sosomedo;10452472:
انا بقى يا شهيدة مواعيد شغلى اتاخرت بقيت الساعة 5.5 فطبعا بقعد كتير برا البيت وجودى خلاص بات تنسى الرضاعة
طب كويس تمهيد للفطام ولو انك بتتاخري عليها اوى
tobe;10454115:
ازيكو وحشتونى جدااااااااااااااا
اخباركم ايه والعيال الشقيه عاملين ايه معاكم
loly1;10454544:
عايزة اسال سوال خطر فى بالى كدة البنات اللى عندها بنات صغيرين ياترى هتختينيهم ولا اية
انا عايزة اقول الراي العلمى الصحيح في الموضوع واللى في نفس الوقت غير مخالف شرعا
الختان مش اساسي في البنات
في بنات فعلا محتاجاه وفي بنات مش محتاجاه خالص وهوا يعتبر عمليه تجميل
ده الكلام الصحيح
طبعا اللى بيحصل في بعض البلاد هتك للبنت حتى في نوع اسمه الختان السودانى وده اسوء نوع
انما الصحيح ان في بعض البنات بيكون عندهم الشفرين كبار او واحد منهم كبير والتاني حجمه عادى فبيحصل زى عمليه تجميل ويتم تصغير حجمهم انما البظر لا يتم الاقتراب منه الا في حالات نادره جدا بيكون كبير فيها جدا
وللعمل موضوع التهذيب ده يعتبر في مصلحه البنت لسهوله النضافه ومنع تكون البكتيريا والميكروبات
فالخلاصه مش كل البنات ينفعها الختان واللى بيكونو محتاجين بيكونو قليلين جدا ولاسباب صحيه
وجماليه
طبعا بلدنا حلوة وجميله ومنعه الختان ...صح انها تمنعه لان الجهل مستفحش في البلد والناس بتختن عالفاضي والمليان بس المفروض كان يبقى الموضوع في ايد ناس امينة تراعي ربنا وفي نفس الوقت الناس تتوعى وتعرف الصح من الغلط
*Om Mo3az*;10456428:
السلام عليكم
ازيكوووووووووووووووو
يابنات جوزي جه دلوقتي واخد معاذ رايح يحلق له بس هيشيل له شعره خااااااااااااااالص بالمووووووووس لاننا بوظناه له لما كنا بنحلق له احنا
انا مضايقة اوي مش عارفة شكله هيبقى ايه بجد مخنوقة جدا وخايفة قلبي عمال بيدق والله نفسي الحلاق يطلع شاطر شوية ويظبطه له احسن ما يشيله خالص كده شكله هيبقى وحش
ربنا يسسسستر
وعليكم السلام
بقا كده يا ايمان تحلقولو دلوقتى
طب كنتو استنيتو اما الشتا يخلص مش في دخله الشتا
عامة هتبقى ذكرى حلوة وابقي صوريه وورينا الصور
وعلى فكرة شكلهم بيبقى لذيذ اوى فمتقلقيش
*Om Mo3az*;10456579:
هتسيبوني قاعدة لواحدي كده كتيييييييييييير
بقول لكو ايه
انتو بداتو تتقلو لولادكو في اللبس ولا لسة مصيفين عادي
انا مصيفة لمعاذ عادي مش تقلت له اي حاجة ولما باجي اغطيه بالليل بالكوفيرته بيصحة ويقعد يعيط عشان يطلع رجله من تحت الغطا هههههههههههههه
مش عارفة هعمل معاه ايه في الشتا الواد ده مش طايق انه يتغطى خالص بستنى لما يروح في النوم وبعد كده اغطيه الاقيه صحي برضو وعمال يرفع في رجله لغاية ما اشيل الغطا من عليه وبعد كده ينام بقى
جيل اخر زمن والله
ربنا يهديهم
انا عن نفسي قفلت التكيف انما التتقيل لسه ولا بالنهار ولا وقت النوم
وطبعا مفيش غطا بيثبت على عمر علشان كده عاملاله مكان السرير تحت التكيف وده اقل مكان يوصله الهوا فيه
انما في الشتا ناويه اتقله في لبسه
UM Hamzaa;10458012:
ازيك يا شوشو
انتي عامله ايه وعمر عامل ايه
خلاص مبقاش بيرضع بالليل
ولا لسه
الحمد لله مجنني عالاخر ولازق فيا لازقه صعبه اوى
نسبيا مبقاش يرضع
بس ممكن لو قتم مفزوع ولا حاجه لازم اخده في حضنى ويرضع
وطبعا الحمد لله كل مدى مدة النوم على بعضها بتزيد
tobe;10459429:
ازيك يا ايمان وانتى كمان وحشانى جداااااااا اخبار معاذ ايه ونعيما على الحلاقة احنا حلاقنا لمحمد اقبل العيد اقرع خالص بس بالمكنه مش الموس
انا الحمد لله مفيش حمل نزل لوحده الحمد لله
اهلا بالهانم الندله
بتدخلى كل المواضيع وتشاركى فيها ومش بنفنكرينا خالص
لعله خير يا توبي ان الحمل مكملش بس نزل امتى ؟
وربنا يرزقك بالحمل عن قريب باذن الله
sosomedo;10460783:
ادعيلى يا هوبا اجسن انا قلبى واجعنى قوى مش عارفة لية صعبانه عليا قوى
معلش الموضوع صعب انا ل ما احدد معاد ويقرب ارجع في كلامى
بس امبارح اول مرة جوزى يقلي خلاص افطميه كفايه عليه كده
اصل عمر بقا بيعمل حركات مش ظريفه وواخد الموضوع لعبه ومطنش عالاكل