه اللبوس المهبلي عادى في الحمل
انا لما كان بيجيلي التهابات في الحمل كنت بتاخد لبوس لانه الوحيد اللى امن تقريبا وبعدين هو بيعالج المنطقه اللى داخلها يعنى المهبل بس لكن مش بيروح على الرحم عشانتخافوا على البيبي منه
(
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيكم يا حوامل اخباركم اية (f)
ب
الله يبارك فيكى ياايمى


يميم متقلقيش اسمة او اسمها مكتوب ف السما عند ربنا

وممكن جوزك بعد الولادة يقتنع ب عالية ويروح يسجلة عالية
سبيها ع الله
د
يميم اولدي 3_10
ده عيد ميلادي:D:D:tongue:
y
او ممكن انا ارضخ وسميها سلمى ههههههههههههههه
y
ياريت ياامي بس هو لحد دلوقتى قال يا 1 اكتوبر يا 4 اكتوبر
ولسه بقى هاروحله بكره ويقولى ان شاء الله انهى يوم فيهم
ادعوووووولي
ب
عليكم السلام


اهلا ياايمى رقم 2





بنات حد بيتفرج ع تمسلية الهام شاهين قصة الامس هيا بتيجى الساعة2

انا كنت عايزة اعرف رقم موديل الموبيل اللى معاها
د
ان شاء الله خير يا يميم باذن الله وطبيعي ولا قيصري
ب
يميم هو انتى كدة دخلتى التاسع ولا لسة
وهو لازم اول ماتدخلى التاسع تولدى عشان قيصرى اول وتانى مرة

انا بدءت اخاف انا كمان عااااااااااااااااااااااااا
C
أجمل ايام العمر;10307295:

انا بقى ابويا و امى اتجوزوا 20/12/1983

انا شهادة ميلادى 1/3/1984

يعنى بعد شهرين و عشر ايام من الجواز انا اتولدت ازاى ...؟؟؟:ss:


:D:D:D مصيبة يا هدي، هما تلاقيهم كاتبوكي بدري ولا حاجة عن ميعادك عشان موضوع الدراسة وفرق السن والحاجات دي، علي فكرة انا عيد ميلادي بعدك بيوم عالطول ونفس السنة.
ب
يتصفح الموضوع حالياً: 7 (7 عضو و 0 ضيف) ‏om_tota, ‏CuTie KaTkOoTa, ‏دموع اشتياقي, ‏yomizo, ‏sweet_toota
سبحان الله
y
اه يا موها نا دخلت التاسع من بدري ده انا المفروض اقفله يوم 12 اكتوبر
وهاولد قيصري بس عشان الدكتور قاللى ان 70 % من اللى بيولدوا اول مره قيصري بيولدوا طبيعي بعد كده بس بيقولى انه بيبقى محتاجه متابعه خاصه وقت الولاده والطلق بيحتاجوا انهم يبقيسوا ضغط الام ةوالجنين كل فتره معينه ونبضات قلبهم ولو حصل اى عك في الليله بيولدوا قيصري فبدل البهدله دى كلاها من البادايه بيولدوا قيصري ويرحزا دماغهم
ودكتور السونار قاللى ان اللي يولد قيصري ويحب يولد طبيعي بعد كده لازم يكون عدى بتاع 5 سنين على الزلاده الاولى عشان الرحم اوريدى بيبقى مفتوح ومتخيط من المره الاولى فممكن الام ماتستحملش الطلق الطبيعي او الصناعى عشان ولاده طبيعيه وممكن لاقدرالله ده يسبب انفجار في الرحم عشان بيبقى مفتوح من مكان من فوق
مايبقاش مفتوح من الناحييتين ( فوق وتحت )
عشان كده مافيش دكتور في مصر بيخاطر انه يولد طبيعي بعد قيصري في مده قليله كده
والله اعلم
د
فعلا يا يميم صح ربنا معاكي يارب
y
وبعدين الدكتور قالى لازم تولدى قبل اخر التاسع بعشر ايام
هو الاول قاللى ممكن اولدك يوم 6 اكتوبر بس هايبقى فاضلك حوالى 6+ ايام او اقل علىمعادك الاصلي فخاف عليكى يجيلك طلق ولا تتعبي
وماينفعش اولدك يوم 1 اكتوبر عشان مش عاوز الفرق يبقى 12 يوم بحالهم
لان البيبي كل مكان جوا كانت صحته احسن وبياكل ويزقلط :)
فعشان كده قال هايبقى يوم وسط مابين 1 و6 والله اعلم ده بقى هايكون امتى
هاعرف بكره ان شاء الله

انا بس مرعووووووووووووووووبه من حاجه تانيه
د
من ايه يا يميم
X