تجمع للبنانيت اللى متخطبوش ولا اتجوزوا (تم دمج المواضيع المتشابهه)

LANY?? 24-11-2007 17,611 رد 783,812 مشاهدة
ب



إن شاء الله أختي فتافيت ويارب يحقق كل لي فبالنا


واتمنى يارب أسمع وحده فينا انخطبت أو تجوزت


يارب يارب

م
يـــارب يــــارب يــــارب الله يفتحها عليكم كلكم ان شاء الله وايسر اموركم يارب ....رحمة الله وسيعه والفرج يجي في دقيقه بس الدعاء والاستغفار والصلاه على النبي لين مايجيكم الفرج ....بس مب تنخطبون ولا تقولون وانقعد انفكر فيكم .....ان شاء الله كل يوم 10 يبشرونا بخطوبتهم ياااااارب اللهم امين
د
خلاص ان شاء الله راح ندعي للمجموعة الاولى بكره

وخير انه يكوووون يوم جمعة مبارررررررررك

يارب الكل يبشررررررررررررررنا على يوووم السبت

انا راح ابذل جهدي بس يمكن ما اقدر اصلي كل فرض ركعتين حاجة .. راح اكتفي بركعتين حاجة في فريضة او ابذل جهدي ان شااااااااااااء الله تعالى واحاول استغفر واصلي على النبي

اهم شي يا بنات الفترة ما قبل اذان المغرب بكره هذي ساعة استجابة الدعاء

ربي يتقبل منا ويسهل امورنا

الف الحمدلله والشكر على هذه الجماعة واللمة والتعاون .. لو تزوجنا ما راح نجتمع هيك وندعي لبعض صح

يا سبحاااااااااااااان الله

اللهم لك الحمد والشكر على نعمة .... كثير مبسوووووووووووووووطة وفرحاااااااااانه بصداقتكم

امانة ادعوا لصديقاتي كمان بزوج صالح وذرية صالحة

نساااااااااااااااااالكم الدعاااااااااااااااااااااااااااااء
ع
بنااااااات هذا الدعاء المشترك اللي كلنا رح ندعيه
واللي تحب تزيد مو مشكلة
هاد الدعاء حطته الجوهرة السعودية من فترة مع اضافة مني

بسم الله الرحمن الرحيم والحمد لله رب العالمين وصلي اللهم وسلم على محمد وعلى اله وصحبه أجمعين
اللهم اني اسالك باني اشهد انك انت الذي لااله الاانت .. الاحد الصمد الذي لم يلد ولم يولد ولم يكن له كفوا احد اقضي حاجتي .. انسي وحدتي .. فرج كربتي..اجعل لي رفيقا صالحا كي نسبحك كثيراونذكرك كثيرافانت بي بصير .يامجيب المضطر اذا دعاك..احلل عقدتي ..امن روعتي ..ياالهي من لي الجا اليه اذا لم الجا الي الركن الشديد الذي اذا دعا اجاب .هب لي من لدنك زوجا صالحا ..اجعل بيننا المودة والرحمة والسكن..فانت علي كل شي قدير .يامن قلت لشي كن فيكون..ربنا اتنا في الدنيا حسنة وفي الاخرة حسنة ..وقنا عذاب النا ر
اللهم وارزق أخواتي
الجوهرة السعودية
دووووني
بسمة أمل
الحياة الوردية
فتاافيت
أحلامي خيال
ماريا
نانا
جاوان
درر وأخواتها
طماطم
أللهم ارزقهم بالأزواج الصالحين اللهم انك تعرفهم وتعرف من هم وتعرف أين هم وتعرف أسماءهم اللهم ارزقهم بصالح أعمالهم بالأزواج الصالحين وفرح قلوبهم وفرج همهم في القريب العاجل غير الاجل اللهم افتح نصيبهم واجمعهم بعباد لك صالحين في القريب العاجل العاجل واستر عليهم في الدنيا والاخرة وارزقهم الذرية الصالحة ياكريم
وصلي اللهم علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم
والحمد لله رب العالمين
ع
هذا الدعاء وهي البرنامج لبكرة
أتمنى منكن التطبيق عشان نفرح فيكم وحدة ورا وحدة أوكي
د
ان شاااااااااااء الله تعالى راح نطبقه

والله يسمع ويستجيب ويتقبله منا باحسن القبول

لا تنسوووووني من دعواتكم الطيبة
ا
الله يسعدك يافتافيت وجزاكي الله خير
و
عشق الباديه تسلمى ياغاليه والله

دونى ربنا يفرج همك وهمنا اللهم امين





المهم انا فرحانه والله يابنات لانى ختمت القراءن النهارده وحسيت براحه نفسيه رهيبه
ع
مبروك عليكي الختم وربنا يديم الراحة دي

بنات في من ضمن المجموعة الثانية

لااني
حلمي اكون عروسة
وردة قست عليها الأيادي
روبا

اللي تفكرني كمان بدنا أسماء سبع بنات لسا
/
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كيفكم يااحلي عرايس عقبال ما اباركلكم وتباركون لي بالفرح يااااااااااااارب :o
فتافيت حبيبتي انا كتبت الدعاء عندي وان شاء الله ربي يجبر خواطرنا انه ع كل شي قدير

(y)

الا وينكم ياصبايااااااااااااااااااااا ؟؟

اقول بنات انا فكرت انه نعمل جدول مقسم الي قسمين ونكتب الاعمال الجيده التي قمنا بها اليوم والاعمال(n)
ونحاااول ثاني يوم اننا نخليها كلهاااا اعمال تمام

يعني مثل المذكرات بس باذن الله بعد مانتعود ع الاعمااال الصالحه راح تكون معانا يوما من دون مذكرات

مادري فهمتوا قصدي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(
ا
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سلاامي الحاااااااااااار ا ل فتافيت ، الجوهرة السعودية ، الحياة الوردية ، بسمة امل ، دوني ، مارريا ، نانا ، وردة قست عليها الايادي ، عشق البادية وكل الصبايا اشتقتلكم كثيييييير والله ........بعرف اجيت متاخرة كلو نااااام بس والله كان عندي ظروف مشان هيك اتاخرت
الغالية فتافيت مشكورة انك حطيتي الجدول الله يباركلك ويعزك ياااااااااااارب
حبيباتي بكرا ان شاء الله الجمعة عاوزين همة واخلاص بالدعاء وياااااااااااااااارب يفرحنا وينول كل وحدة الي ببالها
k
بنات انا كتبت الدعاء الى فى جدول اليوم على ورقة و لزقتها على الدولاب و على المراية فى غرفتى عشان ادعيلكم طول اليوم... و فاضل ساعتين على الفجر و حدعيلكم....
بس مش كان احسن لو كنتم كتبتم اساميكم الحقيقية عشان اعرف ادعى... بس حاضر يا بنات و لا يهمكم
ربنا يجعل دعائى من نصيبكم
م
مرحبا صبايا كيفكم كيف الاحوال

للاسف انقطعت عنكم فترة بسبب انقطاع الاتصال بس الحمد لله شبك اليوم

فيه اخبار جديده بشروووووني الله يرزقنا كلنا ويوفقنا ان شاء الله

من جد يابنات ماتتخيلون كيف نفسيتي تعباااااانه:confused: من زماااااااااااان مافرحت :D

الله يفرجها

والسلام .
ن
كــيــفــكــم بــنـــات .........دعـــــــواتــكـــم لأختكم نــــــــوارة ...والــلــه ما صرت اســتــغـــفـــر زي زمان.....بداية الدوام كنت أحاول استـغـفـر بــاستمرار ........الحين من اســبــوع أحس إني انشغلت كثير بالدوام والتحضير والمدرسة والبنات...................أرجوكم دعــوة حلوة أن ربــــي يــثــبــتـــنــــي ويــعـــيـــنـــي حبيباتي لا تنسوني .............................ويــــــــــــــــــــارب يفرج همنا ويفرح قــلـــوبــنــــا قريبا...........
ن
صحيح بــشــرونـــا حد انخطب.............دعواتــي لكن دايــمــــــا..................





[GLINT]رب احــتـــيــاجــي لغيرك لا * * * فـأما احتياجي إليك فـألـــف نــــــــــعــــــــــــــــــم
[/GLINT]
ا
ازيكم يابنات
عارفه ان مفيش حد دلوقتى بس حبيت افضفض يمكن اللى يقرأ يفتكرنى بالدعاء.........
انا تعبت قوى من قله اهتمام خطيبى بيا
والله يابنات انا بحبه قوى قوى قوى ومش عارفه هو بيعمل كده ليه معايا يعنى بيكون فى البيت ومش بيكلمنى
هنروح نجيب الفرش ومش عايز يجى معايا برغم انه هو اللى خطبنى لما شافنى فى فرح انتمتى كمان بعدها باسبوع وهو كتير بيقوللى انتى غير اى حد بالنسبالى واخواته والكل بيقولولى بيحبك قوى
لكن تصرفاته غريبه ولكا اتكلم معاه يقوللى انا متعب اصبرى عليا وهتشوفى بعد الجواز
لكن يابنات الفرح عمال يتأجل ومش عارفه مش قادره استحمل اهماله ليا وكل مرره يقوللى انتى يتشتكى
ومش مستحملانى طيب اعمل ايه
والله والله بقعد بالشهرين على مااشوفه
هو صحيح سفر لكن مش بعيد ولا حاجه فرق ساعتين ونص ولو حتى يجى من اول اليوم لكن ده بيجيلى ساعتين بالظبط يابنات كل شهرين ........
مش عارفه
كان بيهتم بيا جدا اول الخطوبه لكن كل ماحس قد ايه بحبه بيتغير او بيضمن اكتر احنا خدنا عهد اننا عمرنا مانبعد عن بعض ان شاء الله
لكن مش عارفه وبيقوللى انه بيستنى اليوم اللى اكون معاه فيه متناقض قوى؟؟؟؟؟؟؟
وتعبت بشوف صاحباتى والله غصب عنى بتعب جدا عارفين
نفسى بس افرح بجد يابنات نفسى اكون عروسه حتى خطوبتى والله ماعملت فرح ولا مرره من خطوباتى اللى فاتت
مكنتش عروسه ولا عارفه اكون عروسه مع ان ده من اقل حقوقى ........
حتى اهله بقى صعب جدا انى اكلمهم لانهم نادر انهم يردوا عليا هو الحقيقه هم بيموتوا فيا وخطيبى بيقوللى وهم كمان عايزين يجيبولى كل حاجه حلوه بس التصرفات غريبه عارفين الاسبوعين اللى فاتوا دول
ماما اتحجزت فى المستشفى وبابا بعدها باسبوع والله وملقيتش حنان من خطيبى ولا اهله اهتمه زى منا بهتم لما بحس ان حماتى تعبانه مثلا
هو شغال مدير شركه وعارفه انه مشغول لكن بزعل قوى لما اعرف انه منزلش الشغل ومكلمنيش ولا دقيقه حتى
وحشتنى ضحكته قوى وهزارنا
متهيألى انه لسه زعلان عشان كنت تعبت شويه لما ماما جت من المستشفى واغمى عليا وجالى شبه انهيار عصبى من كتر الضغط لانى البنت الوحيده واللى شايله مكان ماما وكمان محدش كان حنين فيا وكنت كاتمه عشان امتحانات اخواتى فوقعت اخته لما عرفت الظاهر واللى فهمته منه انهم بهدلوه وخلوه يجيلى تانى يوم على طول (والظاهر ان البيه مكنش محضر نفسه)
تصوروا بدل مايشيل عنى شيلنى لهم اكتر واكتر وخصوصا وان بابا قعد معانا ساعه من الساعتين اللى بنطلع بيهم كل شهرين واول مرره بابا يطول كده احنا بنقعد لوحدنا فى ركن لكن طبعا الريشيبشن مفتوح واهلى بيكونوا قدامنا لكن مش بيسمعونا يعنى.......
امبارح كان رن عليا وهو مبيرنش هو بيتص على طول استغربت وقولت يمكن عايز يكلمنى وبيرن يشوفنى صاحيه ولا لآ
فرنيت
لقيته مشغول
ممممممممم فهمت وكالعاده احساسى صح
اكيد طلبنى غلط !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بنجرح قوى هو لما بتكلم معاه كده بيزعل منى ويوقلى انى بشتكى كتير طيب اعمل ايه هو بيكرر اللى بيزعلنى ليه؟
والله انا مبدأتش اشتكى غير من 3 شهور لما زودها قوى
صبرت كتير عليه وقاللى هعوضك ولقيته اتعود وزودها ويقوللى ده المفروض تتحملى كان الاول يقوللى معلش تاعبك لكن غصب عنى
وياما قولتله يابنات الكلمه الحلوه تصبرنى عليك مليون سنه والله عرفته انى باقل حاجه ترضينى وللاسف مش بيحاول يرضينى
بس عارفين انا ليا معاه اجمل ايام حياتى واحلى هدايا حبيبى بيجبهالى الحق يتقال
لكن اهماله ده تعبنى حد يدبرنى اعمل ايه
مش بيخلينى اخرج ولا عايزنى اقعد نت مش عايزنى انشغل عن التفكير فيه خالص (الكلام ده كان قاله اول الخطوبه ) دلوقتى بيقوللى لآ وبيخبى الكلام ده ويوقللى هو كده مش موافق ........

كان طيب قوى لحاد قريب تفتكروا شغله خلاه عملى؟
طيب اعمل ايه؟
والجديد اخواته اللى مش بيردوا عليا وبقول يمكن مع اجوازهم ؟ هم بيخرجوا كتير وكده
بس الحقيقه حماتى واخواته سكر جدا وبحبهم قوى وبحبه قوى وصدقونى مش عايزه اخسرهم ولا اخسر اغلى الناس لكن خايفه كتر زعلى يخلينى اخسره وانا مش واخده بالى........

اخر مكالمه بقوله ربنا يسعدك حبيبى وتفضل تضحك على طول قاللى (لكلام ده تقوليه لنفسك)
قولتله اشمعنه وانا بضحك قاللى لا خلاص فهمت انه لسه زعلان لما تعبت هو متخيل انى اشتكيت يومها
اخواته اصحابى جدا (قربت منهم بعد الخطوبه وصاحبتهم قوى)
حتى جربت ابعد عنه شويه عادى هو كده كده مش بيتصل !!!!!!!!

اعمل ايه حد يريحنى

عارفه انى شيلتكم الهم اسفه مليش غيركم يفهمنى
د
السلام عليكم جميعااااا ورحمة الله وبركاته

الغالية ... نوارة بوظبي

ووووووووووووين هالغيبة ؟؟؟
لك وحشششششة والله من زماااااااااان ما شفناك؟؟

اتمنى انك تكوني بالف خير وصحة وسعادة .. وتبشرينا بكل خير

الغالية ... افرودييت

لا اله الا الله
وحدي الله الغالية .. ما في شي يستاهل
ما بعرف ظروفك صح .. بس انا نصيحتي لك انك تحاولي تهمليه .. يمكن لانه شاف اهتمام زايد منك فاعتقد انه ضمن حبك ليه وبيدلل عليك .. ويمكن شغله ماخذ كل وقته وفعلا مشغول ..

انا بنصحك الغالية انك تهمليه شوي وما تتصلي كثير عليه ووقت ما يجي او يتصل خذي واعطي معاه عادي .. كمان اخواته لا تتصلي فيهم كثير ... ثقلي حالك شوووي يا بنت هههههههه ... وحاولي تشغلي نفسك بالي يرضى رب العالمين ... يعني اذا مثلا ما يحب انك تطلعي ما تطلعي بدون اذنه لكن حاولي تستضيفي صديقاتك عندك او تشغلي نفسك بدروس اخواتك او قراءة القران والاستغفار

وانصحك بقراءة سورة البقرة وكثرة الاستغفااااااااار وكمان حاولي تستخيري الله تعالى بامرك

ربنا يفررررررررررح قلبك ويسعدك وياخذ بيدك ويعوضك

وكمان نصيحة اخرى .. ما تقارني نفسك بصديقاتك .. صدقيني ان الله سبحانه وتعالى اعطاك نعمة ما يحلمون فيها صديقاتك .. يمكن عطاك جمال او خصلة حميدة فيكي او توفيق بشئ معين .. الله عادل ولا تتعبي نفسك بمقارنتك بغيرك .. هذا الكلام لي وللكل مش لك فقط ... احنا لازم نتعلم ان احنا نشوف النعم الي عندنا ونشوف الي اقل منا عشان نكون اقرب لله تعالى وعشان نرضى بالي عندنا وما نطغى عليها

اسال الله ان ينير قلبك بنور الايمان ويشرح صدرك ويسخر لك خطيبك تسخيرا

بالتووووووووووفيق للجميع ان شاء الله
د
بنات

انا اليوم كتير طفشانة وزهقاااااااااااااااااانة ومتمللللللللللللله اخر درررررررجة

حاسة بفرااااااااااااغ كبير وضيق

مش طايقة اعمل ولا شي .. امس بالدوام ما كنت حابة اشتغل

وبكره مش طايقة اداوم كمان اففففففففففففففف قررررررررررف هالحياة

مش حاسة اني اعمل شي بحياتي ... لايعة جبدي من كلللللللللللل شي بهالدنيا

ادعوووووووووولي
ن
حبيبتـي [GLINT]الــــــحــــــيــــــاة الــــورديـــة[/GLINT]


كيفك ياقــمــر؟ .......تسلمين حبيبتي أنا الحمدللـه بخير .....بس تعرفي انــشــغــلــت بالتدريس والتحضير والبنــات ...................رب يــســـعـــدك ويرزقـــك و يفـــرح قــلـــبــك الـــطــــيـــــب ..........
ن
طـمــنــيــنــي .........ليش كارهــه الدنيا ومتضايقه كذا...........................




















[GLINT]بـك أستجير ومن يجير ســـواك * * * فــأجـر ضعيفا يحتمي بحمــــاك[/GLINT]
X