شات بنات مصر لشهر محرم1431

الحب هو الحياة 18-12-2009 7,939 رد 372,415 مشاهدة
d
من دعاء الانبياء







دعاء ابراهيم عليه السلام


"رب اجعلنى مقيم الصلاه و من ذريتى ربنا و تقبل دعاء"



دعاء يونس عليه السلام


"لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين"



دعاء ايوب عليه السلام


"رب انى مسنى الضر و انت ارحم الراحمين"



دعاء زكريا عليه السلام


"رب لا تذرنى فردا و انت خير الوارثين"



دعاء يوسف عليه السلام



اللهم يا مؤنس كل غريب و يا صاحب كل وحيد و يا ملجا كل خائف "
و يا كاشف كل كربه و يا عالم كل نجوى و يا منتهى كل شكوى
و يا حاضر كل ملإ و يا حى يا قيوم
اسالك ان تقذف رجائك فى قلبى حتى لا يكون لى هم ولا شغل غيرك
"و ان تجعل لى من امرى فرجا انك على كل شيء قدير



دعاء موسى عليه السلام


"رب اشرح لى صدرى و يسر لى امرى و احلل عقده من لسانى يفقهه قولى"





دعاء سيدنا محمد عليه الصلاه و السلام



اللهم إنى أشكو إليك ضعف قوتى، و قلة حيلتى، وهوانى على الناس
يا أرحم الراحمين
يا أرحم الراحمين
يا أرحم الراحمين
أنت رب المستضعفين، وانت ربى، إلى من تكلنى .. إلى بعيد يتجهمنى، أم إلى عدو ملكته أمرى, إن لم يكن بك غضب علىَّ فلا أبالى و لكن عافيتك هى أوسع لى

أعوذ بنور وجهك الذى أشرقت به الظلمات، وصلح عليها أمر الدنيا و الآخرة من أن تنزل بى غضبك، أو يحل على سخطك
ولك العتبى حتى ترضى
لك العتبى حتى ترضى

لك العتبى حتى ترضى
ولا حول و لا قوة إلا بالله العلى العظيم





اقراءها و انشرها تاخذ ثواب قراءتها و ثواب كل من قراءها بسببك
ولا تنسونى فى خالص الدعاء




C
قطة اخر الليل;10999540:
عارفين يا بنوتات انا كمان حاسه انها هتطلع ولا شبهي ولا شبه ابوها لاقيت مناخيرها كبيييييييييييره ههههههههههه وزعلت اوي فالدكتور بيقولي بنت زي القمر اهي روحت من غير ما حس قلتله اه اوي يا خويه حلوه اوي الدكتور جاله زهوول قالي للدرجه دي مفيش امل نهاتطلع حلو ه قلتله نووووووووووو never

زي امبارح بردو كان بيقولنا اهم حاجة انها شبهكم اوي، فقلناله ربنا يستر شكلها هاتطلع مش حلوة ولا ايه، فقال ليه هو انتم وحشين :085::085::085:

dandona we bas;10999547:
ماشي يا كتوتة مش هتكلم معاكو تاني

ليه يا بنتي بنهرج معاكي وعايزين تهدي بس، وكمان انا قلتلك حاجة خالص دلوقتي عشان تقولي كده، ده انا بهديكي وبقولك انه ممكن يبان بعد كده كمان زي ما حصل ما ايمي متريقتش والله.

mashimaro16;10999549:
انا الحمدلله تمام
النونو بقى طالع قاعد فووووووووق القفص الصدرى وخانقنى من اول امبارح وكل شويه ينزل ويرجع تانى
عماله ازعق ومفيش سماع للكلام خالص :039::039::039::039::039:

:( هما اصلا فى المدينه بس الاقامه لسه
هيا حتاخد كتير؟
انا عايزه ماما تيجى بقى وقالتلى لو مطلعتش حاجى من غير مااعمل العمره بس هيا صعبانه عليا علشان نفسها فيها :(


وانا بردو بقالي كام يوم مش قادرة خالص وامبارح بقي بالذات كنت خلاص واهو دلوقتي كاتمة عليا وحاسة بوجع في القفص الصدري وفم المعدة وخصوصا لو بميل لقدام شوية ولا حاجة ولا قاعدة يا لوهوي وحتي لما بفرد ضهري يالهوووي بردو :085::085::085::085:

المنطقة دي بقت متحجرة كده وجامدة ووووجع
d
كتكوتة انا عرفتلك معنى الاسم هانيا يعني قطرة العسل هاتي تقييم بقى
ط


انا الحمدلله تمام
النونو بقى طالع قاعد فووووووووق القفص الصدرى وخانقنى من اول امبارح وكل شويه ينزل ويرجع تانى
عماله ازعق ومفيش سماع للكلام خالص :039::039::039::039::039:

:( هما اصلا فى المدينه بس الاقامه لسه
هيا حتاخد كتير؟
انا عايزه ماما تيجى بقى وقالتلى لو مطلعتش حاجى من غير مااعمل العمره بس هيا صعبانه عليا علشان نفسها فيها :(


ازيك يا منار عامله ايه اةةةةةةةةةةة من القعدة فوووووووووق دى رهيبه مش ممكن بس ازاى بيطلعو فوق العيال دى انا بحسو قاعد على قلبى متزعليش طنط ان شاء الله هتعمل العمرة وهتجيلك بالسلامه باذن الله
C
طماطمايه;10999558:
ما جودى حلوووووو يا كتكوته انتو محيرين نفسكم ليييييييييييه


حلو بس حمايا وبابايا عمالين يقولوا كل شوية غيروه، وكمان بصراحة انا دلوقتي حاسة ان التانيين احلي منه وميالة ليهم اكتر مع اني كنت بحبه جداااااااااا اول ما نزل بس دلوقتي مستتقلاه شوية، جني اخف وهانيا شيك كده وجديد بردو
ق
[QUOTE=mashimaro16;10999549]انا الحمدلله تمام
النونو بقى طالع قاعد فووووووووق القفص الصدرى وخانقنى من اول امبارح وكل شويه ينزل ويرجع تانى
عماله ازعق ومفيش سماع للكلام خالص :039::039::039::039::039:

:( هما اصلا فى المدينه بس الاقامه لسه
هيا حتاخد كتير؟
انا عايزه ماما تيجى بقى وقالتلى لو مطلعتش حاجى من غير مااعمل العمره بس هيا صعبانه عليا علشان نفسها فيها :(



هههههههههههههههههههههههه انتي عسل والله عماله تزعقي ومفيش سماع كلام ولا هيسمع اصلا شكله نونو لعيب كوره الله اكبر تبارك الرحمن ربنا يحفظه هو مش علي راي بسبس دافع ايجار 9 شهور تزعقيله انتي ليه بقا ها متزعليش النونو لو سمحتي


وربنا يارب يسهلهم الامور وتخلص الاقامه معلش الاقامه دي رخمه وخصوصا لو كانت معاهم واتلغت ورجعو يعملوها تاني ربنا يارب يسرلهم كل الامور اللهم امين
C
dandona we bas;10999581:
كتكوتة انا عرفتلك معنى الاسم هانيا يعني قطرة العسل هاتي تقييم بقى


مش راضي يقيمك يا دندن :039::039::039::039:

جبتيها من النت ده انا دورت من شوية بس مطولتش يعني ومش شفتها، بس كده معناها جاي من الكلمة بالانجليش ، انا كنت بقول كده بهزار مع نفسي
عشان honey
C
محدش قاللي بقي احط النكت والفكاهة في انهي قسم
d
تالا يعني النخلة الصغيرة

حنين يعني الشوق

دانية

‎‎ أصله عربي ومعناه : قريبة من القلب ويتاح للعين مرآها والدانية: مؤنث الداني ويقول العرب: فلان فى دنيا دانية: ناعمة
ق
طماطم يا بطه ازيك كنت بكلمك علي الفيس توكتوك مش ردتي عليا اعااااااااااااااااااااااا:035:
d
جنى اصله عربي ومعناه ما يجنى من ثمار الجنات ويلتقط،
ب
يتصفح الموضوع حالياً: 6 (6 من الأعضاء و 0 من الزوار) ‏بناتى حياتى, ‏طماطمايه, ‏قطة اخر الليل, ‏CuTie KaTkOoTa, ‏dandona we bas+, ‏mashimaro16






صباح الخير كلكووووووووو
ازيكووووووووو
ق
كتكوت حطيهم بره في مجلس بنات عروس بشوف بنات كتير حاطين مواقف مضحكه ولذيذه اعتقد هن مكانها
ب
طمططططططططاطم ازيك
حمد لله ع السلامة جيتى المنصورة؟
d
يمنى : اصله عربي ومعناه مباركة، و- جهة اليمين.

أروى

أنثى الوعل (اسم الجمع منها) و- أحسن وأبهى، و- أتم شُرْبًا، و- اسم الصحابيات: أروىَ بنت عبد المطلب بن هاشم عمة رسول الله صلى الله عليه وسلم - وأروى بنت ربيعة بن الحارث، وأروى بنت عثمان بن عفان رضي الله عنه، وغيرهن

ديانا

اسم كان يطلقه الرومان على العلم الذي يبحث تاثير القمر على البحر والنباتات والحيوانات
مايا/

الاصل:عربي
المعنى:الأم و المرضعة

الاصل:روماني
المعنى:مايا روماني إلهة الخصب والربيع عند الرومان ، وعند اليونان أمّ هرمس من كبير الآلهة زيوس
z
حلوه حاجة النونو ياكتكوته تتهنه فيهم يارب

بصي يامنوره انا السنه الماضيه صاحبتي راحت تجدد اقامتها بالسعوديه قعدت هناك شهرين والله عل بين مجددوها ح البنت كان عندها امتحانات في وقتها واخروها وكانت خايفه لمتلحقِش الامتحانات بس ربنا سهلها وطلعت ونزلت امتحنت

فالتسهيل من ربنا وانشاء الله حتطلع وحتعتمر مامتك وحترجعلك سالمه وتحضر ولادتك انِشاء الله
C
dandona we bas;10999624:
جنى اصله عربي ومعناه ما يجنى من ثمار الجنات ويلتقط،

وموجود في القرآن كمان

بناتى حياتى;10999627:
يتصفح الموضوع حالياً: 6 (6 من الأعضاء و 0 من الزوار) ‏بناتى حياتى, ‏طماطمايه, ‏قطة اخر الليل, ‏CuTie KaTkOoTa, ‏dandona we bas+, ‏mashimaro16






صباح الخير كلكووووووووو
ازيكووووووووو

يا هلا يا هلا

قطة اخر الليل;10999632:
كتكوت حطيهم بره في مجلس بنات عروس بشوف بنات كتير حاطين مواقف مضحكه ولذيذه اعتقد هن مكانها

انا بصيت علي اسم القسم كده وفكرت فيه بس مدخلتش ابص جواه، طيب هلقي نظرة حالا
d
http://forums.3roos.com/showthread.php?t=448078

شوفوا ده عشان الأسماء يا قمرات
C
طيب لقيتي فين معني هاينا يا دندن، انا مش لقياه خالص كل ما ادخل في حتة يقوله لا نعلم معناه
z
هانيا اعتقد معناه العسل
X