تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
أ
فراشه فى بيتها;10183986:
هههههههههها
لو طلعه عليكى كحلى فا انتى الكسبانه ههههههههههههه

ياريت ما يكونش بلااااااااااااااااااااك:eek:


:confused::confused::confused:

عيب عليكي ما هو أنا برضه مش زي ماما ... هي ست طيبة وحنينة بس أنا بقى وحش حقيقي :D

هخبطه على دماغه واطرده من البيت واحرمه من الميراث :cool::cool: وهخلي أبوه يدفعه تمن البامبرز واللبن واللعب والهدوم .... والشامبو وفاتورة المية والتكييف ... بس هاه
أ
ميرفى50;10183989:
والله يا مى قولتله قبل كده بلاش هزار مع السكرتيرة بردوا بيهزر صعبت عليا نفسي اوى وزعلت انه مش بيخاف على زعلى خالص بدا هو يزعل ويكلمنى وحش فى الشغل وخد جنب مامته تكلمه بيكلمها وحش وانا لو كنت كلمته مش هيرد عليا وهيحرق دمى زى كل مره فاسكت قولت اكيد هيصالحنى علشان رمضان ولا فى الدماغ كل يوم يهرج وعايش حياته ولا كان فى حاجه خالص عمره ما جيه فى مشكله وبداء يحل لا خالص انا اللى بروح بعد ما اتلكم واتعامل وحش وبعد كده نتصالح لغايه امبارح ولاقيته بيكلم واحده متجوزة على icq وبيشكوا لبعض هم بعض وعرفته انى عرفت ولا كانه عرف حاجه كلمها بردوا عادى روحت البيت وانا منهاره والله عيطت فى المواصلات لانه كان المفروض يجى يكلمنى انا ويرضيينى انا وخصوصا فى الايام دى حكيت لمامته اتكلمت معاه الساعه 4 فجرا ولا كانها بتكلمه خالص وبيتفرج على اللاب ولا مدى اى اهتمام خالص كل اللى عليه انه هيعيش حياته وانا اعيش حياتى وقالها هاكلم اللى عايز اكلمه وانا كده ومش هتغير واللى عاجبه عجبه واللى مش عجبه يخبط دماغه فى الحيطه وعايزة تروحى عند مامتك انا مش همسك فيكى خالص
اسفه علشان طولت بس قولولى اعمل ايه ايه الموقف اللى المفروض اعمله معاه



روووووووحى عند مامتك فورا طالما ده كان رده يبقى لازم موقف جامد و ربنا يهديه يارب :ss:
ف
أمةالله;10184002:
:confused::confused::confused:

عيب عليكي ما هو أنا برضه مش زي ماما ... هي ست طيبة وحنينة بس أنا بقى وحش حقيقي :D

هخبطه على دماغه واطرده من البيت واحرمه من الميراث :cool::cool: وهخلي أبوه يدفعه تمن البامبرز واللبن واللعب والهدوم .... والشامبو وفاتورة المية والتكييف ... بس هاه


انتى يا ست هانم بتقولك ريم براحه على الولا يا حبيبتى:mad: ولو متضايقه منه هاتشيله فى عنيها:tongue:
ف
هدى انتى ناويه تحملى بعد قد اييييييييييه
ف
سلااااااااااااااااااام يا حبايبى انا ها اقوم اشوف اللى ورايا عشان النهارده ها نفطر عند حماتى

فى رعاية الله
أ
فراشه فى بيتها;10184016:
هدى انتى ناويه تحملى بعد قد اييييييييييه


انا هسيب نفسى بعد الولادة ووقت ما ربنا ياذن بالحمل ان شاء الله يكون



فراشه فى بيتها;10184024:
سلااااااااااااااااااام يا حبايبى انا ها اقوم اشوف اللى ورايا عشان النهارده ها نفطر عند حماتى

فى رعاية الله



مع السلاة و ربنا معاكى و سلمى على ريمى كتيييييييييييير :)
ف
انا جييييييييييييييت
m
أمةالله;10183957:
أنا هروح أنام لي ساعة

معزومة النهارددة عند عمي وهتبقى ليلة ما يعلم بيها إلا ربنا

أول مرة يشوفوا عبدالله من يوم الولادة وهيفتكروا بابا طبعا بقى وعياط وبتاع وأنا مش نايمة فمش قادرة الصراحة على الكلام ده

ادعوا لنا ربنا يعدي اليوم على خير

وعلى سيرة الدعوات السبشيال

الدورة كان معادها امبارح ولسة منورتش ادعولي على الفطار لو فيه خير ليا أكون حامل الشهر ده إن شاء الله

بس أهم حتة بتاعة لو خير ليا دي :)

أشوفكم على خير



ربنا يرحم والدك
ويعدى اليوم على خير
ويرزقك بالحمل السليم اذا كان خير ليكى


ميرفى50;10183989:
والله يا مى قولتله قبل كده بلاش هزار مع السكرتيرة بردوا بيهزر صعبت عليا نفسي اوى وزعلت انه مش بيخاف على زعلى خالص بدا هو يزعل ويكلمنى وحش فى الشغل وخد جنب مامته تكلمه بيكلمها وحش وانا لو كنت كلمته مش هيرد عليا وهيحرق دمى زى كل مره فاسكت قولت اكيد هيصالحنى علشان رمضان ولا فى الدماغ كل يوم يهرج وعايش حياته ولا كان فى حاجه خالص عمره ما جيه فى مشكله وبداء يحل لا خالص انا اللى بروح بعد ما اتلكم واتعامل وحش وبعد كده نتصالح لغايه امبارح ولاقيته بيكلم واحده متجوزة على icq وبيشكوا لبعض هم بعض وعرفته انى عرفت ولا كانه عرف حاجه كلمها بردوا عادى روحت البيت وانا منهاره والله عيطت فى المواصلات لانه كان المفروض يجى يكلمنى انا ويرضيينى انا وخصوصا فى الايام دى حكيت لمامته اتكلمت معاه الساعه 4 فجرا ولا كانها بتكلمه خالص وبيتفرج على اللاب ولا مدى اى اهتمام خالص كل اللى عليه انه هيعيش حياته وانا اعيش حياتى وقالها هاكلم اللى عايز اكلمه وانا كده ومش هتغير واللى عاجبه عجبه واللى مش عجبه يخبط دماغه فى الحيطه وعايزة تروحى عند مامتك انا مش همسك فيكى خالص
اسفه علشان طولت بس قولولى اعمل ايه ايه الموقف اللى المفروض اعمله معاه




عايزه افهم يعنى ايه هو هيعيش حياته وانتى تعيسى حياتك قوليله يعنى انت موافق انى اتكلم مع واحد راجل زى ماانت بتكلم واحده متجوزه من ورا جوزها
وبعدين اذا كان هو رده كده يبقى روحى عند مامتك اكرملك لحد مايعرف قيمتك واتفقى مع امه انها ماتهتمش بيه اليومين دول عشان يعرف ان الله حق


أجمل ايام العمر;10184032:
انا هسيب نفسى بعد الولادة ووقت ما ربنا ياذن بالحمل ان شاء الله يكون






مع السلاة و ربنا معاكى و سلمى على ريمى كتيييييييييييير :)



انتى مش ناويه تاخدى اى وسيلة منع بعد الولاده؟؟؟؟؟؟
m
نورتى التجمع يافراشه
ف
ده نورك يا مشمشه
أ
ميرفى50;10183989:
والله يا مى قولتله قبل كده بلاش هزار مع السكرتيرة بردوا بيهزر صعبت عليا نفسي اوى وزعلت انه مش بيخاف على زعلى خالص بدا هو يزعل ويكلمنى وحش فى الشغل وخد جنب مامته تكلمه بيكلمها وحش وانا لو كنت كلمته مش هيرد عليا وهيحرق دمى زى كل مره فاسكت قولت اكيد هيصالحنى علشان رمضان ولا فى الدماغ كل يوم يهرج وعايش حياته ولا كان فى حاجه خالص عمره ما جيه فى مشكله وبداء يحل لا خالص انا اللى بروح بعد ما اتلكم واتعامل وحش وبعد كده نتصالح لغايه امبارح ولاقيته بيكلم واحده متجوزة على icq وبيشكوا لبعض هم بعض وعرفته انى عرفت ولا كانه عرف حاجه كلمها بردوا عادى روحت البيت وانا منهاره والله عيطت فى المواصلات لانه كان المفروض يجى يكلمنى انا ويرضيينى انا وخصوصا فى الايام دى حكيت لمامته اتكلمت معاه الساعه 4 فجرا ولا كانها بتكلمه خالص وبيتفرج على اللاب ولا مدى اى اهتمام خالص كل اللى عليه انه هيعيش حياته وانا اعيش حياتى وقالها هاكلم اللى عايز اكلمه وانا كده ومش هتغير واللى عاجبه عجبه واللى مش عجبه يخبط دماغه فى الحيطه وعايزة تروحى عند مامتك انا مش همسك فيكى خالص
اسفه علشان طولت بس قولولى اعمل ايه ايه الموقف اللى المفروض اعمله معاه


ما انتي مرديتيش على سؤالي ... هل هو بتاع بنات من أول ما اتجوزتوا؟؟ ولا ده وضع جديد؟؟ وهل انتي تجاوزتي في الكلام وانتي بتلوميه؟؟ كلمتيه بشكل وحش قدام زمايله فيكون عايز يربيكي ولا حاجة؟؟


أجمل ايام العمر;10184000:
انا ناوية ان شاء الله ابقى كفتة بعد الولادة باذن الله :D


سيبيها بظروفها يا دودو ... لما صحتك تتحسن إن شاء الله والبيبي تبتدي تاكل علشان الحمل مع الرضاعة كتير على جسمك

أنا اللي شجعني على الإنجاز إن اللولي بيرضع صناعي لو كان بيرضع طبيعي كنت استنيت شوية
b
السلام عليكم يا بنات انا مش حامل ولا مجوزه :21_201: بس اختي لسه والده يوم الجمعه و كانت عايزه تسال ع الجهاز اللي بيتحط جنب البيبي و يبقى معاكي واحد تاني عشان تسمعي البيبي كان عايزه تعرف بكام جديد و لو حد عنده مستعمل عايز يبيعوا ياريت يرد عليا و معلش طلب تاني لو حد يعرف عنوان ورقم تليفون عيادة الدكتور مدحت الزيات اللي بيجي ع الحياه ربنا يكرمكوا يابنات و توادوا ع خير ويرزقا بالذريه الصالحه ان شاء الله معلش طولت عليكوا
ف
مىىىىىىىىىىىىىىىى

هو انا ينفع اعمل البيكاتا من غير مشروم ولو ينفع قوليلى الطريقه
أ
فراشه فى بيتها;10184056:
انا جييييييييييييييت


لحقتى ... كروووتى حماتك ولا ايه ...؟؟



meshmesh_romio;10184062:
ربنا يرحم والدك
ويعدى اليوم على خير
ويرزقك بالحمل السليم اذا كان خير ليكى






عايزه افهم يعنى ايه هو هيعيش حياته وانتى تعيسى حياتك قوليله يعنى انت موافق انى اتكلم مع واحد راجل زى ماانت بتكلم واحده متجوزه من ورا جوزها
وبعدين اذا كان هو رده كده يبقى روحى عند مامتك اكرملك لحد مايعرف قيمتك واتفقى مع امه انها ماتهتمش بيه اليومين دول عشان يعرف ان الله حق





انتى مش ناويه تاخدى اى وسيلة منع بعد الولاده؟؟؟؟؟؟



لا ان شاء الله مش ناوية :D


أمةالله;10184076:
ما انتي مرديتيش على سؤالي ... هل هو بتاع بنات من أول ما اتجوزتوا؟؟ ولا ده وضع جديد؟؟ وهل انتي تجاوزتي في الكلام وانتي بتلوميه؟؟ كلمتيه بشكل وحش قدام زمايله فيكون عايز يربيكي ولا حاجة؟؟




سيبيها بظروفها يا دودو ... لما صحتك تتحسن إن شاء الله والبيبي تبتدي تاكل علشان الحمل مع الرضاعة كتير على جسمك

أنا اللي شجعني على الإنجاز إن اللولي بيرضع صناعي لو كان بيرضع طبيعي كنت استنيت شوية



ماهو انا بقول كدة بس عارفة انى ساعة الجد هكون اجبن من الجبن :o



baata;10184081:
السلام عليكم يا بنات انا مش حامل ولا مجوزه :21_201: بس اختي لسه والده يوم الجمعه و كانت عايزه تسال ع الجهاز اللي بيتحط جنب البيبي و يبقى معاكي واحد تاني عشان تسمعي البيبي كان عايزه تعرف بكام جديد و لو حد عنده مستعمل عايز يبيعوا ياريت يرد عليا و معلش طلب تاني لو حد يعرف عنوان ورقم تليفون عيادة الدكتور مدحت الزيات اللي بيجي ع الحياه ربنا يكرمكوا يابنات و توادوا ع خير ويرزقا بالذريه الصالحه ان شاء الله معلش طولت عليكوا




نورتى التجمع و عقبال ما تنضمى بشكل رسمى وا لف حمد الله على سلامة اختك

بالنسبة للجهاز .. هو بيتباع ماركة شيكو ب 550 ... فى لفى و ا محل اطفال كبير ... بس انا اعرف واحدة بتبيع واحد مستعمل بالكرتونة و جديد لانج بنص التمن و هبعتلك رقمها حالا على الخاص و هى عندها حاجات كتير تخص البيبيهات سراير و كراسى و عجل و كدة ...

و نمرة الدكتور مدحت الزيات كمان هبعتهالك باذن الله على الخاص ... هو الدكتور عيادته فى شارع المنيا فوق ماكدونالدز و بيشتغل فى مستشفى النخيل فى المعادى و المكرز الطبى فى مدينة الرحاب

واى سؤال احنا تحت امرك :)
أ
فراشه فى بيتها;10184083:
مىىىىىىىىىىىىىىىى

هو انا ينفع اعمل البيكاتا من غير مشروم ولو ينفع قوليلى الطريقه


ممكن وحطي بدل الماشروم جزر



انتي هتشوحي اللحمة عادي وتحطيها على النار تستوي بس تزودي المية شوية ... وبعد نص ساعة كده قطعي جزر حلقات وشوحيه في حتة زبدة وزوديه على اللحمة يستوي ... ولما اللحمة تقرب تستوي دوبي معلقة ونص دقيق في مية وزوديهم على اللحمة ولما يتقلوا وقبل ما تقدمي علطول حطي معلقتين كريمة على الصوص
ف
لا يا دودو اصل حمايا كان هيجى ياخدنى انا وريم ولما زوجى يخلص شغل يبقى يجى

وبعدين حمايا جاله مشوار فأجلنا لحد بعد تالعصر بشويه
أ
baata يا حبيبتى انا بعتلك رسالتين شوفيهم
أ
فراشه فى بيتها;10184111:
لا يا دودو اصل حمايا كان هيجى ياخدنى انا وريم ولما زوجى يخلص شغل يبقى يجى

وبعدين حمايا جاله مشوار فأجلنا لحد بعد تالعصر بشويه



احسن يا توتو عشان تقعدى معانا شوية :)
ف
ما اتحرمش منك يا مى بس هى بتتقدم مع ايه
ف
أجمل ايام العمر;10184118:
احسن يا توتو عشان تقعدى معانا شوية :)


تصدقى يا هدى ان القاعده معاكو لا تعوض:)
X