مش عارفة والله يا قمر
ربنا يصلح لك حاله يا رب
الوغد اللي عندي برضه مش بيجوع خالص حتى كمية اللبن اللي كان بيشربها قلت
ربنا يهديهم يا رب
رابطة امهات واطفال مصر لشهر شوال1430"كل عام وأنتم بخير"
أ
15-10-2009 | 02:13 AM
ر
15-10-2009 | 02:17 AM
يااااارب
ربنا يهيدهم جميعا
بس انا فعلا حاسه انى خلاص زهقت من موضوع الاكل دة
ووقت الاكل بيكون وقت حرب ومعركه وصريخ
ونفسي فى حاجه تساعدني وحل للمشكله دى
مش معقول انى اطاوعه واخليه من غير اكل
خصوصا انه اصلا مش بيجوع
ربنا يهيدهم جميعا
بس انا فعلا حاسه انى خلاص زهقت من موضوع الاكل دة
ووقت الاكل بيكون وقت حرب ومعركه وصريخ
ونفسي فى حاجه تساعدني وحل للمشكله دى
مش معقول انى اطاوعه واخليه من غير اكل
خصوصا انه اصلا مش بيجوع
c
15-10-2009 | 02:17 AM
انا مش عارفه اروح فى تجمع الحوانل وله هنا انا برقص عالسلم
ادعولى عشان انا بقيت زى فريال كدا والانسه اللى جوه مرتاحه جوه وبتدلع
والمفروض اخر التاسع الجمعه اللى بعد الجيه
ادعولى بجد حتى لو متعرفونيش بس لو فى حد بيدخل عند الحوامل اكيد عارفنى وربنا يجعله فى ميزان حسناكم :)
ادعولى عشان انا بقيت زى فريال كدا والانسه اللى جوه مرتاحه جوه وبتدلع
والمفروض اخر التاسع الجمعه اللى بعد الجيه
ادعولى بجد حتى لو متعرفونيش بس لو فى حد بيدخل عند الحوامل اكيد عارفنى وربنا يجعله فى ميزان حسناكم :)
أ
15-10-2009 | 02:20 AM
ندعي يا قمر
أهم حاجة تتوصي بالأمهات اللي عايزين يعزلوا هناك وانتي بتولدي :):):)
أهم حاجة تتوصي بالأمهات اللي عايزين يعزلوا هناك وانتي بتولدي :):):)
c
15-10-2009 | 02:24 AM
ربنا يكرمك يا مى ويفرحك بلولى وتجبيله اخ او اخت قريبا ان شاء الله ويكتبلك اللى فيه الخير انتى وكل الامهات :)
ي
15-10-2009 | 03:22 AM
ربنا يكملك على خير ياكريزى اناناس وتقومى بالسلامة وانتى البيبى فى حضنك بالف سلامة
ي
15-10-2009 | 03:23 AM
امة الله ربنا يرزقك بالحمل السليم عاجلا غير اجلا
أ
15-10-2009 | 03:57 AM
*Om Mo3az*;10464421:
معلش يا هوبا اول ما قعدت جالي تليفون وبعد كده جوزي جه
اخبارك ايه وندى عاملة ايه
الله ينعم عليكي ياهدى
الحمدلله بقى شكله حلو هو ماحلقش خالص بس شعره يادوب صغنون اوي بس شكله عسل والله واول ما جه من عند الحلاق عمال يبص لنفسه في المرايه ويضحك كان بيضحك ضحك هيستيري والله ويحسس على راسه كده هههههههههههههههه
بالنسبة للبس انا مش بتقل لمعاذ خالص غير لما احس انه سقعان حتى كان فيه ناس كتيرة اللي هم الستات الكبار دول الشتا اللي فات كانو يقولو لي تقلي له شوية بس انا سالت الدكتور وقال لي لا كده كويس لما تحسي ان ايده ورجله ساقعين زودي له حاجة قطن وببلاش الحاجات الصوف الكتير غير حاجة واحدة بس
بس انا قلقانة من الغطا اليومين دول بالليل بحس ان ايده ورجله ساقعين فاجي اغطيه يشيل الغطا من عليه
ازيك يا كوفي اخبارك ايه واللولاد عاملي ايه
واخبار الحضانة ايه
انا تمام الحمدلله ياجميل
معلش قدر الله وماشاء فعل خيرها في غيرها ان شاء الله
وتحملي قريب انا وانتي وشهيدة وسالي ومي وهوبا وكوووووووووووووول اللي عاوزين باذن الله
ازيك انتي ياسوسو ليكي وحشة والله
اخبار جودي ايه
بقى لنا زماااااااااااان مارغناش
ربنا يخليهولك يارب و تجيبيله اخ او اخت زى القمر يارب
*Om Mo3az*;10464454:
اه صحيح يا بنات
مش انا كلمت جوزي تاني في موضوع الحمل وقال لي لما تخلصي العلاج بتاع الحساسية هبقى اجيب لك الدوا اللي انتي عاوزاه اللي هو هينشف اللبن
مش عارفة بيسكتني ولا ايه بقى اصله زهق مني وبيقول لي انتي زنانة اوي
ههههههههههههههههههه
ربنا يهديه يارب :)
رعشة قلب;10464530:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخباركن جميعا
بنات عايزة اسألكم عن ادويه فاتح الشهيه للاطفال
حد جربها قبل كدة
اللى هي زى الموسيجور مثلا ؟؟
حسن فعلا مغلبني فى الاكل
انا بحس انه مش بيجوع ابداااااااا
وخايفه اجيبله فاتح شهيه يكون له تأثير مش كويس على المخ اللهم احفظنا يارب
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
و معللش ربنا يهديلك حسن هم كل الاطفال كدة
انا كنت كدة و انا صغيرة و كان فى دكتور اطفال مشهور فى المنصورة قوى قال لماما مفيش حد بيموت من الجوع :)
سيبيها اما الجوع هيقرصها هتاكل لان ده بيكون عند من الاطفال
بس بالنسبة لفاتح الشهية انا اللى اعرفه عن فواتح الشهية انها خطر و مضرة للكبارو الصغار
ربنا يهديهولك يارب
crazy ananas;10464595:
انا مش عارفه اروح فى تجمع الحوانل وله هنا انا برقص عالسلم
ادعولى عشان انا بقيت زى فريال كدا والانسه اللى جوه مرتاحه جوه وبتدلع
والمفروض اخر التاسع الجمعه اللى بعد الجيه
ادعولى بجد حتى لو متعرفونيش بس لو فى حد بيدخل عند الحوامل اكيد عارفنى وربنا يجعله فى ميزان حسناكم :)
ربنا يسهل عليكى و يقومك بالسلامة يا انوووس و متنسيش اخواتك المنفوخيييين
ياسمين100 100;10464988:
امة الله ربنا يرزقك بالحمل السليم عاجلا غير اجلا
آميييييييييييييييين:)
ا
15-10-2009 | 08:01 AM
ازيك يا امهات
ربنا يرزق كل اللي نفسو يحمل بالحمل القريب
كرزي
ربنا يقومك بالسلامه وتجي معانا هنا بقي
ياسمين
ازيك وازي البنوتيين
انتي حامل ماشاء الله
انتي في الشهر الكام بقي
ربنا يكملك حملك علي خير ويرزوقك بولد معافي
ربنا يرزق كل اللي نفسو يحمل بالحمل القريب
كرزي
ربنا يقومك بالسلامه وتجي معانا هنا بقي
ياسمين
ازيك وازي البنوتيين
انتي حامل ماشاء الله
انتي في الشهر الكام بقي
ربنا يكملك حملك علي خير ويرزوقك بولد معافي
h
15-10-2009 | 08:09 AM
اميره ازيك ياقمر واازي حمزه فييينك
ا
15-10-2009 | 08:40 AM
ام عمر ومنه فين
لسه في مصر ولا ايه
كوفي فينك يابنتي
انتي مش يتودي رشدي الحضانه
طيب ابقي افتحي الصبح نرغي شويه
دا انتي حتي مش بتفتحي الهوت ميل خالص
لسه في مصر ولا ايه
كوفي فينك يابنتي
انتي مش يتودي رشدي الحضانه
طيب ابقي افتحي الصبح نرغي شويه
دا انتي حتي مش بتفتحي الهوت ميل خالص
ا
15-10-2009 | 08:42 AM
هوبي
انا وحمزه تمام الحمد لله
ازيك انتي ومحمد
محمد بدأ ياكل ولا لسه
انا وحمزه تمام الحمد لله
ازيك انتي ومحمد
محمد بدأ ياكل ولا لسه
O
15-10-2009 | 12:40 PM
ربنا يباركلكم كلكم
و الله انا حاسة ان جودى اللبن المتخزناساسا غلط عليها
و الله انا حاسة ان جودى اللبن المتخزناساسا غلط عليها
h
15-10-2009 | 01:16 PM
ام حمزة انا تمام وعلى فكره انا ضفتك في الفيس بوك ..محمد لسه هيبدأ ياكل بعد 10 ايام كده ان شاء الله
ا
15-10-2009 | 01:53 PM
sosomedo;10467359:
ربنا يباركلكم كلكم
و الله انا حاسة ان جودى اللبن المتخزناساسا غلط عليها
ام جودي ازيك يا جميل
ان شاء الله كله يبقي تمام وتفطميها
هو انتي مبتشفوطيش لبن في الشغل
بتسبيه كله متخزن كده
O
15-10-2009 | 03:24 PM
انا بسيبة بحس انى بتعب لما بشفط البن و مشبينزل كتير
O
15-10-2009 | 03:26 PM
انا و الله امبارح موت نفسى من العياط كل ما جودى تطلب منى الرضاعة وهى عندها عروسة بتلعب بيها فبتعد تنايمها تقولها هو هو هو ماشى و بعدين تروح جيبهالى علشان ارضعها كل شوية تعملى كدة تصعب عليا اقول العروسة بعد كدة لما تجبهال هرضعها ازاى قدمها
h
15-10-2009 | 03:51 PM
sosomedo;10468399:
انا و الله امبارح موت نفسى من العياط كل ما جودى تطلب منى الرضاعة وهى عندها عروسة بتلعب بيها فبتعد تنايمها تقولها هو هو هو ماشى و بعدين تروح جيبهالى علشان ارضعها كل شوية تعملى كدة تصعب عليا اقول العروسة بعد كدة لما تجبهال هرضعها ازاى قدمها
معلش ياقمر ماهو لازم تتفطم برضه وبعدين هي كده هتركز اكتر على الاكل يعني في مصلحتها
h
15-10-2009 | 03:55 PM
يابنات امبارح رحت لدكتور محمد ابني وقالي هنبدأ نأكله من بداية السادس ان شاء الله يعني بعد 10 ايام وهيبقى كالتالي:
اول اسبوع عصير برتقال مخفف (نص ميه ونص عصير)
ثاني اسبوع عصير ليمون مخفف (50 سم ميه و5 نقاط ليمون)
ثالث اسبوع عصير طماطم مخفف بس مش فاكره الكميه
رابع اسبوع زبادي معمول في البيت ومخفف
السؤال بقى ..اولا عصير البرتقان مش يعتبر تقيل في الاول ؟
ثانيا الزبادي اعمله بلبن جهينه وللا لبن صناعي ؟ ..انا نسيت اسأله خالص بس قلت يمكن انتوا تبقوا عارفين
اول اسبوع عصير برتقال مخفف (نص ميه ونص عصير)
ثاني اسبوع عصير ليمون مخفف (50 سم ميه و5 نقاط ليمون)
ثالث اسبوع عصير طماطم مخفف بس مش فاكره الكميه
رابع اسبوع زبادي معمول في البيت ومخفف
السؤال بقى ..اولا عصير البرتقان مش يعتبر تقيل في الاول ؟
ثانيا الزبادي اعمله بلبن جهينه وللا لبن صناعي ؟ ..انا نسيت اسأله خالص بس قلت يمكن انتوا تبقوا عارفين
t
15-10-2009 | 03:56 PM
هوبى ازيك وازى محمد اخباره ايه وبدا يقعد واو يزحف
سوسو
ربنا معاكى جمدى قلبك معلش هو الفطام صعب عليكى وعليها
ام معاذ
ربنا يخليكى ويتحملى بسرعة علشان انا عارفه انتى نفسك النهاردة قبل بكرة
هدى
الله يخليكى يا قمر وعقبال مانشوف ست الحسن والجمال اللى قاعده مش راضيه تنزل
سوسو
ربنا معاكى جمدى قلبك معلش هو الفطام صعب عليكى وعليها
ام معاذ
ربنا يخليكى ويتحملى بسرعة علشان انا عارفه انتى نفسك النهاردة قبل بكرة
هدى
الله يخليكى يا قمر وعقبال مانشوف ست الحسن والجمال اللى قاعده مش راضيه تنزل