تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ق
صباح الخير ازيك يا هوبا عاملة ايه؟

طب يا يميم ماتحاولى تعوديها شوية انها تنزل عند حماتك ؟ انزلى معاها واقعدوا هناك شوية وخليها تلعب وكده.
وفهميها ان المستشفى دى مكان مش حلو ومش هتعرف تلعب هناك وقوليلها انها لازم تفضل مع باباها عشان هى هتعرف تاخد بالها منه (حسسيها ان هى مهمة ووراها حاجة تعملها)
ص
اطبخ ايه ان شاء الله
L
yomizo;10248389:
خليكى انت الكبيره
انت كده كده اعصابك فلتانه من الحمل والصيبام وههما مابيصدقوا يصغروا دماغهم على الهايفه انت مش تجيبي النكد لروحك
اقلها انت متعرفيش هو عمل ايه عند اهله مش يمكن اتخانق معاهم
ومش يمكن لقحوا له كلمتين انك سايباه يسافر ويروح ويجى لوحده وانت مش معاه
ولو هو قالهم دى تعبانه
طب ازاى تعبانه وبتروح الشغل وتروح لامها ؟؟
يعنى هو احنا اللى هناكلها

المشكلة دلوقتى فى ماما قالبه الدنيا عليا ومش هتعدى الموضوع
ص
انتى قولتلها السبب ايه
L
صوت العيون;10248465:
انتى قولتلها السبب ايه

قولتلها رايحه للدكتورة بعد الفطار مباشرة قالتلى تعالى وانزلى انتى بتتلككى:eek:
ص
مممممممممممممممممممممممم
طيب هى عرفت ان جوزك جيه
لو معرفتش ممكن تقوليلها ان جوزك جاى من السفر ومش عارفه اى ساعه وطبعا هيعوز يفطر وكدا وهتحاولى تجبيه بعد الفطار
y
خلاص قوليلها جايين
وبعدها بشويه كده كلميها قوليلها انا تعبتانه اوى ومش في المود ولو جيت مش هنبسط خالص
خليني انا النهارده وابقي نجيلكم بكره ولا بعده
يعنى لازقيها فيكي بلاش جوزك عشان شغل الحموات مايطلعش عليكى ههههههههههه

قصقوصه انا قلتلها ان المستشفى دى مش حلوة وانت مش هتعرفي تعدى هناك ومش هاينع تاخدى لعبك وكمان ممكن تتعدى من اى حد عيان
قالتلى انا اصلا عندى كحه وعهيانه وبحب المستشفى !!!!!!!!!!!!!!!!!
y
والمشكله
ص
محدش ررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررد
L
yomizo;10248477:
خلاص قوليلها جايين
وبعدها بشويه كده كلميها قوليلها انا تعبتانه اوى ومش في المود ولو جيت مش هنبسط خالص
خليني انا النهارده وابقي نجيلكم بكره ولا بعده
يعنى لازقيها فيكي بلاش جوزك عشان شغل الحموات مايطلعش عليكى ههههههههههه

قصقوصه انا قلتلها ان المستشفى دى مش حلوة وانت مش هتعرفي تعدى هناك ومش هاينع تاخدى لعبك وكمان ممكن تتعدى من اى حد عيان
قالتلى انا اصلا عندى كحه وعهيانه وبحب المستشفى !!!!!!!!!!!!!!!!!

ماشاء الله واضح أنها زكيه ومش هتعرفى تخرجى منها بس بردو مش هينفع انك تفرضى عليها لأن الطفل الزكى بيتمسك برأيه وبيعند جدا
L
أنا عندى هبوط ومش قادرة أخد نفسى
y
.......................
ب
السلام عليكم

ازيكوووووووو
y
قومى كلى يا دودي
وكلمى امك قوليلها بجد انا مش هاقدر احى مهبطه جدا واتنحنحيلها شويه في التلفون كده وقوليلها انا حتى بفكر انزل اروح دلوقتى بدري عن مكعادى مش قادره خخخخالص
ب
طب اية نتيجة اميل امبارح؟؟؟؟؟؟؟؟
ع
يميم انا رايي انك تاخدي ملك معاكي المستشفي واعد اليوم وممكن علي البيات تروح لاختك مش هي اعده ولا مسافره
لكن تاعد مع حماتك وكل واحد ليه اسلوب في التريبه نووووووو
أ
كوباية مايه;10245557:
يا جماعه انتوا هتعودوهم ازاى يعنى؟؟؟ انا بابا كان علطول يقولنا الحجاب وكدا بس مغصبش علينا فى حاجه خالص وكان بيقولنا اننا هنتحجب وكدا ولازم نصلى ونلتزم فى الصلاه وحاجات كتيره كدا وكبرنا واحنا ارفين اننا هنتحجب وان الحجاب فرض بس مش بنكرهه ولا بنتعقد منه واول الحجاب كان بابا بيجيبلنا اللبس حلو اوى اوى وكان يلف معانا عشان نشوف ازاى هنبقى حلوين فى الحجاب وانا حبيته عشان كدا واول ما اتحجبت ملتزمتش فى اللبس كنت بلبس عادى وبعد ما اتعودت على الحجاب بشهرين تقريبا نزلت جيبت بقى لبس مناسب للحجاب بس كنت اقتنعت بيه خلاص وحبيته قبل اى حاجه تانيه


انا بقى عكسكم كلكم


محدش عمره قاللى اتحجبى خااااااااااااااااااااالص

بس كان فى حدود فى اللبس و جيت و انا فى تانية اعدادى اتحجبت و مامتى اصلا مكنتش محجبة

و مامتى انا اللى اقنعتها بالحجاب ... مع ان عيلة بابا عماتى و زوجات اعمامى ووولادهم كلهم كلهم منقبين

بس اهم حاجاة انا مقتنعة بيها ان الحجاب ده اقتناااااااااع فى المقام الاول لان لو بنتى مش مقتنعة ممكن لا دقر الله تعمل حاجة من ورايا

الزمن وحش قوووووووووووووووووى و البنات يتخاف عليهم من البنات والله



*عروس حبيبى*;10245582:
بنااااااات عاوزة اسألكم على حاجه..اول سنه جواز بتكون شهر عسل طوييييييل زى ماناس بتقول؟وللا بتكون اصعب سنه زى ماناس تانيه بردو بتقووول؟(سؤال محيرنى)



انا بالنسبة لى اول سنة كانت صعبة بس مش عشان جوزى صعب بس عشان ظروفى الصحية مكنتش ولابد

و كمان لانى اتجوزت واحد عصبى جدا جدا جدا

بس بالحب كل شئ بيعدى


om_tota;10245641:
طب واية رايكو لو طلبو موبيلات وهما ف ابتدائى؟؟؟؟؟؟؟؟



الموبايلات فى بيتنا من اول اولى ثانوى و تحت مراقبة :)


ياسمين100 100;10245682:
انا متضايقة قوى روحت للدكتورة يوم السبت وعملتلى سونار من فوق البطن وبعدين سونار مهبلى وقلتلى ان كيس الحمل كبر بس مفهوش نبض وقلتلى استنى اسبوعين ووقفى المثبت يااما ينزل على دم فى الاسبوعين يااما يظهر نبض يااما تسويلى عملية تنضيف دعواتكم بالله عليكم



معللش يا ياسمين ادعى ربنا كتير فى الصلاة و ان شاء الله ربنا يكتبلك الخير

و انا راييى تروحى تاخدى راى دكتور تانى راجل ياريت بلاش ست :D


ياسمين100 100;10245720:
والنعمة بالله انا فى الاسبوع السابع المفروض وحتى النطفة مش باينة الحمد الله على كل شى



انا النبض عندى بان فى الاسبوع السادس و الدكترو قاللى ان الحمل عندى حصل فى يوم الطهر من الدورة

بس قاللى الطبيعى من الاسبوع السابع للاسبوع التاسع و انا كدة بدرى قوووووووووووى


كوباية مايه;10245765:
يا سونسون انا جوزى زى جوزك ناشف بس بعمله حاجات تلينه يعنى فىيوم فى الشهر كدا بيجى يلاقينى لابسه حاجه جديده وعملاله تورتايه مثلا او عشا خفيف واجيبله ساعات هديه وحاجات كدا بس بحسها بتبسطه اوى وبيبدأ يلين شويه شويه بس من ساعة ما حملت وانا مش بعمله اى حاجه هههههههههههههههه



كفاية عليكى الحمل

هو هينهب ....؟؟؟



فراشه فى بيتها;10245836:





ايه رأيكو فى الفستان ده





حلو ما شاء الله

الللون ده موضة اصلا :)
ص
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

طيب شكرا سلام
ب
أجمل ايام العمر,

سالتى عليكى امبارح
ب
صوت العيون

مالك ماشية لية
مانا قولت سلامو عليكو محدش ررررررد
X