تجمع وتجهيزات ورغي حوامل مصر لشهر شوال 1430( عيد الفطر المبارك )

yomizo 20-09-2009 1,950 رد 111,080 مشاهدة
l
اهلا سندريلا منوره يا قمر ربنا يتمم لك على خير يارب ويقومك بالسلامه
امة الله ازيكم يا عسوله كل سنه وانتوا كلكم طيبين
أ
love_me_more307;10300014:
انا من كتر الافرازات بئيت صيفي ههههههههههههههههه فاهمانىىى
بس على طول تنشيف وتشطيف ومعرفش ده من ايه بس والله
ودعواتك ليا


ربنا ييسر لك الخير يا جميلة بس انتي روحي للدكتور علطول بعد العيد وإن شاء الله بسيطة ناس كتير أوي بيجيلهم التهابات في بداية الحمل ... بس المهم إننا نعالجها علطول لأن لو لا قدر الله الموضوع زاد الدكتور مش هيعرف يديكي مضادات حيوية علشان العلاج وكده ... واشربي مية كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير على أد ما تقدري :)



سندريلا مصر;10300016:
بنات ممكن تسمحولى انضم ليكم فى الشات
انا ان شاء الله معاد ولادتى 2-12



تنوري يا جميلة ... اسمك ايه بقى؟؟

معاد ولادتك يوم ميلاد مامي :):)
س
love_me_more307;10300027:
اهلا سندريلا منوره يا قمر ربنا يتمم لك على خير يارب ويقومك بالسلامه
امة الله ازيكم يا عسوله كل سنه وانتوا كلكم طيبين

أهلاً بيكى ياحبيبتى وانتى اللى منورة انتى وكل البنات
ع
اهلا يا سنديلا اكيد البنات طبعا هيفرحو بانضمامك
انا مش حامل بس برده برجب بيكي والشات نووووووووور
مي ازيك وازي لولي
س
أمةالله;10300032:
ربنا ييسر لك الخير يا جميلة بس انتي روحي للدكتور علطول بعد العيد وإن شاء الله بسيطة ناس كتير أوي بيجيلهم التهابات في بداية الحمل ... بس المهم إننا نعالجها علطول لأن لو لا قدر الله الموضوع زاد الدكتور مش هيعرف يديكي مضادات حيوية علشان العلاج وكده ... واشربي مية كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير على أد ما تقدري :)





تنوري يا جميلة ... اسمك ايه بقى؟؟

معاد ولادتك يوم ميلاد مامي :):)

ده نورك ياجميل
انا اسمى نورا
أ
love_me_more307;10300027:
اهلا سندريلا منوره يا قمر ربنا يتمم لك على خير يارب ويقومك بالسلامه
امة الله ازيكم يا عسوله كل سنه وانتوا كلكم طيبين



hoba555;10300036:
اهلا يا سنديلا اكيد البنات طبعا هيفرحو بانضمامك
انا مش حامل بس برده برجب بيكي والشات نووووووووور
مي ازيك وازي لولي


احنا الحمد لله بخير

اللولي نايم عايزة أدخل ألحق لي ساعة ولا حاجة قبل ما يقوم بس مش عندي نوم:D
وخايفة لو صحي يفضل قاعد للفجر ويبوظ لي اليوم كله:confused::confused:
أ
أنا هروح أنام ... ولو الوحش صحي :( هتلاقوني جاية تاني أجر أذيال الخيبة


سلام مؤقتا :):)
س
hoba555;10300036:
اهلا يا سنديلا اكيد البنات طبعا هيفرحو بانضمامك
انا مش حامل بس برده برجب بيكي والشات نووووووووور
مي ازيك وازي لولي

أهلاً بيكى ياحبيبتى وانا اللى فرحانه بانضمامى ليكم وان شاء الله استفيد منكم
ع
طيب قومي انا برده عايزه اقوووووم
انا صايمه بكره ان شاء الله اصوم الايام اللي عليا مع ماما هتشجعني برده
c
moslimaa;10299518:
السلام عليكم

كل عيد فطر وانتم وولادكم بخير وصحه وسلامة

والسنة الى جايه ولادكم فى حضنك وحوامل برضه ههههههههههههه

وانتى بخير يا ساسو
ايوه كدا عوزينك تنورينا دايما
ومتحرمناش من دعواتك برضو :wink:

فراشة الإيمان;10299775:
مساء الخير كل سنه وانتوا طيبين

وانتى بخير وربنا يباريلك فى زيزو ماشاء الله على فكره شكله كدا دخل دماغ اناناسه اول ماشفته رفستنى رفستين حلوين :D ربنا يحفظهولك يارب ويباركلك فيه ويحميه يارب

love_me_more307;10299902:

في بدايه الحمل بتنزل افرازات كتيرر؟؟ بيضا كده عامله زي الحليب وسايله؟؟ وبيصاحبها حرقان ولا انا ايل حاله خاصه ولا ايه

انا بينزل ساعات افرازات بيضا ملهاش ريحه ومن غير حكه او حرقان وسئلت الدكتوره قالتى مدام مفيش الحاجات ديه خلاص اتشطف بماء دافى وخلاص
فانتى لو مش افرازات بس اسئلى الدكتور بتاعك عشان لو فى تحليل او دوا يدهولك وانتى فالاول

love_me_more307;10299954:
المفروض كمان يومين
بس الموضوع ده عندي بئاله فتره
من بعد ماخدت المنشطات على طول
ومستمر معايا في الحمل ويوم يزيد ويوم يقل بس الافرازات باستمرار وسايله كده وحرررقان بئا بس مفيش حكه

الدكتور طبعا هروحله بعد اجازه العيد لان يفي ناس خوفتني وقالتلي دي اكيد التهابات والاتهابات وحشه جدا على الحمل وخطر ومن ساعتها مرعوبه

لا تقلقى يا بنتى هو بس لزم تعلجى الالتهابات قبل الولاده لانها ممكن تاثر عالبيبى لو هتولدى طبيعى لكن دلوقتى مش هتاثر عليه خالص
بس انتى قولى للدكتور وهو هيديكى دوا وبس وحاولى متسمعيش كل الكلام اللى يتقلك
لان اهم حاجه انك متقلقيش وماتتوتريش عشان ده اللى بياثر عالبيبى
وكدا كدا الحمل بيحصل فيه تغيرات فالجسم فلزم نستحملها مدام مفيش حاجه غلط ان شاء الله
وربنا يكملك على خير ان شاء الله
س
hoba555;10300056:
طيب قومي انا برده عايزه اقوووووم
انا صايمه بكره ان شاء الله اصوم الايام اللي عليا مع ماما هتشجعني برده

ربنا يعينك انا الحمد لله أول سنه اصوم رمضان كله ومايكونش عليا ايام بس للأسف مش هاصوم السته اللى فى شوال علشان ماما مش راضية بتقولى كفايه رمضان
(
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيكم يا بنات وحشتونى والله كل سنة وانتوا طيبين وبخير ويارب السنة الجاية نكون مع اولادنا ويارب ويرزق كل واحدة نفسها فى عيال تانى وتالت ورابع

فراشة بسم الله ما شاء الله زياد العسل ربنا يحفظة ويحمية من كل شر ويتربا فى عزكم يا حبيبتى ما شاء الله ربنا يباركلك فية حبيبتى
l
شكرا يا اناناس طمنتيني حببتى
انا مش هيهمني حرقان ولا غيره لو بس مش غلط على البيبي الي كان مخوفني بس انه ياثر عليه وان شا ءالله لمااروح للدكتو راطمن اكت رواطمنكم
قولولي البيبي بيبان في الاسبوع السابع؟؟ وبيبان نبضه؟
l
وانتى طيبه يا كاتو يا قمره
واللهم امين يااااااااااارب
س
love_me_more307;10300101:
شكرا يا اناناس طمنتيني حببتى
انا مش هيهمني حرقان ولا غيره لو بس مش غلط على البيبي الي كان مخوفني بس انه ياثر عليه وان شا ءالله لمااروح للدكتو راطمن اكت رواطمنكم
قولولي البيبي بيبان في الاسبوع السابع؟؟ وبيبان نبضه؟

هو بيبان بس شكله بيكون غريب شوية لأنه لسه الأعضاء ماتكونتش والدكتور بيسمعك نبضه
أ
عدنااااااااااااااااااااااااااااااا :confused::confused::confused::confused::confused:
J
فراشه
بورك لك في الموهوب ورزقت بره وبلغت أشده
J
هي ايه خطورة الالتهابات علي الحمل
يعني بتأثر عليه في ايه
c
سندريلا مصر;10300016:
بنات ممكن تسمحولى انضم ليكم فى الشات

انا ان شاء الله معاد ولادتى 2-12


طبعا يا نورا انتى معانا
وهدى لما تيجى هتضيفك فالليسته بتاعتنا

أمةالله;10300017:

لو سمحتم عاملين زحمة هنا اللي على وش ولادة يا ريت يولدوا بقى علشان يفضوا مكان:tongue:

ليه كدا يا مى
دانا بقول عليكى طيبه تفتكرى حتى لو ولدنا هنسبكم فى حالكم (6)
وراكم وراكم :tongue:

hoba555;10300056:
طيب قومي انا برده عايزه اقوووووم
انا صايمه بكره ان شاء الله اصوم الايام اللي عليا مع ماما هتشجعني برده

ربنا يتقبل يا هوبا وماتنسيناش بالدعاء
c
أمةالله;10300145:
عدنااااااااااااااااااااااااااااااا :confused::confused::confused::confused::confused:

شوفتى ناس بتخلص من ناس :D

Jumanaa;10300158:
هي ايه خطورة الالتهابات علي الحمل
يعني بتأثر عليه في ايه

انا معرفش بالظبط يا جومانا هو كل اللى اعرفه ان المفروض تتعالج قبل الولاده وفى اولها
لانها ممكن تاثر عالبيبى فالولاده الطبيعى والبيبى نازل والله اعلم
X