تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
أ
كوباية مايه;10235886:
فى حد هنا ان بكلمكم من ارض الوطن القاااااااااهره



حمد الله على سلامتك يا بسبس يارب تكون الرحلة كانت مريحة بالنسبة لك


miko85;10236180:
بنات انا بقت اعصابي تعبانه اوي الايام دي وبتخانق مع جوزي لاتفه الاسباب وبعيط علي طول



ده العااااااااااااااااااااااااادى فى الحمل يا ميكو :)


أمةالله;10236398:
بصي زي ما رشا قالت ... أنا حاجة عبدالله كلفتني ألف تقريبا إلا شوية ... بس انتي أكيد عندك كام حاجة من بتوع ملك تنفع يبقى هتحتاجي أقل قولي 700 مثلا إن شاء الله يبقوا كفاية أوي بس طبعا من غير عربيات وبتاع





حمد لله على سلامتك يا بسبس :)



ميكو ... بشويش على نفسك يا قمر نفسية الحامل أصلا بتبقى حساسة واللي حامل في توأم كل حاجة بتبقى بزيادة عليها عن الحامل في بيبي واحد ... نصيحة خلي زوجك يقرا عن التغيرات اللي الحوامل بتمر بيها علشان يفهم ويبقى عنده فكرة عن اللي انتي ممكن تبقي حاسة بيه

وبالنسبة يا ستي للمصيف أحب أكئبك واقول لك إنك مش هتقدري تصيفي من غيرهم وفي نفس الوقت مش هينع خالص تسافري بيهم وهما لسة صغيرين أوي كده ... فمن الآخر متعملوش انتوا الاتنين حسابكم على مصيف السنة اللي جاية أصلا :cool::cool:



هو انا المفروض اجيب للولى كام سالوبيت بيت و كام سالوبيت خروج و مقاس كام ..؟؟


miko85;10236510:
[QUOTE=kato;10236400]ميكو انتوا اتخانقتوا عشان لما تصيفوا هتسيبوا الاطفال فين انافهمت صح ولا اية

حبيبتى فكرى فى نفسك الاول وفى الاطفال بعدين فى الصيف ربنا يسهلها يا قمر خناقة ملهاش لازمة وبعدين خدوا الاطفال معاكم فيها اية:D

ان شاء الله تقومى بالسلامة الاول[/

لاه فهمت صح بما ان هاقعد ومافيش خروج فعايزه اتفسح اتفسح ازاي ومعايا اتنين وهايكونوا عندهم تلات شهور ان شاء الله هانزل البسيم ازاي واتفسح بيهم ازاي والخناقه قعدت لحد الساع السابعه صباحا وراسي الف سيف اني لازم اروح دلوقتي مصر واقعدت اعيط متواصل واغمي عليه وهو كمان قعد يزعق وعماله اعيط ماليش معلش وكان يوم وحش عليه قعد يقولي بتحسيسني اني ضربتك ببنار
QUOTE]



عاجباانى قوى الخناقة الجميلة دى

انتى خلاص عديتى 9 شهور الحمل و الولادة و شفتى ايه الل هيحصل ...؟؟

متسبقيش الاحداث يا ميكو عشان محدش هيتعب غيرك

انتى عارفة لما اقعد اقرا انا و جوزى التغيرات و الاعراض بتاعةا لحمل بتاعة الشهر السابع ( انا فى الشهر السابع الحمد لله ) و لما جيت اقرا الشهر التامن قاللى لما نبقى نوصل للتامن نبقى نشوف التغيرات و الاعراض بتاعته كل حاجة فى وقتها حلوة ... حتى الولادة شم عايزنى اقرا اى حاجة عنها و هو بصراحة عنده حق

لان التفكير فى المستقبل مش هيتعب حد غييييييرى


فراشه فى بيتها;10236656:
مش عارفه بقالى فتره منكده عليه وهو طيب


يا كارثه لا أكون حامل عااااااااااااااااااااااا:cool:



مبرووووووووووووووووووووك

نفسك فى حرنكش ...؟؟؟


miko85;10236713:
لاه اعرف صحاب جوزي بس ماحدش بيزور حد كله بيكسل ولا بيختصر لا مش فاضي مش عارفه

وامت عن التوام مافيش حد عنديفي عيله ماما جاب توام انا اول واحده الدكتوره استغربت وبابا كمان يارب ياهوبا يكملي علي خير ويجوا باه علشان انا مستعجله بس تعبهم جامد اوي وكمان باه شهرين هتختاروا مهايا الاسماء ياتري هايطاعوا ايه وامتي اعرف ولاد ولا بنات وايه بفكر بيكي زمان انتي خلاص عجزتي ولا ايه هههههههه


ربنا يقومك بالسلامة انتى و احلى بيبيهات فى الدنيا يارب



bright bride;10236971:
بصى يا ميكو اولا انا اسفة انى تطفلت عليكوا انا يا ستى مغتربة فى قطر و قبلها الامارات قعدت فيها شهرين بس و حصلت لنا حاجات كتير خلتنى انزل مصر غصب عننا احنا الاتنين بسبب ظروف الاقتصاد العالمى فتخيلى بعد ماروح الامارات باسبوعين بس شغل زوجى يصفى اعماله و ناخد القرار انى ارجع مصر تانى و رجعت مصر بعد الحكاية دى بشهر و نص و قعدت لوحدى فى مصر 4 شهور مليش نفس اعمل اى حاجة و لا خروج و لا فسح مع انى لسة عروسة و بسمع كلام ملوش لازمة من اللى حواليا و الحمد لله ربنا كرمنا و راح قطر و انا طلعتله بعدها و ابتديت الحياة الزوجية بعد 6 شهور من الجواز و انا دلوقتى بقالى 9 شهور متجوزة و مفيش حمل و مفيش فسح و مفيش خروج و مفيش اصحاب بس بقول الحمد لله انى مع زوجى و ان فيه نت و طبعا نفسى اكون حامل ساعتها مش هفكر فى اى حاجة تانية غير اولادى و زوجى و ان ربنا يحفظهم و يكونوا اطفال صالحين مش معنى كده انى مش طموحة او ست بيتوتية لأ انا بحب زوجى و هحب اطفالى لما ييجوا ان شاء الله ومش هفكر فيهم كعائق ليه و اللى مش هينفع نعمله كلنا يبقى مش هعمله خالص
انتى بس حاسة لنك ملحقتيش تبقى عروسة بس انا حبيت اقولك انى زيك تمام بس ياريت كان بسبب الحمل
المهم انا طولت عليكى ربنا يتمملك بخير يارب و يرزقك بأطفال صالحين و بارين ان شاء الله



(y) (y) (y)

ربنا يرزقك بالذرية الصالحة عاجلا غير آجلا يارب


loveway;10237122:
بنات سؤال هي اول مولود مين بيشتريلوه اللبس والسبوع وحاجات السبوع علي مين

انا وجوزي عادي ولا ام وابوه العروسه حد يشرحلي دول بيجيبوا ايه ودول بيجيبوا ايه



بعا انتى و جوزك يا ميرو

انا طبعا استهبلت ف حاجات كتير بس الاساسى انتى و جوزك


loveway;10237353:
معلش ياتوته انا معرفش شروط وقواعد المشاركه هناك اانا مقرتش حاجه عن كده سوري
حاضر هغيرها


يابنتي منا سمعت ان ماماتي وبابايا عليهم اول مولود فبتاكد بس



هههههههههههههههههههه

ده اكيد جوزك اللى فهمك كدة :D


البرج اليسر;10237387:
الحمد لله هو قالي عندي تقلصات والمشيمة امامية متقدمة ومفهمتش حاجة وداني لبوس شرجي بروفينيد



الف سلامة عليكى يا منى حاولى تريحى خاااااااااالص

البروفينيد ده مسكن و مهدئ لانقباضات الرحم


أمةالله;10237427:
هههههههههههه

اقفي في الطابوووووور :cool::cool::cool:

أم سلمى هتيجي تولع لكم في التجمع :)



:D
y
لا انا بالنسبه لى 1 اكوتبر احسن ياهدى عشان مدرسه ملك هاتبدا يوم 27/9 :(
اوديها اول اربع ايام واقعدها احسن مااقعدها بعدها باسبوعين وترجع تروح تانى بعد اسبوعين كمان تكون قرفت وزهقت وعاوزة النونه
m
برنسيس ميرو كمان نفس الاسم وكمان في الاسبوع السابع زيي وكمان اتخانقتي امبارح والله انا من سبعه الصبع امبارح وانا بعيط وكنت خايفه علي البيهات بردو زيك والله لدرجه اني اقعدت اعيط في الحمام لحد ماغمي عليا وهو باه فاق هنا وقلي ماتزعليش بس والله لمارحعت نفسي لقيت ان السبب هايف اوي بس جالي انهيار عصبي لدرجه اني كسرت موبيلي
y
Princess_miro;10237926:
ربنا يكرمكم يارب يا بنات على الردود اللى تطمن و يارب ان شاء الله يكون خير هروح للدكتور يوم التلات بإذن الله



ادعولى بس علشان انا على طول هبطانة و جوزى مش مقدر خالص بيقولى هو انى اول واحدة تحملى؟ و فاكرنى بدلع :(




انا موجودة يا حبيبتى انتى كمان وحشتينى جدا عاملة ايه؟ مبروك عليكى التوينز يا حبيبتى و الله فرحتلك ربنا يتمم لك بألف خير و يقومك بالسلامة



قريت انهردة على النت كل المواقع بتقول الزنجبيل على الصبح دافى بيضيع الغممان
انا اول ما اكل اى حاجة يجيلى غممان :(



انا اللى اعرفه ان الجنزبيل والكرفس غلط جدا على الحمل في الاول !!!!!!!!!!!!!!

خليكى في الخس والبسكوت احسن ده من بق الدكتور بتاعى وحتى دكتور اختى كان بيقولها كده برده
هو د. محمد ابو الغار لو تعرفيه يعنى مش دكتور اى كلام
y
لف واى مافيش حاجه اسمها كده
انا حماتى كانت بتجيب لملك وتعد تقولى المفروض امك تجيب وتودى وتعمل وانا كنت بطنش لان بصراحه ده مش عاده ولا تقاليد في عيلتنا خالص ولا شفت حد بيعمل كده الا لما سمعت منها
وبصراحه مش كل اللى بسمعه منها بصدقه
أ
neeevooo;10237532:



ههههه لا يا قمر اسمه مجدى
هو دكتور معرفو وبيقدم برامج فالتلفزيون
بصى انا قالولى علشان محسش بالوجع لما الدكتور يجى يدخل ايدة اخد نفس عميق صح ولا اية؟



خدى نفس عميق و ارخى عضلاتك كلللللللللللللها سيبى جسمك خااااااااااااالص


kato;10237539:
هدى ازيك يا قمر اخبارك اية واخبار لولى اية ورجلك يا قمر اخبارها اية لسة بتوجعك من الوقعة ربنا معاكى يا قمر (f)



رجلى احسن كتير الحمد لله بس الحوض وجعه ممووووووووووووتنى


البرج اليسر;10237673:
هدي هو البوس الي الدكتور كتابهولك كان اسمه ايه



فولتارين يا منى


Princess_miro;10237752:

امبارح اتخانقنا انا و جوزى خناقة كبيرة جدا و انا اتنرفزت بقى و طول النهار كنت عمالة اعيط لغاية 10 بليل و مش اكلت اى حاجة شربت عصاير بس
و انهردة صحيت حاسة انى مش طبيعية و كان عندى ميعاد مع الدكتور مش رحت
هو البيبى ممكن يكون حصله حاجة لا قدر الله؟؟؟

انا فى الاسبوع السابع لسه



ان شاء الله خير و مش هيحصل حاجة

بس نصيحة

كبرررررررررى دماغك من الرجالة

انا كل ما جوزى يضايقنى و ابقى خلاص هعيط

اقعد استغر و اغسل وشى و اقووووول اهم حاجة صحتى

صحتى بالدنيا و اضحك و افرفش نفسى

على فكرة هو بقى بيتغاظ انى بقيت باردة فى كل الخناقات و اتعدل كتيييييييييير معايا عشان عرف انى مبقيتش اجى بالخناق خلاص كبرررررررررررررررررت دماغى خالص


yomizo;10237753:
هاى\
انانه نا بقالى كتير وعماله اقرا اللى فات لحد ماوصلت لحد 10 صفحات فاتوا وزظهقت
وقررت انى ارشق في اخر صفحه على طول بقى

البرج اليسر عملتى ايه عند الدكتور يارب خير



منورة يا يميم


البرج اليسر;10237777:
جزاك الله خير علي سوالك
الدكتور قالي تقلصات والمشيمة امامية متقدمة بس ان شاء الله مش هتاثر عشان انا بولد قيصري وداني لبوس شرجي



ماهو المشيمة الامامية المتقدمة بيخافوا معاها يولدوا طبيعى لان بتعمل نزيف لا قدر الله لكن فى القيصرى مالهاش اى تاثير ان شاء الله


yomizo;10237809:
على فكره ياحلوين
انتوا ناسين حاجه مهمه اوووى تشتروها في الحاجات اللى بتجيبوها للنونو الجديد
البراهات بتاعت الرضاعه
وتجيبوها بعد الاسبزع 36 عشان يكون مقاس صدركم اتظبط وماتكونش ضاقت عليكن وقت الولاده
وكمان اوعوا تنسوا البادز اللى بتتحط في البراهات عشان اللبن ماينشعش على الهدوم من برا وشكلكم يبقى اخص خالص :)
هاوريكم شكلها وبتتجاب من الصيدليات وعلى العموم هى في منها انواع بتترمى بعد استخدام واحد وفيها منها انواع بتتغسل وتعاد ااستخدامها لما لانهايه ودى احسنهم
شكلها زى الدايره قطرها بيكون حوالى 5-7 سم
بتتحط على الحلمه بين الجلد وبين البرا من جوا بس كده



انا جبت براهات رضاعة بس حسيت انها متعبة على ما ارفع البلوزة و افك الكوبشة و انزل البتاعة يكون مصر كلها عرفت انا بعمل ايه ...؟؟؟

و البادز انا جبت بتوع ايفنت


kato;10237815:
هدى يا قمر جزاك الله كل خير يارب والله بطمنينى بصراحة موضوع الحركة عاملى قلق كبير وخايفة بس خير يارب انا معادى مع الدكتور كمان 10 ايام ربنا يسهل بفكر اروحلة بدرى من كتر القلق اطمن



متقلقيش والله يا كاتو عادى انا النهاردة الحكرة ضعيفة جداااااااااااااااااااااااا

تكاد تكون معدومة


miko85;10237824:
اجمل ايام العمر انا بابا دكتور في سوهاج والله تععباه معايا علي طوول واتصل بيه علي طول والله الحمدلله نفع هههه مره هنا جالي مغص في المثانه ونزفت والغيبه ال هنا يقولي تعالي الساعه تسعه غباء واتبهدلت الحمدلله بس انا عملت سونار عند دكتتوره في السعوديه وقالت يابنتي مامتك جايبه توام قولتها لا فالت واا خالتك قولتها لاه قالت انتي اول واحده ههههه طيب اعراض الوحم زياده طيب اكل ايه علشان اعالج غمام النفس شويه
برنسيس ميرو وحستيني فينك



ممكن يا ميكو تاخدى بقسماط او بسكوت تاك مملح اول ما تصحى من انلوم قبل ما تقومى من السرير بيجيب نتيجة كويسة


مايونيز;10237893:
السلام عليكم
ازيكم



و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته

ازيك يا مايونيز انتى و البيبى ...؟؟


miko85;10237899:
برنسيس ميرو كمان نفس الاسم وكمان في الاسبوع السابع زيي وكمان اتخانقتي امبارح والله انا من سبعه الصبع امبارح وانا بعيط وكنت خايفه علي البيهات بردو زيك والله لدرجه اني اقعدت اعيط في الحمام لحد ماغمي عليا وهو باه فاق هنا وقلي ماتزعليش بس والله لمارحعت نفسي لقيت ان السبب هايف اوي بس جالي انهيار عصبي لدرجه اني كسرت موبيلي



هههههههههههههه

انتى عسسسسسسل والله

كل ده من هرمونات الحمل على فكرة

انا فى اول حملى حدفت جوزى بطبق الاكل كنت هفتح دماغه و كنت هطلق فيها:)



Princess_miro;10237926:
ربنا يكرمكم يارب يا بنات على الردود اللى تطمن و يارب ان شاء الله يكون خير هروح للدكتور يوم التلات بإذن الله



ادعولى بس علشان انا على طول هبطانة و جوزى مش مقدر خالص بيقولى هو انى اول واحدة تحملى؟ و فاكرنى بدلع :(




انا موجودة يا حبيبتى انتى كمان وحشتينى جدا عاملة ايه؟ مبروك عليكى التوينز يا حبيبتى و الله فرحتلك ربنا يتمم لك بألف خير و يقومك بالسلامة



قريت انهردة على النت كل المواقع بتقول الزنجبيل على الصبح دافى بيضيع الغممان
انا اول ما اكل اى حاجة يجيلى غممان :(



بلاش زنجبيل عشان حامى :)
&
النت دة غلس اوى ...
بيفصل لوحده ويجى لوحده من غير استئذان..قليل الذوق اوى...
كلاكيت تانى مرة.....


انا جييييييييييييييييييت
y
نورتى ياست الحته :)
أ
lifedrop;10238089:
النت دة غلس اوى ...
بيفصل لوحده ويجى لوحده من غير استئذان..قليل الذوق اوى...
كلاكيت تانى مرة.....


انا جييييييييييييييييييت



نورتى يا نوووووووودى :D
m
yomizo;10237865:
ميكو مبروك التوينز ياقمر
بس مش شرط يكون عندكم عامل وراثي في عيلتك انت بس ممكن عيله جوزك
هو العامل الاكبر على عيله الام اللى هى انت اه بس كمان ممكن تكون عيله الاب فيها

الله يبارك فيكي ياقمر ادعيلي علشان انا اصلا ضعيفه بالحمل 52وهو فعلا جوزي فيه توام كتير

yomizo;10237874:
ميكو
كمان حاجه ياروحى تاخديها للغممان ا
اول ماتصحى من النوم كلى على الريق بسكوتين كده
او كلى خس
الخس حلو كله فيتامينات ومايه واملاح وبيضيع غممان النفس

غمام النفس ده شعور بالقي تخيلي بحس بيه اليوم كله انا بحاول اكل حاجات مالحه المقرمسات ونفشي في باتزن ساليه ومافيش هنا ايه غير الخس علشان الخس هنا مر اوي
وانا كمان مش بحب اللبن بنفع لبن نيدو اوزبادي
وكمان باخد دوا موتليم ونافدوكسين وبردو الغمام موجود
الحاجات الحلوه زي الشيكوااته والعصاير تزود ااغمام ولا ابه
y
أجمل ايام العمر;10238082:






انا جبت براهات رضاعة بس حسيت انها متعبة على ما ارفع البلوزة و افك الكوبشة و انزل البتاعة يكون مصر كلها عرفت انا بعمل ايه ...؟؟؟

و البادز انا جبت بتوع ايفنت





هدى ياقمر ماهو انت كده اللى هتعرفي مصر كلها انك بترضعي
بلوزة ايه يبات انت اللى هتشلحيها
انت لازم تلبسي حاجات كلها بزراير او ديكولتيها مفتوح من ادام بحيق انه يكون سهل عليكي انك تطلعى صدرك من فوق مش تقلعي عشان ترضعي البت
دى خيبه ايه دي ياختى دي

وكمان هاتى حاجات العيله بتاعتك مش اقل من 6 قطع
عشان لما تقشط عليكي وعلى نفسها تروحي مغيرالها
وكمان ممكن البامبرز ينشع على هدومها عشان بيبقى حجمه كبير برده عليها في الاول
مش عشان هو ممقاسه كبير
لا عشان هى بوبوهتها نونو اوى عليه :)
y
ميكو اسمعى الكلام كلى على الريق اول ماتصحى بسكوت اى نوع بيضيع احساس الغممان بتناع اول اليوم
وبيستمر معاكى
مش لازم تشربي لبن عادى
ممكن نيدو او رايب او لبن جمل حتى اى لبن وخلاص
وتدخليه في اكلكم مظبوط سوا رز بللبن او مهلبيه او ايس كريم او زبادى وجبنه بس لام كمان تشربي لبن وخلاص

واوووعى تاكلى كبده عشان فيها فيتامين (أ) كتير وزيادته بتعمل الله لايقدر تشوهات في الجهاز العصبي للجنين
وكتر اكل الجبن المطبوخه كمان بتجيب تسمم حمل فبلاش منها احسن
ع
yomizo;10238144:
هدى ياقمر ماهو انت كده اللى هتعرفي مصر كلها انك بترضعي
بلوزة ايه يبات انت اللى هتشلحيها
انت لازم تلبسي حاجات كلها بزراير او ديكولتيها مفتوح من ادام بحيق انه يكون سهل عليكي انك تطلعى صدرك من فوق مش تقلعي عشان ترضعي البت
دى خيبه ايه دي ياختى دي

وكمان هاتى حاجات العيله بتاعتك مش اقل من 6 قطع
عشان لما تقشط عليكي وعلى نفسها تروحي مغيرالها
وكمان ممكن البامبرز ينشع على هدومها عشان بيبقى حجمه كبير برده عليها في الاول
مش عشان هو ممقاسه كبير
لا عشان هى بوبوهتها نونو اوى عليه :)



هههههههههههههههههههه والله العظيم انتي زي العسل

بالنسبة للبامبرز ماما بتقولي اول الولادة لا بيعمل تقوس للرجل بتاعت البيبي

وكمان الكافولة ايه بديلها ؟؟
ع
yomizo;10238183:
ميكو اسمعى الكلام كلى على الريق اول ماتصحى بسكوت اى نوع بيضيع احساس الغممان بتناع اول اليوم
وبيستمر معاكى
مش لازم تشربي لبن عادى
ممكن نيدو او رايب او لبن جمل حتى اى لبن وخلاص
وتدخليه في اكلكم مظبوط سوا رز بللبن او مهلبيه او ايس كريم او زبادى وجبنه بس لام كمان تشربي لبن وخلاص

واوووعى تاكلى كبده عشان فيها فيتامين (أ) كتير وزيادته بتعمل الله لايقدر تشوهات في الجهاز العصبي للجنين
وكتر اكل الجبن المطبوخه كمان بتجيب تسمم حمل فبلاش منها احسن



يوميزو طب الخس لايحتوي على فيتامين( ا )؟

الجبن المطبوخة ياجماعة اللي هي ايه؟؟

البريزيدون والكيري واللافاش كيري منهم؟؟
y
لا يا عروس البامبرز مش بيعمل تقوس ولا حاجحه
ماعيالنا كلهم لبسوا بامبرز ولا جرالهم حاجه الحمد لله
ده كلام بقى الناس الكبار بتوع زمان لكن مافيش حد دلوقتى بقى يلبس كوافيل
انتى مش هايبقى فيكى صحة اساسا تغيري بامبرز عشان يبقى لك صحه تغيري كوافيل وتغسليهم وتغليهم وتنشفيهم وبعدين مع اول بلله منهم بالسلامه هدومك بقى وهدوم اللى شايل العيل والسرير واالعربيه بتاعته والدنيا بقت بزرميطه في لحظة
ده كان زمان عشان مكنش في في مصر اختراع الدايبر من اساسه لكن دلوقتى نوووووووو

وبعدجين الجبن المطبوخه اللى هى كريمي
زى الكيري واللافاش كيري والكوبايات
والمصيبه الكبرى كمان الجبن الريكفورد ( الجبن الزرقاء ) او مايطلق عليها الجبنه المعفنه :)
والخس لو فيه فيتامين الف هايبقى نسبته اقل كتير من اللى في الكبده
واوعى تسمعى كلام حد يقولك كلى كبده كتير عشان مليانه حديد والخزعبلات دى
عاوزة حديد كلى عسل اسود كتير
لكن كبده لالا الله يكرم اصلك
y
عروس البحر;10238327:
هههههههههههههههههههه والله العظيم انتي زي العسل

بالنسبة للبامبرز ماما بتقولي اول الولادة لا بيعمل تقوس للرجل بتاعت البيبي

وكمان الكافولة ايه بديلها ؟؟

وبعدين في المستشفى اصلا من ضمن شنته البيبي اللى هتكون معاكى لازم تكونى واخده شامبو لبيبي من جونسون (نو تيرز ):) وكمان واخده غيار داخلى وخارجي وبامبرز وفوطة
لانه اول حمايه بياخدها النونو بيستعملوا حاجته الشخصيه
ب
السلام عليكم
ازيكوووووووووووووووووو كلكووووووووووووووو

وازاى عيالكو اللى برة واللى جوةةةةةةةة
y
اهلا ياحاجه ازيك
انا عن نفسي هافطس خلاص
ومش عارفه ليه حاسه انى ممكن اولد قبل معاد الدكتور هههههههههههه
&
يميم.... انتى قلعتى طاقية الاخفا؟؟؟؟
(
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة ازيك يا توتا واخبار البيبى اية يارب تكونى بخير (f)

بنات انا عندى شد عضلى فى رجلى الشمال عارفة ان طبيعى فى الحمل بس انا عايزة ادهن رجلى اى حاجة من مراهم العظم والشد ولا مش هيجيب نتيجة بصراحة مش عارفة امشى ولا مرتاحة فى النوم بسبب الوجع افيدونى يا حوامل
X