كوباية مايه;10235886:
فى حد هنا ان بكلمكم من ارض الوطن القاااااااااهره
حمد الله على سلامتك يا بسبس يارب تكون الرحلة كانت مريحة بالنسبة لك
miko85;10236180:
بنات انا بقت اعصابي تعبانه اوي الايام دي وبتخانق مع جوزي لاتفه الاسباب وبعيط علي طول
ده العااااااااااااااااااااااااادى فى الحمل يا ميكو :)
أمةالله;10236398:
بصي زي ما رشا قالت ... أنا حاجة عبدالله كلفتني ألف تقريبا إلا شوية ... بس انتي أكيد عندك كام حاجة من بتوع ملك تنفع يبقى هتحتاجي أقل قولي 700 مثلا إن شاء الله يبقوا كفاية أوي بس طبعا من غير عربيات وبتاع
حمد لله على سلامتك يا بسبس :)
ميكو ... بشويش على نفسك يا قمر نفسية الحامل أصلا بتبقى حساسة واللي حامل في توأم كل حاجة بتبقى بزيادة عليها عن الحامل في بيبي واحد ... نصيحة خلي زوجك يقرا عن التغيرات اللي الحوامل بتمر بيها علشان يفهم ويبقى عنده فكرة عن اللي انتي ممكن تبقي حاسة بيه
وبالنسبة يا ستي للمصيف أحب أكئبك واقول لك إنك مش هتقدري تصيفي من غيرهم وفي نفس الوقت مش هينع خالص تسافري بيهم وهما لسة صغيرين أوي كده ... فمن الآخر متعملوش انتوا الاتنين حسابكم على مصيف السنة اللي جاية أصلا :cool::cool:
هو انا المفروض اجيب للولى كام سالوبيت بيت و كام سالوبيت خروج و مقاس كام ..؟؟
miko85;10236510:
[QUOTE=kato;10236400]ميكو انتوا اتخانقتوا عشان لما تصيفوا هتسيبوا الاطفال فين انافهمت صح ولا اية
حبيبتى فكرى فى نفسك الاول وفى الاطفال بعدين فى الصيف ربنا يسهلها يا قمر خناقة ملهاش لازمة وبعدين خدوا الاطفال معاكم فيها اية:D
ان شاء الله تقومى بالسلامة الاول[/
لاه فهمت صح بما ان هاقعد ومافيش خروج فعايزه اتفسح اتفسح ازاي ومعايا اتنين وهايكونوا عندهم تلات شهور ان شاء الله هانزل البسيم ازاي واتفسح بيهم ازاي والخناقه قعدت لحد الساع السابعه صباحا وراسي الف سيف اني لازم اروح دلوقتي مصر واقعدت اعيط متواصل واغمي عليه وهو كمان قعد يزعق وعماله اعيط ماليش معلش وكان يوم وحش عليه قعد يقولي بتحسيسني اني ضربتك ببنار
QUOTE]
عاجباانى قوى الخناقة الجميلة دى
انتى خلاص عديتى 9 شهور الحمل و الولادة و شفتى ايه الل هيحصل ...؟؟
متسبقيش الاحداث يا ميكو عشان محدش هيتعب غيرك
انتى عارفة لما اقعد اقرا انا و جوزى التغيرات و الاعراض بتاعةا لحمل بتاعة الشهر السابع ( انا فى الشهر السابع الحمد لله ) و لما جيت اقرا الشهر التامن قاللى لما نبقى نوصل للتامن نبقى نشوف التغيرات و الاعراض بتاعته كل حاجة فى وقتها حلوة ... حتى الولادة شم عايزنى اقرا اى حاجة عنها و هو بصراحة عنده حق
لان التفكير فى المستقبل مش هيتعب حد غييييييرى
فراشه فى بيتها;10236656:
مش عارفه بقالى فتره منكده عليه وهو طيب
يا كارثه لا أكون حامل عااااااااااااااااااااااا:cool:
مبرووووووووووووووووووووك
نفسك فى حرنكش ...؟؟؟
miko85;10236713:
لاه اعرف صحاب جوزي بس ماحدش بيزور حد كله بيكسل ولا بيختصر لا مش فاضي مش عارفه
وامت عن التوام مافيش حد عنديفي عيله ماما جاب توام انا اول واحده الدكتوره استغربت وبابا كمان يارب ياهوبا يكملي علي خير ويجوا باه علشان انا مستعجله بس تعبهم جامد اوي وكمان باه شهرين هتختاروا مهايا الاسماء ياتري هايطاعوا ايه وامتي اعرف ولاد ولا بنات وايه بفكر بيكي زمان انتي خلاص عجزتي ولا ايه هههههههه
ربنا يقومك بالسلامة انتى و احلى بيبيهات فى الدنيا يارب
bright bride;10236971:
بصى يا ميكو اولا انا اسفة انى تطفلت عليكوا انا يا ستى مغتربة فى قطر و قبلها الامارات قعدت فيها شهرين بس و حصلت لنا حاجات كتير خلتنى انزل مصر غصب عننا احنا الاتنين بسبب ظروف الاقتصاد العالمى فتخيلى بعد ماروح الامارات باسبوعين بس شغل زوجى يصفى اعماله و ناخد القرار انى ارجع مصر تانى و رجعت مصر بعد الحكاية دى بشهر و نص و قعدت لوحدى فى مصر 4 شهور مليش نفس اعمل اى حاجة و لا خروج و لا فسح مع انى لسة عروسة و بسمع كلام ملوش لازمة من اللى حواليا و الحمد لله ربنا كرمنا و راح قطر و انا طلعتله بعدها و ابتديت الحياة الزوجية بعد 6 شهور من الجواز و انا دلوقتى بقالى 9 شهور متجوزة و مفيش حمل و مفيش فسح و مفيش خروج و مفيش اصحاب بس بقول الحمد لله انى مع زوجى و ان فيه نت و طبعا نفسى اكون حامل ساعتها مش هفكر فى اى حاجة تانية غير اولادى و زوجى و ان ربنا يحفظهم و يكونوا اطفال صالحين مش معنى كده انى مش طموحة او ست بيتوتية لأ انا بحب زوجى و هحب اطفالى لما ييجوا ان شاء الله ومش هفكر فيهم كعائق ليه و اللى مش هينفع نعمله كلنا يبقى مش هعمله خالص
انتى بس حاسة لنك ملحقتيش تبقى عروسة بس انا حبيت اقولك انى زيك تمام بس ياريت كان بسبب الحمل
المهم انا طولت عليكى ربنا يتمملك بخير يارب و يرزقك بأطفال صالحين و بارين ان شاء الله
(y) (y) (y)
ربنا يرزقك بالذرية الصالحة عاجلا غير آجلا يارب
loveway;10237122:
بنات سؤال هي اول مولود مين بيشتريلوه اللبس والسبوع وحاجات السبوع علي مين
انا وجوزي عادي ولا ام وابوه العروسه حد يشرحلي دول بيجيبوا ايه ودول بيجيبوا ايه
بعا انتى و جوزك يا ميرو
انا طبعا استهبلت ف حاجات كتير بس الاساسى انتى و جوزك
loveway;10237353:
معلش ياتوته انا معرفش شروط وقواعد المشاركه هناك اانا مقرتش حاجه عن كده سوري
حاضر هغيرها
يابنتي منا سمعت ان ماماتي وبابايا عليهم اول مولود فبتاكد بس
هههههههههههههههههههه
ده اكيد جوزك اللى فهمك كدة :D
البرج اليسر;10237387:
الحمد لله هو قالي عندي تقلصات والمشيمة امامية متقدمة ومفهمتش حاجة وداني لبوس شرجي بروفينيد
الف سلامة عليكى يا منى حاولى تريحى خاااااااااالص
البروفينيد ده مسكن و مهدئ لانقباضات الرحم
أمةالله;10237427:
هههههههههههه
اقفي في الطابوووووور :cool::cool::cool:
أم سلمى هتيجي تولع لكم في التجمع :)
:D