تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
(
خايفة من اية يا قمر واية اللى قلقك خير يارب
P

امبارح اتخانقنا انا و جوزى خناقة كبيرة جدا و انا اتنرفزت بقى و طول النهار كنت عمالة اعيط لغاية 10 بليل و مش اكلت اى حاجة شربت عصاير بس
و انهردة صحيت حاسة انى مش طبيعية و كان عندى ميعاد مع الدكتور مش رحت
هو البيبى ممكن يكون حصله حاجة لا قدر الله؟؟؟

انا فى الاسبوع السابع لسه
y
هاى\
انانه نا بقالى كتير وعماله اقرا اللى فات لحد ماوصلت لحد 10 صفحات فاتوا وزظهقت
وقررت انى ارشق في اخر صفحه على طول بقى

البرج اليسر عملتى ايه عند الدكتور يارب خير
ا
yomizo;10237753:
هاى\
انانه نا بقالى كتير وعماله اقرا اللى فات لحد ماوصلت لحد 10 صفحات فاتوا وزظهقت
وقررت انى ارشق في اخر صفحه على طول بقى

البرج اليسر عملتى ايه عند الدكتور يارب خير
جزاك الله خير علي سوالك
الدكتور قالي تقلصات والمشيمة امامية متقدمة بس ان شاء الله مش هتاثر عشان انا بولد قيصري وداني لبوس شرجي
ف
Princess_miro;10237752:

امبارح اتخانقنا انا و جوزى خناقة كبيرة جدا و انا اتنرفزت بقى و طول النهار كنت عمالة اعيط لغاية 10 بليل و مش اكلت اى حاجة شربت عصاير بس
و انهردة صحيت حاسة انى مش طبيعية و كان عندى ميعاد مع الدكتور مش رحت
هو البيبى ممكن يكون حصله حاجة لا قدر الله؟؟؟

انا فى الاسبوع السابع لسه


ليه بس يا قمر ان شاء الله خير وحاولى تعوضى بعصاير وعمرك ما تقصرى فى الأكل مهما حصل ما حدش هاينفعك انتى والنونو

خدى باللك من نفسك اهمم حاجه وروقى نفسياتك عشان النونو بتزعل على مامتها:)
ع
هدى الف سلامة عليكي ويارب تكوني بقيتي احسن
(
Princess_miro;10237752:

امبارح اتخانقنا انا و جوزى خناقة كبيرة جدا و انا اتنرفزت بقى و طول النهار كنت عمالة اعيط لغاية 10 بليل و مش اكلت اى حاجة شربت عصاير بس
و انهردة صحيت حاسة انى مش طبيعية و كان عندى ميعاد مع الدكتور مش رحت
هو البيبى ممكن يكون حصله حاجة لا قدر الله؟؟؟

انا فى الاسبوع السابع لسه




معلش يا قمر ان شاء الله البيبى بخير ومافيش فية حاجة بس انتى غلطانة انك مش بتكلى هو البيبى زمبة اية حاولى تغصبى على نفسك باى حاجة عشان خاطر نفسك وصحتك وعشان خاطر البيبى دية روح بردوا ومحتاجة غذا وان شاء الله خير وروحى ان شاء الله بكرا للدكتور واتطمنى بس حاولى تاكلى
y
على فكره ياحلوين
انتوا ناسين حاجه مهمه اوووى تشتروها في الحاجات اللى بتجيبوها للنونو الجديد
البراهات بتاعت الرضاعه
وتجيبوها بعد الاسبزع 36 عشان يكون مقاس صدركم اتظبط وماتكونش ضاقت عليكن وقت الولاده
وكمان اوعوا تنسوا البادز اللى بتتحط في البراهات عشان اللبن ماينشعش على الهدوم من برا وشكلكم يبقى اخص خالص :)
هاوريكم شكلها وبتتجاب من الصيدليات وعلى العموم هى في منها انواع بتترمى بعد استخدام واحد وفيها منها انواع بتتغسل وتعاد ااستخدامها لما لانهايه ودى احسنهم
شكلها زى الدايره قطرها بيكون حوالى 5-7 سم
بتتحط على الحلمه بين الجلد وبين البرا من جوا بس كده
(
هدى يا قمر جزاك الله كل خير يارب والله بطمنينى بصراحة موضوع الحركة عاملى قلق كبير وخايفة بس خير يارب انا معادى مع الدكتور كمان 10 ايام ربنا يسهل بفكر اروحلة بدرى من كتر القلق اطمن
m
اجمل ايام العمر انا بابا دكتور في سوهاج والله تععباه معايا علي طوول واتصل بيه علي طول والله الحمدلله نفع هههه مره هنا جالي مغص في المثانه ونزفت والغيبه ال هنا يقولي تعالي الساعه تسعه غباء واتبهدلت الحمدلله بس انا عملت سونار عند دكتتوره في السعوديه وقالت يابنتي مامتك جايبه توام قولتها لا فالت واا خالتك قولتها لاه قالت انتي اول واحده ههههه طيب اعراض الوحم زياده طيب اكل ايه علشان اعالج غمام النفس شويه
برنسيس ميرو وحستيني فينك
أ
Jumanaa;10230693:
بنات انا عندى وجع جامد فى الحوض وفى العضلات اللى بين الرجلين من فوق خالص يارب تكونو فهمتو لدرجة انى مش بعرف ارفع رجلى وبمشى وانا بعرج ده عادى ولا ايه ؟
اصل الدكتوره اخر مره قالتلى ان الرحم ضعيف ومش قادر يشيل البيبى وممكن يسبب ولاده مبكره لو محافظتش على نفسى فانا خايفه من الوجع ده ليكون حاجه


انا عندى نفس الوجع بغبااااااااااااااااااااااااااااااء

بس لا انتظمت على اللبن و الكالسيوم قل شوية يمكن نقص كالسيوم ربنا يستر



البرج اليسر;10230828:
صباح الخير يا حوامل انا عندي معاد بكرة مع الدكتور عشان يشوف حكاية المغص الي عندي



ربنا يطمنك ان شاء الله يا منى


lifedrop;10231869:
النت اتصلح مؤقتاااااااااااااااااااااا



مبروووووووووووووووووووووووك


roshy&hany;10232510:
ازيك يا ميوية طب يالا قوليلى ايه هى الخطة عشان ماشفتهاش عشان الحق اعملها وخصوصا التالت جاى فى السكة :(



الف الف الف مبروووووووووووووووووووووووووووك


DodyCat;10234428:
رشا ولد ولا بنت اللى يجيبو ربنا كويس وفعلا خطة مى جامده
انا نفسى فى بنوته والدكتورة قالت أحتمال ولد وجوزى بقى مبسوط وبيغظنى بيقولى الحمد لله مش بنت
عشان أكلم بنات براحتى قولتله انا مش زعلانه انه ولد ده هيبقى راجلى بردو ربنا يديك الصحة بس يوم ماهتزعلنى هيبقى ليا ضهر بردو أتسند عليه ههههههههه



ربنا يجيبهولك بالف صحة و سلامة يارب


roshy&hany;10234530:
حلو تيم بس ممكن مايعجبش جوزى

وضياء مش حجيب عنه سيرة لانه مش قد كدة بالنسبالى لكن ممكن يمسك فيه بايده وسنانه اصله بيحب يغيظنى هههههههههه

بصوا الاسامى اللى قدامى بس لسة ماقرتش بس ادعولى ان ربنا يهدى جوزى لانه رخم وبيقولى انتى مش حتسمى ولا حتقترحى المرة دى مش عارفة ليه بيحب يضايقنى بقى حاجة فظيعة اليومين دول وانا على اخرى اصلا

المهم الاسامى هى :

سيف
معاذ
مهند
مازن

بلال
وجوزى اختار مروان

ايه رايكم ؟



معاذ احلى واحد فيهم و ممكن اياد كمان يا رشا


sweet_toota;10234682:
ادعولى يا بنات امانة عليكم ربنا بعدينى من اللى انا فيه على خير



ربنا يفك كربك و يطمننا عليكى يا توتا يارب


yomizo;10234713:
ربنا يستر فعلا يارشا لا يسمي ناصر دهع فظيع اوى
عارفه اه قصدك على خااالد
زى رااااشا كده هههههههههههه



انا جوزى اسمه خاااااااااااااالد

:D


yomizo;10234752:
بنات الله يكرمكم عاوزة حد يقولى بالتقريب على رينج مبلغ اعمل عليه حسابي بس عشان اشيله مؤقتا على جمب لحدمانزل كمان يومين عشان اجيب للنونه الحاجات بتاعتها
يعنى لبس داخلى وخارجى وللبيت بس
يعنى بالتقريب كده هاحتاج اد ايه عشان بس اجهز نفسي لعمليه السطو المشلح ههههههههههه



بصى انا هقولك الاسعار اللى انا جبت بيها

انا جبت شايات بيبى كلاب الباكيت فيها اتنين

اللى بكم ب 45 و اللى بنص ب 42

و السالوبيتات بتاعة البيت من الصياد فى رنج من 30 ل 40

و بتاعة الخروج من لفلى فى رنج 60 و 70 بعد الخصم


yomizo;10235040:
انا خلاص هاولد كمان تلات اسابيع ان شاء الله
الدكتور حددلى 1 اكتوبر او 6 اكتوبر
بس انا عاوزاه اول اكتاوبر احسن



على خير ان شاء الله يا يميم 6 اكتوبر احسن عشان تاريخ مميز :D
y
ميرو ان شساء اله خير ياروحى وده كله عباره عن قلق الحمل ليس الا
كلنا ياما شفنا وحسينا بس مافيش حاجه وحشه
اهم حاجه انت اهتمى بالاكل ولو مش قادره اكلى اهتمى بالخضار والفاكهه جداااااااا عشان السوايل منها والفيتامينات كمان
واشربي لبن كتير اوى عشان تكوين عظم البيبي
-------
البرج اليسر مش عارفه تشخيص الدكتور ده عباره عن ايه بس ان شاء الله خير
n
Princess_miro;10237752:

امبارح اتخانقنا انا و جوزى خناقة كبيرة جدا و انا اتنرفزت بقى و طول النهار كنت عمالة اعيط لغاية 10 بليل و مش اكلت اى حاجة شربت عصاير بس
و انهردة صحيت حاسة انى مش طبيعية و كان عندى ميعاد مع الدكتور مش رحت
هو البيبى ممكن يكون حصله حاجة لا قدر الله؟؟؟

انا فى الاسبوع السابع لسه



لا يا حبيبتى ان شاء الله خيير
والبيبى مش هيتاثر ولا حاجه
لانه اساسا لسه ماتكونش دا يا دوب لسه حته لحمه صغنونه
انتى بس استهدى بالله واقرى قران وصالحى جوزك وبلاش تنكدى على نفسك
ا
يا هدي قوليلي اسم البوس الي انت ختيه ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
y
ميكو مبروك التوينز ياقمر
بس مش شرط يكون عندكم عامل وراثي في عيلتك انت بس ممكن عيله جوزك
هو العامل الاكبر على عيله الام اللى هى انت اه بس كمان ممكن تكون عيله الاب فيها
y
ميكو
كمان حاجه ياروحى تاخديها للغممان
اول ماتصحى من النوم كلى على الريق بسكوتين كده
او كلى خس
الخس حلو كله فيتامينات ومايه واملاح وبيضيع غممان النفس
م
السلام عليكم
ازيكم
m
برنسيس ميرو كمان نفس الاسم وكمان في الاسبوع السابع زيي وكمان اتخانقتي امبارح والله انا من سبعه الصبع امبارح وانا بعيط وكنت خايفه علي البيهات بردو زيك والله لدرجه اني اقعدت اعيط في الحمام لحد ماغمي عليا وهو باه فاق هنا وقلي ماتزعليش بس والله لمارحعت نفسي لقيت ان السبب هايف اوي بس جالي انهيار عصبي لدرجه اني كسرت موبيلي
P
ربنا يكرمكم يارب يا بنات على الردود اللى تطمن و يارب ان شاء الله يكون خير هروح للدكتور يوم التلات بإذن الله

ادعولى بس علشان انا على طول هبطانة و جوزى مش مقدر خالص بيقولى هو انى اول واحدة تحملى؟ و فاكرنى بدلع :(

miko85;10237824:
اجمل ايام العمر انا بابا دكتور في سوهاج والله تععباه معايا علي طوول واتصل بيه علي طول والله الحمدلله نفع هههه مره هنا جالي مغص في المثانه ونزفت والغيبه ال هنا يقولي تعالي الساعه تسعه غباء واتبهدلت الحمدلله بس انا عملت سونار عند دكتتوره في السعوديه وقالت يابنتي مامتك جايبه توام قولتها لا فالت واا خالتك قولتها لاه قالت انتي اول واحده ههههه طيب اعراض الوحم زياده طيب اكل ايه علشان اعالج غمام النفس شويه
برنسيس ميرو وحستيني فينك


انا موجودة يا حبيبتى انتى كمان وحشتينى جدا عاملة ايه؟ مبروك عليكى التوينز يا حبيبتى و الله فرحتلك ربنا يتمم لك بألف خير و يقومك بالسلامة

yomizo;10237874:
ميكو
كمان حاجه ياروحى تاخديها للغممان
اول ماتصحى من النوم كلى على الريق بسكوتين كده
او كلى خس
الخس حلو كله فيتامينات ومايه واملاح وبيضيع غممان النفس


قريت انهردة على النت كل المواقع بتقول الزنجبيل على الصبح دافى بيضيع الغممان
انا اول ما اكل اى حاجة يجيلى غممان :(
(
مايونيز;10237893:
السلام عليكم
ازيكم



وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
احنا تمام والحمد لله
انتى اخبارك اية ؟؟ (f)
X