تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
t
ايمان متخافيش ان شاء الله هتولدى بالسلامه وتجبى عيل يطلع عينك ههههههههه
د
ههههههههههههههههه ان شاء الله بس بلاش يطلع عيني دي كفايه الي عندي ههههههههههههههه
t
انتى عندك بودى اد ايه
د
عنده 3 سنين ونص
(
مساء الخير يا حوامل ازيكم اخباركم اية

ايمان على فكرة انا نفسك بالظبط مش عارفة لية دايما بفكر فى الولادة واحس انى هموت هههههههههه والله ساعات اعيط وساعات اضحك وقول هو انا يعنى اول واحدة تولد وبعدين سيبتها على ربنا انا مش هشغل بالى هفكر فى بنوتى وبس وازى اربيها من غير ما تطلع عينى اصل انا بصراحة قوة استحمالى لزن الاطفال وعياطهم صفر :D:D
يعنى ربنا يستر مش عارفة مين فين اللى هيربى التانى انا ولا بنتى :D
ان شاء الله تولدى بالسلامة انتى وجميع الحوامل وانا معاكم (f)
د
ربنا يعينا يا كاتوا يااااااااااااارب
a
ازيكم يابنات عاملين ايه
أ
قصة كبيرة;10241597:
انا نفسى اكل حمام قوووووى بس انا قاعدة عند حماتى وهتكسف اطلب حاجة

بصى يا بسبس انا عملت سونار الاسبوع اللى فات كنت فى الاسبوع العاشر وخمس ايام تقريبا وطول البيبى كان 3 سم. بيتهيألى ان هو كده كان قصير شوية لانه مفروض يكمل خمسة سم.
بكرة بقى ان شاء الله هروح تانى واشوف ايه الاخبار. وربنا يستر من موضوع الضغط ده.


ربنا يطمنك ان شاء الله يا بيبو



قصة كبيرة;10241608:
بنات انا عايزة اعرف حاجة.. هو انا لما اتابع ضغط من دلوقتى (انا ضغطى عالى قوى اصلا) واخدتله دوا.. ممكن لا قدر الله يجيلى تسمم حمل؟ ولا خلاص؟



بالعكس انتى لازم تظبطى الضغط عشان تتجنبى تسمم الحمل لا قدر الله


yomizo;10241793:
واعوا ترضعوا ادام حد غريب او حتى قريب
عشان بجد والله الموضوع ده بيتنظر اووووى
اعرف ناس كتير صدرهم اتقطع منه اللبن بسبب انهم رضعوا ادام ناس
واحده صاحبتى ابنها كان زنانا اووي ومره جت ترضعه حجماتها دخلت عليها قالتلها الواد بيعيط ليه مانت صدرك مليان لبن اهو ماتديله تشبعيه ويسكت
ومن ساعتها والواد بقى يشرب صناعى وهى اتقطع منها الرجى :(

في كمان اعشاب سيكم بتاعت ادرار اللبن حلوة اوى للحامل احسن من الحلبه وارفها وريحتها المستفزة اللى بتعملها في الجسم
واوعوا تاكلوا حلاوة ومغات والبلاوى اللى بتتخن دى

اه وكمان اول ماتولدوا عليكم بالعسل الاسود عشان بيعوض الحديد وبيزوده م كل الدم اللى بينزل في النفاس + انه بيساعد ان الرحم يرجع لطبيعته وفي مكانه الصحيح بسرعه جداااا



(y) (y) (y)



roshy&hany;10241797:
ازيكم ياقمرات

بت يا دودى قوليلى عملتى ايه فى الرسالة بتاعت امبارح اللى بعتهالك طمنينى

يابنات هو الفور دى ... ولا الثرى دى ... اللى بيبين نوع البيبى ... عايزة حاجة اكيدة

اصل مش عارفة حاسة انى حامل فى بنوتة مع ان الدكتور اكدلى انه ولد ولما قلتله اتاكد قالى ماعنديش فصال يامدام (( دمه يلطش ))

بس جوزى كمان حاسس انها بنت وحتى لما عملت موضوع البول والملح طلعت رغاوى على انها بنت وكمان الجدول الصينى بيقول انه بنت مع ان فى عمر وزياد طلع انهم ولاد .. وكمان الوجع والتقل دايما فى جمبى الشمال .. حتى فى عمر وزياد اتوحمت على حاجات مسكرة لكن الحمل ده على حوادق وبرتقال .. والحركة فى عمر وزياد كانت فى التالت انا دلوقتى لغاية نص الرابع اهو ومش حاسة باى حركة خالص خالص

حمل عمر وزياد متطابق والحمل ده مختلف كليا .. مش عارفة والله محتارة بس انا مسلمة امرى لله على انه ولد بس برده عشمى فى ربنا كبير .. ايه رايكم ولد واكبر دماغى ولا اروح اعمل 4 دى او 3 دى



انا كان عندى كل اعراض الولد و طلعت حامل فى بنت الحمد لله


ميرفى50;10241859:
يا بنات ادعولى بالله عليكم علشان انا تعبانه جاتلى حساسيه ولما سالت الدكتورة قالتلى دى حساسيه حمل والله مبهدلانى على الاخر وادعولى كمان اولد بعد بكره علشان التاريخ ده عاجبنى اوى 09/09/2009
وعقابلك يا فراشه اللهم امين



ربنا ينولك اللى فى بالك لو ده الخير ليكى يارب
د
انتم فيييييييييييييين
ع
http://forums.3roos.com/t482659.html#post10242993
نوروووووووني هنا
د
فينكم يا بنات عااااااااااااااااااااااااااااااا
د
ايه يا بنات فينكممممممممممممممممممممممم
د
يتصفح الموضوع حالياً: 2 (2 عضو و 0 ضيف) ‏دموع اشتياقي, ‏boky2010

ازيك يا بوكي وازي النونه
b
انا جيت انا هنا ازيك يادموع اشتياقى
اوايمان صح
د
ايوه ايمان اخبارك ايه
b
حد هنا
b
الحمد لله تمام انتى عاملة ايه
وعاملة ايه فى حملك\
د
الحمد لله تملم وانتي
ا
روحتو فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أ
قصة كبيرة;10241597:
انا نفسى اكل حمام قوووووى بس انا قاعدة عند حماتى وهتكسف اطلب حاجة

بصى يا بسبس انا عملت سونار الاسبوع اللى فات كنت فى الاسبوع العاشر وخمس ايام تقريبا وطول البيبى كان 3 سم. بيتهيألى ان هو كده كان قصير شوية لانه مفروض يكمل خمسة سم.
بكرة بقى ان شاء الله هروح تانى واشوف ايه الاخبار. وربنا يستر من موضوع الضغط ده.


احنا كلنا حمام السبت والنهاردة وعندي لسة جوزين لبكرة إن شاء الله :)


yomizo;10241793:
واعوا ترضعوا ادام حد غريب او حتى قريب
عشان بجد والله الموضوع ده بيتنظر اووووى
اعرف ناس كتير صدرهم اتقطع منه اللبن بسبب انهم رضعوا ادام ناس
واحده صاحبتى ابنها كان زنانا اووي ومره جت ترضعه حجماتها دخلت عليها قالتلها الواد بيعيط ليه مانت صدرك مليان لبن اهو ماتديله تشبعيه ويسكت
ومن ساعتها والواد بقى يشرب صناعى وهى اتقطع منها الرجى :(

في كمان اعشاب سيكم بتاعت ادرار اللبن حلوة اوى للحامل احسن من الحلبه وارفها وريحتها المستفزة اللى بتعملها في الجسم
واوعوا تاكلوا حلاوة ومغات والبلاوى اللى بتتخن دى

اه وكمان اول ماتولدوا عليكم بالعسل الاسود عشان بيعوض الحديد وبيزوده م كل الدم اللى بينزل في النفاس + انه بيساعد ان الرحم يرجع لطبيعته وفي مكانه الصحيح بسرعه جداااا


أنا ده اللي حصل لي ... جالي ناس كتير أوي جولي في المستشفى وأنا بحاول أرضع عبدالله ورفض يرضع ولما رضع يومين بطل بعدها علطول وصدري نشف :confused::confused::confused:


roshy&hany;10241797:
ازيكم ياقمرات

بت يا دودى قوليلى عملتى ايه فى الرسالة بتاعت امبارح اللى بعتهالك طمنينى

يابنات هو الفور دى ... ولا الثرى دى ... اللى بيبين نوع البيبى ... عايزة حاجة اكيدة

اصل مش عارفة حاسة انى حامل فى بنوتة مع ان الدكتور اكدلى انه ولد ولما قلتله اتاكد قالى ماعنديش فصال يامدام (( دمه يلطش ))

بس جوزى كمان حاسس انها بنت وحتى لما عملت موضوع البول والملح طلعت رغاوى على انها بنت وكمان الجدول الصينى بيقول انه بنت مع ان فى عمر وزياد طلع انهم ولاد .. وكمان الوجع والتقل دايما فى جمبى الشمال .. حتى فى عمر وزياد اتوحمت على حاجات مسكرة لكن الحمل ده على حوادق وبرتقال .. والحركة فى عمر وزياد كانت فى التالت انا دلوقتى لغاية نص الرابع اهو ومش حاسة باى حركة خالص خالص

حمل عمر وزياد متطابق والحمل ده مختلف كليا .. مش عارفة والله محتارة بس انا مسلمة امرى لله على انه ولد بس برده عشمى فى ربنا كبير .. ايه رايكم ولد واكبر دماغى ولا اروح اعمل 4 دى او 3 دى


من رأيي تكبري دماغك ولو ولدتي وطلعت بنت أهي تبقى مفاجأة حلوة ولو ولد يبقى زي ما انتي كنتي عارفة ومتحبطيش ولا حاجة :):)


أجمل ايام العمر;10242523:

انا كان عندى كل اعراض الولد و طلعت حامل فى بنت الحمد لله


وأنا كان عندي كل الأعرراض اللي عندك دي يا رشا وكل أعراض البنت كللللللها بجد وجبت اللولي

متوجعيش دماغك في الموضوع ده ... دكتورة صاحبتي قالت إن الواحدة ممكن تحمل 4 مرات كلهم زي بعض رغم إن الأنواع مختلفة وممكن يبقوا كل حمل فيهم مختلف تماما عن التاني حتى لو نفس النوع
X