تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ع
سويت توتا يا حبيبتي ربنا يطمنا عليكي ويعملك اللي فيه الخير
معلش احستبي عند ربنا
وربنا يشفيكي يارب يارب
دينا حمدي
ربنا يرزقك يارب بالذريه الصالحه انا وانتي يارب وكل اللي نفسهم يحملو قريب ان شاء الله
ع
yomizo;10248749:
.............

انا مش عارفه ليه الحموات بيعملو كده حرام عليهم
ومعلش هو سكن تالعيله بيعمل كده ان شاء الله يارب يكرمكم يارب وتنقلو خالص لوحدكم
y
ياااااااااااااااارب ياهوبا يارب
أ
ربنا يخليكى يا هدى الله يسلمك

يميم اه والله عايز لو حد جالى يبقى هو ومراته عارفين وحاجات كدا وانا قولتها لحماتى فى وشها قولتلها انا طول ما صاحب البيت اللى هو جوزى عارف انا مش مطالبه انى ابلغ اى حد تانى

قالتلى دا عشان نضايفهم بس قولتلها اللى عايز يضايف بيضايف فى اى وقت مش محتاج نقوله قبلها بكام يوم ان حد جايلى عشان يستعد ويضايفه وانا متأكده انها ولا عشان المضايفه ولا نيله هما عايزين البيت يبقى مفتوحلهم وجوزى مش واخد باله بس انا واقفلهم
(
ازيك يا هبة اخبارك اية يا قمر واتصالحتى انتى وجوزك ولا لسة ربنا يصلح الحال يارب (f)

الحمد لله بدأت احس بالحركة امبارح بس بردوا خفيفة جدا :ss:
ع
ادعي ربنا وان شاء الله هستجيب لدعاكي
بس اهم حاجه نفسيتك يا بنتي انتي مش عجباني كده خالص
فكري في البيبي بتاعك وفكري في حياتك ازي هتكون ان شاء الله ورتبي امورك
وخلي حماتك دي حاجه ثانويه خالص يعني متحطيها ش في اطار حياتك
ع
kato;10248799:
ازيك يا هبة اخبارك اية يا قمر واتصالحتى انتى وجوزك ولا لسة ربنا يصلح الحال يارب (f)

الحمد لله بدأت احس بالحركة امبارح بس بردوا خفيفة جدا :ss:

الحمد لله لا مصلحتوش يا كاتو
لما اشوف اخره معايا ايه بالظبط
لو حاسه المعدل اتغي يا كاتو روحي للدكتور ومتستنيش وان شاء اله ربنا يطمنك
y
مش قادره بجد ياهوبا
هى اصلها متسلطه جداا في الخباثه
يعنى بتضصرب من تحت لتحت تلاقي كل امانيها متقدمالها في طبق فضه
وانا ليا الارف كله والريم اللى على وش الحله
ع
ما انتي يا يميم لو حطيتها في دماغك مش هتاخدي يغر ان حياتك كلها عهتبوظ بسبب نفسيتك وليه طيب
فكري واقليها
هي دلوقتي بقا كل همها انها تغيظك يعني عرفتي خطتها سيبها ولما هتلاقيكي دمك مش فاير ومش متغاظه هي اللي هتتاغظ سيبك منها بجد النوع ده مش عايز غير انك تطنشيه
أ
meshmesh_romio;10248045:
شطوره يابيبو على طول قفشانى هههههههههههه
سافرنا اسماعيليه 3 ايام قاللى عشان يعوضلى اليوم اللى باظ ههههههههه كان نفسنا نروح الغردقه بس المسافه بعيده فهو اختار الاسماعيليه عشان قريبه عشان متعبش من السفر والحمد لله اتبسطنا اوى
وهو الحمد لله كويس هيروح للدكتور النهارده ادعوله بقى


كل سنة و انتوا بخير و فى حب يارب يا مارى

و ان شاء الله تطمنى عليه باذن الله النهاردة



meshmesh_romio;10248111:
بصوا يابنات
ايه احلى اسم فى دول
ريناد / نادين/ ناردين / هايدى



ريناد حلو قوووووووووووى


DodyCat;10248356:
ماما عايزانى على الفطار مش بعده
وبعدين هو معبرنيش بقالة 3 ايام أشمعنى بقى



اسمعى كلام زوجك .... و انتى الاحسن و احتسبى الاجر عند ربنا و ربنا هيراضيكى


قصة كبيرة;10248392:
ازيك يا هدى عاملة ايه



انا الحمد لله يا بيبو تسلمى


yomizo;10248422:
بس انا لسه دماغي هتتفلق نصين كل ماافكر في الولاده وملك هانم اللى بتصحى يبوميا من النوم تعيييط بالدموع لو لاقيتني مش جمبها وده يابكون لسه منمتش في الاوده التانيه يافي الحمام
تروح معيطه وتنهار وماتسكتش الا وهى في حضنى حتى لو باباها حاول سكتها مابتسكتش الا جمبي :(

طب دى هتتساب ازاى مع حماتى بقى كام يوم المستشفى بتوعى دول
وكمان مهياش حتى متعوده انها تبات مع امى + ان امى هتكون بايته معايا في المستشفى لان جوزى لا هيحل ولايربط ولا ينفعنى ببصله في المستشفى
يبقى ايه الحل بقى

وبعدين لما جربت انى اتكلم مع ملك بالعقل واقولها ان لمااكون في المستشفى هى تعد مع باباها وجدتها تحت عند جدتها رفضت بشده وعيطت
وقالتلى لا انا عاوزة اكون معاكى في المستشفى انت والنونه

بجد مش عارفه اعمل ايه وكمان مش عاوزة نفسيتها تقير من النونه باعتبار انها ا هى اللى واخدانى منها ونايمينم في المستشفى لوحدنا من غيرها
انا والنونه ومامتى كمان !!!!!!!!!!1


ماذا تفعل لو كنت مكانى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



انت مكبرة الموضوع يا يميم و بتفتضرى الاسوأ

انا كلللللل اصحابى اللى ولدوا سيزيرين خرجوا تانى يوم

يعنى هى ليلة ااو ليلتين بالكتير اللى هتباتهم عند حماتك مش هتلحق تتاثر او حاجة ... جمدى بس انتى قلبك و متتوقعيش الاسوأ

تفاءلوا بالخير تجدوه

ربنا يقومك بالسلامة يارب


صوت العيون;10248455:
اطبخ ايه ان شاء الله



اطبخى زينا رز بسلة و فراخ و شوربة لسان عصفور و سلطة خضرا :D


yomizo;10248477:
خلاص قوليلها جايين
وبعدها بشويه كده كلميها قوليلها انا تعبتانه اوى ومش في المود ولو جيت مش هنبسط خالص
خليني انا النهارده وابقي نجيلكم بكره ولا بعده
يعنى لازقيها فيكي بلاش جوزك عشان شغل الحموات مايطلعش عليكى ههههههههههه

قصقوصه انا قلتلها ان المستشفى دى مش حلوة وانت مش هتعرفي تعدى هناك ومش هاينع تاخدى لعبك وكمان ممكن تتعدى من اى حد عيان
قالتلى انا اصلا عندى كحه وعهيانه وبحب المستشفى !!!!!!!!!!!!!!!!!



مللللك دى سكرة والله :D

ربنا يحميها


om_tota;10248516:
أجمل ايام العمر,

سالتى عليكى امبارح



ربنا يكرمك يا مها

ادعووووووووولى عشان انا بجد تعبانة قوى اليومين دول و جوزى خانق عليا قوووووووووووى


meshmesh_romio;10248549:
عروس حبيبى

اول سنه جواز بتبقى صعبه بس مش عشان حاجه لا عشان 2 جايين من بيتين مختلفين بيعيشوا مع بعض فى بيت واحد فلازم يبقى فى شوية اختلافات بس الست الشاطره هى اللى تحاول تقرب من جوزها حتى او اضطرت انها تيجى على نفسها يعنى انا الحمد لله امبارح كان عيد جوازى الاول وقعدت مع جوزى وقلتله كل واحد يقول للتانى الحاجت اللى بسطته منه والحاجات اللى زعلته كمان لاقيته بيقولى على حاجات كتييييييير انا عملتهاله وبسطته وانا مكنتش واخده بالى منها وقالى على 3 حاجات بس هما اللى زعلوه وانا كمان قلتله على كل اللى بسطنى وعلى اللى زعلنى كمان ووعدنا بعض ان احنا نحاول نزود الحاجت الحلوه ونتخلص من كل الوحش ادعولنا بقى السنه التانيه تبقى احسن



ربنا يسعدكم يارب


yomizo;10248603:
مها
معرفش شافه ولا لسه ولا شافه وبيستهبل
هو مش راجع النهارده الا بليل على السحور لما اشوف اخرتها ايه معاه

هوبا ماهو انا عاوزة كده انها تكون معايا طول اليوم في المستشفى وتروح على البيات بس برده انا اصلي خايفه اطول في المستشفى لاى سبب طارئ
وكمان اختى سافرت خلاص بقالها عشر ايام :(



ان شاء الله مش هتطولى فى المستشفى و هتكون اسهل من ولادة ملللللللللك


om_tota;10248617:
سلفتى بتولد ادعولهااااااااااااااا

سلالالالالالالالالالام



ربنا يقومها بالسلامة يا مها

ابقى طمنينا عليها الله يكرمك
y
انا مش بكبر المواضيع والله يا هدى
بس انا دايما بحب احط نفسي في المواقف الصعبه عشان افكر لو جت صعبه هارعف احلها ازاى لو جت سهله يبقى جت من عند الله ومش محتاجه
لكن ماعدش استنى الظروف تلطش فيا واحتاس وقتها ومعرفش احجل حاجه
أ
كوباية مايه;10248687:
صباح الخير يا حلوين

انا الانفلونزا مدمرااااااااااااااانى


الف سلامة عليكى يا بسبس



كوباية مايه;10248695:
استهدوا بالله يا قمرات

عمر ما حماتك هتعاملك زى بنتها ابداااااااااااااااا

لانها حتى لو بتحاول مش هتعرف وعاطفتها ناحيه بنتها هتغلب عليها دا عند الحموات اللى مش ساويه انما فى حموات حلوين بجد بس بصراحه مشوفتهومش لسه



انا حماتى كويسة ما شاء الله بالنسبة للى انتوا بتقوله ده

هى صحيح ليها حركات نص كم

بس بالنسبة للى انتوا فيه والله رحمة ربنا يخليهالى يارب


kato;10248799:
ازيك يا هبة اخبارك اية يا قمر واتصالحتى انتى وجوزك ولا لسة ربنا يصلح الحال يارب (f)

الحمد لله بدأت احس بالحركة امبارح بس بردوا خفيفة جدا :ss:



متقلقيش يا كاتو والله انا زيك بالضبط و الدكتور قال طبيعى فى السابع :)
أ
yomizo;10248883:
انا مش بكبر المواضيع والله يا هدى
بس انا دايما بحب احط نفسي في المواقف الصعبه عشان افكر لو جت صعبه هارعف احلها ازاى لو جت سهله يبقى جت من عند الله ومش محتاجه
لكن ماعدش استنى الظروف تلطش فيا واحتاس وقتها ومعرفش احجل حاجه



ارمى حمولك على الله و توكلى عليه و هتلاقيها فرجت من حيث لا تحتسبى والله :)
أ
فى تمارين للحوامل على النت لو عملتها و مشيت و انا فى السابع غللللللللللط ؟؟؟
y
والله انا بعد ادعى ربنا انه يقصر عليا ايام المستشفى بس عشان خاطر ملك

اصل انا ايام ملك اعدت في المستشفى 12 يوم
الاول كنت خارجه تالت يوم ولاده وانا جايه اطلع عملوا تشيكب للنونه طلعت عندها الصفرا ونسبتها عاليه تحتاج حضانه وعشان الرضاعه كان لازم افضل قاعده في المستشفى فرسيت على 12 يوم
خايفهاوى تحصل اى حاجه تعطلنى تانى عن موكه
y
لا مش غلط بس استنى على نفسك شويه عشان الدنيا ماتوسعش منك بدري بدري اهدى وتولدى في السابع لاقدر اللله
أ
يميم انا اخت جوزى قعدت فى المستشفى 12 ساعه وخرجت وكانت والده قيصرى وجوزها دكتور وقالها ملهاش لزمه القعده واخدها ومشى
y
هاقوم اقللينا كام سمبوسكايه انا وملك ناكلهم
أ
yomizo;10248891:
والله انا بعد ادعى ربنا انه يقصر عليا ايام المستشفى بس عشان خاطر ملك

اصل انا ايام ملك اعدت في المستشفى 12 يوم
الاول كنت خارجه تالت يوم ولاده وانا جايه اطلع عملوا تشيكب للنونه طلعت عندها الصفرا ونسبتها عاليه تحتاج حضانه وعشان الرضاعه كان لازم افضل قاعده في المستشفى فرسيت على 12 يوم
خايفهاوى تحصل اى حاجه تعطلنى تانى عن موكه



ان شاء الله خير يا يميم و هندعيلك كلنا تعدى على خير ان شاء الله :)
أ
yomizo;10248909:
هاقوم اقللينا كام سمبوسكايه انا وملك ناكلهم



بالف هنا و شفا يا يميم :)
X