تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
(
crazy ananas;10262074:


ربنا يكرمك يا كاتو انا الحمد لله واناناسه كويسه الحمد لله
يارب يا كاتو من بقك لباب السما نفسى اغمض وافتح الاقينى ولدت :)
وانتى كمان ربنا يكملك على خير واخبار البيبى ايه هو انتى حامل فى ولد واختارتى الاسم وله لس


يارب يا قمر ان شاء الله تغمضى عين وتفتحى وتلاقى اناناسة جمبك
لا انا حامل فى بنت انتى نسيتى ام هايدى على رأى حماتى :D:ss:
c
miko85;10262502:

حلو اوي اسم نور .....عادي طيب مانا بلبس عبايه علشان انا موجوده هنا في السعوديه بس قوللي الاعراض ان شاء بتاعت الوحم هاتروح امتى

لا متفكريش هتخلص امتى وتنعى همها هى ان شاء الله هتروح على اول الرابع كدا
معلش استحمالى وكله هيبئا تمام عالرابع ان شاء الله :)
kato;10262516:
يارب يا قمر ان شاء الله تغمضى عين وتفتحى وتلاقى اناناسة جمبك
لا انا حامل فى بنت انتى نسيتى ام هايدى على رأى حماتى :D:ss:

اصلك عمله التيكر بتاعك لونه لبنى فنسيت يا ام هااااااااااااايدى زى مابتقولها عبله كامل فى امراه من زمن الحب :D
m
kato;10262516:
يارب يا قمر ان شاء الله تغمضى عين وتفتحى وتلاقى اناناسة جمبك
لا انا حامل فى بنت انتى نسيتى ام هايدى على رأى حماتى :D:ss:

هاتسميها هايدي ان شاء الله وجوزك باه مسافر فين
m
هو ال تيكر بتاعه لبني يبقي حامل في ولد
طيب الحمد لله فال حلو هاجيب بنتين اصلي بحب البنات اوي
c
توتى ازيك وازاى مايا يارب تكونوا بخير
m
crazy ananas;10262556:
لا متفكريش هتخلص امتى وتنعى همها هى ان شاء الله هتروح على اول الرابع كدا
معلش استحمالى وكله هيبئا تمام عالرابع ان شاء الله :)

اصلك عمله التيكر بتاعك لونه لبنى فنسيت يا ام هااااااااااااايدى زى مابتقولها عبله كامل فى امراه من زمن الحب :D

بنوته ال حطاها في التيكر زي القمر عقبال ما بنتك تطلع زيها
c
يا سلام يا ميكو يعنى انا هجيب دسته عيال عشان بتاعى الوان
هى كاتو اللى مختاره اللون ده مش بيطلع لوحده يعنى ههههههههههههه
c
يارب يا ميكو يارب
وربنا يكملك على خير وتجيبى اللى نفسك فيه ان شاء ا لله
(
miko85;10262561:
هاتسميها هايدي ان شاء الله وجوزك باه مسافر فين




لالالالالالالالالا مش هسميها هايدى خالص على جثتى حماتى هى اللى عايزة تسميها هايدى انا لا ولسة بختار الاسم
جوزى فى الامارات ان شاء الله اولد واروح هناك بس كان نازل معاى فى شهر 7 ورجع تانى :( يلا ربنا يجمعنا على خير
ا
boky2010;10261477:
ياخلااااااااااااااااااااااااااااصى ربنا يخليهالك يارب وعفبال ماشوف بنوتى حبيبتتى ادهاااااا
بس عرفتى تتعاملى مع الاطفاااااااااال فى الاول خالصازاى
مكنتيش مخضوووووووووووووضة
احكيلى شعورك انا لحد دلوقتى مش متخيلة الموضووووووع

ربان يخليكى يا بوكى ونفرح بالنونو بتاعك ان شاء الله
الاول خالص كنت محتاسة طبعا وكنت بخاف حتى اغيرلها البامبرز لا تتعور ولا يجرالها حاجة كنت بخلى ماما تعمل كل حاجة وبعدين سافرت مع جوزى اسكندرية علشان كان مسافر برة ف اتدبست لوحدى ولاقيت نفسي بتعامل عادى انا بس اللى كنت خايفة زيادة وكلو بيعدى والايام بتجري هوا والله

boky2010;10261496:
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ياعيبال انا لسه حاااااااااامل هولد ازاى لما انا متجوزة فى اخر شهر واحد
يبقى طفل الخطيئة ولا ايه
بصلح غلطتى
انا حااااااااااااااااااااااااامل لسه
بشرة خير ادعولى اولد

ههههههههههههههه
يلا فال حلو ربنا يكملك على خير يارب

crazy ananas;10262583:
توتى ازيك وازاى مايا يارب تكونوا بخير

نوسة حبيبتى ازيك عاملةة اية انتى ونور يلا خلصي كل الحاجة مش باقي وقت كتير ونامى كويس علشان تستعدى :) مش بخوفك انا برعبك بس هههه
انا كويسة ومايا الحمد لله كويسة اكلتها معلقة زبادى واحدة امبارح منامتش طول الليل من المغص ههههه
(
miko85;10262577:
هو ال تيكر بتاعه لبني يبقي حامل في ولد
طيب الحمد لله فال حلو هاجيب بنتين اصلي بحب البنات اوي




لا يا قمر انا كنت عاملة قبل ما اعرف ولد ولا بنت وان شاء الله ربنا يرزقك باللى بتتمنية
c
يا جماعه حد عنده فكره ايه اهميه الحضانات بالظبط
m
kato;10262621:
لالالالالالالالالا مش هسميها هايدى خالص على جثتى حماتى هى اللى عايزة تسميها هايدى انا لا ولسة بختار الاسم
جوزى فى الامارات ان شاء الله اولد واروح هناك بس كان نازل معاى فى شهر 7 ورجع تانى :( يلا ربنا يجمعنا على خير

ربنا يجمعك ان شاء الله بجوزك يارب وهو كمان ينقي معاكي اسم البنوته
هز هايحضر ولادتك ولا لاه
ا
الحضانات يا نوسة بيحطو فيها البيبي اللى عندو الصفرا في الدم ودى البيبي بيتولد بيها
مش الصفرا اللى بتيجى بعد الولادة بكام يوم
وهيا بتعتمد على الضوء اللي فيها دة علشان بتخفف الصفرا اللى عندو
غير ان كمان في بيبيهات مينفعش يرضعو وقتها من مامتهم علشان بتزود الصفرا عندهم فيتحطوا في الحضانة كرعاية يعنى
والله واعلم:)
c
toty858;10262639:

نوسة حبيبتى ازيك عاملةة اية انتى ونور يلا خلصي كل الحاجة مش باقي وقت كتير ونامى كويس علشان تستعدى :) مش بخوفك انا برعبك بس هههه
انا كويسة ومايا الحمد لله كويسة اكلتها معلقة زبادى واحدة امبارح منامتش طول الليل من المغص ههههه

الف سلامه عليها استنى عليها شهر كمان وابدى اكليها حاجات بسيطه كدا بس مش اساسا بس عشان تتعود على المعلقه لكن مش مهم الاكل قوى وربنا يباركلك فيها يارب
خلاص انا ناقصلى حاجات بسيطه بس الحمد لله
وربنا يسهل والتامن يخلص اصله ممل قوى وبيجيب افكار وحشه قوى وتعبلى اعصابى

انا عوزه اعرف حاجه هو لو البيبى محتاج حضانه او حاجه بعد الولاده بيبان من وهو فالسونار يعنى حسب حجمه مثلا وله حاجه
m
crazy ananas;10262652:
يا جماعه حد عنده فكره ايه اهميه الحضانات بالظبط

الحضانات بتكون نفس رحم الام وبيتحط فيه البيبهات لما تكون مش مكتمله الاعضاء يعني تولدو بدري عن ولادتهم بعد شر علي اطفالنا
(
انوسة قصدك الحضانات اللى بيتحط فيهم البيبى اولد لما بيتولد
لو دة قصدة فهى لما البيبى بيتولد وزنة ناقص مثلا او مولد فى السابع بيكون نازل ناقص نمو او لا قدر الله مولد تعبان اعتقد كدة والله اعلم وممكن البنات يفيدوكى ازى كان كلامى غلط
ميكو لا يا قمر جوزى للاسف مش هيعرف يحضر الولادة :(
c
وصفرا الدم ديه بتبان بعد الولاده
اصل بصراحه انا هولد فالمركز بتاع الدكتورتى ومش عاوزه اغيرها لانها مش بتولد بره خالص فى اى مستشفى فقلقانه يكون الحضانات ديه مهمه ساعه الولاده ومعرفش عندها وله لا
ونفسى حد يطمنى
c
والله مش عارفه اقولكم ايه يا ميكو انتى وكاتو على ردكم ربنا يطمنكم ويكملكم على خير يارب
ع
ازيكوا ياكرنبات

ازيك ياتوتي عاملة ايه يابنتي قلقت موت عليكي
X