تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم
أ
08-09-2009 | 05:46 AM
وانا رأيى انها تقعد هى فى كى جى مش ثانويه عامه يعنى
أ
08-09-2009 | 05:46 AM
الحمدلله يا دراين انا تمام الحمدلله انتى عامله ايه
أ
08-09-2009 | 05:48 AM
طيب انا هقوم بقى عشان انا مزكمه خاااااااااالص وشكلى هقوم الصبح مستويه على الاخر
أ
08-09-2009 | 05:49 AM
اشوفكم على خير ان شاء الله
أ
08-09-2009 | 05:50 AM
تصبحوا على خير وسلاااااااااااااااام
أ
08-09-2009 | 05:51 AM
*عروس حبيبى*;10245690:
انا قبل الجواز كنت فاكرة ان اول سنه بتكون شهر عسل طويل وانا اصلا قبل الجواز كنت حالمه ورومانسيه بطريقه مش طبيعيه لكن بعد الجواز لقيت ان الموضوع مش كده خالص وحصلتلى زى ماتقولوا كده انتكاسه عاطفيه لأن جوزى شخصيته جامده شويه وانا كنت عاوزة واحد يدلع ليل ونهار يمكن المشكله فيا انا بس انا طلعت بحاجه ومعرفش صح وللا لا الراجل عليه عامل اكبر فى انه يخللى الحياه الزوجيه سعيده وللا لا ايه رأيكم؟
أنا من رأيي الموضوع ده معتمد على الست أكتر ... الرجالة مهما كبروا دايما تحسيهم أطفال كبار شوية ... ولو انتي عاقلة وموزونة تعرفي ترضيه وتعوديه على اللي انتي بتحبيه
*عروس حبيبى*;10245884:
ههههههههههههههههههههههه اه والله شكلى عاوزة اقولها وخلاااااااص فاهمانى انتى:wink:
بصوا بالنسبه للاستفسار هو فى فترة الوحم دى مش بتبقى حابه الموضوع ومخنوقه وبتتهربى منه ؟وللا ايييييييييييييه فاهمننى؟؟؟؟
يييييييييييييييييه متفرينيش ... أنا فضلت قرفانة من ريحة جوزي لحد ما خلصت السابع تقريبا ... بس هو بقى ربنا يعزه يا رب في الدنيا والآخرة ويكرمه كان قرى عن التغيرات اللي حامل بتمر بيها فكان عنده فكرة نوعا فعلشان كده مكنش بيزعل الحمد لله
حاولوا يا بنات تخلوا اجوازكم يقروا عن الأعراض اللي الحامل بتمر بيها بجد هتفرق كتييييييييييييير أوي معاكم ومعاهم
كوباية مايه;10246086:
انا بفكر اخد بعد الفطار بقى لمون وعسل ابيض بس خايفه من اللمون عشان الحموضه
اصلى بعمله مركز بدون مايه او سكر
متقلقيش يا بنتي ... بس بجد اللمون والعسل هيريحوكي بسرعة إن شاء الله ...شفاكي الله وعافاكي
ياسمين 100 100 ... متقلقيش يا قمر إن شاء الله نطمن عليكي علطول وأنا من رأيي خدي رأي دكتورة تانية قبل ما توقفي المثبت
يميم ... بشويش على نفسك يا قمر ... هتقومي بإذن الله بالسلامة انتي والبيبي وكل حاجة هتكون فل ... أنا من رأيي تودي ملوكة عند مامتك علشان تبقى جنبك برضه ... والباص يجيلها هناك
أ
08-09-2009 | 05:52 AM
شكلكم كلكم قايمين
طيب أنا هدخل أنام أنا كمان
ادعوا لي ألاقي حاجات حلوة لعبدالله بكرة :) بالذات الجزم أحسن دي أول جزمة أشتريها له :):)
طيب أنا هدخل أنام أنا كمان
ادعوا لي ألاقي حاجات حلوة لعبدالله بكرة :) بالذات الجزم أحسن دي أول جزمة أشتريها له :):)
د
08-09-2009 | 05:53 AM
تصبحي علي خير يابسبس وألف سلامه عليكي
m
08-09-2009 | 06:01 AM
انتم كلكم قمتوا والله من الصبح عندي حاله قي وغممان نفس قلت لما شوفكم بتعملو ايه
ي
08-09-2009 | 06:04 AM
hoba555;10245784:
طيب يا ياسمن ما تروحي لدكتوره تانيه وشوفي هتقلك ايه
انا فعلا حروح للدكتورة اللى ولدتنى فى شهد بعد العيد حتى يكون عدى اسبوعين من مرواحى للدكتورة التانية وربنا ييسر الحال
[QUOTE=كوباية مايه;10245789]ماشى يا يميم هستناكى بكره ان شاء الله فى اى وقت انا معاكى وانتى معاكى الرقمين كلمينى على اى واحد فيهم هتلاقينى ان شاء الله
ياسمين ساعات النطفه بتبقى حجمها صغير عشان النمو ضعيف بس بتبان شويه شويه مع الوقت ومتخافيش ان شاء الله خير وبعدين انتى المفروض فى الكام؟؟
انا المفروض فى الاسبوع السابع
hoba555;10245964:
انا هقوم يا بنات تصبحو علي خير
ان شاء الله هعمل عيد ميلاد ندي بكره يعني انهارده
وبخصوص موضوع الوحم والعلاقه فعلا مش بكون نفسك في الموضع
لكن في ناس العكس تلاقيها بقا شهيتها مفتوحه يعني لعب هرمونات
كل سنة وندى طيبة وعقبال100 سنة
om_tota;10245982:
كل سنة وندى طيبة
بنات بالله عليكو والفجر بيدن ادعول لسلفتى لانها راحا المستفشى دلزقتى معرفش ولادة واية؟
ربنا يقومها بالسلامة
أمةالله;10246259:
شكلكم كلكم قايمين
طيب أنا هدخل أنام أنا كمان
ادعوا لي ألاقي حاجات حلوة لعبدالله بكرة :) بالذات الجزم أحسن دي أول جزمة أشتريها له :):)
بسم الله ما شاء الله صورة عبد الله تجنن ربنا يخليهولك ويباركلك فيه وان شاء الله ربنا يعطرك فى حجات حلوة ليه
m
08-09-2009 | 06:09 AM
ياسمين زيي انا في الاسبوع السابع بس خلاص خلصت الحمل صعب اوب ده اول حمل ليكي
m
08-09-2009 | 06:11 AM
عروس حبيبي كنت بشوفك في قسم النجهيزات انتي اسمك ايه باه
m
08-09-2009 | 06:12 AM
نمتوا خلاص
m
08-09-2009 | 06:13 AM
ايه يابنات ماتتكلموا
m
08-09-2009 | 06:18 AM
تصبحوا علي خير
د
08-09-2009 | 06:47 AM
السلام عليكم يا احلى امهات ان شاء الله
عاملين ايه
انا داخلة اسلم عليكم كلكم ويارب ماتقولوش عليا حشرية ولقافة ويارب يارب تقومو بالسلامة وتجيبوا احلى نونات
انوس ازيك وهدى وكل بنات مصر القمرات
وماتنسوش تدعوا لى احصلكم قريب يا رب
عاملين ايه
انا داخلة اسلم عليكم كلكم ويارب ماتقولوش عليا حشرية ولقافة ويارب يارب تقومو بالسلامة وتجيبوا احلى نونات
انوس ازيك وهدى وكل بنات مصر القمرات
وماتنسوش تدعوا لى احصلكم قريب يا رب
s
08-09-2009 | 08:53 AM
انا متشكرة اوى لكل واحدة سألت عليا ودعتلي ربنا يكرمكم يارب و يتمملكم حملكم على خير يارب
انا بقى المغص كان مموتنى زى مانتوا عارفين و مكنتش عارفة سببه روحت للدكتورة و كشفت عليا و لقيتها اتخضت اوى وقالتلى اية دة فى حاجة اودام الرحم انا طبعا اترعبت قالتلى انتى تنزلى حالا تعملى اشعة ثرى دى و تجيبيهالى
نزلت وانا منهارة و فى نفس الوقت المغص مموتنى و روحنا و عملت ثرى دى و الراجل قاللى فى كيس حمل بس مفيش لسة لا جنين ولا نبض مع انك فى الاسبوع الخامس و كام يوم و بعدين سألته اية اللى اودام الرحم قاللى عندك ورمين ليفين واحد صغير و التانى كبير و لازق فى جدار الرحم و ضاغط عليه جامد
طبعا كلنا جاتلنا صدمة و روحت وانا منهارة من العياط و تانى يوم روحت للدكتورة قالتلى بصىى انتى مقدمكيش غير الدعاء عشان فى حالات سبحان الله بيبقى عندها كدة و بتعدى بس الغالبية بيحصل اجهاض او موت للجنين لو ضغط عليه فى اى شهر من شهور الحمل يعنى احنا زى ما احنا وادعى ربنا يكملك على خير و منعتنى من اى حركة او مجهود قلتلها يعنى حتى الخطر ميقلش بعد اول ثلاث شهور قاتلى فى حالتك الخطر من اول لحظة لاخر لحظة
قلتلها الوجع مميت قالتلى اكيد طبعا الله يكون فى عونك طلبت منها تكتبلى مسكن رفضت نهائى و قالتلى اول 3 شهور مينفعش فيهم اى مسكن و بالعافية كتبتلى على مسكن وهى بتحذرنى الف مرة انى ماخدوش و طبعا اهلى و جوزى رافضين اشتريه وانا مش قادرة مبنامش من الوجع حاسة انى فى طلق يوميا متواصل و مفيش وضع بقدر انام فيه لدرجة انى نمت من امبارح ساعتين وانا قاعدة على كرسى فى الصالة و مش بقدر على اى مجهود
انا الاول كنت منهارة و بقول يعنى بعد اتعلق بالبيبى ممكن فى لحظة يقولولي مات؟؟؟؟؟ و كانت اعصابى بايظة بس صليت و توكلت على ربنا و بستغفر و ادعى و هديت الحمدلله عن الاول بس اللى مخلينى افتكر اللى انا فيه هو الالم البشع ربنا ما يوريكم انا بتقتل فى اليوم الف مرة و مش قادرة اخد حتى مسكن يارب صبرنى
بسألكم الدعاء امانة عليكم ان الالم يروح و الحمل يكمل على خير و ارزق بذرية صالحة
انا بقى المغص كان مموتنى زى مانتوا عارفين و مكنتش عارفة سببه روحت للدكتورة و كشفت عليا و لقيتها اتخضت اوى وقالتلى اية دة فى حاجة اودام الرحم انا طبعا اترعبت قالتلى انتى تنزلى حالا تعملى اشعة ثرى دى و تجيبيهالى
نزلت وانا منهارة و فى نفس الوقت المغص مموتنى و روحنا و عملت ثرى دى و الراجل قاللى فى كيس حمل بس مفيش لسة لا جنين ولا نبض مع انك فى الاسبوع الخامس و كام يوم و بعدين سألته اية اللى اودام الرحم قاللى عندك ورمين ليفين واحد صغير و التانى كبير و لازق فى جدار الرحم و ضاغط عليه جامد
طبعا كلنا جاتلنا صدمة و روحت وانا منهارة من العياط و تانى يوم روحت للدكتورة قالتلى بصىى انتى مقدمكيش غير الدعاء عشان فى حالات سبحان الله بيبقى عندها كدة و بتعدى بس الغالبية بيحصل اجهاض او موت للجنين لو ضغط عليه فى اى شهر من شهور الحمل يعنى احنا زى ما احنا وادعى ربنا يكملك على خير و منعتنى من اى حركة او مجهود قلتلها يعنى حتى الخطر ميقلش بعد اول ثلاث شهور قاتلى فى حالتك الخطر من اول لحظة لاخر لحظة
قلتلها الوجع مميت قالتلى اكيد طبعا الله يكون فى عونك طلبت منها تكتبلى مسكن رفضت نهائى و قالتلى اول 3 شهور مينفعش فيهم اى مسكن و بالعافية كتبتلى على مسكن وهى بتحذرنى الف مرة انى ماخدوش و طبعا اهلى و جوزى رافضين اشتريه وانا مش قادرة مبنامش من الوجع حاسة انى فى طلق يوميا متواصل و مفيش وضع بقدر انام فيه لدرجة انى نمت من امبارح ساعتين وانا قاعدة على كرسى فى الصالة و مش بقدر على اى مجهود
انا الاول كنت منهارة و بقول يعنى بعد اتعلق بالبيبى ممكن فى لحظة يقولولي مات؟؟؟؟؟ و كانت اعصابى بايظة بس صليت و توكلت على ربنا و بستغفر و ادعى و هديت الحمدلله عن الاول بس اللى مخلينى افتكر اللى انا فيه هو الالم البشع ربنا ما يوريكم انا بتقتل فى اليوم الف مرة و مش قادرة اخد حتى مسكن يارب صبرنى
بسألكم الدعاء امانة عليكم ان الالم يروح و الحمل يكمل على خير و ارزق بذرية صالحة
L
08-09-2009 | 10:41 AM
*عروس حبيبى*;10245690:
انا قبل الجواز كنت فاكرة ان اول سنه بتكون شهر عسل طويل وانا اصلا قبل الجواز كنت حالمه ورومانسيه بطريقه مش طبيعيه لكن بعد الجواز لقيت ان الموضوع مش كده خالص وحصلتلى زى ماتقولوا كده انتكاسه عاطفيه لأن جوزى شخصيته جامده شويه وانا كنت عاوزة واحد يدلع ليل ونهار يمكن المشكله فيا انا بس انا طلعت بحاجه ومعرفش صح وللا لا الراجل عليه عامل اكبر فى انه يخللى الحياه الزوجيه سعيده وللا لا ايه رأيكم؟
كلنا أتصدمنا فى اول الجواز لأننا ببساطه هبل وخيالين زياده عن اللزوم والرجالة بعيد قوى عن الرومانسيه بس دايما حاولىل تكبرى وتخلقى انتى الجو الرومانسى انتى اللى هتوجهى الحياة بينكو تمشى أزاى
ق
08-09-2009 | 11:05 AM
صباح الخير
L
08-09-2009 | 11:05 AM
sweet_toota;10246857:
انا متشكرة اوى لكل واحدة سألت عليا ودعتلي ربنا يكرمكم يارب و يتمملكم حملكم على خير يارب
انا بقى المغص كان مموتنى زى مانتوا عارفين و مكنتش عارفة سببه روحت للدكتورة و كشفت عليا و لقيتها اتخضت اوى وقالتلى اية دة فى حاجة اودام الرحم انا طبعا اترعبت قالتلى انتى تنزلى حالا تعملى اشعة ثرى دى و تجيبيهالى
نزلت وانا منهارة و فى نفس الوقت المغص مموتنى و روحنا و عملت ثرى دى و الراجل قاللى فى كيس حمل بس مفيش لسة لا جنين ولا نبض مع انك فى الاسبوع الخامس و كام يوم و بعدين سألته اية اللى اودام الرحم قاللى عندك ورمين ليفين واحد صغير و التانى كبير و لازق فى جدار الرحم و ضاغط عليه جامد
طبعا كلنا جاتلنا صدمة و روحت وانا منهارة من العياط و تانى يوم روحت للدكتورة قالتلى بصىى انتى مقدمكيش غير الدعاء عشان فى حالات سبحان الله بيبقى عندها كدة و بتعدى بس الغالبية بيحصل اجهاض او موت للجنين لو ضغط عليه فى اى شهر من شهور الحمل يعنى احنا زى ما احنا وادعى ربنا يكملك على خير و منعتنى من اى حركة او مجهود قلتلها يعنى حتى الخطر ميقلش بعد اول ثلاث شهور قاتلى فى حالتك الخطر من اول لحظة لاخر لحظة
قلتلها الوجع مميت قالتلى اكيد طبعا الله يكون فى عونك طلبت منها تكتبلى مسكن رفضت نهائى و قالتلى اول 3 شهور مينفعش فيهم اى مسكن و بالعافية كتبتلى على مسكن وهى بتحذرنى الف مرة انى ماخدوش و طبعا اهلى و جوزى رافضين اشتريه وانا مش قادرة مبنامش من الوجع حاسة انى فى طلق يوميا متواصل و مفيش وضع بقدر انام فيه لدرجة انى نمت من امبارح ساعتين وانا قاعدة على كرسى فى الصالة و مش بقدر على اى مجهود
انا الاول كنت منهارة و بقول يعنى بعد اتعلق بالبيبى ممكن فى لحظة يقولولي مات؟؟؟؟؟ و كانت اعصابى بايظة بس صليت و توكلت على ربنا و بستغفر و ادعى و هديت الحمدلله عن الاول بس اللى مخلينى افتكر اللى انا فيه هو الالم البشع ربنا ما يوريكم انا بتقتل فى اليوم الف مرة و مش قادرة اخد حتى مسكن يارب صبرنى
بسألكم الدعاء امانة عليكم ان الالم يروح و الحمل يكمل على خير و ارزق بذرية صالحة
حبيبتى ألف سلامة عليكى أسأل الله العظيم ربن العرش الكريم أن يشفيكى اهم حاجه هدى نفسيتك وخلى ظنك بالله حسن وان شاء الله ربنا يقومك بالسلامة انتى والنونو
انا والله حاسه بيكى وبعيط عشانك ربنا يشفيكى