تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
(
زعلتة لية بس يا قمر :ss:
ف
يا هبه كنت عوزه اتكلم


عااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ف
kato;10236650:
زعلتة لية بس يا قمر :ss:



مش عارفه بقالى فتره منكده عليه وهو طيب


يا كارثه لا أكون حامل عااااااااااااااااااااااا:cool:
m
أمةالله;10236398:
بصي زي ما رشا قالت ... أنا حاجة عبدالله كلفتني ألف تقريبا إلا شوية ... بس انتي أكيد عندك كام حاجة من بتوع ملك تنفع يبقى هتحتاجي أقل قولي 700 مثلا إن شاء الله يبقوا كفاية أوي بس طبعا من غير عربيات وبتاع





حمد لله على سلامتك يا بسبس :)



ميكو ... بشويش على نفسك يا قمر نفسية الحامل أصلا بتبقى حساسة واللي حامل في توأم كل حاجة بتبقى بزيادة عليها عن الحامل في بيبي واحد ... نصيحة خلي زوجك يقرا عن التغيرات اللي الحوامل بتمر بيها علشان يفهم ويبقى عنده فكرة عن اللي انتي ممكن تبقي حاسة بيه

وبالنسبة يا ستي للمصيف أحب أكئبك واقول لك إنك مش هتقدري تصيفي من غيرهم وفي نفس الوقت مش هينع خالص تسافري بيهم وهما لسة صغيرين أوي كده ... فمن الآخر متعملوش انتوا الاتنين حسابكم على مصيف السنة اللي جاية أصلا :cool::cool:


أمةالله;10236478:
يا بنتي متقوليش خيبة حرام

ده رزق من ربنا ... واللي اداهم لك يعينك على تربيتهم ... وبعدين موضوع الربط ده مش ضروري أنا ليا واحدة صاحبتي كانت حامل في توأم تعبت أكتر مننا فعلا في أول 3 شهور بسبب الوحم والكلام ده بس لا عملت ربط ولا حاجة وولدت وهي زي الفل دلوقتي والبنات زي الفل ما شاء الله عليهم وهي اللي كانت بتاخد بالها منهم لوحدها لأن علاقتها بحماتها عادية مش قوية أوي وأمها متوفاة

واهي دلوقتي ما شاء الله لاقوة إلا بالله حامل تاني وفي الشهر التاني دلوقتي بس لسة منعرفش حامل في واحد ولا اتنين

من الآخر متفضليش تندبي لأن ده حرام وميرضيش ربنا ... بجد أنا بقول لك علشان انتي أكتر واحدة هتتعبي وتزعلي لو الحمل جه حصل له حاجة أو حد من البيبيهات دول لا قدر الله حصل له حاجة .... قولي الحمد لله وادعي إن ربنا يعينك على الحمل والولادة والتربية لأن الأطفال والله تعبك معاهم بيبقى على قلبك زي العسل

ربنا يتمم لك على خير وتقومي بالسلامة يا رب

يارب انا بحمد ربنا علي طول ربنا يكملي علي طوول ويرزقني بيهم ودلوقتي بحبهم هما الاتنين وانتي حامل في ايه وهاتسميه ايه
فراشه فى بيتها;10236494:
يا حبيبتى احمدى ربنا دى نعمه ربنا ادهالك فى غيرك محروم ربنا يحفظهملك

انتى اسمك ايه بقى:)

الحمدلله طبعا ده نعمه
انا اسمي اميره وانتي اسمك ايه وحامل في ايه وهاتسميه ايه
ف
miko85;10236677:
يارب انا بحمد ربنا علي طول ربنا يكملي علي طوول ويرزقني بيهم ودلوقتي بحبهم هما الاتنين وانتي حامل في ايه وهاتسميه ايه

الحمدلله طبعا ده نعمه
انا اسمي اميره وانتي اسمك ايه وحامل في ايه وهاتسميه ايه



انا اسمى فاطمه

وعندى ريم عندها 5 شهور:)
m
hoba555;10236560:
وكمان اتي متعرفيش حد عندك مصريين كده يعني

لاه اعرف صحاب جوزي بس ماحدش بيزور حد كله بيكسل ولا بيختصر لا مش فاضي مش عارفه

وامت عن التوام مافيش حد عنديفي عيله ماما جاب توام انا اول واحده الدكتوره استغربت وبابا كمان يارب ياهوبا يكملي علي خير ويجوا باه علشان انا مستعجله بس تعبهم جامد اوي وكمان باه شهرين هتختاروا مهايا الاسماء ياتري هايطاعوا ايه وامتي اعرف ولاد ولا بنات وايه بفكر بيكي زمان انتي خلاص عجزتي ولا ايه هههههههه
m
kato;10236572:
بصى يا قمر الخلفة ده رزق من عند ربنا ونعمة مش الكل ربنا بيرزقوا بيها فالحمد لله والله انا كان نفسى فى توأم عشان اجيبهم مرة وحدة واخلص :D
بس الحمد لله على كل حال فضل ونعمة وربنا يديمها علينا يارب ويرزقنا برزق اللى جى
بصراحة الخناقة فعلا مالهاش لازوم وانت كمان فى اول الحمل يعنى لازم تخلى بالك من نفسك ومن صحتك ونفسيتك وانتى كمان لما تولدى بالسلامة مش هتقدرى تسيبى اولادة يوم واحدة بعيد عنك صدقينى هتكونى عايزة معاكى عطول حتى لو كانوا عندهم سنين


فراشه فى بيتها;10236606:
ليييه يا حبيبتى بع الشر عنك
صح نفسيتي وحشه اوي وده غلط
فراشه ربنا يخليكلي ريموتجبلها اخوات











وأنا كمان دمى محروق اهىء اهىء اهىء


فراشه فى بيتها;10236683:
انا اسمى فاطمه

وعندى ريم عندها 5 شهور:)
m
كلكم مشيتوا ولاايه
د
مين مغترب وفييييييييييييين
m
دموع اشتياقي;10236847:
مين مغترب وفييييييييييييين

انا في السعوديه
ف
منىىىىىىىىىىىىىىىىىىى


عملتى ايه عند الدكتور
ع
بنات ماتنسوش رابط التجهيزات بتاعنا دى بصراحة الواحد قرف متابعة صفحات عشان نتابع المعلومات

ربنا يخليكي ياأنوسة فتحت الموضوع دى وسبقتني لأني كنت هكلم المشرفين واعمله بصراحة

برااااااااااااااااافو عليكي ياأنوس


وطبعا ماتنسوش يابنات رغي ممنووووووووووووووووووووووووع سؤال والجواب في المفيد الخاص بالحمل والتجهيزات وبس

خلي بالكوا عشان مايتقفلش تاني

خدوا الرابط وانوسة قبل كدة حطيته

http://www.forums.3roos.com/t482017.html


بكرر يابنات الله يخليكوا بلاش حد يدخل يقول صباح الخير ازيكوا مش عارف ايه ممكن نقول صباح الخير مرفق بسؤال او اجابة لكن لوجدها لا

ربنا يستر
b
بصى يا ميكو اولا انا اسفة انى تطفلت عليكوا انا يا ستى مغتربة فى قطر و قبلها الامارات قعدت فيها شهرين بس و حصلت لنا حاجات كتير خلتنى انزل مصر غصب عننا احنا الاتنين بسبب ظروف الاقتصاد العالمى فتخيلى بعد ماروح الامارات باسبوعين بس شغل زوجى يصفى اعماله و ناخد القرار انى ارجع مصر تانى و رجعت مصر بعد الحكاية دى بشهر و نص و قعدت لوحدى فى مصر 4 شهور مليش نفس اعمل اى حاجة و لا خروج و لا فسح مع انى لسة عروسة و بسمع كلام ملوش لازمة من اللى حواليا و الحمد لله ربنا كرمنا و راح قطر و انا طلعتله بعدها و ابتديت الحياة الزوجية بعد 6 شهور من الجواز و انا دلوقتى بقالى 9 شهور متجوزة و مفيش حمل و مفيش فسح و مفيش خروج و مفيش اصحاب بس بقول الحمد لله انى مع زوجى و ان فيه نت و طبعا نفسى اكون حامل ساعتها مش هفكر فى اى حاجة تانية غير اولادى و زوجى و ان ربنا يحفظهم و يكونوا اطفال صالحين مش معنى كده انى مش طموحة او ست بيتوتية لأ انا بحب زوجى و هحب اطفالى لما ييجوا ان شاء الله ومش هفكر فيهم كعائق ليه و اللى مش هينفع نعمله كلنا يبقى مش هعمله خالص
انتى بس حاسة لنك ملحقتيش تبقى عروسة بس انا حبيت اقولك انى زيك تمام بس ياريت كان بسبب الحمل
المهم انا طولت عليكى ربنا يتمملك بخير يارب و يرزقك بأطفال صالحين و بارين ان شاء الله
l
مساء الخيرررررررررررررررررررررررر
ع
مساء النوووووووووووووور ياقمر
l
ازيك يا جميل ؟؟؟

عامله اية في الحمل؟
l
بنات سؤال هي اول مولود مين بيشتريلوه اللبس والسبوع وحاجات السبوع علي مين

انا وجوزي عادي ولا ام وابوه العروسه حد يشرحلي دول بيجيبوا ايه ودول بيجيبوا ايه
m
bright bride;10236971:
بصى يا ميكو اولا انا اسفة انى تطفلت عليكوا انا يا ستى مغتربة فى قطر و قبلها الامارات قعدت فيها شهرين بس و حصلت لنا حاجات كتير خلتنى انزل مصر غصب عننا احنا الاتنين بسبب ظروف الاقتصاد العالمى فتخيلى بعد ماروح الامارات باسبوعين بس شغل زوجى يصفى اعماله و ناخد القرار انى ارجع مصر تانى و رجعت مصر بعد الحكاية دى بشهر و نص و قعدت لوحدى فى مصر 4 شهور مليش نفس اعمل اى حاجة و لا خروج و لا فسح مع انى لسة عروسة و بسمع كلام ملوش لازمة من اللى حواليا و الحمد لله ربنا كرمنا و راح قطر و انا طلعتله بعدها و ابتديت الحياة الزوجية بعد 6 شهور من الجواز و انا دلوقتى بقالى 9 شهور متجوزة و مفيش حمل و مفيش فسح و مفيش خروج و مفيش اصحاب بس بقول الحمد لله انى مع زوجى و ان فيه نت و طبعا نفسى اكون حامل ساعتها مش هفكر فى اى حاجة تانية غير اولادى و زوجى و ان ربنا يحفظهم و يكونوا اطفال صالحين مش معنى كده انى مش طموحة او ست بيتوتية لأ انا بحب زوجى و هحب اطفالى لما ييجوا ان شاء الله ومش هفكر فيهم كعائق ليه و اللى مش هينفع نعمله كلنا يبقى مش هعمله خالص
انتى بس حاسة لنك ملحقتيش تبقى عروسة بس انا حبيت اقولك انى زيك تمام بس ياريت كان بسبب الحمل
المهم انا طولت عليكى ربنا يتمملك بخير يارب و يرزقك بأطفال صالحين و بارين ان شاء الله

شكرا علي الدعاء هي المشكله في الغربه وعدم الخروج ويارب يرزقك قريب باطفال وتشوفي التعب ال احنا شايفنه ههههه وعلي رايك صح الحمدلله احنا مع جوزنا في غيرنا بيعيشوا بعاد عن جوازهم وده صعب اوي وكل ال قلتيه صح ميه في الميه
l
حد يرد عليااااا
د
مغتربه فين يا جميل
X