تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
L
لا يا بيبو مش غلط
ص
مش فاكره مين قالت غلط بس سالت قالولى لا خالص وكان بيتاكل كتير كمان ما شاء الله
هوريكم صور فطار امبارح عشان بسبس تبقا تشوفهم لانى قلتلها هوريهولك ان شاء الله
ق
طيب كويس الحمد لله اصلى افتريت امبارح ههههههههههههه لأ وقولونى تعبان مفيش دم ههههههه
m
اعمل ايه فى موضوع الشغل ده
ص
مشروب البلح الجميل الحمد لله



سلطه خضرا الحمد لله



سلطه طحينه الحمد لله




صينيه المكرونه بالجمبرى قبل وبعد


قبل




































































وبعد









































































































ها ايه رايكم ان شاء الله
ق
بالهنا والشفا يا مورو

مشمش ماحدش يعرف يقرر غيرك بصراحة
كل واحدة ليها تفكير وظروف غير التانية
L
الشكل تحفه الطعم بقى كان ايه ظروفو؟

مشمش موضوع الشغل ده نسبى جدا يعنى اللى انا أقتنع بيه مش لازم انت تقتنعى بيه وهكذا
ص
كان جميل الحمد لله الحمد لله
دا فطار مش اى كلام ههههههههه
L
بألف هنا يا مورو هتعملى ايه النهارده بقى؟
ص
مش عارفه بس غالبا خضار بقا
ممكن فاصوليا خضرا ان شاء الله مع رز
بس اعمل جمبها ايه مش عارفه
ص
على فكره مصر مخلصه على الرايب فى السوق ههههههههههه
ملقتش الكبير منه خالص ومحلات مفيش اصلا الحمد لله
بحب لبنيتا اوى عن جهينه
جهينه خفيف كدا
اما لبنيتا تقيل رايب
رغم ان فى اختبارات اكدت ان احسن منتجات البان جهينه بس زى ما يكون الواحد اتعود على الشاى ابو نشاره الحمد لله
هههههههههههههه







هروح اصلى
L
انا قلت لجوزى يجيب سمك وهعمل جنبه رز صياديه وسلطة خضرا وسلطة طحينة
والعصير جوافة بالبن والحلو هعمل كنافه بالكريمة والبلح
L
صوت العيون;10254676:
على فكره مصر مخلصه على الرايب فى السوق ههههههههههه
ملقتش الكبير منه خالص ومحلات مفيش اصلا الحمد لله
بحب لبنيتا اوى عن جهينه
جهينه خفيف كدا
اما لبنيتا تقيل رايب
رغم ان فى اختبارات اكدت ان احسن منتجات البان جهينه بس زى ما يكون الواحد اتعود على الشاى ابو نشاره الحمد لله
هههههههههههههه







هروح اصلى


رايب جهينة تعبت منه وجبلى أسهال
m
مانا عارفه يادودى انه نسبى بس انا محتاره يعنى عايزه اعرف رايكم لو انتوا مكانى

ماشاء الله يامورو بالف هنا وشفا
L
انا مقدرش أستغنى عن شغلى انا تعبت كتير عشان أوصل لمركزى حاليا اه احيانا بتعب بس لما بحس بنفسى وبقبض مرتبى اخر الشهر بحمد ربنا على نعمة الشغل ةكمان لما بشوف قد ايه انا فكرى متطور
وكده ببقى مبسوطة وكمان قاعدة البيت بالنسبه ليا ملل
ق
انا كمان زيك يا دودى
y
يتصفح الموضوع حالياً: 2 (2 عضو و 0 ضيف) ‏yomizo

صباح الخير ياللهو ياخفي :)
L
يميم صباح الفل ايه أخبارك؟
أ
فراشة الإيمان;10254185:
:confused::confused::confused:

روحت للدكتور امبارح وعمللى سونار قبل كده البيبى كانت راسه دخلت الحوض

لقى الراس خرجت من الحوض وتنح وقاللى ايه ده :rolleyes: هى الراس كبرت كده ليه مره واحد

وحاول ياخد مقاسات البيبى السونار مش راضى يقيس وبيقول ان البيبى خلاص كبر وميعاده 9/9

ومرضيش يديله اى مقاس وراس البيبى عليت شويه عن الحوض

والدكتور بقى مضايق وقلقان وقاللى البيبى كبر

قاللى تحبى نصبر اسبوع قلتله انا كل اللى فاضلى على التاسع 5 ايام اصبر اسبوع ازاى

قاللى خلاص اخر الحمل بكره زى السونار مابيقول لو محصلش طلق تجيلى يوم السبت نعمل سونار ونشوف لو راس البيبى نزلت والرح عنقه وسع هانعلق طلق صناعى

وطبعا لو ده محصلش وده اللى متاكدين منه يبقى قيصرى:confused::confused::confused:


متزعليش نفسك يا قمر واحمدي ربنا إن القيصري دلوقتي أسهل من زمان ... أنا ولدت قيصري والحمد لله الجرح لم بسرعة وعلى فكرة أنا اللي خدمت ابني طول فترة النفاس أمي غيرت له مرة واحدة قدامي وحمته مرة واحدة وبعد كده أنا اللي بعمل كل حاجة ... وروحت بيتي وعبدالله عنده 10 أيام ... أهم حاجة يا قلبي تيجي على نفسك أول يومين وتتحركي ... ولو مش قادرة تتحركي كتير قومي اقعدي بس بلاش تفضلي نايمة في السرير وإن شاء الله هتتبقي زي الفل علطول


كوباية مايه;10254265:
اصل فى حد ضافنى على لفيس بوك اسمه مشمش حاجه كدا وفى عندها اصدقاء مشتركه كلهم من المنتدى فا كنت عايزه اعرف هى مين هنا
بس

المهم جوزى كلمنى دلوقتى وفضل يقول والله انا عارف اك تعبانه ومقدر دا بس انا خايف تاخد دوا يأثر عليكى وخدى لمون وعسل مفيش مشكل انما دوا لا ولو دايخه خلاص براحتك افطرى انا مش مضايق يعنى بس انا بقولك عشان ميبقاش عليكى حاجات تعوضيها بعد كدا وانتى بترضعى


على فكرة انتي مش هتعوضي وانتي بترضعي ... انتي تعوضي بعد ما تخلصي رضاعة ... هو عنده حق في موضوع التعويض ده ... بس دي رخصة ربنا إداها للحامل علشان هو بس اللي عارف الحامل دي بتبقى تعبانة إزاي ... فمع احترامي لزوجك وكل الرجالة والناس التانيين مش من حق حد انه يحسس واحدة أخدت برخصة ربنا إداها لها إنها بتتدلع أو بتتلكك أو عاملة ذنب


كوباية مايه;10254275:
فراشه بصى يا حبيبتى القيصرى احلى بكتير من الطبيعى

الطبيعى متعبه جدااااااااااااااااا انما القيصرى بجد احسن لدرجة انى عايزه اقول للدكتور انى اولد ان شاء الله قيصرى

وربنا يقومك بالسلامه ان شاء الله متقلقيش والله ربنا معاكى


بالعكس ... لو كان القيصري أحسن كان ربنا خلقنا بسست تفتح وقت الولادة وتقفل تاني ... الحمد لله ربنا إدانا العلم اللي ينقذ ستات كان ممكن يموتوا وهما بيولدوا أو أطفالهم تموت ... بس طول ما الوضع عادي ومفيش مشاكل طبعا الطبيعي هو أحسن حاجة


meshmesh_romio;10254690:
مانا عارفه يادودى انه نسبى بس انا محتاره يعنى عايزه اعرف رايكم لو انتوا مكانى

ماشاء الله يامورو بالف هنا وشفا


فكري بجد يا مشمش لأن فعلا كل واحدة بتفرق عن التانية ... أنا سبت الشغل قبل ما اتجوز لأن يومي بيبقى مليان خلقة ... أنا كنت بشتغل مدرسة والموضوع كان بيبقى مجهود كبير أوي ... ده غير إني بحب اقرا واخرج أزور اصحابي وبحب أعمل حاجتي في البيت لنفسي ... فلما كنت في بيت ماما كنت بلاقي إني مش بقدر أحط إيدي في البيت خالص أساعدها ... ده غير إني كنت ببقى ساعات تعبانة أوي وعصبية من كتر التعب ... فقررت أقعد ولما إن شاء الله ييجي ولادي نازلين المدارس بفكر أنزل الشغل تاني بس لسة سايباها بظروفها

بس أنا الصراحة معجبة بقعدة البيت لأني كنت بفضل صاحية من بعد الفجر لأن شغلي بيبتدي من 7 الصبح:confused::confused::confused:
أ
yomizo;10254747:
يتصفح الموضوع حالياً: 2 (2 عضو و 0 ضيف) ‏yomizo

صباح الخير ياللهو ياخفي :)



:cool::cool::cool::cool::cool:
X