شات بنات مصر لشهر محرم1431

الحب هو الحياة 18-12-2009 7,939 رد 372,415 مشاهدة
C
بناتى حياتى;11000092:
انا كنت والدة قيصررررررررررررى

كمان احمد بدوى دة مش بيفهم حاجة وعامل فيها مهم
وانا قولتلك هشان شعلاااااااان شااااااااااطر

كمان الدكتور مالوش دعوة تولدى طبيعى او قيصر او الاتنين دة حسب وضع الجنين واتساع الحوض كدة يعنى


مها طيب مفيش خطوة علي الجرح القديم او القيصري لو ولدتي المرة دي طبيعي
*
عادى يا جماعة لو واحدة اول مرة ولدت قيصرى انها تولد تانى مرة طبيعى
اهو حاجة ان الفرق بين الولادتين يكون تقريبا سنتين او تلاتة بحيث ان الرحم يكون لم كويس والجرح لم كويس
ر
اه لسة طفلة
ربنا يخليكي يبارب يا طماطم
وميرسي ع الدعوة
ط

كتكوتة الحقنة انا اخدتها فى دراعى فوق الكوع كده هى واجعانى شوية بس انا اى حقنة بتوجعنى
ومفروض بتبقى جرعتين لأول حمل الفرق بينهم شهر
وتانى حمل بتبقى جرعة واحدة بس

غريبه انا اخدتها عضل بس اخدتها فى عمان قبل ماجى مصر واخدتها فعلا على جرعتين يا بيبو
انتى ازيك عامله اييه كويس واللةان فيه فى الصحه مكاتب للناس فعلا الى ظروفها مش مساعداها
z
اه صح عادي يابنات ممكن الوالده قيصري تولد طبيعي تاني مره انا خالتي ولدت طبيعي تاني طفل بس كان في فرق 3 سنين مابين الولادتين
d
و الله يا طماطماية روحي عند يسري البدوي قديم و خبرة و شاطر جدااااااااااا يا بنتي ده كان مولد امامتي في اخر اخت ليا و ماشاء الله عليه و بيجيلك في أي وقت و الله
ب
بصوا يابنااااااااااات

معظم الناس فاكرة وفاهمة اللى انتو بتقولوة دة لكن ف ناس كتيرررررررررر ولدوا طبيعى بعد القيصرى

وكمان مش من تانى مرة يعنى فضلت تولد قيصرى مثلا مرتين والتانلتة طبيعى بكلم بجد والله

هشام شعلان مش بيولد ازاى امال هو دكتور لية كمان واحدة صحبتى والدة عندة من سنة ونص

محمد السعيد اللى بتابع معاة بيرد ع تلوفن المستشفى وقت مايكون ف العيادة لان العيادة ف المستشفى تحت لكن بيجيلة وقت يقول ماتحولوليا تلفونات ومش بيرد ع الموبيل لان مش بيكون معاة

كمان مراتة شاطرة وف نفس المستشفى وبترد عالتلوفنات وممكن تتابعى مع مراتة وهو اللى يولدك

بصراحة اكتر حاجة عجبانى فيهم وف المستشفى النضااااااااااااااااااافة
ط

اه لسة طفلة
ربنا يخليكي يبارب يا طماطم
وميرسي ع الدعوة

هههههههههههههه استمتعى بقى بطفوووووولتك يا روووفتى


اه صح عادي يابنات ممكن الوالده قيصري تولد طبيعي تاني مره انا خالتي ولدت طبيعي تاني طفل بس كان في فرق 3 سنين مابين الولادتين

طب كويس واللة ربنا يسهل ولادتك يا مهموهتى ياااااااااارب
ب
ايوة نسيت اقول الدكاترة ديما يقولوا بدام ف فرق 3 سنين بين الولادتين يبقى ممكن طبيعى
وبتول دلوقتى عندها سنتين و8 شهور معرفش بقىالفرق دة ممكن يفرق ان اولد طبيعى ولا لا
ب
ياااااااااارب يا طمطم
انا وانتى وكل حوامل مصرررررررررررررر
ط
متعرفيش اسعار الولاده عنده الطبيعى والقيصرى بكام يا موها؟؟
*
طماطمايه;11000146:
غريبه انا اخدتها عضل بس اخدتها فى عمان قبل ماجى مصر واخدتها فعلا على جرعتين يا بيبو
انتى ازيك عامله اييه كويس واللةان فيه فى الصحه مكاتب للناس فعلا الى ظروفها مش مساعداها

جايز بتفرق من جرعة لجرعة
الحمد لله ان فعلا فى الخدمات دى


مها يا قمر مستشفى ايه اللى بتتكلمى عنها معلش؟
ص
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


ازيكم
ب
عند محمد السعيد يا طماطم قصد؟

لو هو انا ممكن اديلك رقم المستشفى تسالى الريسبشن لانى معرفش


بيبو المستشفى دى ف المنصورة اسمها حواء ف حى اسمة توريل
C
بناتى حياتى;11000180:
ايوة نسيت اقول الدكاترة ديما يقولوا بدام ف فرق 3 سنين بين الولادتين يبقى ممكن طبيعى
وبتول دلوقتى عندها سنتين و8 شهور معرفش بقىالفرق دة ممكن يفرق ان اولد طبيعى ولا لا

ان شاء الله تبقي طبيعي المرة دي يا مها يارب.

صوت العيون;11000210:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته


ازيكم


ازيك يا جميلة عاملة ايه النهاردة
ط

عند محمد السعيد يا طماطم قصد؟

لو هو انا ممكن اديلك رقم المستشفى تسالى الريسبشن لانى معرفش



هو سعر الولاده بيبقى تبع المستشفى صح؟؟يعنى المستشفى حساب والدكتور حساب ولا ايه انا مش فاهمه طب انا ممكن اودى الدكتور بتاعى لاى مستشفى اختارها ولا هو الى بيختار ؟
z
وعليكم السلام ياميرو ازيك 1
ب
ازيك انتى
د
ان شاء الله طبيعي يا مها عاااااااااااااا ربنا ميكتبش القيصري لحد يارب ابدا
ب
محمد السعيد عندة المستشفى بتاعتة يبقى كدة الاتنين واحد

وبيولد كمان ف مستشفى الجامعة

ف دكاترة بيكون لهم اماكن مخصوصة وف دكاترة بيقولك اللى انتى عايزاة

بس محمد السعيد مش بيخلى غيرة ف المستشفى يولد الا ازا كان ف الحج وبيكون هو اللى قايلهم تيجو تولدوا لو ف حالات







يااااااااااااارب يا كتكوتة انا وانتى وكل الحوامل نولد طبيعى
X