تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
أ
:(

عارفااااااااااااااه

المحفظة بتاعتي عندها سمية وعمر :)
أ
دموع اشتياقي;10307245:
سميه الخشاب يعععععععععععععععععع


فكرتيني بواحدة قابلتها مرة

ابنها اسمه خالد ... تقول لي عارفة مسمياه على اسم مين؟؟

طبعا أنا جه في بالي خالد ابن الوليد ... والاقيها تقولي خالد النبوي:ss::ss::ss:

سمية يا قلبي أول شهيدة في الإسلام:D
ف
دموع اشتياقي;10307245:
سميه الخشاب يعععععععععععععععععع



لأ يا ست ايمى :mad:


سميه اول شهيده فى الاسلام
د
عارفه يا جميل والله

لكن انا افتكرت الله يهديها ده فعشان كده قلت يع
ف
أمةالله;10307247:
:(

عارفااااااااااااااه

المحفظة بتاعتي عندها سمية وعمر :)


وانتى مكتئبه ليه انتى كمان


انا اختى عندها سميه زى القمر ماشاء الله عليها
ا
قصة كبيرة;10306052:
بنات عايزة اقولكم على تطعيم مهم للبيبهات هو مش نازل مع تطعميات وزارة الصحة.. روحى للدكتور هو يطعمه. بيبقى على اربع شهور تقريبا وهو تطعيم ضد فيروس الروتا.
فيروس الروتا فيروس ملوش علاج. بيبقى زى النزلة المعوية اسهال وسخونة والبيبى بيتعب جامد ربنا يحفظ اولادنا جميعا.. ولانه مالوش علاج الدكاترة بيفضلوا يدوا محاليل وادوية للاسهال .. حاجات لعلاج الاعراض يعنى مش لعلاج المرض نفسه.

انا لما سالت الدكتور بتاعي قالي مش مهم الي مهم تطعيم الانفلونزا بس الروتا اي كلام وغالي علي الفاضي ب400 جنيه ولازم ياخده كل سنة
ف
راجعه تانى
أ
البرج اليسر;10307269:
انا لما سالت الدكتور بتاعي قالي مش مهم الي مهم تطعيم الانفلونزا بس الروتا اي كلام وغالي علي الفاضي ب400 جنيه ولازم ياخده كل سنة


ايه الأي كلام ده

الروتا ب250 وهما جرعتين بيتاخدوا قبل ال6 شهور وبعد كده بخ
ف
فراشه فى بيتها;10307267:
وانتى مكتئبه ليه انتى كمان


انا اختى عندها سميه زى القمر ماشاء الله عليها



ما قولتيليش مكتئبه ليه
أ
miko85;10305927:
بعد الشهر الرابع....
ادعولي تعبانه خالص غير اعراض الحمل الترجيع والغثيان عندي مغص في المثانه وكاني مزنوقه ومش عارفه اروح الحمام دكتوره اخر مره للدكتوره قالتلي اعراض حمل...
طلع عندي صديد في البول....والتهاب في مجري البول
ادعولي ان شاء الله


الف سامة عليكى يا ميكو ... اشربى مية كتير و استرجلى و اشربى بيريل :)



meshmesh_romio;10305935:
يالهوى ايه الهدوء بتاعكم ده يابسبس فعلا اب وام بجد هههههههههههه ده الواد هيطلع قرد ههههههه ربنا يهديهولك ياااااااارب ويطلع هادى وعاقل ورزين

بس عايزه اعرف ايه حكاية يوسف انا كان نفسى اسمى يوسف واختى كمان بس احنا الاتنين طلعنا اوت هى جابت بسنت و ساره وانا حامل فى بنت
حتى بابا بيقول هما الولاد حالفين ميدخلوش بيتى ههههههههه ياعينى صعبان عليا يعنى انا واختى معندناش اخوات ولاد وبعدين اختى جابت بنتين وانا طلعت حامل فى بنت



ههههههههههههههه باباكى ده عسل يا مارى

قوليله البنات الطف الكائنات


meshmesh_romio;10305959:
انا عايزه اروح النهارده يابسبس ابص بصه كده يمكن الاقى حاجه حلوه اشتريها للكتكوته بتاعتى



مش هتلاقى اى حاجة عدلة :ss:

عجبنى بس هناك سلوبيت ديزنى تحففففففففففففففففة بس ب 94 و استخسرته بصراحة :)

ماما كانت هتدبحنى و قالتلى مش هيجى مقاسها اكتر من شهر و نص


كوباية مايه;10306000:
,؛.يا جماعه انا من اخر الرابع كدا ابتديت احس بحاجه بتتسحب فى بطنى واتخضيت وبعدين قولت دى حركة البيبى دلوقتى مابقاش فى اى تسحيب بس بقى فى زى انقباضات كدا بس مش انقباضات يعنى عارفين كان حد بيخبط على بطنك كدا؟؟ وساعات بتبقى خبطات ورا بعض وساعات تبقى خبطه وشويه وخبطه وساعات احسن انى بطنى نشفت جاااااااااامد اوى وعلى فكره انا معنديش بطن خالص وصوحابى لما شافونى مصدقوش انى حامل



دى احركة يا بسبس


meshmesh_romio;10306006:
والله العظيم فى ناس مخها ضااااااارب يعنى ايه ولد واللا بنت ده كله رزق بتاع ربنا وبعدين فى ناس بتبقى هتموت على طفل واحنا بنتبطر يعنى انا لما سقطت اول مره كنت هتجنن واحمل تانى وقلت اى حاجه ولد بنت اى حاجه مع ان من جوايا كنت عايزه بنت ولما حملت تانى وطلعت بنت حسيت جوزو زعل لانه كان عايز الولد يكون هو الكبير فقلتله ايه هنرجع نقول ولد وبنت راح قالى لا خلاص كل اللى يجيبه ربنا نعمه



(y) انا كنت لما اجى ادعى واقول لبابا ادعى اجيب بنت يقولللى ادعى تجيبى الخير ليكى و لزوجك :)

محدش عارف الخير فيييين...؟؟


قصة كبيرة;10306169:
انا ماعرفش ليه الرجالة مش بيحبوا السمك
ده رااااااااااااااااااااااااااااااااااااااائع
مازهقش منه ابداااا



انا جوزى بيعش اى حاجة طالعة من المية ممكن يعيش على اسى فووود الحمد للله :D


قصة كبيرة;10306255:
ازيك يا ندى عاملة ايه؟

يا جماعة هى يميم ولدت ولا لسة؟



يميم هتولد ان شاء الله 1 اكتوبر او 3 اكتوبر


lifedrop;10306397:
ازيك يا سجى يا قمر وازاى معاذ والبراء؟؟؟
والله يا سجى انا بحبك فى الله اوى وبفرح لما بشوفك هناااااااا:15::15::15::15:

تولدى؟؟؟؟؟؟
هوا لعب عيااااااااال:mad:؟؟؟
لازم تتبهدلى وتتمرمطى ويطلع عينك وبعدين تشوفى المحرووووووووووس ربنا يجيبه بالسلاااااامة ان شاء الله

الحمد لله يا بيبو...معتقدش ان يميم ولدت
كانت هنا امبارح....مورو اللى غايبة..
لعله خير ان شاء الله


هاااااللللو يا خواجة ميكو

انتى قصدك انا ؟؟؟؟
لو قصدك انا ..تقريبا لسة مولدتش
ادعولى يا عياااااااااال بساعة سهلة ان شاء الله



ربنا يرزقك ساعة سهلة ان شاء اللله و متسيناش فى الدعاء ربنا يكرمك احنا غلااااااااااااابة


lifedrop;10306488:
والله يا سجى انا سايباها لله...
زى ما تيجى..كل اللى ربنا يجيبه خير ان شاء الله..
بس انا عندى شوية اسئلة ...
هوا اللى بتولد طبيعى لازم تاخد طلق صناعى؟؟؟
وهوا ينفع ماخدوش؟؟؟؟
وايه اللى اعمله الايام دى عشان تسهل الولادة ؟؟؟؟
معلش يا جماااعة حتعبكو معااايا...بس بعشمى يا معلميين



مش لازم طلق صناعى عشان تولدى طبيعى طالما جالك طلق اصلا انا مرات خالى الانترناشيونال ولدت ابنها فى العربية قبل ما توصل المستشفى و بنتها نزلت عى الترولى قبل ما تدخل اوضة العمليات


ما شاء الله


تعالوا نقر عليها شوية اشمعنى هى يعنى


كوباية مايه;10306592:
,؛.يا جدعان عاااااااااااا كل احلامى اتهدمت عاااااا وديت افرم اللحمه قالولى السوق مفتحش ومحدش فتح خاااااااالص طيب وبعدين هعمل اكل ايه عااااااااااااا



كللللله قافل

احنا كنا كشرى مصرى جارتنا بعتتهولنا


meshmesh_romio;10306614:
هههههههههههه كتكت من الواضح انك مستهدفه يابنتى كلنا لاحظنا كده



ههههههههههههههههههه

انا بقى ابويا و امى اتجوزوا 20/12/1983

انا شهادة ميلادى 1/3/1984

يعنى بعد شهرين و عشر ايام من الجواز انا اتولدت ازاى ...؟؟؟:ss:


miobello;10306756:
http://www.baby2see.com
مواقع حلو اوى للحوامل وعلشان خاطر كتكوت كمان دخلى تاريخ اخر بريود هيطلعلك حامل فى اد ايه بالضبط



ميرسى يا قمرة بس اموقع مخالف ياريت تبعتيه عى الخاص للى عايز
أ
فراشه فى بيتها;10307292:
ما قولتيليش مكتئبه ليه


هو أنا مكتئبة :):)
أ
meshmesh_romio;10306842:
ه انتى خدتى عالحموم واللا ايه ياهدى لا ياماما كده خطر


كوباية مايه;10306851:
,؛.ربنا يخليكى يا مى يا قمره والله اصل العيد فرحه وانا بينى وبينك كنت تعبانه اخر 4 ايام فى رمضان وروحت للدكتور وكتبلى تحاليل مهمه وطلبها بسرعه وكانت حوسه وطلعت هرموناتى فى الضياع وحاجات كدا بس الحمدلله انا تمام دلوقتى الحمدلله وحتى ماما متعرفش هههههههههههههههه اصلى مش بقولهم انى تعبانه او حاجه عشان ميقلقوش عليا ويسافرولى حرام وكدا بس انا لحمدلله تمام ,ظ؛.
,؛.بالنسبه بقى لشقاوة ابنى فا انا اتوقع انه هيبقى متألق عن امه وابوه وهيطلع عفريت بمعنى الكلمه ههههههههههههه,ظ؛.



ربنا يجيبه بالسلامة ان شاء الله


meshmesh_romio;10306857:
طب هى اسعار السالوبيتات الشتوى هناك ايه يا هدى



بتتراوح من 25 ل 100 :D


meshmesh_romio;10306878:
هى ام نبيله راحت تستحمى واللا ايه



اينعم بلبطت انا و البت لولى فى المية اصلى بقالى يومين منمتش كويس قلت استحمى يمكن انام :D


Jumanaa;10306907:
هو مش في حديث بيقول ان خير الاسماء حمزه واسم كمان انا مش فكراه صح ولا ايه اللي يعرفه يقولهولي



خير الاسماء ما حمد و ما عبد

يعنى محمد احمد محمود

عبد الرحمن عبد الله كدة يعنى


garfeild;10306911:
ماله اسم لمار يامي
انا بحثت كتير جدا وانا وجوزي
وطلع معناه بريق الماس ولمعة السيف وماء الزهب ملحوظه الكيبورد بتاعتي مفيهاش غير حرف الزاي:D
وبعدين المنتديات الغير موثوق فيها كاتبين انه بالفارسية معناه انثى الكلب وده هبل لااننا دورنا ومفيش حاجة اسمها كده وبعدين انا بعت فتوى لاسلام اون لاين واسلام ويب وسألتهم وقالوا لاحرج من تسمية الاسم ومعناه بالاعجمي بريق الماس زي ماقولت وكمان ماء الزهب
وكمان في ابراج مشهورة في جدة اسمها ابراج لمار لانها معروفه لما الشمس بتغرب عليا بتكون شبه الزهب هيكونوا سموها ليه كده اكيد مش هيسموا ابراج بمعنى وحش وسئ
وكمان دلوقتي عبدالصمد القرشي عامل برفيوم جديد اسمه لمار :D:D:D وللونه دهبي يعني ياجماعه معروف معنى الااسم



ده انتى عملتى دكتوراة فى الاسم


yomizo;10307105:
ندى اللى اعرفه من قديم الازل حتى الان بينفع يسهل الولاده بس الكلام ده يوم الولاده يعنى عشان الرحم يفتح اوى
تاكلى بلح كتير وتشربي زيت خروع :ss:



و كان الجماع السائل المنوى فى مادة محفزة لانقباضات الرحم

و كمان الاناناس و تمرينات الحلمة و المشى كل دى حاجات بتساعد و تمرين القرفصاء


CuTie KaTkOoTa;10307174:
بقولكم يا بنات ايه رأيكم في اسم زمزم



حلو قووووووووووووى و جديد (y)


أمةالله;10307253:
فكرتيني بواحدة قابلتها مرة

ابنها اسمه خالد ... تقول لي عارفة مسمياه على اسم مين؟؟

طبعا أنا جه في بالي خالد ابن الوليد ... والاقيها تقولي خالد النبوي:ss::ss::ss:

سمية يا قلبي أول شهيدة في الإسلام:D



ههههههههههههههههههه

انا بقى هسمى بنتى نبيلة على اسم

خنكيز خان حماتى :D
ب
صلالالالالالالاة المغرب
د
انا باذن الله لو ولد يبقي يوسف ولو بنت احتمال عاليه
ب
جيييييت
ب
ازيك ياايمى وازاى بودى
د
ام بتوووووووووول الف مبروك يا قمر فشهر كام يا جميل
s
أمةالله;10307218:
ولسة ... بعد الولادة ولا هتقدري حتة على التلميع اللي من على الوش :) أول ما البيبي ينام هتنطي في السرير ... لو يحبوا ممكن هما ينضفوا مفيش مانع :):)

ههههههههههههههههههه على رأيك انا بنت خالتى كانت بتفضل تعيط عشان ابنها ينام و ينيمها و مرة فضل مزهقها زن زن و هى هتموت و تناااااام و اول ما فاقت شوية راح ابنها نام قعدت تصحى فيه بالعافية و تقلى لما نشوف مين فينا هيعذب التانى اكتر








مقلقة ليه؟؟


مقلقة عشان خايفة اللبوس المهبلى يئذى البيبى و كمان خايفة من لعب الهرمونات دة و بقول اخده عند الضرورة بس



دموع اشتياقي;10307406:
انا باذن الله لو ولد يبقي يوسف ولو بنت احتمال عاليه



نفسى اسمى يوسف لو ولد بس حمايا طلع بيكره الاسم و كره جوزى فيه مع انه كان موافق الاول
د
حد يكره اسم يوسف ده اسم سيدنا يوسف اجمل خلق الله
s
السلام عليكم ازيكم
X