تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
r
DodyCat;10234680:
قولولى طريقة شوربة العدس نفسى فيها بس من غير شعريه


بصى انا بجيب العدس اغسله كويس وبعدين احط عليه ماية وبصلاية وطمطماية وجزراية وبس اسيبهم لما يتسلقوا كويس وبعدين بسيبه يبرد شوية واضربه فى الخلاط ولو عايز يتخفف بميه بخففه بس مش اوى وبعدين بجيب بصلة احمرها شوية زى بتاعت الطبيخ وبعدين احط العدس واحدقه بالملح والفلفل والكمون واسيبه يغلى لغاية لما يوصل للتخن اللى عايزاه وبعدين احطه فى الاطباق وازد عليه شوية كريمة وخلاويص بالف هنا وشفا



sweet_toota;10234682:
ادعولى يا بنات امانة عليكم ربنا بعدينى من اللى انا فيه على خير


يارب يفك كربك ويفرج همك عاجلا غير اجل باذن الله وتقومى بالسلامة يارب انتى والنونو .. وعليكى بالصدقة والاستغفار والدعاء وان شاء الله خير ماتقلقيش

yomizo;10234713:
ربنا يستر فعلا يارشا لا يسمي ناصر دهع فظيع اوى
عارفه اه قصدك على خااالد
زى رااااشا كده هههههههههههه


ايون


hoba555;10234722:
صباح الخير يا بنات ازيكم
رشا حمدلله علي السلامه فينك يا بنتي
والحمد لله علي كل حال محدش عار الخير فييييين
انا شويه صغنتتين وهقوم اروح لحماتي وسلايفي حبابيبي


الله يسلمك ياقمر .. الحمد لله كله نعمة من ربنا ..
حبايبك انتى حتقوليلى على الحموات ولا السلايف ربنا يقويكى يابنتى ويعدى اليوم ده على خير ههههههههههههه
L
ميرسى يا رشا بعتلك رساله شوفيها وردى عليا
انا عايزاه شوربة خفيفه هو بيتعب المعده انا بقالى يومين القولون مولع
r
بصى يا ياميم على حسب انتى عندك ايه وحتجيبى ايه يعنى لو حتستغنى عن الكوفيرتات والبطاطين وكدة حتوفر معاكى كتير لانها بتيجى هدايا او ممكن تاخديهم من بنوتك الكبيرة فا انتى تقدرى تقدرى المبلغ بنفسك على حسب احتياجك وكمان الاسعار بتشترى حاجات رخيصة ولا حاجات غالية

بس عموما اعتقد لو حتشوريها من اول وجديد صيفى وشتوى اعتقد ممكن مبدئيا نقول 1000 جنيه ممكن يزيدوا او يقلوا على حسب الحاجات والكميات والاسعار وكمان داخل فى الشوار ببرونات ولعب وسيت كار وكدة ولا لأ طبعا المبلغ اللى انا كتباه ده ممكن يقضيها هدوم وبطاطين وطبعا الهدوم صيفى وشتوى بصى انتى جمعى المبلغ واحدة واحدة انتى فاضلك قد ايه على الولادة باذن الله
r
والله يا دودى انا عندى القولون عصبى وبايظ من قبل الحمل ومع الحمل زاد اكتر بس عادى ماتحطيش فى بالك كلى اللى نفسك فيه واضربى بليل واحد زبادى وصلحه او كباية لبن ساقعة قبل النوم وكل ده باذن الله يروح

بس بجد شوربة العدس خفيفة ومفيدة ومغذية اتوكلى على الله .. بس ياسلام لو تحطى شطة وتاكلى جمبها بصل اخضر ولا لما تعمليها فته ههههههههههههه معلش اصلى جعانى اه وماتنسيش تعصرى عليها ليمون هههههههههههههههههههه
r
رديت عليكى يا دودى على الخاص
ص
http://forums.3roos.com/t482371.html#post10234840
ص
هلا هلا يميم
L
حد يعرف طريقه سهله للزلابيه
ص
اه تشتريها جاهزة ههههههههههه
L
صوت العيون;10234878:
اه تشتريها جاهزة ههههههههههه


ههههههههه مفيش حد فى طريقى عشان أشتريها
ص
ممممممممممممم
طيب استنى اشوفلك
ص
شوفى كدا زلابيا هنا
L
جزاكى الله خيرا يا مورو
ص
جزاك الله خير
ص
دودى شفتى دى ان شاء الله

















































































































































L
عسل قوى يا صوت هههههههههه
ص
ههههههههههههههههه
ص
مش عاوزة توقيع اعملك ليا مزاج اعمل هاتى صورة وقوليلى اكتب ايه لو عاوزة
L
الحوامل الفاتينات
y
DodyCat;10234797:
ميرسى يا رشا بعتلك رساله شوفيها وردى عليا
انا عايزاه شوربة خفيفه هو بيتعب المعده انا بقالى يومين القولون مولع


بصي ياروحى لو مش عاوزاه تتعبلك قولونك
اغلي العدس لوحده الاول وبعدين صفي ميته واغسليه واغليه تانى
كده عمره مايملك انتفاخ ابدا
حتى لما تيجى تعملي الكشري ابو جبه برده ابقي اغلي العدس البني الاول وادلقي مايته واغليه تانى
احنا على طول بنعملهم كده وعمرهم مابيجيبولنا نتفاخات لاننا كمان من اصحاب القولونات
X