تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
m
بونجور يا يم يم
ص
نادين وهايدى
ق
yomizo;10248108:
صباح الخير

صباحك فل يا يميم عاملة ايه
DodyCat;10248109:
بنات انا محتارة ومش عارفه أعمل ايه
دلوقتى جوزى سافر لأهله من يوم السبت وكل يوم يقولى انا جاى بكرة وخلانى مروحش عند ماما عشان ممكن يجى فى اى لحظة دلوقتى هو جه من شوية فى البيت طبعا وانا فى الشغل
المشكلة ان مامتى عامله حفلة فطار كبيرة عشان أخواتى نجحو فى الثانويه وكل العيله رايحه
جوزى بقى بيقولى انا راجع تعبان ومش هنروح حاولت أعتذر لماما زعلت جدا خصوصا انها حفله كبيرة وكل العيله رايحه كلمته تانى قالى روحى انتى بس طبعا بغضب يعنى أعمل ايه قولولى

بصى يا دودى لو قدرتى تستأذنى من الشغل وروحى البيت رحبى بيه وخليه ينام ويستريح شوية وروحيلهم على الفطار على طول. وقوليله حتى تبقى تروحوا بدرى
meshmesh_romio;10248111:
بصوا يابنات
ايه احلى اسم فى دول
ريناد / نادين/ ناردين / هايدى

كلهم احلى من بعض
بس يعنى ايه ريناد؟
L
قصة كبيرة;10248174:
صباحك فل يا يميم عاملة ايه

بصى يا دودى لو قدرتى تستأذنى من الشغل وروحى البيت رحبى بيه وخليه ينام ويستريح شوية وروحيلهم على الفطار على طول. وقوليله حتى تبقى تروحوا بدرى

كلهم احلى من بعض
بس يعنى ايه ريناد؟

مش هينفع أروح بدرى انا بروح على 4.30 تفتكرى ألحق أقنعه
؟
ولو مش أقتنع يبقى فرصة انى أروح لوحدى معدومة لأنه مش هيوافق أروح من البيت لوحدى لكن من الشغل عربية الشغل هتوصلنى
ق
طيب كلميه فى التليفون وخليه ينام ويستريح وروحى على بيتك عادى وحاولى تكلميه لكن بلاش تروحى لوحدك عشان مايزعلش. انا عارفة انها حاجة تضايق بس ماينفعش تروحى وهو مش موافق
L
قصة كبيرة;10248251:
طيب كلميه فى التليفون وخليه ينام ويستريح وروحى على بيتك عادى وحاولى تكلميه لكن بلاش تروحى لوحدك عشان مايزعلش. انا عارفة انها حاجة تضايق بس ماينفعش تروحى وهو مش موافق

هو نايم دلوقتى
y
دودى معلش ممكن تروحي تفطري معاه في البيت وتبقوا تروحوا لمامتك بعد الفطار تسهروا شويه هناك وتبقي راضيتي الطرفين
ص
صح كلام يميم انتى تروحى عشان ترضيه وتفرحيه وبعد الفطار تروحى لمامتك وكدا محدش يزعل
ان شاء الله
بس مش تقوليله على طول اول لما تروحى لا بالتدريج عشان يوافق ويكون تفكيره انك عملتى الى ميزعلوش
ق
اه حلوة الفكرة دى
y
وممكن تتفقي معاه بهدوء انك تروحى لمامتك تقوليلها انه هايجى من السفرلا بليل
ده ازا مكنتش عرفت انه جه فعلا
بس لو لاقيتيه هايتعصب تعصيبه الصيام والدماغ المفوته قوةليله خلاص مش مههم ابقى اروحلها في اى وقت تانى
او ممكن تخلى مامتك تكالمه تقوله مثلا انها كانت هتعمل العزومه دى من يومين واجحلتها عشانه مخصوص عشان يكون رجع من السفر
L
قصة كبيرة;10248328:
اه حلوة الفكرة دى

ماما عايزانى على الفطار مش بعده
وبعدين هو معبرنيش بقالة 3 ايام أشمعنى بقى
أ
أمةالله;10244834:
جزاك الله خير الجزاء يا حبي :15::15::15::15::15::15:





أنفع أنا؟؟:cool:


ربنا يكرمك يا مى و تلاقى اللى نفسك فيه و كل سنة و انتى و اللولى بخير يارب



البرج اليسر;10244847:
هدي عملتي ايه في وجع الحوض الي عندك



تسلمى يا منى على سؤالك والله يا منى هو كان فظيييييييييييييع بس انا مش برضى باين قدام ماما لانها بتتخض قوى يا حبيبتى و هى مش ناقصة و كمان جوزى بق هيفضل يول انى السبب و عملت مجهود و الكلام الكبير بتاع الرجالة ده

بس انا لفت نظرى ان الدكتور اخر مرة شدد مية مرة على انى اشرب اربع كوبايات لبن و طبعا ده مش بيحصل خالص خالص خاصل و كمنا مكنتش باخد الكالسيوم

لما انتظمت شوية على الكالسيوم خف شوية و كمان بقيت اشرب لبن لقيته بقى احسن كتير فاعتقد انه من نقص الكالسيوم

بس هسال الدكتور ان شاء الله يوم السبت و يارب يكون خير

اصلى اول ما اشتكى من اى حاجة تلاقى الدكتور دخلنى فى متاهات كتييييييييير و سونار و تحاليل بس بينى و بينك الواحد بيحب يتطمن


فراشه فى بيتها;10244910:
ان عملت تيست منزلى والحمد لله مش حاااااااااااااااااااامل

ان شاء الله تلاقى حاجه حلوه
انا ان شاء الله هاجيب لبس ريمى بكره انا كمان



كل سنة وهى طيبة و بخير يا توتو و عقبال فستان الفرح يارب :)


فراشه فى بيتها;10244962:
تفتكرى سبب التاخير يكون ايه



غالبا هتكون الرضاعة :)


*عروس حبيبى*;10245042:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيكم يا ماميهااااات ياحلوين انا قاعده بقرا فى اللى فات لحد مازهقت يابنات ادعولى جوزى يوافق انزل اعد عند مامتى شويه لانى زهقت من جو السعوديه خنقه ومش بقدر اروح اصلى القيام فى المسجد يعنى مش بخرج غير من فين لفين والملل قاتلنى بأه ومصر واحشاااااااااااانى حاسه لو شميت هواها بس كده روحى هترد فيا وكمان مامتى هتاخد بالها منى وتدلعنى(الرجاله مبتعرفش تدلع)مع انى مش بطبخ بس حاساه ساكت بالعافيه ومتغاظ كده



بصى يا سونسون ...؟؟؟

انا كنت زيك بالضبط انا بنت وحيدة و كنت متدلعة ااااااااااااااااااااااااخر دلع

و لما رحت بيتى مع انى مكنتش فى بلد تانية ولا حاجة كنت كل يو بعيط و كل ما اروح عند ماما اعيييييط وكل ما اجى مروحة اعي و ادخل بيتى انفجر فى العياط

لحد ما جيت فى يوم جوزى اتخنق منى و قاللى لما انتى مش عايزة تعيشى معاياا كنتى بتتجوزينى ليه ...؟؟ و كنتى متسربعة ليه على الجواز ...؟؟

واتخنق منى جدا و عنده حق بصراحة لانى كنت مزوداها قوى قوى قوى

و قعدت افكر بينى و بين نفسى ... قلت الحمد لله انى عندى زوج كويس و بيت كويس و اهل زوج طيبين و ربنا مدينى نعمة وا ان كدة برفس النعمة ..

و بعدين ماهو الجواز مسؤولية مش لعبة ...؟؟؟ و قلت لازم اتعود و اشيل المسؤولية ...؟؟؟ و للاسف للاسف على ما ابتديت اتحمل المسؤولية و اظبط امور البيت و امور جوزى كنت حامل

و جوزى صمم انى اقعد فترة حملى كلها عند امى ... و ده غللللللللللللللللللللللط

بالرغم من انى تعبانة و عندى مشاكل من حمل قبل كدة و تعباانة جدا فى الحمل ده بس انا ناوية ان شاء الله لو قمت بالسلامة انا و بنتى انى بعد اسبوع او 10 ايام بالكتير ارجع بيتى و اتحمل مسؤولية بيتى و جوزى و بنتى ان شاء الله لوحدى

لانى بقعدتى عند ماما محدش بيتضر غيرى انا و كدة كدة هرجع بيتى يبقى اتحمل المسؤولية و ابقى جدعة

انتى اللى فيه ده شعوور طبيعى جدا بس لازم تواجهيه و تتحمليه و مع الوقت انتى اصلا هتحبى بيتك و شم هتحبى تروحى عند مامتك و مش هتكونى اصلا مرتاحة هناك :)

ربنا يهديكى و يسعدك يارب

و كمان نسيت اقولك اللى مزود الموضوع عندك هو الحمل و الهرموانت ربنا يقومك بالسلامة يارب

معلللش رغيت كتير بس انتى صعبانة عليا لانى مريت بنفس ظروفك و نفسى اساعدك قوووووووووووى


دموع اشتياقي;10245185:
عروس انا برضه فسعوديه وطالع عينيييييييييييييييييييييييييي



وحشتينى يا ايمان ...

ازيك و ازاى بودى و النونة ...؟؟


*عروس حبيبى*;10245230:
اه يا اختى بيعرفوا يدلعوا بمزاجهم ولأغراض انتى عارفاها بسسسسس انما فى الحياه العاديه خنشور كده انما ماما واخواتى وولادهم ورغيهم ولعبهم هيردوا فيا روووووووحى


ماهو انا فى صراع بين عقلى وقلبى ...عقلى بيقول الصح انى اقعد معاه واكون سكن والكلام ده لكن اعمل ايه انا دلوعه ولحد دلوقتى مش عارفه اتحمل مسؤليه راجل وبيت بنفس صافيه كده لا بحس انى بتخنق من المسؤليه وعاوزة ارجع لمامتىىىىى اريح عندها شويه انا متجوزة بقالى خمس شهور وكام يوم قولولى هو انا كده بستعبط وللا ايه؟


ماشاء الله يابسبس ربنا يهنيكى بالقعده عند مامتك وتنبسطى ياربوتشوفى صحباتك وتحسى بانتعاش كده:D

[/COLOR][/SIZE]
يابنتى والله انا شايفه انها خنقه جدا وعمرى عمرى ماهاخد عالقعده هنا انما فى ناس كتير قابلتهم هنا قالولى اول سنه بتكون صعبه وبعد كده بتتعودى وبتفضلى القعده فيها كمان انما فيه قله من الناس اللى بيحبوا يرجعوا مصر



الرجالة حنييييين بس لو عرفتى توصلى لمدخلهم و ده على راى بابا مش قبل خمس سنيييين جواز :)


فراشه فى بيتها;10245318:
ما شاء الله ايه السحور الى يفتح النفس ده


ان بفكر اتسحلر ملوخيه:)



ملوخية ...؟؟؟؟ :eek:

نو كووووووووومنت


أمةالله;10245337:
ايييييييييييييه البوظان ده يا هاااااااااااااااااااااااااااااااانم

هتلبسي بنتك الفسات القصير ده علشان كل البيبهات تتفرج عليها:mad::mad:































ههههههههههههههههههه

حلو أوي يا توتو والله


على سيرة الهدوم انتوا ناويين تلبسوا هدوم خليعة لحد سن أد ايه؟؟ بمعنى أصح من امتى هتبتدوا تظبطوا حوار الهدوم مع البنات؟؟


انا لما فكرت فى الموضوع ده قلت مش هسبق الاحداث لعدة اسباب

ان اصلا فى بنات جسمها بيكبر قوى قوى قبل بنات و ده بيختلف ...

بس اعتقد السن المناسب من 8 - 10 سنين

مع انى بحب الخلاعة قوى قوى قوى

بس جوزى من كتر اللى عمله زمان ناوى يطلعه على المسكينة اللى جوة دى وز وز

:)
ق
بصى يا دودى هو جوزك ماينفعش تخرجى تروحى مكان هو مش راضى او مش موافق هتاخدى ذنب بجد انتى فى غنى عنه. لو هو تعنت معاكى هو اللى هياخد الذنب. وبعدين ممكن يكون ماكنش قصده فعلا يفضل مقعدك فى البيت على الفاضى. وايه يعنى يا دودى اما يسافر لاهله 3 ايام؟ انتى بتقولى انهم من بلد تانية يعنى اكيد ماشافهومش بقاله كتير لكن انتى بتشوفى مامتك فى اى وقت. كفاية احساسك انك ممكن تزوريها فى اى يوم. كبرى دماغك وماتعمليش مشكلة على الفاضى. ماتعرفيش لما تروحى ايه اللى هيحصل.
y
خليكى انت الكبيره
انت كده كده اعصابك فلتانه من الحمل والصيبام وههما مابيصدقوا يصغروا دماغهم على الهايفه انت مش تجيبي النكد لروحك
اقلها انت متعرفيش هو عمل ايه عند اهله مش يمكن اتخانق معاهم
ومش يمكن لقحوا له كلمتين انك سايباه يسافر ويروح ويجى لوحده وانت مش معاه
ولو هو قالهم دى تعبانه
طب ازاى تعبانه وبتروح الشغل وتروح لامها ؟؟
يعنى هو احنا اللى هناكلها
ق
ازيك يا هدى عاملة ايه
y
معلش انا والله نفسي اكون معاكم اكتر من كده بس النت في مشكله وكلمت الشركه قالولى ده بطئ عام وحاليا بنعمل على تصليحه وهايرجع كمان ساعتين والله اعلم
y
بس انا لسه دماغي هتتفلق نصين كل ماافكر في الولاده وملك هانم اللى بتصحى يبوميا من النوم تعيييط بالدموع لو لاقيتني مش جمبها وده يابكون لسه منمتش في الاوده التانيه يافي الحمام
تروح معيطه وتنهار وماتسكتش الا وهى في حضنى حتى لو باباها حاول سكتها مابتسكتش الا جمبي :(

طب دى هتتساب ازاى مع حماتى بقى كام يوم المستشفى بتوعى دول
وكمان مهياش حتى متعوده انها تبات مع امى + ان امى هتكون بايته معايا في المستشفى لان جوزى لا هيحل ولايربط ولا ينفعنى ببصله في المستشفى
يبقى ايه الحل بقى

وبعدين لما جربت انى اتكلم مع ملك بالعقل واقولها ان لمااكون في المستشفى هى تعد مع باباها وجدتها تحت عند جدتها رفضت بشده وعيطت
وقالتلى لا انا عاوزة اكون معاكى في المستشفى انت والنونه

بجد مش عارفه اعمل ايه وكمان مش عاوزة نفسيتها تقير من النونه باعتبار انها ا هى اللى واخدانى منها ونايمينم في المستشفى لوحدنا من غيرها
انا والنونه ومامتى كمان !!!!!!!!!!1


ماذا تفعل لو كنت مكانى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ع
صباح الخير
ازيكم
y
اعمللللللللللللل اييييييييييييييييييييييييه
y
صباح الخير ياهوبا
ندى احساسها ايه وهى عيد ملادها النهارده كده
ولا في الطراوة :)
X