لالالا ده كده الواحد يبيدا يتغر لما كل الناس دى عارفانى وعارفه اخباري كده وانا مش هنا
اخد قلم في نفسي بقى وافكر اكلمكم ولا لا ههههههههههههههه
ندى مبروك على النونه زيي فكرتي في اسامى ايه
وفروشه مبرك الحمل ولو انى مش عارفاكى او حاسه اننا عارفين بعض بس مستهبلين :)
مين اللى عندها كبده وعاوزة تاكلها دى
لو في اول حملها اووووعى تاكلى كبده يامجنونه غلط جداااا على الحمل قبل الشهر الخامس
تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم
y
01-09-2009 | 04:37 PM
ا
01-09-2009 | 04:38 PM
hoba555;10206986:
ااااه موضوع البي بي ده عليه علاقه بحالتها النفسيه صح لما بزغق لندي وتعيط بلاقيها بره عملت علي نفسها
وبرده لما جيت هنا عند ماما في اول 3 اسابيع غلبتني بقيت تعمل علي نفسها كتيييييير لما كنت هتجنن ساعتها بس مسبتهاش عشان مترجعش تاني
وعلمتها من اول وجديد واه الحمد لله احسن بكتير ربنا يهديهم
وموضوع العض والقرص ده طبيعي وخصوصا عشان انك حامل وغيرانه معلش فتهر وهتعدي ان شاء الله بعدين يكبرو ويلعبو مع بعض امن شاء الله
انتي العتلها الحفاض وفي الخروج بتعملي ايه وعوتيها من امتي
ف
01-09-2009 | 04:38 PM
ازيكم يابنات عاملين ايه
ميرفى فين محدش يعرف عنها حاجه
رفيقتى فى رحله الكفاح وداخلين سبق مين اللى يولد الاول
وطبعا انا لسه حته واحده على راى جدو كل مايشوفنى يقولى يووووه انتى لسه حته واحده كده ياشيخه روحى اتجزئى بقه
ههههههههههههههههه
ميرفى فين محدش يعرف عنها حاجه
رفيقتى فى رحله الكفاح وداخلين سبق مين اللى يولد الاول
وطبعا انا لسه حته واحده على راى جدو كل مايشوفنى يقولى يووووه انتى لسه حته واحده كده ياشيخه روحى اتجزئى بقه
ههههههههههههههههه
L
01-09-2009 | 04:40 PM
هي عارفه ياتوتو اننا حامل لان بيت خالي كلهم عارفين
الكل عارف دلوقتي
بس انا اقصد انها لما تشوفني وانا حامل وانا بطني دلوقتي ظهرت وكمان اكيد هناك هيسألوني عامله ايه في الحمل وممكن حد يقولها عقبالك ياشيماء وطبعا انتوا عارفين الحوارات دي وخصوصا مرات خالي اللي هي حماتها وخايفه على مشاعرها بصراحة وكمان انا وهي مش اصحاب انا مشفتهاش غير مره واحده وخايفه الاحساس ده يخليها تكرهني او تغير او تحسد فاهمني
الكل عارف دلوقتي
بس انا اقصد انها لما تشوفني وانا حامل وانا بطني دلوقتي ظهرت وكمان اكيد هناك هيسألوني عامله ايه في الحمل وممكن حد يقولها عقبالك ياشيماء وطبعا انتوا عارفين الحوارات دي وخصوصا مرات خالي اللي هي حماتها وخايفه على مشاعرها بصراحة وكمان انا وهي مش اصحاب انا مشفتهاش غير مره واحده وخايفه الاحساس ده يخليها تكرهني او تغير او تحسد فاهمني
ف
01-09-2009 | 04:42 PM
yomizo;10207689:انا مش حامل:D
لالالا ده كده الواحد يبيدا يتغر لما كل الناس دى عارفانى وعارفه اخباري كده وانا مش هنا
اخد قلم في نفسي بقى وافكر اكلمكم ولا لا ههههههههههههههه
ندى مبروك على النونه زيي فكرتي في اسامى ايه
وفروشه مبرك الحمل ولو انى مش عارفاكى او حاسه اننا عارفين بعض بس مستهبلين :)
مين اللى عندها كبده وعاوزة تاكلها دى
لو في اول حملها اووووعى تاكلى كبده يامجنونه غلط جداااا على الحمل قبل الشهر الخامس
ومش تقوليلى بتعملى ايه هنا :cool: :cool:
انا بحب ارغى مع العيال الحوامل
انا عندى ريم عندها 4 شهور:)
y
01-09-2009 | 04:44 PM
لو ماروحتيش هايقولى عليكى خايفه من الحسد
ويقروا عليكى اكتر
انت روحى عادى واللى رايده ربنا خير هايكون
خلى توكلك على الله يعنى
ويقروا عليكى اكتر
انت روحى عادى واللى رايده ربنا خير هايكون
خلى توكلك على الله يعنى
y
01-09-2009 | 04:48 PM
قعدتكم شكلها لوة
بس انا مضطره اقوم واسيبكم عشان الحق البس والبس ملك واحميها عشان معزومين على الفطار ونازله مع حمايا وحماتى ومش ناقصه بيني وبينكم تلقيح كلام عشان لو اخرتهم
انا اساسا ماشيه مشيه ازحلف من الزحلفه ههههههههههه
بعيد عنكم عندى الحمل ماثر على الفقره القطنيه في عمودى الفقري
وبيخليها تزنق ععلى عصب معين في رجلى مش بعرف اتحرك ولا اقف ولا اعد والا اعمل اى حاجه منه ومن وجعه يانا يامامتى
بس انا مضطره اقوم واسيبكم عشان الحق البس والبس ملك واحميها عشان معزومين على الفطار ونازله مع حمايا وحماتى ومش ناقصه بيني وبينكم تلقيح كلام عشان لو اخرتهم
انا اساسا ماشيه مشيه ازحلف من الزحلفه ههههههههههه
بعيد عنكم عندى الحمل ماثر على الفقره القطنيه في عمودى الفقري
وبيخليها تزنق ععلى عصب معين في رجلى مش بعرف اتحرك ولا اقف ولا اعد والا اعمل اى حاجه منه ومن وجعه يانا يامامتى
y
01-09-2009 | 04:50 PM
فراشه الايمان مبروك يابطه ولو انها متاخره بس والله تقريبيام اعرفتش الا دلوقتى او يمكن من بدري بس الزهايمر واكلنى خالص
L
01-09-2009 | 04:50 PM
ونعم بالله
خلاص هروح ان شاء الله
وميرسي ليكوا ياقمرات على الردود
هقوم اصلي واجهز الاكل
مووووووووووووووووووووووووووواه(f)
خلاص هروح ان شاء الله
وميرسي ليكوا ياقمرات على الردود
هقوم اصلي واجهز الاكل
مووووووووووووووووووووووووووواه(f)
y
01-09-2009 | 04:51 PM
باختصار
y
01-09-2009 | 04:52 PM
ربنا يخليلك ريم يافروشه
وتفرحي بيها كده
وتحملى وهى صغيره احسن عشان الغيره ماتاكلش فيها زى الوحش اللى عندى
قربت تاكلنى من الغيره هههههههههههههههه
وتفرحي بيها كده
وتحملى وهى صغيره احسن عشان الغيره ماتاكلش فيها زى الوحش اللى عندى
قربت تاكلنى من الغيره هههههههههههههههه
ف
01-09-2009 | 04:53 PM
yomizo;10207747:
ربنا يخليلك ريم يافروشه
وتفرحي بيها كده
وتحملى وهى صغيره احسن عشان الغيره ماتاكلش فيها زى الوحش اللى عندى
قربت تاكلنى من الغيره هههههههههههههههه
انتى عندك ايه دلوقتى
ف
01-09-2009 | 05:05 PM
lifedrop;10207714:
فراشة... مفيش اعراض للولادة ولا حاجة؟؟؟؟
:confused::confused::confused:
مفيش غير شويه التحاسيس اللى بتروح وتيجى دى:ss:
نفسى تيجى واولد على طول لاحسن انا زهقت
:confused::confused::confused::confused::confused:
ف
01-09-2009 | 05:08 PM
يميم ازيك وازى النونه
وبعدين متاخره ايه دى يازهاير انتى باركتى قبل كده
بس عادى عازراكى كلنا فى الهوا سوا
وبعدين متاخره ايه دى يازهاير انتى باركتى قبل كده
بس عادى عازراكى كلنا فى الهوا سوا
e
01-09-2009 | 05:10 PM
garfeild;10207459:
يارغايييييييييييييييييييييييييييييييييييين :eek::eek::eek:
ده انا سبتكم امبارح زي دلوقتي ارجع الاقي 50 صفحة
طبعا مش هقرأ حاجة :tongue: بس فيهم حاجة مفيدة ولا اطنش
رشا ظهرت ولا لسه؟
هوبا كل سنةونودي وهي طيبة
اه ماشاء الله عليكو عسولين اوى
ربنا يحفظكو
انا يدوبك روحت من التدريب فعلا بعد نص ساعه لقيت صفحتين ما شاء الله
فراشه فى بيتها;10207506:
اهلا يا كتكوته اسمك ايه:)
اسمى هاله (f):15:
e
01-09-2009 | 05:13 PM
yomizo;10207747:
ربنا يخليلك ريم يافروشه
وتفرحي بيها كده
وتحملى وهى صغيره احسن عشان الغيره ماتاكلش فيها زى الوحش اللى عندى
قربت تاكلنى من الغيره هههههههههههههههه
اه صح تمام انا كنت بغير
بس انا كنت مؤدبه مبعملش حاجه ولا بضرب حد
بس بطنى وجعتنى لمده شهر كامل وقعدت فى المستشفى والدكاتره تعبو معايا لحد موصلو للسبب انى غيرانه:ss:
أ
01-09-2009 | 05:51 PM
sweet_toota;10207054:
هههههههههههههه عسل يا دودو
انا بقى دكتورتي معملتش سونار اول مرة و مطلبتش تحاليل مش عارفة كدة غلط ولا اية خصوصا انى مبقتنعش بالستات دول نهائيييييي بس جوزى رافض تماما حكاية دكتور رجل دى
انا كان جوزى رافض لحد ما سمع من صحابه على بلاوى الستات هو اللى كرههم
ولو انى برضه اتقرصت من دكتور راجل فى الحمل اللى فات
بس الرجالة برضه ارحم من الستات و خصوصا فى مجال النسا ده :)
om_tota;10207067:
امهاااااااااات
اقولكو سلالالالالالالالام
عشا ننااااااااازلة راحا لقدرى ومكتوبى
كا ننفسى افضل معاكو والله
ياعالم هقابلكو تانى امتى ابقوا ادخلوا وبطلو كسلل
اكيد رايحة لحماتشك حبيبتشك :D
صوت العيون;10207078:
دعاء فاروق دى بتيجى امتى وفين ان شاء الله
حد اشترى فستان الحمل
انا لا يمكن البس دريل حمل ابدا بيخلينى عاملة زى برميل الطرشى انا جبت بنطلون اسود وواحد بنى وواحد جينز و بلوزات عليهم و خلاص
قصة كبيرة;10207150:
هى كان مفروض تعملك سونار عشان تطمن على كيس الحمل ووضعه .
(y) (y) (y)
sweet_toota;10207162:
هو مش كيس الحمل دة لسة فى الاسبوع السادس؟
كيس الحمل من الاسبوع الرابع بيبان
و النبض من السابوع السادس للتاسع
قصة كبيرة;10207192:
توتا انتى عرفتى ازاى اصلا انك حامل بدرى كده؟
انا عرفت انى حامل قبل ميعاد البريود ب 6 ايام :D
على راى جوزى اسرع اكتشاف للحمل
حامل فى يومين و نص :D
tobe;10207205:
بنات انا حامل
الف الف الف مبروك
ربنا يكملك على خير يارب
قوليلى امتى معاد ولادتك المتوقع ان شاء الله عشان اضيفك للسته :D
صوت العيون;10207244:
على فكره يا بنات مشروب اللبن بالبلح الاسمر حلو جدااااااااااااااااااااا
مغذى جدا جدا جدا
و بيدى احتياجات الام الحامل من الكالسيوم و الحديد :)
د
01-09-2009 | 06:01 PM
ازيكم يا بنات عاملين ايه عايزة اعرف احسن نوع شامبو وشاور وحفاضات وياريت بسرعه الله يكرمكم
د
01-09-2009 | 06:01 PM
وحشتوني يا بنات بس عندنا الفطار كمان10 دقاي وانا الحمد لله النهرده صايمه وهدعيلكم كلكم
هرجعلكم بعد الفطار سلام
هرجعلكم بعد الفطار سلام
د
01-09-2009 | 06:03 PM
علي فكره يا نات متتخضوش انا كيس الحمل بان فسادس بس النبض وجنين بان فتاسع عشان محدش يقلق بتختلف من وحده لوحده عشان وقت حدوث الحمل بيبقي بيختلف من وحده لوحده