تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ق
ازيك يا يميم ؟ وازى ملوكة؟

ازيك يا مى؟ وازى عبد الله؟

عاملين ايه؟
L
ميرفى لسه مش فقستى؟
m
DodyCat;10254699:
انا مقدرش أستغنى عن شغلى انا تعبت كتير عشان أوصل لمركزى حاليا اه احيانا بتعب بس لما بحس بنفسى وبقبض مرتبى اخر الشهر بحمد ربنا على نعمة الشغل ةكمان لما بشوف قد ايه انا فكرى متطور
وكده ببقى مبسوطة وكمان قاعدة البيت بالنسبه ليا ملل



ماهو ده اللى مخلينى متردده

yomizo;10254747:
يتصفح الموضوع حالياً: 2 (2 عضو و 0 ضيف) ‏yomizo

صباح الخير ياللهو ياخفي :)



بونجور يم يم ازى ملوكه النهارده

أمةالله;10254770:
متزعليش نفسك يا قمر واحمدي ربنا إن القيصري دلوقتي أسهل من زمان ... أنا ولدت قيصري والحمد لله الجرح لم بسرعة وعلى فكرة أنا اللي خدمت ابني طول فترة النفاس أمي غيرت له مرة واحدة قدامي وحمته مرة واحدة وبعد كده أنا اللي بعمل كل حاجة ... وروحت بيتي وعبدالله عنده 10 أيام ... أهم حاجة يا قلبي تيجي على نفسك أول يومين وتتحركي ... ولو مش قادرة تتحركي كتير قومي اقعدي بس بلاش تفضلي نايمة في السرير وإن شاء الله هتتبقي زي الفل علطول




على فكرة انتي مش هتعوضي وانتي بترضعي ... انتي تعوضي بعد ما تخلصي رضاعة ... هو عنده حق في موضوع التعويض ده ... بس دي رخصة ربنا إداها للحامل علشان هو بس اللي عارف الحامل دي بتبقى تعبانة إزاي ... فمع احترامي لزوجك وكل الرجالة والناس التانيين مش من حق حد انه يحسس واحدة أخدت برخصة ربنا إداها لها إنها بتتدلع أو بتتلكك أو عاملة ذنب




بالعكس ... لو كان القيصري أحسن كان ربنا خلقنا بسست تفتح وقت الولادة وتقفل تاني ... الحمد لله ربنا إدانا العلم اللي ينقذ ستات كان ممكن يموتوا وهما بيولدوا أو أطفالهم تموت ... بس طول ما الوضع عادي ومفيش مشاكل طبعا الطبيعي هو أحسن حاجة




فكري بجد يا مشمش لأن فعلا كل واحدة بتفرق عن التانية ... أنا سبت الشغل قبل ما اتجوز لأن يومي بيبقى مليان خلقة ... أنا كنت بشتغل مدرسة والموضوع كان بيبقى مجهود كبير أوي ... ده غير إني بحب اقرا واخرج أزور اصحابي وبحب أعمل حاجتي في البيت لنفسي ... فلما كنت في بيت ماما كنت بلاقي إني مش بقدر أحط إيدي في البيت خالص أساعدها ... ده غير إني كنت ببقى ساعات تعبانة أوي وعصبية من كتر التعب ... فقررت أقعد ولما إن شاء الله ييجي ولادي نازلين المدارس بفكر أنزل الشغل تاني بس لسة سايباها بظروفها

بس أنا الصراحة معجبة بقعدة البيت لأني كنت بفضل صاحية من بعد الفجر لأن شغلي بيبتدي من 7 الصبح:confused::confused::confused:



انا كمان بصحى الساعه 7.5 عشان اروح الشغل وبرجع الساعه 5 فبحس انى خلااااااااااااااااااص مش قادره وبعدين ارجع اعمل شغل البيت واحضر الاكل وده بيخلينى اهمل كتير فى حق بيتى يعنى البيت على طول مش متوضب وبعمل اكل سريع زى بتاع التيك اواى يعنى مش بعرف اعمل اكله عدله لان مفيش وقت ده غير كمان ان هيبقى فى بيبى عايز عنايه واهتمام وانا اساسا صحتى ضعيفه من الاول وكنت فى بيت ماما مش متعوده اعمل اى حاجه فى البيت فحاسه ان كل ده لود عليا
L
مشمش خدى أجازة طويلة بعد الولادة بعدها قررى
m
انا بفكر اخد اجازه سنه
ص
بببببببببببببببببخ
y
تمام الحمد لله انا كويسه انا والنونه وملاك
ص
اخبارك ايه انهرده يا يميم
y
كويسه بس مش اوى برده يا مورو
L
yomizo;10254919:
كويسه بس مش اوى برده يا مورو
انا قلتلكم انى كنت بعت ايميل لجوزى قلتله على شويه من الحاجات اللى جوايا عشان بهرب من مواجهته عشان الجاعورة ماتتفتحش في خلقتى
للاسف حظى كان وحش امبارح لانه فتح الايميل وانا جمبه وكان تعليقه ايه اللى انت بعتاه ده
قلتله مازال في جعبتي المزيد
تخيلوا قالى يللا كل يوم بقى ابعتيلي حبه من الجعبة لحد مايخلصوا
:(:(
كنت فكراه هايعد يتكلم معايا يشوفنى مالى مكنتش اعرف انه مستهيف الاسلوب اوى كدده

بيتهيقلك أنه مستهيف الأسلوب أراهنك انه قراه أكتر من مرة بس الرجالة كده مش بتبحب تبين
وعلى فكرة الرجالة بتاخد بالها من كل كلمة الست تقولها حتى لو عمل نفسه مشغول ده كلام دكاترة نفسين
كملى اللى انت عايزة تقوليه وابعتيلو تانى فى ميل
ص
ربنا معاكى يارب احمدى ربنا
ص
حد يجاوب دا مش عارفه


If you divide 30 by 1/2 and then add 10 what do you have?

90 50 70 35
ق
بسم الله الرحمن الرحيم الاجابة تونس

70
y
اه مانا نويت انى اكملا كله في اميلات براحتى بقى مدام هخو مش بيناقش ولا بيجعر ههههههههههه
ص
برافووووووووووووووو
ص
غيروا


- A farmer has 15 cows, and all but 9 die. How many are left?

-
0 6 9 5

-
ق
نقول 9
y
جوزى عاوزنا نسافر مه اهله في العيد
طب انا خايفه لحسن المجهود يخليني اولد هناك ولا في السكه ههههههههههه
ق
ياريت انا جوزى يرضى نسافر :D

اسألى طيب الدكتور الاول
y
6 يامورو
X