رابطة امهات واطفال مصر لشهر شوال1430"كل عام وأنتم بخير"

"أم حمودى وفلة" 19-09-2009 1,885 رد 90,588 مشاهدة
h
ازيييكم يابناتييت ..ايه التجمع الجميل ده ماشاء الله وحشتوني كلكم

على سيرة الحمل ربنا يجعل كلامي خفيف عليه ..انا جوزي عكس جوازكم كلكم للاسف ..كل شوية ينبط بالكلام عن انه بعد سنتين على طول وطبعا هو يقول كده وانا دمي يتحرق ولازم تقلب بخناقه وافضل طول اليوم مش طايقاه ..بجد انا مش فاهمه ايه ده طبعا هو ولا حمل ولا ولاده ولا عارف القرف والبهدله اللي الواحده بتبقى فيها :(
E
يتصفح الموضوع حالياً: 5 (5 عضو و 0 ضيف)
‏*Om Mo3az*, ‏أم حموودى القمر, ‏moneta+, ‏رعشة قلب, ‏hoba555

هو انتو نمتو فجاة ليييييييييييه
انا عند ماما والبيت كله نااااااااااايم وانا زهقانة ومش جاي لي نوووووووووووم
ع
والله يا هدي انا برده عملت كده في ندي في الشهر اللي حملت فيه اتخنقنا في ايام التبويض بس سبحان الله طلعت حامل
والله المضوع مش حطاه في دماغي زي ما هو متصور ابدا لاني بدعي ربنا اللي فيه الخير ربن يعمله وكل حاجه باردته
بس مفيش مانع اني اخد بالاسباب ده كل وجهه نظري مش اكتر
m
ونعم الامومة يا ايمان انا معقده من الموضوع دا لان ماما ربنا يرحمها ويبشبش الطوبة الي تحت راسها جابتني عشان اخواتي يلعبوا بيا عااااااااااااااااا

وبعدين وبيرو حبيبتي شقية مووووووووووووووووت ماشاء الله عليها بجد انا بحس اني ببزل مجهود معاها فمش عاوزة اجي عليها بخلفه تاني دلواتي لانه اكيد هيأثر عليها
ع
هوبي ازيك وازي محمد
سنتين حلو يا هوبي وسط ولا بدري اوي ولا متاخر ليه انتي عايزه علي كام
E
ازيك يا هبه وازي حمادة
هههههههههههههه محدش عاجبه حاله يابنتي
وبعدين ما هو سنتين كويس لسة بدري انتي هتلاقي نفسك عاوزة تحملي قبل كده
انا كنت بقول مش هحمل تاني غير لما معاذ يدخل الحضانة بس الكلام ده بيبقى في الاول بس لما يكمل سنة او اتنين هتلاقي نفسك عاوزة تحملي من بكرة

انا اخو زوجي عنده بنتين كبار في المدرسة يعني وعاوز يجيب ولد ومراته مش راضية خاااااااااااااااااالص بتقول كفاية عليا كده اوي
محدش عاجبه حاله والله
ربنا يهدي
ب
السلام عليكم

ازيكو
وحشتونى كلكو والله
سالىىىىى الف سلامة عليكى خلى بالك من نفسك وامنعى الاكل اللى بيهيج القالون لان مغصة وحش اسالينى اناااااااااااااااااااااااااااااا

واخبار جوزك اية يارب يكون بخير وازاى محمود

ايمان ازيك وازاى معاذ
ازيكو كلكوووووووووووووووو
أ
*Om Mo3az*;10419196:
انا جوزي كان كده يا هدى بس كان هو اللي بيحسب ايام التبويض بقى وييجي البيت بدري طبعا عشان في الاول كان هيموت على اطفال بس دلوقتي بقى بيقول لي خلااااااااااااااااااص انا بعرف انام في البيت ومعاذ بس امال بقى لو فيه اتنين تلاتة هعمل ايه ههههههههههههههه


طبعا ما انتي بعيدة عنده بقى لك 8 شهور اهو ليه حق لو قال مش هجيب عيال تاني هههههههههههههه



لا انا جوزى مكنش بيحسب و مكنش عايز حمل فى الاول ده كان بيتريق عليا و على لهفتى على الحمل يا ايمان

و بالنسبة لبعدى عنه فهو اللى كان عايز من الاول و اصر هو بيحب يريح دماغه

الراجل على راى اخواتى زهق منك :D


hoobie;10419198:
ازيييكم يابناتييت ..ايه التجمع الجميل ده ماشاء الله وحشتوني كلكم

على سيرة الحمل ربنا يجعل كلامي خفيف عليه ..انا جوزي عكس جوازكم كلكم للاسف ..كل شوية ينبط بالكلام عن انه بعد سنتين على طول وطبعا هو يقول كده وانا دمي يتحرق ولازم تقلب بخناقه وافضل طول اليوم مش طايقاه ..بجد انا مش فاهمه ايه ده طبعا هو ولا حمل ولا ولاده ولا عارف القرف والبهدله اللي الواحده بتبقى فيها :(



ههههههههههههههههههه

سيبيها لظروفها يا هوبى

هو انتى عاملة مانع ايه ...؟؟
E
هههههههههههههههههه عادي يا موني والله الموضوع هياخد وقت صعب في الاول اكيييييييييد ومعاناه طبعا عشان الاتنين يحبو بعض ويلعبو مع بعض
بس كل حاجة بتاخد وقتها وخلاص وهيلعبو مع بعض ويريحوكي منهم شوية
عارفة ماما كان معاها خمس اطفال انا واخواتي يعني اصغر واحدة لسة مولودة وبترضع واكبر واحدة كانت في تانية ابتدائي
تخيلي انتي بقى المعاناه وكمان كانت هنا في المنصورة لواحدها وتيتة الله يرحمها كانت في القاهره وماكنتش بتيجي غير كل فين وفين
بجد حاجة صعبة جداااااااااااااااااا
أ
moneta;10419213:
ونعم الامومة يا ايمان انا معقده من الموضوع دا لان ماما ربنا يرحمها ويبشبش الطوبة الي تحت راسها جابتني عشان اخواتي يلعبوا بيا عااااااااااااااااا

وبعدين وبيرو حبيبتي شقية مووووووووووووووووت ماشاء الله عليها بجد انا بحس اني ببزل مجهود معاها فمش عاوزة اجي عليها بخلفه تاني دلواتي لانه اكيد هيأثر عليها


حلوة جابتنى عشان اخواتى يلعبوا بيا دى

انا بقى اللى لعبت لالكل انا الكبييييييييييييييييييييييييرة

*Om Mo3az*;10419225:
ازيك يا هبه وازي حمادة
هههههههههههههه محدش عاجبه حاله يابنتي
وبعدين ما هو سنتين كويس لسة بدري انتي هتلاقي نفسك عاوزة تحملي قبل كده
انا كنت بقول مش هحمل تاني غير لما معاذ يدخل الحضانة بس الكلام ده بيبقى في الاول بس لما يكمل سنة او اتنين هتلاقي نفسك عاوزة تحملي من بكرة

انا اخو زوجي عنده بنتين كبار في المدرسة يعني وعاوز يجيب ولد ومراته مش راضية خاااااااااااااااااالص بتقول كفاية عليا كده اوي
محدش عاجبه حاله والله
ربنا يهدي



وهو ضامن لو مراته خلفت هيجيب ولد ..؟؟؟؟ :eek:
ب
النت عندى هيشلنىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
m
زي اخويا ومراته اخويا عاوز يخلف تاني وهي كانت رافضه تماما مع ان بنتهم 5 سنين وهددها لو مش عايزة خلاص انتي حرة هتجوز ههههههههههههههه واخلف من واحده تانية جريت وشالت اللوب عشان تخلف واديها حامل في لشهر السابع اهو بس حاسه انها مش طايقه اخويا
E
هههههههههههههههه عامل زي جوزي يا هدى بيحب يريح دماغه وكل حاجة يوديني عند ماما اذا كان دلوقتي لازم اجي عند ماما هميس وجمعة عشان هو يعرف ينام براحته لانه طول الاسبوع مابيعرفش ينام من معاذ هههههههههههههه

الرجالة دول
تحححححححححححححف
h
انا اتمنى ان ميحصلش حمل قبل 4 سنين ان شاء الله ..بس بجد والله انا اصلي بتبهدل في الحمل اكتر من الولاده كمان ..وكمان انا اصلا بحب الاطفال بس مش اوي يعني مش لدرجة اني اكون مستعجله كده لان ان شاء الله انا ناويه اجيب كمان اخ او اخت لمحمد وخلاص فليه الاستعجال

هدى انا بستعمل حبوب منع الحمل بس حاجه ماشيه مع الرضاعه يعني
أ
moneta;10419270:
زي اخويا ومراته اخويا عاوز يخلف تاني وهي كانت رافضه تماما مع ان بنتهم 5 سنين وهددها لو مش عايزة خلاص انتي حرة هتجوز ههههههههههههههه واخلف من واحده تانية جريت وشالت اللوب عشان تخلف واديها حامل في لشهر السابع اهو بس حاسه انها مش طايقه اخويا



مش من حقها ترفض الحمل مرات اخوكى يا بيرو حرام عليكى

والله اخوكى عنده حق

وهى حامل فى ولد ولا بنت ...؟؟ :)
ا
ازيكم يا بنات
على سيرة الحمل انا هموت واحمل تانى لولا انى برضع وجوزى عادى جدا معندوش مانع احمل بكرة :) هههه
ا
هوبي انتى اخدتى حبوب الرضاعة ؟؟
طيب هيا بتنزل نقط دم طول الشهر ؟؟؟؟
أ
*Om Mo3az*;10419272:
هههههههههههههههه عامل زي جوزي يا هدى بيحب يريح دماغه وكل حاجة يوديني عند ماما اذا كان دلوقتي لازم اجي عند ماما هميس وجمعة عشان هو يعرف ينام براحته لانه طول الاسبوع مابيعرفش ينام من معاذ هههههههههههههه

الرجالة دول
تحححححححححححححف


الراجل شكله اتعود على بعدى :D

بقى يخاف لو جيت جنبه كانى هاكل حتة من دراعه :D



hoobie;10419278:
انا اتمنى ان ميحصلش حمل قبل 4 سنين ان شاء الله ..بس بجد والله انا اصلي بتبهدل في الحمل اكتر من الولاده كمان ..وكمان انا اصلا بحب الاطفال بس مش اوي يعني مش لدرجة اني اكون مستعجله كده لان ان شاء الله انا ناويه اجيب كمان اخ او اخت لمحمد وخلاص فليه الاستعجال

هدى انا بستعمل حبوب منع الحمل بس حاجه ماشيه مع الرضاعه يعني



اه كويس يا هوبى و بتتخن الحبوب دى ...؟؟

انا نفسى اخلف 6 ان شاء الله

انا لو اطول احمل على الحمل ده كنت عملتها :D

على راى جوزى خرجى الساكنة اللى جوة الاول و بعدين سكنى الشقة لحد تانى :)
E
الحمدلله يا مها ازيك انتي وازي توتا اخباركو ايه
والحمل عامل معاكي اييييييييه

ههههههههههههه مش مهم يا موني المهم انها خافت على نفسها احسن يتجوز غيرها بجد وسمعت الكلام
ربنا يقومها بالسلامة يا رب

طبع ايا هدى مش ضامن الولد بس انتي عارفة شغل التجارة ده الراجل بيحب انه يكون عنده ولد عشان يساعده لما يكبر في الشغل والورث برضو والتفكيرات الغريبة دي
انا جوزي بيقول لي معاذ لما يكبر شوية هاخده معايا المحل وهبهدله هناك هههههههههههههههههه
بقعد اقول له حرام عليك يقول لي هاتي لك بنت تساعدك في شغل البيت ومالكيش دعوة بمعاذ ههههههههههههههه
قسمهالي انا اخد البنت تساعدني وهو الولد يساعده

دنيا غرييييييييييييييبة
m
على سيرة النت حد يفدني يا استاذات الهوت ميل عندي طلب اني نزل نسخة الماسنجر الجديده ومزلناها بفتحه ملقتش فيه اسماء خالص يعني الناس الي مسجلاهم عندي وشلته ونزلت غيرة نفس المشكله صحبتي فتحت ميلي من عندها قالتلي الاسماء باينه عادي فانا مش فاهمه ايه الي عندي واما بحاول نزل نسخه قديمة مش بيرضى اهئ اهئ
X