تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
ق
طب هى اخر مرة دخلت امتى؟
أ
,؛.ههههههههههههههههه ماشى يا ميكو وانا بغيظك ومش هقولك الفراخ :tongue:
m
كوباية مايه;10306284:
,؛.بصى يا ميكو هقولك بقى طريقة فراخ مشويه هتتهبلى عليها بس المشاركه الجايه هههههههههههههه,

:tongue:

ماشي يابسبس...لما نشوف
يميم مش باينه ومورو
r
فراشه فى بيتها;10303950:
روشى واحشانى مووووووووووووووووووت يابت

فراشه فى بيتها;10303950:



اخبار الولاد ايه

انا من راى تسمى معاذ





وانتى كمان والله يا فطوم وحشتينى موت وزياد اخباره ايه تمام ؟؟

دموع اشتياقي;10303954:
انا باخد برضه فيروز ده بس مش لازم يتمضغ انا مكتوب عندي لا اما تبلعيه لا اما تشربيه عادي بميه


دموع اشتياقي;10303954:



عمر وزياد ومعاذ ماشاء الله معاذ هيبقي حلو اوي




بصى هى الدكتورة قالتلى لو اتمضغ حستفاد بالفايدة اكتر بس ماقدرتش كانه شيكولاته وعليها ملح يععععععععع اتصلت بيها قالتلى خالص ممكن يتشرب عادى بماية او عصير زى اى برشام

مرسيه على الاسم بس واضح ان فيه اجماع على معاذ :)


أجمل ايام العمر;10304038:

انا بعمل كدة عى طول يا روشى هى اصلها مرات خالى و انترناشيونال بجد معروفة جدا


الحمد لله على كل حال


معاااااااذ (y)





ايوة يابنتى ربنا يحفظك يارب انتى واللى فى بطنك .. ولغاية دلوقتى معاذ مكتسح بقوة ههههههههه

أمةالله;10304085:
معاذ أحلى كتير


أمةالله;10304085:



ولايق أكتر على أسامي الشباب :)




ماشى يا ست ميويا يالى رافعة من روحى المعنوية انتى والشباب هههههههههههه


CuTie KaTkOoTa;10304827:
رشاااااااااااااا ، ازيك يا بنتي انتي فينك من فترة طويلة، قلقنا عليكي بجد، حمدلله علي سلامتك، انا مكنتش اعرف انك عرفتي نوع البيبي معلش بقي قدر الله وما شاء فعل، اسم معاذ ماشي اكتر مع اسامي الاولاد يا جميلة.


وحشانى ياقمر والله بسال عليكى بس طولتى الغيبة المرة دى اوى .. والحمدلله انا مش زعلانة انه ولد انا فرحانة اوى ونفسى يجى بسرعة حتى ماما بتالس عليا وتقولى اللى يشوف كدة يقول انك ماخلفتيش قبل كدة ههههههههههههه


garfeild;10305797:
بنات هي رشا ظهرت ولا لسه؟


garfeild;10305797:


حد يقولي التقرير انا حاسه اننا ضايعه ومش عارفه عنكم حاجة :(:(




وحشتينى جدا جدا جدا جدا جدا جدا والله ياسيمو انا ظهرت الحمد لله :D:D

garfeild;10305830:
طيب وهي زعلانه ولا مبسوطه انها حامل في ولد يابسبس كان نفسها في بنت


garfeild;10305830:


قدر الله وماشاء فعل




لا ياقمر سبحان الله المرة دى بالذات ربنا مرضينى ومش زعلانة وفرحانة اوى ونفسى اولد بسرعة عايزة نونو ياناس ههههههههههههههههه وان شاء الله حسميه ادهم او معاذ


كوباية مايه;10306230:
,؛.ندى الجميله ازيك يا قمره واله وحشانى جدااااااااااااا اخبارك ايه واخبار نونتك ايه؟؟؟


كوباية مايه;10306230:



,؛.انا عايزه اولد بقى زهقت,




على فكرة انا عندى نفس الاحساس نفسى اولد بقى واشوف النونو يالا هانت فات الكتير مابقى الا القليل :)
أ
,؛.والله يا بيبو انا اخر مره كنت هنا من 10 ايام او اكتر فا مقدرش افيدك بس الواصح انها كانت موجوده هنا اول يوم العيد عشان هى اللى فاتحه التجمع الشهر دا
m
كوباية مايه;10306293:
,؛.ههههههههههههههههه ماشى يا ميكو وانا بغيظك ومش هقولك الفراخ :tongue:

قوللي انتي مجوزه عندنا في الصعيد ...قولي احسن ...انتي ساكنه فين في اسيوط
s
مساء الخير ازيكم يا بنات ايوه كده منورين المنتدي مش زي اليومين اللي فاتو
أ
,؛.رشا الحلوه عامله ايه يا قمره؟؟؟؟


,؛.بنات لو مروحين البيت ومستعجلين واللحمه مجمده او الفراخ ولسه مش ساحت هاتوا مايه ودوبو فيها ملح وحطوا الفراخ فيها هتسيح بسرعه


,؛.ميكو الفراخ المشاركه الجايه هههههههههههههههههه
M
هي ليف ولدت؟
r
صباح الخير والفل والياسمين

ازيك يابسبوسة عاملة ايه كنت بتوحم عليكى من كام يوم بس مالقيتش غير هريسة ههههههههههههههههههههههه
ق
ازيك يا رشا عاملة ايه؟

ازيك يا سمايلى؟

ماشى يا بسبس ان شاء الله نطمن عليها قريب
M
ربنا يقومك بالسلامة يابسبس........
r
الحمد لله يا مونا تمام انتى اخبارك ايه ياقمر
أ
,؛.اه يا ست ميكو معاكو فى الصعيد فى الهلالى تعرفيه؟؟؟


,؛.بصى بقى هتجيبى بصله وطماطمايه وتحطيهم فى الخلاط مع عصير لمونه وشوية خل صغنيين خالص ومعاهم ملح وفلفل اسود وبهارات وشوية زعتر عشان الزعتر حبيب الفراخ وشوية زيت صغيرين ومعاهم قرن فلفل حامى او حتى فلفل رومى عادى بيدى طعم حلو اوى اوى وبعدين تجيبى الفرخه وتنضفيها كويس وتسيبيها بجلدها وتتبليها بالخلطه دى كويس اوى اوى وياريت تعملى فتحات فى الاوراك اكتر من الصدرور عشان الاوراك بتاخد وقت اكتر فى السوا عن الصدور وبعدين تسيبيها فى الخلطه دى لمدة ساعه او ساعتين ولو ليله كامله تبقى عملى اللى عليكى وزياده

,؛.بصى بقى انا ببضشر البصل وبضرب الطماطم مع بقية المكونات فى الخلاط عشان لما اخلطهم مع بعض يبقى فى خليط تقدرى تحطيه تحت الجلد وكدا عشان لو كله مضروب هيبقى مايه وبعدين تجيبى فحمه وتسخنيها جاااااااااامد وسمنه بردو وتسخنيها جااااااامد وبعدين تحطى الفراخ بالخلطه فى حله اول ويكون غطا الحله مظبوط عليها وبعدين تحطى الفحمه المولعه وعليها تطى السمنه وتقفلى الغطا لمده 10 دقايق يمكن او اكتر وبعدين تاخدى الخلطه بتاعة الفراخ تحطى نصها فى الصينيه من تحت ولو حابه تحطى بطاطس حطى هتبقى تحفه وبعدين الفراخ وبعدين بقية الخلطه من فوق وغطيها بفويل لمده ساعه ونص وبعدين شيلى الغطا وسيبيها نص ساعه من غير غطا فى الفرن بردو وبعدين ولعى الشوايه وحمرى الوش وبس لو عندك بقى اسياخ وكدا ممكن تحطى الفراخ فى السيخ وتثبتيه على الصينيه اللى فيها لخلطه والبطاطس وتسيبيها تستوى كدا هتطلع نفس النتيجه,ظ؛.
أ
,؛.ميرسى يا قمرات ,ظ؛.
,؛.ماشى يا ست رشا اتفضلينى مغلاش عليكى هههههههههههههههه
C
:21_112::21_112::21_112::21_86::21_86::21_86:
:clap::clap::clap::poster_war:


بيييييب بييييب بييييب هيييييه رشا هنا اخيرا اونلاين وبتشارك معانا، الحمدلله انك بخير، والحمدلله الله ان ربنا حببك في البيبي وفي نوعه.
أ
,؛.انا ربع ساعه وهقوم اعمل الاكل واحتمال اكل كمان ولما جوزى يجى هنقنق معاه كدا
أ
,؛.كتكوت انتى ازاى متجوزه من 4 شهور وحامل فى الاسبوع ال 17؟؟؟ ويومين كمان؟؟؟ اصل 4 شهورجواز يعنى 16اسبوع بس جيبتى الاسبوع ال 17 دا منين هههههههههههههههه
&
UMM MOAZ;10306227:
بنات حاولوا تحسبوا شهور الحمل و الولاده بالشهور العربية افضل كتير.....عن تجربة في معاذ ة البراء .تاتا كانت بتحسبلي بالشهور العربية و طبع الدكتور بالميلادي .........و تاتا طلعت هي الصح.

ازيك يا سجى يا قمر وازاى معاذ والبراء؟؟؟
والله يا سجى انا بحبك فى الله اوى وبفرح لما بشوفك هناااااااا:15::15::15::15:
كوباية مايه;10306230:
,؛.ندى الجميله ازيك يا قمره واله وحشانى جدااااااااااااا اخبارك ايه واخبار نونتك ايه؟؟؟


,؛.انا عايزه اولد بقى زهقت,

تولدى؟؟؟؟؟؟
هوا لعب عيااااااااال:mad:؟؟؟
لازم تتبهدلى وتتمرمطى ويطلع عينك وبعدين تشوفى المحرووووووووووس ربنا يجيبه بالسلاااااامة ان شاء الله
قصة كبيرة;10306255:
ازيك يا ندى عاملة ايه؟

يا جماعة هى يميم ولدت ولا لسة؟

الحمد لله يا بيبو...معتقدش ان يميم ولدت
كانت هنا امبارح....مورو اللى غايبة..
لعله خير ان شاء الله

miko85;10306273:
وانا كمان اول حفيده بصره
ندي هاللو وووووو

هاااااللللو يا خواجة ميكو
UMM MOAZ;10306310:
هي ليف ولدت؟

انتى قصدك انا ؟؟؟؟
لو قصدك انا ..تقريبا لسة مولدتش
ادعولى يا عياااااااااال بساعة سهلة ان شاء الله
M
و انا كمان بحبك في الله يا ليف.......ان شاء الله ربنا يرزقك بساعه سهلة........وتقومي بالسلامة انتي و البيبي
X