yomizo;10248422:
بس انا لسه دماغي هتتفلق نصين كل ماافكر في الولاده وملك هانم اللى بتصحى يبوميا من النوم تعيييط بالدموع لو لاقيتني مش جمبها وده يابكون لسه منمتش في الاوده التانيه يافي الحمام
تروح معيطه وتنهار وماتسكتش الا وهى في حضنى حتى لو باباها حاول سكتها مابتسكتش الا جمبي :(
طب دى هتتساب ازاى مع حماتى بقى كام يوم المستشفى بتوعى دول
وكمان مهياش حتى متعوده انها تبات مع امى + ان امى هتكون بايته معايا في المستشفى لان جوزى لا هيحل ولايربط ولا ينفعنى ببصله في المستشفى
يبقى ايه الحل بقى
وبعدين لما جربت انى اتكلم مع ملك بالعقل واقولها ان لمااكون في المستشفى هى تعد مع باباها وجدتها تحت عند جدتها رفضت بشده وعيطت
وقالتلى لا انا عاوزة اكون معاكى في المستشفى انت والنونه
بجد مش عارفه اعمل ايه وكمان مش عاوزة نفسيتها تقير من النونه باعتبار انها ا هى اللى واخدانى منها ونايمينم في المستشفى لوحدنا من غيرها
انا والنونه ومامتى كمان !!!!!!!!!!1
ماذا تفعل لو كنت مكانى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو ده اللى انا كنت بقولك عليه اساسا هى دلوقتى حاسه ان فى حد واخد اهتمامك او ناوى ياخد اهتمامك انتى حاولى تهتمى بيها اووووووووووى الفتره دى زياده عن اى وقت وحتى لو عملت حاجه غلط فوتيها بلاش زعيق انتى عارفه انا اختى لسه والده من 3 شهور اول ماولدت بنتها الكبيره كانت تقولها انتى بقيتى مش بتحبينى وكل شويه تزعقيلى مع ان هى مش بتعملها اى حاجه بس انتى حاولى تقربى من ملك وممكن تروح المستشفى عادى وتروح اخر النهار مثلا وتحاولوا انكوا تاخدوا البيبى من الاوضه بتاعتك تطلعوه بره لحد ماهى تمشى عشان تفهم انه مش هينام معاكى فى نفس المكان
yomizo;10248497:
دلوقتى تتكمن في تان حماتى مش عارفه مالها ومالى الفتره دى
كل شويه تنقرزنى بالكلام
وكل نماتلاقيني لوحدى معاها يعنى بعيد عن جوزها وجوزى وابنها التانى تروح تعد تلقح عليا بالكلام
لو هما موجودين بتتجنبنى خالص انا مش عارفه بجد انا عملتلها ايه
وخايفه كمان اوى على ملك لما تعد معاها
انا عارفه انها عمرها ماهتاذيها لانها جدتها برده وتخاف عليها بس هى بلتعاملها ولا كانها عندها 15 سنة مش اربع سنين ولسه متمتهمش كمان
يعنى كلام في الا حاجه عادى ادامها
وعاوزاها تاخدها تحطها في العربيه وتعد تور بيها طول اليوم مش مهم هى تصحى امتى وتنام امتى ومش مهم انها لها معاد معين للنوم والصحيان
لا المهم عندها انها تكون هى اللى مبسوطه وبس
تنام وقت ماتنام وتصحى وقت ماتصحى وانا طلع عينى على ماظبطلها نومها نوعا ما عشان المدرسه
وبعدين مانا بنزلها كتير عندها بيا او من غيري
بس لمتا بتكون من غيري البنت بتطلعلى مبهدله وحتى مش هاين عليها تغسلها ايدها ووشها من اللعب
بتوفر مجهودها ولا ايه بقى عشان عارفه انى كده كده هاحميها قبل ماتنام
وكمان عادى جدااا هى ممكن تغيرلها او تدخلخها التويليت ادام جوزها ( حمايا يعنى ) وابنها التانى وده اصلا حرام
وانا مش بخلي باباها نفسه يشوفها ولا اى حد
+ ان المصطلحات كلهخا اللى انا معوداتها عليها هى بتقول معانى تانيه لها
فكده البت تهتتبرجل
ومش عاوزاها تلقط اى كلمه غير اللى انا عماله اوجع قلبي في تحفظيهملها وهى كمان داخله المدرسه
هو مشكلة الجدود انهم بيفسدوا الاطفال حاولى تخلى جوزك يفهم حماتك ان البنت ليها نظام خااااااااااااص ومينفعش ان اى حد يبوظه يعنى بلاش انتى تقولى حاجه خليها تيجى منه هو
om_tota;10248500:
السلام عليكم
ازيكوووووووو
اهلا مها ازيك ياقمر وازى بتول