شات بنات مصر لشهر محرم1431

الحب هو الحياة 18-12-2009 7,939 رد 372,415 مشاهدة
C
sweet_toota;10999164:
كتكت عملتى اية طمنينى ؟؟؟؟؟؟

دودو تسلمي علي سؤالك يارب،
الحمدلله الحمدلله الحمدلله انا مبسوطة اوي بس يارب متعملش معايا حركة دنيئة البنت دي وترجع تاني، هي دلوقتي راسها تحت زي ما انا كنت حاسة قبل ما اروح، وقلت للدكتور هي ممكن ترجع تاني، قاللي لا مظنش بيبقي احتمال ضعيف شوية دلوقتي.

ووزنها كويس الحمدلله واكدلي بردو انها بنوتة، انا عملته العادي بس سألته وهو بيشوف بقوله هو ال 3d كتره غلط لو من غير يعني لزمة قوية، يعني المفروض يتعمل مرة واحدة بس، قاللي لا ليه لو عاوزة تعمليه كل يوم مفيش اي مشكلة ولا خطورة، قلتله اصل الناس كلها بتقول كده وفاكرة كده، قاللي ده الاحسن طبعا انك تعمليه كمان قاللي لا لا خالص مفهوش مشكلة، وقاللي استني هوريكي صورتها به دلوقتي، وفعلا وراهالي كبرت يا لولو ووشها كان ملامحه واضحة اوي ما شاء الله غير المرة اللي فاتت كمان بس كانت مغمضة ونايمة، وقفله بعدها ، ده ودي كده يعني، ومحركهاش بقي هي مجرد صورة علي وشها وبس.
ق
اخباركم ايه عاملين ايه وحشتوني والله بقالي كتير مدخلتش الشات هنا
يارب تكونوا كلكم بكل خير
d
الحمدلله يا كتكوتة الحمدلله يارب تولدي طبيعي يا حبيبتي ان شاء الله يياااااااااارب قوليلي بقى بتبقى الملامح واحة
C
dandona we bas;10999298:
كتكوتة ازاي شهر و نص و ازاي بدأت في الاسبوع الثالث في الشهر الثاني مش فاهمة طيب امال الدكتور ده بيقولي اني خمس اسابيع ليه انا هتجنن بجد

تتوقعوا ممكن يكون التلقيح حصل متأخر


هقولك حاجة جمعتها امبارح بجد من خلال اني عملت كذا مرة سونار خارجي ومن خلال كمان جدول اوزان الجنين والحاجات دي، السونار حسبته مش بتبقي دقيقة زيك ابدا، السونار كل اللي بيعمله انه بيحسب حسبة تقريبية لنمو الجنين اللي جواكي وكده وعلي اساه بيحدد انتي في اد ايه وميعاد ولادتك ايه، يعني انا السونار معايا بيسبقلي ميعاد الولادة حسب نمو الجنين فهمتيني، يعني امبارح مكتوبلي قبلها بيومين ومرة قبل كده كان بأسبوع.

بس متقلقيش انتي لسه في الاول بس ان شاء الله نموه ووزنه وكل حاجة هتتظبط بعد كده لما يبتدي يكبر شوية ويتكون اكتر وتكوني خلصتي شهور الوحم دول
ق
كتكوت مالك الف سلامه عليكي خير هي اتحركت ونزلت ر اسها لتحت ولا ايه
d
يعني انا المفروض دلوقتي في الاسبوع السابع ثاني يوم فيه يا كتكوتة انا دي حسبتي يا قمراية

هوا فيه جدول اوزان الجنين ده
C
قطة اخر الليل;10999337:
اخباركم ايه عاملين ايه وحشتوني والله بقالي كتير مدخلتش الشات هنا
يارب تكونوا كلكم بكل خير

ايوة يا هانم ليه بقي مش بتدخلي، بشوفك علي الفيس بتلعبي ومش بتدخلي هنا يعني العيب مش في النت.

dandona we bas;10999342:
الحمدلله يا كتكوتة الحمدلله يارب تولدي طبيعي يا حبيبتي ان شاء الله يياااااااااارب قوليلي بقى بتبقى الملامح واحة


اه يا دودو بتبقي واضحة خالص كل ما تبقي في الاخر طبعا كل ما بتتكون وتوضح اكتر، يعني كنت شايفة مناخيرها وبقها وعينيها وجفونها كويس جدا وقاللي كمان شعرها طلع اهو، بس كانت نايمة ومغمضة بقي، بس بردو مش مقياس طبعا للحقيقة لما تتولد.
C
قطة اخر الليل;10999354:
كتكوت مالك الف سلامه عليكي خير هي اتحركت ونزلت ر اسها لتحت ولا ايه

اه يا قطتي اخيرا الحمدلله كنت قلقانة تفضل فوق، بس الحمدلله اتقلبت تاني زي الاول واحساسي كان صح لما حسيت بكركبة في بطني كانت هي.

dandona we bas;10999356:
يعني انا المفروض دلوقتي في الاسبوع السابع ثاني يوم فيه يا كتكوتة انا دي حسبتي يا قمراية

هوا فيه جدول اوزان الجنين ده


اه انتي في السابع والنهاردة تالت يوم لسه

هحطلك الجدول دلوقتي بس بردو بتبقي نسب تقريبية المتوسط يعني وممكن يزيد عنه شوية او يقل شوية ، وفعلا كل مرة بعرف باجي ابص الاقيني قريبة جدا من الرقم بس بيبقي ازيد مش اقل.
C
الوزن بالجرام

الاسبوع 11 = 7
الاسبوع 12 = 14
الاسبوع 13 = 23
الاسبوع 14 = 43
الاسبوع 15 = 70
الاسبوع 16 = 100
الاسبوع 17 = 140
الاسبوع 18 = 190
الاسبوع 19 = 240
الاسبوع 20 = 300
الاسبوع 21 = 360
الاسبوع 22 = 430
الاسبوع 23 = 501
الاسبوع 24 = 600
الاسبوع 25 = 660
الاسبوع 26 = 760
الاسبوع 27 = 875
الاسبوع 28 = 1005
الاسبوع 29 = 1153
الاسبوع 30 = 1319
الاسبوع 31 = 1502
الاسبوع 32 = 1702
الاسبوع 33 = 1918
الاسبوع 34 = 2146
الاسبوع 35 = 2383
الاسبوع 36 = 2622
الاسبوع 37 = 2859
الاسبوع 38 = 3083
الاسبوع 39 = 3288
الاسبوع 40 = 3462



الاسبوع1
الطول:لايوجد
الوزن:لايوجد

الاسبوع2
الطول:لايوجد
الوزن:لايوجد

الاسبوع3
الطول:150، ملم
الوزن: لايوجد

الاسبوع4
الطول:36، ملم
الوزن: لايوجد

الاسبوع5
الطول:1.250 ملم
الوزن:لايوجد

الاسبوع6
الطول:2.4 ملم
الوزن:لايوجد

الاسبوع7
الطول:11-13 ملم
الوزن:لايوجد

الاسبوع8
الطول:14-20 ملم
الوزن:لايوجد

الاسبوع9
الطول:22-30 ملم
الوزن:لايوجد

الاسبوع10
الطول:31-42 ملم
الوزن:5 جم

الاسبوع11
الطول:44-60 ملم
الوزن:8 جم

الاسبوع12
الطول:61 ملم
الوزن:8-14 جم

الاسبوع13
الطول:65-78 ملم
الوزن:13-20 جم

الاسبوع14
الطول:80-93 ملم
الوزن:25 جم

الاسبوع15
الطول:93-103 ملم
الوزن:50 جم

الاسبوع 16الطول:108-116 ملم
الوزن:80 جم

الاسبوع17
الطول:110-120 ملم
الوزن:100 جم

الاسبوع18
الطول:12.5-14 سم
الوزن:150 جم

الاسبوع19
الطول:13-15 سم
الوزن:200 جم

الاسبوع20
الطول:14-16 سم
الوزن:260 جم

الاسبوع21
الطول: 18 سم
الوزن:300 جم

الاسبوع22
الطول:19 سم
الوزن:350 جم

الاسبوع23
الطول:20 سم
الوزن:455 جم

الاسبوع24
الطول:21 سم
الوزن:540 جم

الاسبوع25
الطول:22 سم
الوزن:700 جم

الاسبوع26
الطول:23 سم
الوزن: 910 جم

الاسبوع27
الطول:24-34 سم
الوزن: 1000 جم

الاسبوع28
الطول:25-35 سم
الوزن:1100 جم

الاسبوع29
الطول:26-37 سم
الوزن:1250 جم

الاسبوع30
الطول:27-38 سم
الوزن:1360 جم

الاسبوع31
الطول:28-40 سم
الوزن:1600 جم

الاسبوع32
الطول:29-42 سم
الوزن:1800 جم

الاسبوع33
الطول:30-43 سم
الوزن:2000 جم

الاسبوع34
الطول:32-44 سم
الوزن:2275 جم

الاسبوع35
الطول:33-45 سم
الوزن:2550 جم

الاسبوع36
الطول: 34-46 سم
الوزن:2750 جم

الاسبوع37
الطول:35-47 سم
الوزن:2950 جم

الاسبوع38
الطول:35-48 سم
الوزن:3100 جم

الاسبوع39
الطول:36-48 سم
الوزن:3250 جم

الاسبوع40
الطول:38-48 سم
الوزن:3400 جم
d
امال ايه الخمس اسابيع بتاعة الدكتور ده هوا كده مأخر اسبوعين بحالهم مش كتير يا كتكت انا يوم ما رحتله كنت بدائة السابع و هوا يقولي الخامس
C
بقولكم يا بنات، لو عايزة احط قصة كوميدية او نكتة او حاجات فكاهية كده، احطها في انهي قسم مش لاقية حاجة تنفع خالص، وهي متعتبرش ركن ادبي، عشان شيفاه كله قصص وروايات، لكن دي فكاهة ونكت وتريقة وكده، قولولي بسرعة عشان احطه
z
طب كويس ياكتكوته عقبال متشوفي ملامحها وهي في حضنك ياارب

دندون مالك حاساكي متوتره وواخده موضوع الحمل على اعصابك
حاولي تهدي شويه مش كويس كتر النوتر والتفكير

بتفكريني بحبيبه مادو ايام التجهيزات هههههههههههههههه
C
dandona we bas;10999394:
امال ايه الخمس اسابيع بتاعة الدكتور ده هوا كده مأخر اسبوعين بحالهم مش كتير يا كتكت انا يوم ما رحتله كنت بدائة السابع و هوا يقولي الخامس


لا كده مش مأخر اسبوعين ، كده يبقي اسبوع واحد بس، لأنه لما يقولك الخامس اظن قصده انك خلصتيه مش في بدايته وانتي بتقولي كنتي في بداية السابع صح، يبقي السادس بس اللي وقع، بس اصبري شوية كده قدام دلوقتي هاتبقي صعبة شوية عشان البيبي لسه مفيش تقريبا نونو خالص
C
zozokah;10999398:
طب كويس ياكتكوته عقبال متشوفي ملامحها وهي في حضنك ياارب

دندون مالك حاساكي متوتره وواخده موضوع الحمل على اعصابك
حاولي تهدي شويه مش كويس كتر النوتر والتفكير

بتفكريني بحبيبه مادو ايام التجهيزات هههههههههههههههه


ربنا يخليكي يا رب يا زوزو، عقبالك قريب ان شاء الله

دندن فعلا عالطول متوترة وقلوقة اوي وكل حاجة علي اعصابها، وفعلا زي مها ودندن بردو في التجهيزات كانت كده مش دلوقتي بس :041::041::041:
C
امبارح جبت كوفرتة السبوع والشامبو والترمومتر وحطيتهم في التجهيزات
ق
الحمد الله يارب تقومي بكل سلامه وتكون ولاده سهله اللهم امين
m
صباح الخير على احلى بنات فى مصر

ازيكم عاملين ايه

كتكوته عامله ايه يا جميله ؟
دندونه مالك يابنتى فى ايه ايه التوتر ده :)
زوزو ازيك يا جميله عامله ايه

بنات ادعو لماما واختى هناك فى السعوديه ربنا يسهلهم الامور لان لحد دلوقتى الاقامه مطلعتش ومعملوش العمره ومش عارفه حيرجعو امتى :( كان المفروض يرجعو يوم السبت اللى جى بس لحد دلوقتى لسه ولا حاجه حصلت لا الاقامه طلعت علشان يقدرو يروحو مكه ولا حتى عارفين ياخدو خروج ويرجعو :(



مين يعرف مكان شعبان بتاع بواقى التصدير بتاع الهرم بس فرع مدينه نصر والدقى؟؟؟
ط
ازيكم يا بنااااااات وحشتونى هو انتو مش فى التجمع التانى ليه هااااااااا خلاص نقلتو
d
لا يا كتكتوة هوا قالي انه الخامس بالظبط او الخامس او يومين يعني مش مخلصاه فهمتي انا هوا ده اللي قلقاني خايفة يكون نموه مش ماشي و مش بيكبر
m
اه يا كوتى شوفتهم ماشااءالله حلوه الكوفرته اوى
جبتيها منين وبكام؟؟

انا مش لاقيه لبس سبوع حلو كل الى الاقيه الاقيه قطن كده وخفيف مش ينفع خالص
انا مش حعمل سبوع خالص بس ان شاءالله حعمل عقيقه بس على الصيف كده ان شاءالله لان جوزى يكون رجع تانى ويبقى فى وقت ان شاااءالله واعمل عقيقه
فعايزه البس النونو ان شاءالله اول يوم حاجه تبقى مميزه كده ومش لاقيه
:( حد يقولى الاقى ايه فين :(
X