تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
b
انا خريجة صيدلة عين شمس و زوجى مهندس و برضه مش معترف بيه اصلى خريجة 2008 و كنا مخطوبين و انا لسه فى الكلية فباصصلى انى لسة طالبة
و انتى جامعة ايه؟و دفعة كام؟
(
ميكو وسارة انتوا الاثنين صيدلة ما شاء الله
احنا المفروض نهريكم اسألة اصبروا عليا هحضر لستة اسالة وارجعلكم هههههههههههههه استغلال بقا :D
ربنا يوفقكم يارب
l
ومش هسافر له دلوقت خالص
قرر انى اقعد هنا فتره الحمل والولاده عشان ركوب الطيران رايح جاي غلط وكمان هو مش فاضيلي هناك وعلى طول هكون لوحدي وده اول حمل طبعا يعني انا بطيييخه مش عارفه حاجه

وعليكي بخير بئاا لما ربنا يكرم واولد ابئا اشوف هينفع اسافر ولالا
b
فعلا يا ندى اوحش ايام كانت و انا لوحدى هنا فى مصر بجد الدنيا مكنش ليها طعم و اول ما زوجى بعتلى سبت كل حاجة و سافرت تانى يوم ما الاقامة طلعت حتى كان المفروض استلم التكليف بتاعى قلت مش مهم ربنا يجمعك انتى و زوجك على خير يارب
أ
أنا جيييييييييييييييييييييييييت


الحوامل اللي على وش ولادة امشوا يلا روحوا اولدوا وفضوا لنا مكان :)
والحوامل الجداد ألف مبروك وربنا يتمم لكم على خير يا رب
والحوامل القلقانين:mad::mad: اتهدوا وبطلوا وسوسة ... أهم حاجة في الحمل النفسية الكوووووووووووووووووووول ... يلا روحوا اشربوا لكم كباية عصير ولا حاجة وروقوا
والمتطفلين اللي عايزين يحملوا (أنا وهوبا يعني) انتوا أحسن ناس في التجمع:tongue::tongue: إن شاء الله ربنا يرزقنا الحمل الشهر ده أنا وانتي يا هوبا

أنا على فكرة قررت أجيب التحليل بتاع التبويض ده إن شاء الله ... عملت تحليل هرمون الحليب وطلع طبيعي الحمد لله وهروح للدكتورة بعد العيد تتأكد إن التبويض 100% ... أصلي نسيت أقول لكم اني قلوقة أنا كمان ومقرفة في الموضوع ده:o:o ومن ساعة الولادة وأنا كل ما يحصل حاجة أفضل قلقانة على روحي لحد ما أروح للدكتورة وتقول لي إني هبلة



bright bride;10286414:
لأ خلاص مش هاكلها تانى خالص بس انا خايفة

متخافيش يا قمر ... مش من مرتين تلاتة ... وموضوع التشوهات ده مش أكيد بيحصل ... هو كتر فيتامين أ إحتمال (ركزي في إحتمال دي) يرفع من نسبة حدوث تشوهات في الجهاز العصبي ... يعني ممكن واحدة متاخدش كبدة خالص وربنا يقدر للبيبي كده وممكن واحدة تاخد كبدة وميحصلش للبيبي حاجة بس احنا بناخد بالأسباب ... وبرضه التونة يا شباب علشان بيبقى فيها معادن ثقيلة


loveway;10286963:
انا حسيت بيه انهارده بس مش كتير زي كل يوم فاهمه لازم اقعد اخبطله تحسي انه كسلان انهارده فهمتييني

ده السبب ايه بقي؟


ممكن الصيام وممكن يبقى عايز ينام ... عادي براحته يعني ... قاعد في بيت أهله ينام ويقوم براحته ... ولا مش بيت أهله هو :):)



loveway;10287025:
هي صحيح المانجو غلط علي الحامل؟؟؟؟


كتر الأملاح بتتعب وتخلي الرجلين تورم بدري



bright bride;10287112:
طيب هو استخدام السلكابيل غلط؟


لو قصدك من تحت يبقى بلاش علشان الذبذبات .. لو إيدك ورجلك عادي



roshy&hany;10287286:
حلوة اوى حمالة البيبى دى وتنفع والبيبى عمره يوم

بس استحالة تكون عندنا فى مصر :( :( ممكن تنزل كمان 50 سنة ههههههههههههههههه






على فكرة فيه منها بس هي مش عملية لأنها بتستعمل أول 3 شهور بس ... أنا كنت جايبة واحدة شيكو حلوة أوي ممكن تستعمليها لحد ما البيبي يكمل سنة ولا حاجة بس كانت وضعين بس ... البيبي باصص لك أو باصص لبرة ... واحدة تانية شيكو برضه 5 أوضاع وكانت أرخص بس بتشيل وزن أقل أعتقد دي ممكن تبقى حلوة بالنسبة لك لأن شكلك صغنن وعيالك صغيرين زيك :) بس هي كانت ب500 جنيه


miko85;10287406:

انا كمان هنزل مصر علشان اولد عند بابا طيب انزل امتي قبل الولاده بشهر ولا اد ايه
وانتي ياكاتوا هايجي ياخدك ولا انتي هتروحي بعد الاولاده


خليه هو يقول لك تنزلي امتى ... بس بوجه عام واحدة صاحبتي نزلت وهي في آخر التامن من السعودية عادي ... وواحدة تانية كانت نازلة أجازة وهي في السادس دي كانت جاية من الكويت وبرضه عادي
b
love_me_more307;10287624:
ومش هسافر له دلوقت خالص
قرر انى اقعد هنا فتره الحمل والولاده عشان ركوب الطيران رايح جاي غلط وكمان هو مش فاضيلي هناك وعلى طول هكون لوحدي وده اول حمل طبعا يعني انا بطيييخه مش عارفه حاجه

وعليكي بخير بئاا لما ربنا يكرم واولد ابئا اشوف هينفع اسافر ولالا


معلش يا ندى اهو سايبلك حتة منه معاكى و ان شاء الله تسافريله و انتى معاكى البيبى على دراعك
(
انا كمان هسافر بعد الولادة بس خلاص هانت اصل انا قربت اشد شعرى ههههههههههههه
m
love_me_more307;10287579:
بما انكم صيدلانيات
هل ادويه الكحه والسعال في اول شهر حمل تاثر على الحمل؟؟؟؟؟؟؟

اينعم تاثر علي الحمل ماعدا الادويه ال فيها مواد طبيعيه ثواني افتكر اسمه
love_me_more307;10287589:
كلهم قالولي هتجيبي 33333
والي يقولي هتجيبي 22222222
حصلي تنشيط بززياااده يا بنات ده انا كنت منفوخه نفففخه المنشطات فررطت من ايد الدكتور اضحككم انا كان عندي فوق ال 9 بويضات ينفع يتخصبواا وكل ماروح لدكتور يقولي اهي واحده فرقعت وطلعت اهه شكلك هتجيبي اكتر من 2
وسبحان الله رحت اشوف الكيس عند الدكتور لاقيته كيس واحد
مع ان كانيف واحده زي كده وحصلها التنشيط الزياده ده وطلعت حامل في 3 منهم 2 في كيس والتالت في كيس لوحده سبحان الله

اتنين في كيس واحد ده سمعت عنه غلط...وبابا بردو كان بيدي لوحده منشطات علشان جوزها بيجي شهر واحد في سنه يلحق باه ههههه
كل مره تجيب بنتيت اتهموا بابا ان هو ال بيخيلها تجيب بنات بابا مسئول عن جنس الجنين
b
kato;10287623:
ميكو وسارة انتوا الاثنين صيدلة ما شاء الله
احنا المفروض نهريكم اسألة اصبروا عليا هحضر لستة اسالة وارجعلكم هههههههههههههه استغلال بقا :D
ربنا يوفقكم يارب

ما بلاش يا كاتو احسن :D
b
دوا الكحة اسمه بينتا ميكس يا ميكو و يا ندى
(
bright bride;10287658:
ما بلاش يا كاتو احسن :D



لية بس هو على رأى المثل باب النجار مخلع ولا اية لا انا واثقة فيكى بس مش قوى ههههههههههههههههههههه :D(f)
l
طيب وهو عمو ماله ههههههههههههههههههه
ده من جوزها هي احنا مالنا احنا وبعدين ده البنات احلى حاجه في الدنيا جاتهم خيييبه

قلقتيني بس انا كان عندي دور كحه جامد جداا كنت بموت من الكحه قبل ما اعرف اني حامل يمكن كنت حامل اياام وقتهاا ودكتور النسا الي كتبلي على دوا السعال ده ومضاد حيوي كده مكتوب في نشرته انه مبياثرش على الحوامل بس قلقانه منهم اووي بردو رغم ان دكتو رالنسا الي كاتبهم لاني قربعت الازازه كلها
b
kato;10287669:
لية بس هو على رأى المثل باب النجار مخلع ولا اية لا انا واثقة فيكى بس مش قوى ههههههههههههههههههههه :D(f)


ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
l
مش فاكره دوا الكحه كان اسمه ايه كان مكتوب حاجه كده واكسيررر
بس قريت نشرته بيقولوا ان الحوامل في اول 3 شهور المفروض مش تاخده بس مثبتش ان له تاثيرات يعني مش عارفه بئا
b
خلاص يا ندى متقلقيش خير ان شاء الله طالما دكتور النسا اللى كاتبه يبقى خلاص
l
يتصفح الموضوع حالياً: 7 (7 عضو و 0 ضيف) ‏loveway+, ‏lifedrop, ‏love_me_more307, ‏bright bride, ‏sweet_toota+, ‏om_tota
b
انا هقوم اصلى الفجر بقى و انام سلام يا حلوين
l
سلام يا جميل والف مبروك مره تانيه ومتنسيش تدعيلنا معاكى تقبل الله مقدما
(
مع السلامة يا سارة وتصبحى على خير يا قمر وتقبل الله (f)
l
بنااات ممكن ادي لحد يحطل يالتيكر بتاعي في توقيعي واديله الباص وورد بتاعي زي ما واحده من البنات عملتلي توقيعي ده قبل كده اصل افتح دايما من عندي يقولي ممنوعه من خاصيه التوقيع وادي الاكونت لاي حد تاني الاقيه ينزلي توقيع عادي ينفع ولا ايه؟
X