toty858;10313329:
ربنا يخليكم يا بنات انا هعمل بنصايحكم والله وهرقيها ان شاء الله ومش هخرج بيها اساسا دلوقتى خالص كدة ولا كدة الجو سقع ومايا معندهاش لسة لبس تقيل وانا الحمد لله بدات اخد هيربانا وفيتامين بتاعى وانا حامل واخد بالى من الاكل بردو شوية والحمد لله انها ابتدت تاكل اكل خارجى يصبرها شوية :) لحسن تاكلنى هههه
فزلوكة
ازيك ياجميلة انتى وبودى
بصى يا ستى بالنسبة للاكل دكتور مايا قالى ابدائي من 3 شهور بس حاجات خفيفة
قالى زبادى دانون وكوسة وجزر وبطاطس طبعا مسلوقين ومهروسين وعصير تفاح وجوافة بس طبعا كلو بكميات خفيفة وانا جيت على 3 شهور ونص اللى هو امبارح يعنى :) حطيت بسكوت مفرفت خالص مطحون يعنى على الزبادى ولاقيت في السوبر ماركت امبارح عصير مخصوص للاطفال اسمو هيرو جزر وعنب
وعنب وبرتقان وحاجة كمان على بعض حلو بردو الازازة ب 5.30 وبردو ابتديت الماية على 3شهور ونص
وماشية بمبدا الاحسااس الاكل اللى احس انة تعبها مش بديهولها تانى زى البطاطس حسيت انها تقيلة شوية فاجلتها حبة كدة الحمد لله
انتى استنى لغاية مايتم 3 شهور وابدئي اكلى
وممكن طبعا دلوقتى تديلو ببرونة 100 مل بيبي درينك او ميلوبا بيتباعو ف الصيدلية البيبي درينك ب4 جنية والميلوبا ب 28 تقريبا بس الميلوبا بيمشى البطن شوية :)
وربنا يحفظ ولادنا كلهم ان شاء الله
قولوا امين :)
آميييييييييييييييييييييين