تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
b
toty858;10261301:
ان شاء الله ياندى ربنا هيكرمك ويطلع حمل بجد انا كنت زيك كدة بردو ومكنتش مصدقة انى حامل الا اما شوفت مايا على الحقيقة ههههه
الحمد لله يا ندى انا ولدت وجبت البت مايا شقية ماشاء الله عليها وبتحب اللعب بصي الخلفة جميلة الحمد لله بس مسؤلية جامدة جدا جدا




بوكىىىىىىىىىىى
والله اعدت اسئل عليكى قالولى معندكيش نت بس كنت عرفت من بسبس تقريبا انك حامل ودعتلك والله
انا الحمد لله ولدت مايا من 3 شهور ويومين علشان كان الشهور 31 يوم :)
انا ولدت يوم 9/6 الحمد لله عقبالكو كلكووو

ياخلااااااااااااااااااااااااااااصى ربنا يخليهالك يارب وعفبال ماشوف بنوتى حبيبتتى ادهاااااا
بس عرفتى تتعاملى مع الاطفاااااااااال فى الاول خالصازاى
مكنتيش مخضوووووووووووووضة
احكيلى شعورك انا لحد دلوقتى مش متخيلة الموضووووووع
b
miko85;10261357:
بوكي ولدت بنت ولا ولد وسمتيها ايه

يارب يسمع من بقك ربنا انا لسه مولتدتشياميكووووووووووو يارب اولد بقى عشان زهقت انا
لسه فى اول السادس
b
toty858;10261394:
هيا بوكى ولدت اساسا؟
انا فاكراها لسة حامل

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ياعيبال انا لسه حاااااااااامل هولد ازاى لما انا متجوزة فى اخر شهر واحد
يبقى طفل الخطيئة ولا ايه
بصلح غلطتى
انا حااااااااااااااااااااااااامل لسه
بشرة خير ادعولى اولد
b
انتوا هنا ولا مشيتوا وانا بكلم انفوسى
ع
ازيكممممم
مها شيفاكي
l
اهلا يا هووبا منوره حببتى
m
انا هنا موجوده
ع
ندي فرحتتلك اوي اوي يارب يطلع حمل يارب ويفرح قلبك ان شاء الله
c
mashimaro16;10260162:

كريزى اناناس ازيك يا جميله وعمرى ما بنسى انك شجعتينى على ايمى الكاشف وبدعيلك كل ما بشوف صور فرحى :D
ازيكم كللللللللللللللكم

انا بقى عندىسؤال فظيييييييع
هيا تجهيزات البيبى نحطلها ميزانيه قد ايييييييييييييييه؟؟؟


الحمد لله ان ايمى عجبتك فعلا بجد فرحت لما قولتى كدا ربنا يكرمك ويفرحك علطول :)
اما الميزانيه حسب ظروفك انتى انا من رائى انك متجبيش غير الضرورى قوى واللى هيكفى 3 شهور وكدا كدا لو فى حاجه نقصه هتجبيها بعد كدا اهو يكون البيبى معاكى وتعرفى ايه اللى مريحه ولايق عليه وعلى حجمه بدل متجيبى حاجات وتتركن
انا لحد دلوقتى تقريبا الحاجات اللى جبتها وصلت 400 تقريبا دول هدوم داخلى وبيتى وخروج وكوفيرتات وفوط وشامبو ومناديل وقصافه وببرونه وتيتينه وصابونه وبافتات
وناقص السرير وشويه حاجات كمان بس مش عارفه هتوصل كام فالاخر
بس هى مش بتيجى انك تحطى ميزانيه انتى كل فتره لو لاقيتى حاجه بتجبيها وخلاص مش كله مره واحده

miko85;10260221:
ازيكم يابناويت
وطبعا زي مشيماروو بشكر كريزي اناناس علي ايمي الكاشف بردو كنت طالعه حلوه وماشاء الله هي شتوره ا

ربنا يكرمك يا ميكو الحمد لله بجد انا فرحانه انها عجبتك هى فعلا كويسه ومريحه فالتعامل
يله اللى يرحم ايامها هههههههههه خلاص بقت زكريات :D

kato;10260227:

اناناسة ازيك يا قمر اخبارك اية واخبار اناناسة اية ان شاء الله تولدى بالسلامة يا قمر (f)

ربنا يكرمك يا كاتو انا الحمد لله واناناسه كويسه الحمد لله
يارب يا كاتو من بقك لباب السما نفسى اغمض وافتح الاقينى ولدت :)
وانتى كمان ربنا يكملك على خير واخبار البيبى ايه هو انتى حامل فى ولد واختارتى الاسم وله لسه

فراشه فى بيتها;10260286:
انا متنرفزه:mad:

معلش يا بينتى كبرى هتعملى ايه خاليكى وارها فى ناس متجيش الا بالزن

أمةالله;10260306:
والله يا توتو مش فارق معانا الموضوع ده لأننا بننساه معظم الوقت بفتكره كل فترة ... كل ما ييجي يوم ميلادي أو ميلاده فأغلس عليه شوية ونرجع ننسى تاني

والله يا مى مش بالسن خالص فى ناس بتكون كبيره ودماغها مفسيه خالص :D
وناس سنها صغير بس بتفهم وعقلها كبير

صوت العيون;10260356:
حد سمع عن كربونات الصوديوم مع السكر انها سامه للحشرات

انا سمعت فى اعلان فيرى ههههههههههههههههههه
هو النمل ده بيحوق فيه مبيدات اما هيحوق فيه كربونات ده تنح قوى بجد نفسى امسكه من زماره رقبته :mad::mad::mad::mad:

miko85;10260385:
سوال غريب شويه لو البيهبات بتاعتكم اعيطت في الشارع بترضوعهم ازاي
بصراحه ماجدش في عيلتي طبيعي خالص علشان كده مستغربه انا واخواتي السته مارضنعاش طبيعي ولا خلاتي لدرجه ان افتكرت ان ال بيرضعوا طبيعي دول فقرا ومش معاهم يجبو بيبورنه

بصى فى جهاز كدا بيشفط اللبن من الام وبينزله علطول فى ببرونه يعنى من صدر الام عالببرونه علطول وممكن تاخدها معاها وهى خارجه

smily547;10261190:
مساء الخير ازيكم النهارده

قولولي يابنات انا ساكنه في مدينة نصر عايزه تدلوني علي محل بيبيع ملابس حوامل لو سمحتوا

بوكى قالتلك عليهم
ا
miko85;10260822:
ازيك ياربرج اليسر

الحمدلله وانتي عملة ايه؟
ا
smily547;10261190:
مساء الخير ازيكم النهارده

قولولي يابنات انا ساكنه في مدينة نصر عايزه تدلوني علي محل بيبيع ملابس حوامل لو سمحتوا

بصي في لفلي في مكرم عبيد
ف
حد هناااااااااااااااا
ا
ازيك يا هدي وحشاني؟ جوزك مجاش وله ايه ؟ انتي نزلتي بصاتي علي هدوم البيبيها
ت
m
انا هنا
m
يميم فين يابنات
كريزي اناناس هاتسمي البنوته ايه
c
http://www.forums.3roos.com/t482017.html
ده موضوع التجهيزات للى ميعرفهوش
m
يابختكم بتلبسوا لبس حوامل وانتوا خارجين لكن انا بخرج بالعبايه والنقاب احسن والله
ف
miko85;10262421:
يابختكم بتلبسوا لبس حوامل وانتوا خارجين لكن انا بخرج بالعبايه والنقاب احسن والله



انتى منقبه اصلا ولا عشان عايشه فى السعوديه بس
c
miko85;10262411:
يميم فين يابنات
كريزي اناناس هاتسمي البنوته ايه

لحد دلوقتى نور يا ميكو ايه رايك :)

miko85;10262421:
يابختكم بتلبسوا لبس حوامل وانتوا خارجين لكن انا بخرج بالعبايه والنقاب احسن والله

والله العبايه ارحم مليون مره خصوصا فالاخر لان مفيش حاجه بتكون مظبوطه
انا خلاص زهقت من الهدوم ونفسى اجيب عبايه بس مستحرمه لانى مش هلبسها بعد كدا وفاضلى شهر ونص ان شاء الله واولد

هدى مش انا جبت التيتينه اللى قولتى عليها صحيح هو مين اللى قالك عليها فالاول اصلا
وبعدين هى الحلمه بتاعت التيتينه بتعتك بيضه وله صفره
m
فراشه فى بيتها;10262432:
انتى منقبه اصلا ولا عشان عايشه فى السعوديه بس

لاه مش بلبس نقاب انا بس علشان هناك والله انا مش معترضه عليه انا ضيق في التنفس بيكتم علي نفسي
crazy ananas;10262477:
لحد دلوقتى نور يا ميكو ايه رايك :)


والله العبايه ارحم مليون مره خصوصا فالاخر لان مفيش حاجه بتكون مظبوطه
انا خلاص زهقت من الهدوم ونفسى اجيب عبايه بس مستحرمه لانى مش هلبسها بعد كدا وفاضلى شهر ونص ان شاء الله واولد

هدى مش انا جبت التيتينه اللى قولتى عليها صحيح هو مين اللى قالك عليها فالاول اصلا
وبعدين هى الحلمه بتاعت التيتينه بتعتك بيضه وله صفره

حلو اوي اسم نور .....عادي طيب مانا بلبس عبايه علشان انا موجوده هنا في السعوديه بس قوللي الاعراض ان شاء بتاعت الوحم هاتروح امتي
سويت توتا طمنينا عليكي ال انت قولتي عليها الاورام الدكتور قللك ممكن تروح لوحدها
يميم فين مختفيه
X