تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ع
miko85;10237368:
عروس انتي فين مغتربه وحامل في شهر كام وانا علي طول دايخه وهبوط وغمام النفس بالنسبه التجهيزات نجهز من امتي الشهر الكام




لا انا في مصر جوزي هو اللي بعيد عني انا في اول الرابع ياقمر والمفروض ان التعب بيقل بس عند بعض الناس بيستمر لاخر شهور الحمل انا لسة في قيء وباخد الجبوب بتاعه

بس ياريتها عالقيء

الحمد لله على كل حال

انتي في الكام ؟؟

لسة بدررررررررررررررررررررررررررررررررررررري

التجهيزات ان شاء الله من السابع المفروض أحسن في بيجهزوا من السادس والخامس بس يعني السابع أحسن أغلب الناس كدة
m
أمةالله;10237427:
هههههههههههه

اقفي في الطابوووووور :cool::cool::cool:

أم سلمى هتيجي تولع لكم في التجمع :)

باه كده بنتي هتكون مختلفه ده ليها توام لو ينفع اديكي الاتنين
n
بنات عوزاكم تدعولى ان ربنا يسهل حالى
لان البيبى مش راضيه تدخل الحوض
قالبه راسها لتحت وكل شئ اوكى
لكن مش عاوزة تدخل الحوض
مش فاهمه بقى الحوض ضيق عندى ولا اية
والدكتور قالى الاسبوع الجاى اذا مادخلتش الحوض
هيحددلى قيصرى
ف
neeevooo;10237467:
بنات عوزاكم تدعولى ان ربنا يسهل حالى
لان البيبى مش راضيه تدخل الحوض
قالبه راسها لتحت وكل شئ اوكى
لكن مش عاوزة تدخل الحوض
مش فاهمه بقى الحوض ضيق عندى ولا اية
والدكتور قالى الاسبوع الجاى اذا مادخلتش الحوض
هيحددلى قيصرى


ربنا ييسرلك اللى فيه الخير يا قمر
(
neeevooo;10237467:
بنات عوزاكم تدعولى ان ربنا يسهل حالى
لان البيبى مش راضيه تدخل الحوض
قالبه راسها لتحت وكل شئ اوكى
لكن مش عاوزة تدخل الحوض
مش فاهمه بقى الحوض ضيق عندى ولا اية
والدكتور قالى الاسبوع الجاى اذا مادخلتش الحوض
هيحددلى قيصرى



ربنا معاكى يارب ويسهل الحال والولادة وان شاء الله البيبى تدخل فى الحوض وتولدى طبيعى ان شاء الله يارب وربنا يكتبلك اللى فية الخير (f)
أ
ازيييييييييكم يا رشيقات

معللش مكنتش بدخل بقالى يومين جوزى كان هنا :D

و كمان وجع الحوض مبهدلنى و مبقدرش اقعد فترة طويلة خاااااااااااااااااااااالص

وحشتونى كلكم بجد

و مبروك للحوامل اللى انضموا جداد معانا ربنا يزيد و يبارك



البرج اليسر;10227155:
انا عندي مغص بس في الناحية الشمال هو انا عملت كذا مرة سونار قالوا في تقلصات في الناحية دي بس الدكتور بتاعي كل ما رحلوا يقول ما فيش حاجة مش عارفة اقنعه ازي



الف سلامة عليكى يا منى

عاملة ايه دلوقتى ...؟؟؟

يارب تكونى احسن


miko85;10227470:
ازيكم يابنات كويس انا عرفتكم؛انا حامل في شهرونصف وانا تعبانه اوي نفسي غامه عليا زي ماكون قاعده في عربيه وعايزه ارجع هي الاعراض ده عاديه وهاتروح امتي ماعني بابا دكتور نساء وولاده بس انا في السعوديه بكلمه في الموبيل وكمان زياده اعراض الوحم؛علشان دكتوره في السعوديه علمت سونار وطلع اتوم علشان الوحم زايد قوللي اكل ايه الايام علشان غموان نفس؛ا‏؛



ازيك يا ميكو

الف الف الف مبروك على الحمل ربنا يثبته يارب و يفرحك بيه

انتى ما شاء الله حامل فى توأم ولا انا فهمت غللط ...؟؟؟

و بالنسبة للوحم ده عادى يا حبيبتى و لازم اول 3 شهور دى ضريبة الامومة ... ولو انتى فعلا ما شاء الله حامل فى توأم هيبقى الوحم زيادة شوية ربنا يكملك على خير و يعينك يارب

انتى والدك دكتور فين ...؟؟؟ و اسمه ايه لو معندكيش مانع تقولى ,...؟؟؟


yomizo;10227672:
ان هنا اهوياهوبا بس عماله ااربع في مايه ولمون من ساعه ماجيت
رجلى وارمه اوى مش عاترفه لبيه كده



الف سلامة عليكى يا يميم

الدتور قال ان فى الاخر الرجل لازم تورم عشان تقل الرحم بيحبس الدم و قال لازم على طول ترفعيها و متضغطيش ببطنك على رجلك


neeevooo;10227702:
انا ياقمر يوم 21-9 ان شاء الله
دعواتكم بالتساهيل


اهلا اهلا بعروستنا
ازيك يا حبيبتى وازى البمبينو
انا الحمد لله بخير ماشى الحال



يميم ازيك يا قمر
ماتشوفين شر يا حبيبتى
بصى ورم الرجل دة طيبعى فى المرحله دى اذا ضغطك مش مرتفع ومافيش زلال فى البول
يعنى اعملى تحليل لو كويس يبقى مافيش قلق دة شى فسيولوجى
انا كمان رجلى ورامه وخلاص مافيش شوز بيدخل فيها:(



من عنيا يا نيفو هضيفك ان شاء الله للستة

ربنا يقومك بااسلامة انتى و جوزى ان شاء الله


neeevooo;10227722:
بنات كنت عاوزة اسئل على البلاى جيم على ماعتقد اسمه كدة كنت قريت عليه فى كلامكم
وايه هى فوايدة ولو ليه صورة يا حلوين

هدى

يا قلبى ممكن تقوليلى ايه هو التكنيك بتاع كشف النسا



دكتور النسا بتاعى بيلبس جوانتى و يحط جل على الجوانتى و يدخل صوباعين و يفتح كدة و يبص ربع ثانية و يقولللى خلاص خلصنا :D


miko85;10227755:
مريسي ياهوبا علي المباركه؛ تخيلو والله بقالي عشر ايام ماسرحتش شعري؛الدوخه والغموان نفس.ولسه ياعيني متجوزه؛جوزي هايتشل مني



معلللش يا حبيبتى انا بقالى 6 شهور و نص مسرحتش شعرى بذمة من على الوش كدة يعنى


neeevooo;10227809:
هههههههههه
الله يبشرك بالخير
دانا ناويه ان شاء الله على الاربعين اركب اللولب
طيب قوليلى انتى ازاى يكون حاجه عبيطه انا المرة اللى كشفت فيها نسا عيطت من كتر الالم وصرخت
وكمان مالا احسد عليه:rolleyes: انى ايد الدكتور بتاعى تخينه جدا الصباع عندة باتنين:confused:



ههههههههههههههههه

اسمه ايه الدكتور بتاعك ....؟؟

البيجاوى ...؟؟؟


البرج اليسر;10227842:
في كشف النسا الي بيبقي في التاسع الدكتور تقريبا بيدخل 3 صوابع بس وانتي لازم تبقي مرخية نفسك متشديش نفسك ويشوف الراس نزلت وله لا وهل اعنق الرحم ابتدي يفتح ولا له ولو الحوض عندك ضيق يعني الم بسيط جدااااااااااااااااااااااااااااااااااا
الكشف ده غير اللي بيدخلو فيه حديده ده متعب شوية وخصوصا مع تركيب اللولب بس برده مش الحاجة الفظيعة يعني الالم الولادة هو الفظيع انا ولادت قيصري



انا الحديدة دى رفيقة دربى و صاحبتى

ده انا دخلت فيا على راى جوزى كل الالات و بقيت ولا نفق شبرا :D


miko85;10227984:
ان شاء هاولد في‏‏ 15/4 بس بتعرفو هتولدو امتي إزاي



على خير ان شاء الله يا ميكو هضيفك للسته

ربنا يقومك بالسلامة و يكملك حملك على خير يارب


roshy&hany;10228310:
لا ياقمرات انا ازعل من الناس كلها الا انتم دا انتوا اخواتى والله وربنا يعلم

بس بنت ولا ولد خليها بكرة لما كل البنات تتجمع عشان كذا حد سالنى واانا قلتله خلينا السبت بس ادعولى برده انها تطلع بنوتة الله المستعان مع انى متاكدة انه ولد بس كله على الله بكرة الخبر اليقين



ربنا يكرمك باللى فيه الخير يا رشا

ولد لوا بنت المهم الخير ليكى و كله رزق من ربنا


yomizo;10229990:
ده فاشل
يابنتى
كذب المنجمون ولو صدقوا



انا طلعلى ولد وانا حامل فى بنت فاتحة رجلها على البحرى

يعنى على راى دكتورى لا مجال للشك :D
ف
دودوووووووووووووووووووووووو

وحشانى انتى واللولى عاملين ايه
m
عروس البحر;10237441:
لا انا في مصر جوزي هو اللي بعيد عني انا في اول الرابع ياقمر والمفروض ان التعب بيقل بس عند بعض الناس بيستمر لاخر شهور الحمل انا لسة في قيء وباخد الجبوب بتاعه

بس ياريتها عالقيء

الحمد لله على كل حال

انتي في الكام ؟؟

لسة بدررررررررررررررررررررررررررررررررررررري

[COLOR=darkorange]التجهيزات ان شاء الله من السابع المفروض أحسن في بيجهزوا من السادس والخامس بس يعني السابع أحسن أغلب الناس كدة[/

انا في الشهر التاني لسه بس والله مش بقدر اقوم خالص دوخه مستمره واكتر حاجه غمام نفس انا باخد موتليم ونافودكسين للغمام النفس والحمدلله ان جوزك بعيد شويه وانا والله شعري منكوش وعايزه اعمل سويت مش قادره
انت حامل في ولد ولا بنتCOLOR]
n

ههههههههههههههههه

اسمه ايه الدكتور بتاعك ....؟؟

البيجاوى ...؟؟؟



ههههه لا يا قمر اسمه مجدى
هو دكتور معرفو وبيقدم برامج فالتلفزيون
بصى انا قالولى علشان محسش بالوجع لما الدكتور يجى يدخل ايدة اخد نفس عميق صح ولا اية؟
(
هدى ازيك يا قمر اخبارك اية واخبار لولى اية ورجلك يا قمر اخبارها اية لسة بتوجعك من الوقعة ربنا معاكى يا قمر (f)
ع
البرج اليسر;10237387:
الحمد لله هو قالي عندي تقلصات والمشيمة امامية متقدمة ومفهمتش حاجة وداني لبوس شرجي بروفينيد


الف الف سلامة عليكي ياقمر طب كنتي اسأليه
ع
neeevooo;10237467:
بنات عوزاكم تدعولى ان ربنا يسهل حالى
لان البيبى مش راضيه تدخل الحوض
قالبه راسها لتحت وكل شئ اوكى
لكن مش عاوزة تدخل الحوض
مش فاهمه بقى الحوض ضيق عندى ولا اية
والدكتور قالى الاسبوع الجاى اذا مادخلتش الحوض
هيحددلى قيصرى



يارب يسهلك ولادتك وييسرهالك يارب ويكتبلك ربنا سعاة سهلة والبيبي تدخل الحوض يارب

وربنا يكتبلك يارب اللي فيه الخير كله خير من ربنا سبيها لله وادعي وماتقلقيش
n
فراشه فى بيتها;10237476:
ربنا ييسرلك اللى فيه الخير يا قمر


kato;10237500:
ربنا معاكى يارب ويسهل الحال والولادة وان شاء الله البيبى تدخل فى الحوض وتولدى طبيعى ان شاء الله يارب وربنا يكتبلك اللى فية الخير (f)


عروس البحر;10237577:
يارب يسهلك ولادتك وييسرهالك يارب ويكتبلك ربنا سعاة سهلة والبيبي تدخل الحوض يارب

وربنا يكتبلك يارب اللي فيه الخير كله خير من ربنا سبيها لله وادعي وماتقلقيش


تسلمو يا حبيباتى
وان شاء الله هدعيلكم ساعه الولادة ان ربنا يتتمملكم الحمل على خير وتولدوا بسلامه
أ
قصة كبيرة;10230017:
ميرسى يا دارين ربنا يخليهولك يا جميل

لا يا صوت انا سمعت قبل كده ان الواحدة اما بتبقى حامل فى ولد هرمونات الذكورة فى جسمها بتزيد.. وشعر جسمها بيزيد .. بس يعنى


على فكرة انا مش بثق فى الحاجات دى بس هقولك على ملاحظة

انا الحمل اللى فات اول ما عرفت انى حامل بقيت غوريللا من كتر الشعر بجد كنت مقرفة قوووووووووى و كان ولد فعلا الحمد لله

و فى الحمل ده لاحظت انى لما عملت سويت فى الشهر التانى قعدت شهرين من غير ما يطلع لوا شعراية حتى فى الاماكن المشعرة عندى

وانا اصلا طبيعتى مش مشعرة الا من الاندر ارمز و السيكو بيكو فقققط

:) و طلعت حامل فى بنت الحمد لله



دارين د;10230023:
واخبار الوزن معاكم اية يابنات



انا زدت لحد دلوقتى 15 كيلو :D


yomizo;10230071:
انا عاجبننى اوى
نور
وعالية
ربنا يسهل تبقى واحد منهم ونور كمان عاجبنى اكتر عشان تلات حروف زى ملك وخفيف وحلو وكفايه انه هاينور اسم باباها في البطاقه :)

وكمان كنت عاوزاه من ايام ملك



نور حلو قوى بس عالية احلى منه



دارين د;10230124:
هستاذنكم بقي يابنات عشان ورايا حاجات في البيت هخلصها لاني رايحة لماما بكرة المنصورة ان شاء اللة ولما اخلص هدخل تاني باذن اللة سلاااام



تروحى و ترجى بالسلامة ان شاء الله

خللى بالك من نفسك و من عتريييس :D


أمةالله;10230178:
أنا هروح أصحي الكائن المتوحش بتاعي علشان هيروح يتطعم النهاردة

دعواتكم انه ميفرجش علينا الناس :)



ربنا يعديها على خير يارب


قصة كبيرة;10230182:
انا كويسة الحمد لله
اه الحمد لله انا على طول بروح وبتابع.. لسة رايحة من يومين كده.. وضغطى كان عالى والدكتورة كانت هتلطم هههههههههههههههه
البيبى كويس الحمد لله بس حاساه هيطلع قصير شوية :D طوله فى لاسبوع الحداشر 3 سم بس؟؟؟

هههههههههههههههه
عشان كده جوزى رفضه تماما بس والله انا شايفه انه لذيذ



يا حبيبى 3 سم

انا معرفش لولى كم سم

بس الدكترو كل مرة يقوللى انها طويلة بالنسبة لعمرها و بالنسبة انها بنت

بس عيلة باباها كلهم ما شاء الله طوااااااااااااااااااااااااااااااال

فانا عملت حسابى و بقيت اجيب سالوبيتات طويلة و من غير رجل :D


yomizo;10230209:
بت سابسبس هاتى جينز بتاع حمل يابطسيخه انت

انا ايام ملك كنت جايبه واحد بكمر عادى ومن ورا استك ومن اتلجنبين مفتوح بزراير ييتوسشع ويضيق نتها
والمره دى جايبه واحد جينز من اللى هو البطن بتاعته كلها عباره عن قماش طري زى الاسترتش طكده باستك من فوق بس
عشان الحته بتاعت البطن كلها تبقى نستريحه
وده هايبقى احسنلك من العبايات والاشوله اللى بيلبسوها الحوامل وشكلهم على راي هدى بيبقى زى براميل الطرشي هههههههههه



انا جايبة واحد جينز من ايتام اللى فى النايل مول المعادى حلو قووووووووووى كان ب 420 بس هم عاملية خصم دلوقتى 50% على ما اعتقد

بس كل اللى يشوف البنطلون لما كنت فى الساحل يسالنى عليه


قصة كبيرة;10230216:
كلهم كده فعلا (y) واى فسفوسة يتعبوا منها بيكبروا المواضيع قوى

جبتيه منين يا يميم هتجنن واجيب واحد



انا جوزى مش بياخد اى دوا نهااااااااااااااااااااااااااااااائى مهما كان تعبان


قصة كبيرة;10230227:
ايوة مش مسكرة انا قصدى انها جميلة يعنى وبتبقى تحفة فى المناقيش
اجيبها نوع ايه بقى يا يميم؟



ماما بتجيب نوع اسمه بينار :D حلو قوى ما شاء الله


صوت العيون;10230266:
بسبس شوفى كدا

















































































































يا راي انت يا رايق

:D


yomizo;10230299:
قصه روحى عند هايبر عند الجبن اللى في النص من ناحيه بتاعه الاسماك :)
وقوليلهم عاوزة لبنه شوفي بقى عندهم بنعنع ولا ساده وهاتى زى مانت عاوزة بس والله تحفه اووووى ام نعنع دى
ممكن تدوقيها على فكره قبل ماتشتريها عشان لو روحتى ومش عجبتك ماتدعوش عليا وانا على وش ولاده :)

بصي ياستى زيرو تو فايف ده له فرعين
واحد ورا جامع مصطفى محمود - المهندسين في شارع الفواكه تقريبا
والفرع التانى جوا دنادى مول الصحراوى بتاع كارفور واسعارهم نوعا ما ظريفه
يعنى انا فاكره ان الجينز الاولانى كان تقريبا ب 170 بس ده كان من اربع سنين :)
لكن برده دلوقتى ممكن تلاقيه زادله بتاع 50 جنيه ولا حاجه وبيبقى عامل سيل ممكن تجيبيه وقت السيل احسن طبعا



كمان زيرو تو فايف ليه فرع فى كارفور المعادى
ا
هدي هو البوس الي الدكتور كتابهولك كان اسمه ايه
P
السلام عليكم

حد هنا؟؟؟
P
ازيكم يا بنات

انا خايفة اوى يا بنات و قلقانة
(
Princess_miro;10237700:
السلام عليكم

حد هنا؟؟؟



وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
اة انا هنا ازيك يا قمر (f)
أ
كوباية مايه;10230525:
,؛.اموااااااه يا مورو اه عرفت وان شاء الله ولد بس كنت فاكره ان حد هيسئلنى لما قولت روحت للدكتور لقيت حد مسئلش قولت خلاص لما يسئلوا بقى



مبروووووووووووووك يا بسبس على الولد

ربنا يفرحك بيه و هو فى اتم صحة و عافية يااااااااااااااااااااارب


kato;10230541:
بنات هو فى الشهر السابع ممكن حركة الجنين تقل ولا لا اصل انا بقالى كام يوم الحركة قلت جدا عن الاول ولما اتصلتت بالدكتور ادانى دوا اسمة سورال لبوس وقالى نامى على جمبك الشمال وانتى هتحسى بالحركة ممكن يكون الرحم منقبض عشان كدا مش بتحسى بالحركة بس انا عندى وجع من تحت فى بطنى زى شد كدا وبصراحة قلقانة وكل شوية اكل شيكولاتة واشرب عصير ومافيش حاجة الله المستعان



كاتو متقلقيش انا كمان الحركة قللللت جدا جدا عندى و لما سالت الدكترو قاللى عادى طالما بتتحرك مش مشكلة عشان المكان ضيق عليها و مش واسع زى الاول و فعلا نامى على جنبك و انتى تحسى بيها بو نزقتى بطنك بمخدة


صوت العيون;10230556:
هى الشيكولاته ايه لزمتها فى الحمل
وان شاء الله خير يا كيتو
منا فى نص التانى فجاه مبقتش احس بولا وجع وعاديه جدا لدرجه انى كنت مخضوضه اوى لانى كنت بعمل مجهود الحمد لله
وطلع خير الحمد لله الحمد لله الحمد لله



الشيكولاتة او اى حاجة مسكرة بتخللى البيبى يتحرك يا مورو كتير

و كاتو بتتكلم على الحركة بتاعة البيبى مش المغص ربنا يبعدها عننا كلنا يارب :)
ف
Princess_miro;10237706:
ازيكم يا بنات

انا خايفة اوى يا بنات و قلقانة



من ايه يا حبيبتى
X