تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
y
roshy&hany;10265012:
بت يا يميم البادز دى كنت جيباها بس تقريبا نوعها كان جونيور المهم انا ماشاء الله لاقوة الا بالله اللبن عندى بيبقى كتير وبيحمينى فا عشان كدة كنت جيباها وكنت بغير كل يوم او مرتين فى اليوم المشكلة انها كانت بتطلع ريحة وحشة مش عارفة ليه يمكن النوع وحش ولا ايه مش عارفة




يابت انا كنت جايبه نوع بيتغسل
وهو فعلا ساعات بيعمل ريحه لان غدد الصدر بتفرز وبتكتم بتروح عامله ريحه زفاره كده ههههههههههههه

لكن انت بتغيريهم في اليوم على حسب مايتبلوا منك وتغسليهم
c
boky2010;10264835:
ازيك انتى وحشتينى انتى والبت بسبس انتى معاكى ميلى على الياهووووووووو
ومعاكى رقمى
ناااااااااسمعاهم فى العاشراسمهم كوتشى فى العاشر بيقولوا ال40 حفاظة ب30جنية
\بيوفروا ويجبوهم

ايوه يا بنتى بيتباعوا فين بالظبط
انا بفكر فى فايينى

boky2010;10264871:
انا كمان كنت كدة اة فى تخفيضات يابسبس
بس هنا قالولى شايات واندرات وفلات كت ونص وكم عشان انا باذن الله ولادتى شتوى
واكيد طنط مامتكممكنتكون عارفة حاجة
انا بقى ماما مش فاكرة اى حاجة نسيت

حاولى تشوفى دلوقتى النص والكات دلوقتى عشان يمكن متلاقيش كات لما ينزل الشتوى
انا جبت الشايات جونيور وهى فالتوحيد والنور الاتنين ب 11 تقريبا وحلوين قوى بجد

yomizo;10264877:
بوكى الحفاضات اللى بتقولي عليها دى انا سمعت وقريت عليها كتير فيلكي بس بصراحه انا مش مستريحالها ابدات
وبعدين اللى ينفع مع عيال الناس مش لازم يفع مع عيالك
يعنى كل عيل وبشرته ومدى احتمالها نوع الحفاض

وانتى رايك ايه يا يميم فالموضوع ده انتى جربتى ايه لملك
انا سمعت عن بيبى جوى انه فيه مكان للسره فالمقاس النيوبورن
وانا اصلا مش عارفه اجيب مقاس ايه بالظبط عشان عوزه اجيب اى حاجه اشلها

boky2010;10264896:
ههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه وانا كمان اول مرة اعرف انك حامل
هههههههههههههههههههههههههههه
انا بحاول اتخيل شكلكككككككك كل مااكلمك بجدددددددد ليكى شكل فى دماغى خايفة اشوفك حقيقة تكووووووونى مش الشكل اللى فى دماغى بالظبطوتدمريلى خيالى الخصب
ربنا يقوووووووووومك بالسلااااااااااااااااااااااااااااامة يارب ويجعلهاااااااا ساعة سهلة
انا زهقت ونفسى اولد بقى عاوزة ارجع لجسمى والبس حلو تانى عاجبنى بلوزتين
وعاوزة اشتريهم اوى ينفع اجيب واشيل لبعد الحمل

انتى لسه فالسادس يا بتاعت الخيال لما تدخل فالسابع والتامن مش هتقدرى تتخيلى منظرك اصلا انا ضربت خالص من السابع لدرجه انى مش عارفه هوصل للتاسع ازاى وشكلى هيبئا ازاى ومش قدره اقولك اد ايه زهقت من لبسى وكل شويه الحاجات بتضيق
وعوزه اجيب عبايه اقضى بيها الشهر الفاضل ومش عارفه اشوف فين والوقت بيعدى

boky2010;10264962:
بيقولوا حلوة 2 من جيرانى بيستخدموهاااااااااااا بس انا مجربتهاااااااااااااااش

انتى لحقتى تنتشرى فالعماره بتعتك وتعرفى الجيران بيلبسوا ايه هههههههههههههههه
دانا معرفش اللى قدامى شكلهم ايه هههههههههههههههههه
ب
السلام عليكم
سقط منكو سهووووووووا
b
roshy&hany;10265012:
بت يا يميم البادز دى كنت جيباها بس تقريبا نوعها كان جونيور المهم انا ماشاء الله لاقوة الا بالله اللبن عندى بيبقى كتير وبيحمينى فا عشان كدة كنت جيباها وكنت بغير كل يوم او مرتين فى اليوم المشكلة انها كانت بتطلع ريحة وحشة مش عارفة ليه يمكن النوع وحش ولا ايه مش عارفة

دى ريحة اللبن المكتووووووووووم
انما نوع جونيور دة اسمع انة حلو اوى حتى فى لبس الاطفال
ص
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته


ولا فاهمه حاجه منكم الحمد لله
y
اناناسه انا ايام ملك ججربتلها في الاول سوبر بيبي فاين وهو احسن من بيبي فاين لوحده وارخص من بامبرز كمان
مع انه كان كويس جدااا مع بنت اختى الا انه للاسف الشديد عمل لملك التهابات فظيعه جدااا
فجربتلها بامبرز وةاستريحت فيه اوى
m
يويو كميله يختي بقيتي في التاسع خلاص ربنا يقومك بالسلامة يارب عرفتي حامل في ايه ولا مخلياها سبرايز
انا اصل مش بدخل غير من عند بابا لان تلفون بيتي هوائي دا غير ان مودمازيل بيرو لاممكن تسبني ادخل النت بالساهل ابدااااااااااااا
b
crazy ananas;10265036:
ايوه يا بنتى بيتباعوا فين بالظبط
انا بفكر فى فايينى


حاولى تشوفى دلوقتى النص والكات دلوقتى عشان يمكن متلاقيش كات لما ينزل الشتوى
انا جبت الشايات جونيور وهى فالتوحيد والنور الاتنين ب 11 تقريبا وحلوين قوى بجد


وانتى رايك ايه يا يميم فالموضوع ده انتى جربتى ايه لملك
انا سمعت عن بيبى جوى انه فيه مكان للسره فالمقاس النيوبورن
وانا اصلا مش عارفه اجيب مقاس ايه بالظبط عشان عوزه اجيب اى حاجه اشلها


انتى لسه فالسادس يا بتاعت الخيال لما تدخل فالسابع والتامن مش هتقدرى تتخيلى منظرك اصلا انا ضربت خالص من السابع لدرجه انى مش عارفه هوصل للتاسع ازاى وشكلى هيبئا ازاى ومش قدره اقولك اد ايه زهقت من لبسى وكل شويه الحاجات بتضيق
وعوزه اجيب عبايه اقضى بيها الشهر الفاضل ومش عارفه اشوف فين والوقت بيعدى


انتى لحقتى تنتشرى فالعماره بتعتك وتعرفى الجيران بيلبسوا ايه هههههههههههههههه
دانا معرفش اللى قدامى شكلهم ايه هههههههههههههههههه

طبعا يابنتى لازم انتشر واتوغللللللللللللل
والنبى مااعرف هسالهملك
طيب انا هنزل التوحيد والنور اجيبهمممممممممم
تيجى معاياااااااااااااا
b
وعليكم السلامورحمة الله وبركاتة
c
boky2010;10265002:
اناناسة انا حامل فى بنوتةةةةةةةةةةةة

مبرووووووووووووووووووووك يله عشان نوديهم مع بعض المدرسه ههههههههههههههههههه

boky2010;10265031:
كان نفسى اقعد معاكم شوية كلكم وحشنى اوى
ووحشتنى لمتنا زمان
هارووووووووووووووووووح للعزلة وسجن ابو غريب تانى عاااااااااااااااااا
هتوحشووووووووووونى
تعالووووووووووووووووووا زورونا باباباى

متبطلوا بخل وتحويش ودخلوا نت فالبيت بئا

yomizo;10265033:
يابت انا كنت جايبه نوع بيتغسل
وهو فعلا ساعات بيعمل ريحه لان غدد الصدر بتفرز وبتكتم بتروح عامله ريحه زفاره كده ههههههههههههه

لكن انت بتغيريهم في اليوم على حسب مايتبلوا منك وتغسليهم

انتى رايك ايه يا يميم انهى الاحسن اللى بتتغسل وله اللى زى جونيور كدا
وهل فى نوع تانى احسن منه

boky2010;10265043:
دى ريحة اللبن المكتووووووووووم
انما نوع جونيور دة اسمع انة حلو اوى حتى فى لبس الاطفال

تقريبا يا بوكى جونيور ديه غير بتاعت الهدوم
لان جونيور بتاعت البادرز بتعمل ببرونات وتيتينه وحاجات من ديه
y
وكمان كريمات التسلخات بتاعت العيال
يااااه ده انا جربت كل اللى في السوق وكله كان بيفشل معاها الحمد لله
حتى بتاع مازر كير جبتلها في الاول اتنين واتفلحست وكعيت وطلعوا في الاخر بيعملولها التهابات وشحتهم هههههههههههه
وجربتلها بتاع صيدليه سيف
كريم زنك هما بيركبوه بنفسهم حلو مش بطال
وجربت كمان كريم كان حلو اوى الحقيقي هو انبوبه كده اسمه A1 ظريف رخيص اوى
الانبوبه ب 7 جنيه تقريبا
وجربت كمان اوقات الالتهابات الفظيعه زيت زتون
اه والله كنت بحطلها منه على منطقه الملتبه وكان زى السحر بجد بيضيع اجدعها التهاب في الجلد
أ
انا مفكرتش فى البامبرز دا لسه خطوه بدرى عليها

انا بفكر فى اللبس دلوقتى بس
أ
انا عمتى قالتلى ان ولادها عمرهمما جالهم تسلخات عشان كانت بتشطفهم من البامبرز كويس اوى وكانت عملالهم ليفه مخصوصه للتشطيف عشان تشيل اى طبقه من الجراثيم او البيبى الل بيكون على الطفل
y
لا طبعا يا انانسه اللى بيتغسلوا احسن
لانك هاتستعمليهم كتير موت
ولو جحسيبتى اللى بيستعملوا مره واحده سوري في اللفظ يعنى
هتتفشخى مصاريف ههههههههههههههه


مونيتا انا حامل في بنوته ان شاء الله
ولو ان كل اللى حواليا عمالين يقولولى انى هاجيب ولد :(
انا بقول اللى يجيبه ربنا حلو بس هافرح اكتر لو كانت بنوته عشان ملوكه بس
ب
كريم زينك للتسلخات حلو
c
yomizo;10265063:
اناناسه انا ايام ملك ججربتلها في الاول سوبر بيبي فاين وهو احسن من بيبي فاين لوحده وارخص من بامبرز كمان
مع انه كان كويس جدااا مع بنت اختى الا انه للاسف الشديد عمل لملك التهابات فظيعه جدااا
فجربتلها بامبرز وةاستريحت فيه اوى

يعنى اجيب فالاول عدد قليل من كذا نوع واجرب
طب اجيب مقاس ايه

boky2010;10265070:
طبعا يابنتى لازم انتشر واتوغللللللللللللل
والنبى مااعرف هسالهملك
طيب انا هنزل التوحيد والنور اجيبهمممممممممم
تيجى معاياااااااااااااا

ماشى بس التوحيد والنور اللى عندنا ده رخم قوى وبيقفل والناس تفضل واقفه لحد ميخلص صلى اللى عند ماما مش كدا متعرفيش اللى فمكرم كدا برضو وله ايه
وعموما كلمينى قبلها واشوف لو ينفع معايا وله لا
b
ايه رايك يااناناسة
y
التشطيف مالوش علاقه بالتسلخات يا بسبس
اى عيل بيتسلخ
وبعدين انت بعد مالنونو بيعمل بيبي بتشطفيه احسن حاجه بمايه جاريه
يعنى تحت الحنفيه وبصابون طبي جلسرين وتنشفيله بفوطه قطن احسن مليون مره من المناديل الورق والارف ده
ولا القطن والفراويل دى ييييييييييع
والوايبس تخليها بس للزنقات ولخروجات
ولو عنده تسلخاتماينفعش ابدااااا تغيرليه بوايبس لانها بتزود الالتهابات
وكمان لازم بشره النونو تتعرض للهوا شويه بين حين والاخر عشان ماتلتهبشس
بس مش تعرضيه لملقف هوا وتبرديه وتدعي عليا
ع
جيييييييت
بس شويه وهقوم
ع
ا صح يا يميم الوابيس اما مش بستخدمه غير بره بس ولما اكون مزنزقه
وافضل تشطيبف لبيبي الميه
X