تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
y
اهى ميكو
انا جوزى اجازة النهارده وامبارح
وامبارح كانت عندى حاله من الاغماء بقوم من هنا انام هنا مافيش نزلت بليل شويه روحت النادى ورجعت بس كده
والنهارده هاموت وانزل اجيب حاجات لنونه والبيت بس جوزى مش راضي عشسان انا تتعبتانه خلقه مش بقدر امشي جوا البيت ومش عاوزنى اتعب زياده + انه عربيتنا لسه في التصليح ومش كل شويه هناخد عربيه مامته
+ انىهانزل الصبح اروح الدكتور عشان لحددلى بقى فعليا الولاده هتبقى يوم ايه وهارجع منه على ماما ان شاء الله
y
لايامها متعكيش
انت حطى الفحمه على العين بتاعتالتودجاز من فقوق
ولما تولع شيليها بماشه ولا حتى بمعلقه ولا اى حاجه حطيها في الفويل وحطى الفويل في نص الصينيه ونقطي عليهانقطتين زيت هتلاقيها دجخنت جامد تروح كابساها بالغطا ومغطيها وسيبا بقى تتشبع بريحه الشوا
m
yomizo;10307049:
اهى ميكو
انا جوزى اجازة النهارده وامبارح
وامبارح كانت عندى حاله من الاغماء بقوم من هنا انام هنا مافيش نزلت بليل شويه روحت النادى ورجعت بس كده
والنهارده هاموت وانزل اجيب حاجات لنونه والبيت بس جوزى مش راضي عشسان انا تتعبتانه خلقه مش بقدر امشي جوا البيت ومش عاوزنى اتعب زياده + انه عربيتنا لسه في التصليح ومش كل شويه هناخد عربيه مامته
+ انىهانزل الصبح اروح الدكتور عشان لحددلى بقى فعليا الولاده هتبقى يوم ايه وهارجع منه على ماما ان شاء الله

الف سلامه عليكي ياقمر خلاص هانت ام يوم بنوته تاني تلعب معاكي
شوفي يوم تكوني فيه كويسه وتشتري حاجات البيبي
أ
lifedrop;10306424:
يا عيااااااااال ..عايزة احكيلكو حاجة
امبارح كان معادى مع الدكتورة ....روحت العصر كدة لقيت واحدة بتولد طبيعى هنااااااااك

مقلوكوش على اللى سمعته.....صويت وصريخ وعياااااط
المهم الدكتورة استاذنت مننا وراحتلها...سمعتها بتعيط وبتصرخ وبعدييين سمعتهاااا بتعمل بوش تقريبا وبعدين خير اللهم اجعله خييييير سمعت حاجات بتقع وسمعت الباب اتفتح واللى كانت بتولد بتزعق وتشتم والبنت اللى بتشتغل عند الدكتووورة بتقول دى قامت من على السرير....
انا روحى رااااحت ونزلت قعدت اعيط واعصااااااابى بايظة وخاااااااايفة من الولاااااادة جداااا

وكل شوية اعيط ...عاااااااااا

:ss::ss::ss::ss::ss::ss::ss:


lifedrop;10306488:
والله يا سجى انا سايباها لله...
زى ما تيجى..كل اللى ربنا يجيبه خير ان شاء الله..
بس انا عندى شوية اسئلة ...
هوا اللى بتولد طبيعى لازم تاخد طلق صناعى؟؟؟
وهوا ينفع ماخدوش؟؟؟؟
وايه اللى اعمله الايام دى عشان تسهل الولادة ؟؟؟؟
معلش يا جماااعة حتعبكو معااايا...بس بعشمى يا معلميين


الطلق الصناعي الواحدة بتاخده علشان ينجز في موضوع فتح الرحم ... والمفروض لو انتي عندك طلق أصلا والولادة ماشية عادي مش هتحسي بيه أصلا ... الناس اللي بيشتكوا منه هما الناس اللي أخدوه من غير ما يجيلهم طلق أصلا علشان بتبقى مفيش وجع وفجأة دب دب ... بالنسبة لتسهيل الولادة مفيش حاجة الصراحة ممكن تعمليها هتفرق أوي ... بس حاولي تتمشي بانتظام علشان عضلاتك تتقوى وتبقى مرنة ... وربنا يسهل عليكي ومتخافيش والله يا بنتي ... واحدة صاحبتي ولدت الولادتين طبيعي بفضل الله وأخدت فيهم طلق صناعي في الآخر ومكنتش بتصرخ ولا بتعمل الكلام اللي انتي خايفة منه ده ... أقول لك على حاجة كمان ؟؟ البنت دي مش بتتبنج خااااالص علشان بيجيلها أزمات تنفس ومينفعش تتبنج
انتي لما يجيلك الولادة إن شاء الله إهدي ... وفكري نفسك إن ستات كتير بتولد وبيرجعوا يحملوا تاني بكامل إرادتهم ... لو فيه وجع اتنفسي كويس ومتزقيش علشان الزق قبل ما الرحم يفتح بيتعب البيبي وطبعا متصرخيش علشان انتي اللي هتتعبي وهتبقي مجهدة ... الموضوع بيعدي متقلقيش:D


meshmesh_romio;10306831:
مى
انا عايزه لفلى مش اور كيدز

:o:o:o
ب
طب والله ولعتها ف الرن ياشيخة دة نضافة بدل بهدلة البوتوجاز من فوق
وعملت كل الخطوات والجريمة ف الصنية دلوقتى مدخنة هههههههههههههه
y
ندى اللى اعرفه من قديم الازل حتى الان بينفع يسهل الولاده بس الكلام ده يوم الولاده يعنى عشان الرحم يفتح اوى
تاكلى بلح كتير وتشربي زيت خروع :ss:
ب
يتصفح الموضوع حالياً: 7 (7 عضو و 0 ضيف) ‏om_tota, ‏smily547, ‏miko85, ‏roshy&hany, ‏yomizo, ‏garfeild
أ
om_tota;10307124:
يتصفح الموضوع حالياً: 7 (7 عضو و 0 ضيف) ‏om_tota, ‏smily547, ‏miko85, ‏roshy&hany, ‏yomizo, ‏garfeild


وأنا :)
s
ميكو ازيك الف سلامة عليكى يمكن بس فى ضغط على المثانة ربنا يطمنا عليكى و يخفف عنك يارب

انا روحت للدكتور و كتبلى على لبوس مهبلى تثبيت فيه بروجسترون بردو زى ما باباكى قال بس مش عارفة حكاية اللبوس المهبلى دى مقلقانى
C
:D:D:D:D هييييييييييييييه مطلعتش انا لوحدي اللي مدة حملي وجوازي غريبة للنظر للناس، انا كنت عاوزة اقولكم علي ميكو بردو، بس قلت لما اتأكد الاول عشان مطلعش عبيطة في الاخر، بصوا هي بقالها 10 اسابيع متجوزة وحامل في 10 اسابيع بردو.
ب
مختفية طول عمرك يامى اعملك اية

زيت خروععععععععععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
s
DodyCat;10302513:
سندريلا حبيبتى مبسوطة قوى انى شوفتك هنا
انا مش باخد اى ادويه غير بنادول والدكتورة هى اللى قالت عليه مسكن عند الحاجه
ربنا يسهل واروح لدكتورة لما ترجع انا احسن دلوقتى الحمد لله



دودى الف سلامة عليكى يا حبيبتى ربنا يطمنا عليكى و متضغطيش على نفسك يابنتى صحتك انتى و البيبى اهم من اى حاجة وانا كمان جوزى رافض موضوع الشغالة و متعقد منه بردو بسبب السرقة و الكلام دة عشان كدة انا سايبة البيت يضرب يقلب و يدووووبك على التلميع كدة على الوش و عمايل الاكل عشان الدكتورة مأكدة عليا فى موضوع الراحة التامة عشان ظروف حملى وهو لما بيتكلم بقله انت اللى رافض موضوع الشغالة
C
بقولكم يا بنات ايه رأيكم في اسم زمزم
د
السلام عليكم
s
love_me_more307;10303065:
السلام عليكم ازيكم يا بنات وحشتونى اووي
الحمد لله الحمد لله ربنا جبرني وماشاء الله ولا قوه الا بالله شوفت حبيب ماما النهارده وشوفت نبضات قلبه الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارررب
وقالي ان الحمل دلوقت 6 اسابيع و6 ايام بس يا بنات كتبلي على حبوب مثبتات نوع واحد بس اخد واحده الصبح وواحده بالليل وكتبلي على حقنة بنسلين طويله المفعول كل اسبوعين مش عارفه ليه وبتووجع اووووووووووووي هل كل الحوامل بياخدوها ولا عشان انا قلتله ان عندي حرقان والتهابات وكتبلي على اسبرين اطفال بنات الاسبرين ده مش بيضر الحمل؟؟؟
وكمان كتبلي على لبوس مهبلي كده وقالي ده كويس بس ازاي اخد لبوس وانا حامل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



يلا باركولي بئاا الحمد لله اطمنت واتبطيت ومعدتش هقلقكم معايااااا بحبكم اووي




ماشاء الله لا قوة الا بالله الف الف مبروك يا قمر ربنا يتمملك على خير يارب..انا كمان الدكتور كتبلى مثبت عبارة عن لبوس مهبلى و قلقانة منه بس بقول اكيد دكتور نسا و فاهم و ربنا يستر
ف
حد هنااااااااااااااااااااا


ندى انتى هنا جبتلك اسم تححححححححححححفه
أ
sweet_toota;10307158:
دودى الف سلامة عليكى يا حبيبتى ربنا يطمنا عليكى و متضغطيش على نفسك يابنتى صحتك انتى و البيبى اهم من اى حاجة وانا كمان جوزى رافض موضوع الشغالة و متعقد منه بردو بسبب السرقة و الكلام دة عشان كدة انا سايبة البيت يضرب يقلب و يدووووبك على التلميع كدة على الوش و عمايل الاكل عشان الدكتورة مأكدة عليا فى موضوع الراحة التامة عشان ظروف حملى وهو لما بيتكلم بقله انت اللى رافض موضوع الشغالة


ولسة ... بعد الولادة ولا هتقدري حتة على التلميع اللي من على الوش :) أول ما البيبي ينام هتنطي في السرير ... لو يحبوا ممكن هما ينضفوا مفيش مانع :):)


CuTie KaTkOoTa;10307174:
بقولكم يا بنات ايه رأيكم في اسم زمزم


بحسه اسم ولد مش بنت


sweet_toota;10307197:
ماشاء الله لا قوة الا بالله الف الف مبروك يا قمر ربنا يتمملك على خير يارب..انا كمان الدكتور كتبلى مثبت عبارة عن لبوس مهبلى و قلقانة منه بس بقول اكيد دكتور نسا و فاهم و ربنا يستر


مقلقة ليه؟؟
أ
فراشه فى بيتها;10307216:
حد هنااااااااااااااااااااا


ندى انتى هنا جبتلك اسم تححححححححححححفه


عايزة أعرف عايزة أعرف:D
ف
هاقولك فى ودنك بس اوعى تقوليلها هه


ايه رايك فى سميه بضم السين
د
سميه الخشاب يعععععععععععععععععع
X