تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
د
تحفه يا فراشه بس روحي لحد يضبطهالك
د
سلام يا بسبس
ف



دى احلى ولا التانيه

د
لا اول وحده جمييييييييله
ف
دموع اشتياقي;10201819:
تحفه يا فراشه بس روحي لحد يضبطهالك
بجد يا ايمان

فى كوافيره بتجيلى البيت شاطره هاوريهالها
د
اه بجد هتبقي جميله لو ضبطتها صح ماشاء الله
ف
lifedrop;10201831:
حلوة يا توتو...
انا ممكن اغشها منك بعد ما اولد ان شاء الله....
بس دى محتاجة شعر تقييييل مش كدة؟؟؟

فعلا يا نودى انا شعرى كثيف
د
lifedrop;10201831:
حلوة يا توتو...
انا ممكن اغشها منك بعد ما اولد ان شاء الله....
بس دى محتاجة شعر تقييييل مش كدة؟؟؟


لا مش شرط انا قصيت زيها في كتب كتابي وانا شعري خفيييييف وكانت تحفه
ف
lifedrop;10201840:
اول واحدة احلى .... بس فعلا روحى لواحدة بتفهم متبوظلكيش شعرك وتعملك قصة المجنونة


عاااااااااااااا ربنا يستر
د
انا سبغت مره شعري طلع جنااااااااان بس عشان مهتمتش بيه حممات زيت وكريم فباظ مني

فياريت الي تسبغ تهتم كويس بييييييييييه
ف
lifedrop;10201857:
اصل انا شعرى يعتبر خفيف... وشكلها حلوة القصة دى وممكن اعملها ان شاء الله (حبقى احلى منك يا فطومة)
وبرضه بفكر اصبغ شعرى ...عايزة اعمله 3 الوااان... ايه رايكو؟؟؟؟



لا ياختى انا كمان جمييييييييله:tongue:

انا بعد ما ولدت صبغت شعرى احمر كان تححححححححححححححححححححفه وزوجى عجبه جدددددددا


يعنى ايه 3 الوانات
ف
lifedrop;10201890:
يعنى اصفر مثلا وبلاتينى وبنى مثلااااااا.....
انا كان نفسى اجرب الاحمر بس خايفة...
انا شعرى دلوقتى بنى فى بلاتينى وكان الحمد لله حلو عليا...
فانا عايزة اعمل حاجة جديدة ....يبان ان فيه تغيييير وفى نفس الوقت تكون حلوة عليا



بصى يا نودى انا كنت زيك خايفه من الاحمر بس طلع تححححححححححفه وانتى شوفى الى يليق على بشرتك

انا هاستاذن
زوجى جاى

فى رعاية الله


مواااااااااااااااه بوسيلى جوجو

وانتى بالمره
سلام
P
DodyCat;10200067:
كاتو تسلمى يا قمر انا بخير الحمد لله
ميرو ألف مبروك ربنا يتمم حملك على خير ويعينك على الوحم


تسلمى يا قمر ربنا يكرمك على الدعوة الحلوة

انا امبارح كنت هموت من الهبوط و لغاية ما جت الساعة تلاتة كده و انا صايمة و بعدين مش قدرت و فطرت و مش قدرت اتسحر لانى مش قادرة اكل فمش صمت انهردة كمان الوحم ده صعب اوى و كل ما احط حاجة فى بقى احس انى هرجعها
هو حرام انى افطر و انا لسه فى الاول كده؟؟؟

قصة كبيرة;10200300:
صباح الخير يا بنات عاملين ايه

ميروووو الف مبرووووك يا جميل ربنا يتملك على خير ان شاء الله


صوت العيون;10200593:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


ازيكم

مبروك يا ياسمين انتى وميرو على الحمل الف مبروك وسلامتك يا دموعى الف سلامه

ازيك يا ميرو التانيه ومبروك على الحمل رغم انها متاخره بس لما عرفت بقا


تسلموا يا قمرات

meshmesh_romio;10200718:
هااااااااااااى على كل الماميهات القمرات

انا لمحت البت بوكى هنا وكنت عايزه اقولها ميس يو اوووووووووووووووووووووووى


بت يا مشمش ميس يو انا كمان عاملة ايه؟؟

فراشه فى بيتها;10201904:
بصى يا نودى انا كنت زيك خايفه من الاحمر بس طلع تححححححححححفه وانتى شوفى الى يليق على بشرتك

انا هاستاذن
زوجى جاى

فى رعاية الله


مواااااااااااااااه بوسيلى جوجو

وانتى بالمره
سلام


انتوا ازاى هتصبغوا شعركوا و انتوا حوامل ؟؟؟؟ اقرأوا الكلام ده

صبغ الشعر خلال الحمل

ينبغي على المرأة الحامل أن تتوخى الحذر في حال أرادت صبغ شعرها وتغيير لونه لأن كبد الجنين وكليتيه غير الناضجتين ليسا قادرين على معالجة السموم الناتجة عن الصبغة والتخلص منها بالسرعة ذاتها التي تقوم بها أعضاؤك لذا يستحسن أن تبتعدي قدر الإمكان عن صبغ شعرك خلال فترة الحمل , وأن تتجنبي المواد التي تشكل مصدراً للسموم التي قد تؤذي الجنين . وما زال العلماء حتى اليوم غير حاسمين حول موضوع صبغ الشعر خلال فترة الحمل وتحمل المخاطر الناتجة عنه , وليس هناك دليل قاطع على خطورة صبغ الشعر في فترة الحمل , لذا التزمي قرار طبيبك الخاص بعد استشارته اعرفي الأسباب إذا منعك . أما إذا لم يمنعك فاكتفي بتلوين أطراف شعرك ولا تقتربي من الجذور حتى يطمئن بالك مع استخدام صبغات للشعر تحتوي على كمية قليلة من النشادر (الأمونياك) أو خالية منه تماما . وننصحك بمناقشة هذه المسألة مع طبيبك والأخذ برأيه , وذلك لأن التعرض لعلاج كيميائي خلال فترة الحمل يستدعي مناقشة جدية تامة . إذ يحتمل خلال فترة الحمل حصول تبدلات جذرية في نمو شعرك ونوعيته وبنيته ولونه قد تستمر مدة سنة وأكثر بعد للإنجاب وفي بعض الحالات . تثبت التبدلات نهائياً . وفي حال منحك طبيبك الموافقة خذي في اعتبارك التغير الطارئ على لون شعرك ....
ف
Princess_miro;10201934:
تسلمى يا قمر ربنا يكرمك على الدعوة الحلوة

انا امبارح كنت هموت من الهبوط و لغاية ما جت الساعة تلاتة كده و انا صايمة و بعدين مش قدرت و فطرت و مش قدرت اتسحر لانى مش قادرة اكل فمش صمت انهردة كمان الوحم ده صعب اوى و كل ما احط حاجة فى بقى احس انى هرجعها
هو حرام انى افطر و انا لسه فى الاول كده؟؟؟





تسلموا يا قمرات



بت يا مشمش ميس يو انا كمان عاملة ايه؟؟



انتوا ازاى هتصبغوا شعركوا و انتوا حوامل ؟؟؟؟ اقرأوا الكلام ده


صبغ الشعر خلال الحمل


ينبغي على المرأة الحامل أن تتوخى الحذر في حال أرادت صبغ شعرها وتغيير لونه لأن كبد الجنين وكليتيه غير الناضجتين ليسا قادرين على معالجة السموم الناتجة عن الصبغة والتخلص منها بالسرعة ذاتها التي تقوم بها أعضاؤك لذا يستحسن أن تبتعدي قدر الإمكان عن صبغ شعرك خلال فترة الحمل , وأن تتجنبي المواد التي تشكل مصدراً للسموم التي قد تؤذي الجنين . وما زال العلماء حتى اليوم غير حاسمين حول موضوع صبغ الشعر خلال فترة الحمل وتحمل المخاطر الناتجة عنه , وليس هناك دليل قاطع على خطورة صبغ الشعر في فترة الحمل , لذا التزمي قرار طبيبك الخاص بعد استشارته اعرفي الأسباب إذا منعك . أما إذا لم يمنعك فاكتفي بتلوين أطراف شعرك ولا تقتربي من الجذور حتى يطمئن بالك مع استخدام صبغات للشعر تحتوي على كمية قليلة من النشادر (الأمونياك) أو خالية منه تماما . وننصحك بمناقشة هذه المسألة مع طبيبك والأخذ برأيه , وذلك لأن التعرض لعلاج كيميائي خلال فترة الحمل يستدعي مناقشة جدية تامة . إذ يحتمل خلال فترة الحمل حصول تبدلات جذرية في نمو شعرك ونوعيته وبنيته ولونه قد تستمر مدة سنة وأكثر بعد للإنجاب وفي بعض الحالات . تثبت التبدلات نهائياً . وفي حال منحك طبيبك الموافقة خذي في اعتبارك التغير الطارئ على لون شعرك ....




انا مش حاااااااااامل:D :D :D
P
فراشه فى بيتها;10201944:
انا مش حاااااااااامل:D :D :D


:D:D
أ
كوباية مايه;10201705:
,؛.هدى عشان دماغها دلوقتى تحت الصدر بالظبط وهتيجى عليكى فتره مش هتعرفى تقومى من على السرير لوحدك



,؛.فى اسيوط يا قمره,





,؛.ههههههههههههههههههههههههههههه انا عليا الحمص,
,؛.رشا مين يا جماعه؟؟؟


انا فعلا مش بعرف اقوم من على السرير غير لما اسند على حاجة ولما اتقلب كمان و انا نايمة :ss:



كوباية مايه;10201709:
,؛.طيب بسررررررعه لو هعمل فراخ تكا مشويه اعمل جمبها ايه؟؟؟ هعمل سلطة طحينه وسلطه خضار وايه تانى تفتكروا؟؟؟؟,



سلطة زبادى


كوباية مايه;10201745:
,؛.ايوه عارفاها يا جماعه بس بنسى الاسامى الحقيقيه اه عارفاها يارب يطلع بنت يارب بس تلاقوها مشغوله ولا معزومه بقالها كام يومم عند قرايبها ان شاء الله خير متقلقوش ومتقلقونيش معاكوا دى صحبتى وحامل فى نفس الشهر بتاعى عاااااااااااااااااااااااا



,؛.ماشى انتو وحشين وانا همشى بقى عاااااااااااااااااااا قلبى وابنى غضبانين عليكوا عااااااااااااااا



هههههههههههههههههه



فراشه فى بيتها;10201814:




ايه رايك فى القصه دى ناويه اعملها على العيد

قولولى رايكو


حلوة القصة الاولى قوى يا توتو بس ياريت تظللى الصورة عشان كدة مخالفة



فراشه فى بيتها;10201826:






دى احلى ولا التانيه




لا القصة التانية احلى بكتييييييييييييييييييير


Princess_miro;10201934:
تسلمى يا قمر ربنا يكرمك على الدعوة الحلوة

انا امبارح كنت هموت من الهبوط و لغاية ما جت الساعة تلاتة كده و انا صايمة و بعدين مش قدرت و فطرت و مش قدرت اتسحر لانى مش قادرة اكل فمش صمت انهردة كمان الوحم ده صعب اوى و كل ما احط حاجة فى بقى احس انى هرجعها
هو حرام انى افطر و انا لسه فى الاول كده؟؟؟





تسلموا يا قمرات



بت يا مشمش ميس يو انا كمان عاملة ايه؟؟



انتوا ازاى هتصبغوا شعركوا و انتوا حوامل ؟؟؟؟ اقرأوا الكلام ده


صبغ الشعر خلال الحمل


ينبغي على المرأة الحامل أن تتوخى الحذر في حال أرادت صبغ شعرها وتغيير لونه لأن كبد الجنين وكليتيه غير الناضجتين ليسا قادرين على معالجة السموم الناتجة عن الصبغة والتخلص منها بالسرعة ذاتها التي تقوم بها أعضاؤك لذا يستحسن أن تبتعدي قدر الإمكان عن صبغ شعرك خلال فترة الحمل , وأن تتجنبي المواد التي تشكل مصدراً للسموم التي قد تؤذي الجنين . وما زال العلماء حتى اليوم غير حاسمين حول موضوع صبغ الشعر خلال فترة الحمل وتحمل المخاطر الناتجة عنه , وليس هناك دليل قاطع على خطورة صبغ الشعر في فترة الحمل , لذا التزمي قرار طبيبك الخاص بعد استشارته اعرفي الأسباب إذا منعك . أما إذا لم يمنعك فاكتفي بتلوين أطراف شعرك ولا تقتربي من الجذور حتى يطمئن بالك مع استخدام صبغات للشعر تحتوي على كمية قليلة من النشادر (الأمونياك) أو خالية منه تماما . وننصحك بمناقشة هذه المسألة مع طبيبك والأخذ برأيه , وذلك لأن التعرض لعلاج كيميائي خلال فترة الحمل يستدعي مناقشة جدية تامة . إذ يحتمل خلال فترة الحمل حصول تبدلات جذرية في نمو شعرك ونوعيته وبنيته ولونه قد تستمر مدة سنة وأكثر بعد للإنجاب وفي بعض الحالات . تثبت التبدلات نهائياً . وفي حال منحك طبيبك الموافقة خذي في اعتبارك التغير الطارئ على لون شعرك ....




اصلا المفروض متصوميش خالص فى اول 3 شهور خطر على البيبى
(
فطومة القصة الاولة احلى وكمان لون الشعر حلوة

ندى لو عايزة تعملى احمر حلو انا كنت عاملة فى فرحى وكان تحفة بجد هو صحيح فى الاول كتير اتصدم عشان عملتة قبل الفرح بيوم يوم كتب الكتاب بس بجد فى الفرح مع الفستان والاكسسوارات كان تحفة بس عيبة ان ماتعرفيش تغسلى شعرك وتنام عشان كل حاجة هتكون لونها احمر واللون بيروح بسرعة بس هو فعلا حلو ان شاء الله بعد الولادة هصبغة تانى نفس اللون
ص
بببببببببببببببببببببببخ
&
صوت العيون;10202117:
بببببببببببببببببببببببخ

روحى جهزى الفطاااااااااااااااااااااااااار:mad:
انتى معندكيش حد صايم ولا ايه؟؟؟
واحتسبى النية وانتى بتفطريه
أ
ما تروحى تطبخى يا حامل منك ليها
X