تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
m
انا مش عارفه هو المفروض حمض الفوليك ناخده لحد التاسع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
r
بت يا مشمش يارب تقومى بالسلامة بجد والله انا استفدت من الثلث التانى من الحمل . شكرا ياقمر ماتحرمش منك
r
meshmesh_romio;10274344:
انا مش عارفه هو المفروض حمض الفوليك ناخده لحد التاسع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ايوة يامشمش بس ياقمر مش الفوليك السادة المركز اللى كنا بناخده اول 3 شهور لا احنا بناخد الحديد من الشهر الرابع وبيبقى فيه نسبة فوليك اسيد بس اقل من اللى كنا بناخدها قبل كدة .. يعنى ماتقلقيش كدة كدة الدكتور حيكتبلك حديد وغالبا هو الفيروز لانه لسة نازل جديد وفيه كمان الفوليك اسيد .. ودكتورتى كتبتهولى وقالتلى انه ممكن يتاكل ويتقرقش بس انا لسة ماشتريتش العلاج ربنا يستر على طعمه بقى
m
ميرسى ياروشى ياقمر
شوفوا ده كده
http://forums.3roos.com/t483744.html#post10274364
ق
ميرسى يا مشمشة على المعلومات الحلوة دى انا سيفتها عندى
m
اى خدعه هههههههههه
m
انا باخد جينافيت مكمل غذائى
وامبارح كتبلى كالسيترون كمان
m
ايه الصمت الرهيب ده
ر
يابنات هو السونار بتعملي امتى
ق
روكا ممكن تعمليه من دلوقتى عادى.. ومفروض تكونى علمتيه من اسبوع مثلا
انا بعمله كل مرة بروح فيها للدكتورة
أ
السلام عليكم

ايه الأخبار ؟؟
ص
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
y
مشمش انت بعد الرابع بتاخدى كالسيوم وفيتامين
الفيتامين دى بقى بيبقى جواها حديد ومجموعه فيتامينات تانيه وحمض فوليك
انا باخد ماترنا
وعلى فكره انا من نص الشهر التامن الدكتور وقفلي الكالسيوم اللى باخده وخلانى اخد بس الماترنا
y
صحيح نسيت اقولكم انك لازم تغسلوا هدوم البيبي اللى هايلبسها علىجلده مباشره قبل مايلبسها
لان في نوعيات هدوم ممكن تجيب للنونو حخساسيه لاقدر الله في جلده بسبب انها جديده
&
السلااااااام عليكن ورحمة الله وبركاته
y
وعليكم السلامورحمة الله وبركاته ياندى
اخيرا حد جه
&
ازيك يا يميم؟؟؟ وازاى جوزو وملوكة وتوتى؟؟؟
y
انا تمام الحمد لله انا وملوكه وتوتى
بس جوزى احسن شويه من امبارح لذلك قام من سرسره واخد دشه وصلى ولبس وراح الشغل من الساعه 10 الصبح
وانا طول الليل ماعرفتش انام كويس خالص
كل شويه اقلق اقوم ابص عليه سخن ولا وارجع انام تانى فيالاوده التانيه لمانومى باظ خالص الليله دى وحاسه طول اليوم ان حد ضاربنى على نافوخى وعاوزة اناااااااااااااااام
وصحيت من النوم مش عارفه ليهلاقيت ايدي الشمال مورمه شويه من عند الصوابع

بس الحمد لله على كل حال
(
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

صباح الخير يا قمرات ازيكم واخبار بيبيهاتكم اية

انا ان شاء الله رايحة للدكتور النهاردة بعد الفطار عشان اشوف اللى نايمة جوة وبقالها يومين مش بتتحرك ملها ربنا يسهل الحال واطمن

بنات عندى سؤال انا لو افترض انى هروح لحماتى يوم العيد المفروض اخدلها اية معايا اصل دية اول عيد ليا معاهم ومش عارفة اخدلها اية وكمان حاجة تانية اخت جوزى قاعدة هناك معاها طفلين اديهم عيدية ولا اية ولو هديهم يكون فى حدود كام

ثانى سؤال بنت اختى ان شاء الله هتم سنة ثانى يوم العيد وعاملين عيد ميلاد ليها تفتكروا اية الاحسن لعبة ولا طقم حلو ولا ادى مامتها فلوس فى ظرف وهى تشترى اللى يريحها لبنتها معلش وجعت دماغكم

بس ياريت حد يفيدنى فى الموضوع (f)
y
اهلا كاتو
خدوا لحماتك كحك العيد ياقمر
يعنى علبه مشكله كده في بتاع 2 كيلو مثلا
وولاد اخت جوزك بقى على حسب هو جوزك كل مره كان بيدهم ولا لا
على اساس انها ماتبقاش عاده وكل مره انت مطالبه بيها بقى
وبنت اختك بقى انت ممكن تسالي اختك هى عاوزة لها ايه بالظبط ممكن تكون عاوزة فلوس تشتريلها حاجه او عاوزة لعب او هدوم
يعنى اسالي اختك اسهل ياقمر واللى تقولك عليه هاتيه
وممكن لو ليكى اخوات اكتر منك انت واختك اعملى كده
احنا عملناها كتير مع انا ليا اخ واخت بس عملناها مع ابن وبنت كل واحده فيهم
اتفقي انت وباباكى ومامتك ومين تانى من اخواتك وشوفي كل واحد عنده المقدره انه يدفع كام او تكون هديته في حدود كام وجمعوا الفلوس كلها وافتحوا للبنوته او الولد اللى عيد ميلاده دفتر توفير في الببنك او البوستة وحطوا المبلغ فيه باسم البيبي
والله صدقيني ده هينفعه اكمكتر بعد كده
كفايه ان امه وابوه كل مايلاقوا مبلغ معاهم ليه هايزودوه عليه

وانت بقى وراحتك

وكل سنة وانت طيبه يابطه
X