بس بحس انا دهري واجعني اوي اوي مش عارفه من ايه كنت فاكره ان اللوب السبب بس انهارده لقيت ان في هوا بيدخل من البلكونه وانا نايمه وانا بكون مقفلها شييش وسلك والهوا بيخط في دهري كل يوم وانا مش حاسه
كنت فاكره شيل اللوب هو السبب
تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم
ع
18-09-2009 | 08:36 PM
ع
18-09-2009 | 08:41 PM
الله يسلمك يا كاتو يا حبيبتي
ربنا يهون عليكي يا قمر
ربنا يهون عليكي يا قمر
أ
18-09-2009 | 08:50 PM
أو ممكن تكوني حامل إن شاء الله :)
l
18-09-2009 | 08:54 PM
سالخير
ازيك يا هوبا الف سلامه عليكي
واتجدعني بئااا
متروحي لدكتور نسا تتابعي معاه عشان تخلصي عطووول
ازيك يا هوبا الف سلامه عليكي
واتجدعني بئااا
متروحي لدكتور نسا تتابعي معاه عشان تخلصي عطووول
b
18-09-2009 | 08:54 PM
هاللو ازيكم يا بنات
l
18-09-2009 | 08:55 PM
والله يا امه الله كنت لساا هقوووولها يمكن الالام دي من الحمل
مع انى بعد التجربه الشخصيه للحمل اكتشفت ان مفيش الام وهموت واعمل زي الحوامل الي بيتسلبطوا دووول
مع انى بعد التجربه الشخصيه للحمل اكتشفت ان مفيش الام وهموت واعمل زي الحوامل الي بيتسلبطوا دووول
l
18-09-2009 | 08:55 PM
ولكموز برايت منوره
مرحتيش كشفتي؟
مرحتيش كشفتي؟
&
18-09-2009 | 08:57 PM
hoba555;10290069:
الله يسلمك يا نودي
خلاص يا قمر قربت ربنا يقومك بالسلامه متقلقيش ربنا بيدي للست قوه سبحان الله مش عارفه بتجبها منين
انا لما كنت بولد الدكتور وانا في مرحله الطلق الكتور بيولي ايه ده دي راس البيبي والشعر اهه ظهر
انتي مش حاسه
اقله لا مش حاسه يقولي ازي اقله والله ما حاسه
كل اللي حاسه بيه الانقباضات وكان مستغرب اوي
سبحان الله ربنا بيسهل للست وعليكي بقا بالدعاء وقرايه القران
وكمان سمعت ان اللي تقري سوره يوسف اثناء الحمل ابيبي بتاعها بيقي حلو مش عارفه بصراحه بس ده اللي سمعته
انا كنت ايما بقرا سوره مريم وانا حامل
ربنا يطمنك يا هوبا...انا ان بحاول مفكرش كتير فى موضوع الولادة دة....
ماشية بمبدأ...
متركزش عشااااااان متهيسش:D:D:D
kato;10290088:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ازيكم يا حوامل
هوبا سلامتك يا قمر الف سلامك
انوسة ازيك يا حبيبتى اخبارك اية واخبار اناناسة اية استقريتى على الاسم هتسميها نور ولا غيرتى
ندى سلامتك يا قمر خالى باك من الضغط خلاص يا قمر هانت جدا انتى اللى عليكى الدور ان شاء الله تولدى بالسلامة حبيبتى ونطمن عليكى وعلى جورية
سمايل سلامتك يا فمر الحمد لله انك اطمنتى على البيبى
انا بئا عندى صداع وجمبى بيوجعنى ودايخة من الصبح والبنت ما شاء الله طالعة فوق خالص حاسة انها قاعدة تحت صدرى بالضبط مش عارفة اتنفس ولا حتى اوطى حاسة انى بنتحر بالبطئ ربنا يهديها وتنزل
الله يسلمك يا كاتو...والف سلااامة عليكى انتى يا قمر
وعلى فكره ..اسمها جويرية مش جورية
hoba555;10290100:
بس بحس انا دهري واجعني اوي اوي مش عارفه من ايه كنت فاكره ان اللوب السبب بس انهارده لقيت ان في هوا بيدخل من البلكونه وانا نايمه وانا بكون مقفلها شييش وسلك والهوا بيخط في دهري كل يوم وانا مش حاسه
كنت فاكره شيل اللوب هو السبب
كويييس انك عرفتى السبب ....
هوا انتو عندكو هوا فى الصعيد؟؟؟؟؟؟
دة انا بدور عليه فى وجه بحرى مش لاقياااه:eek:؟؟؟
ويا مى... اذا قومت بالسلاامة وجيت تجمع الامهااات ان شاء الله...
تيجى انتى وهوبا وايمان تجمع الحوامل .... والحوامل القدام هما اللى يروحو الامهات....
من الاخر نبدل الاماكن:)
b
18-09-2009 | 08:57 PM
ده نوركوا يا ندى
لأ لسة الحد اللى بعد العيد و الاسبوع ده كله اجازة عيد عندهم
لأ لسة الحد اللى بعد العيد و الاسبوع ده كله اجازة عيد عندهم
l
18-09-2009 | 08:59 PM
بنااات حد ياخد الاكونت بتاعي ويعملي توقيع
لانه مش راضي يتعمل من عندي وتوقيعي ده حد منكم الي عامله ليا قبل كده
انا هاجيب لكم تيكر الحمل وبليز اي حد فيكم يحطهولي ف يالتوقيع ممكن؟؟؟؟؟؟؟
لانه مش راضي يتعمل من عندي وتوقيعي ده حد منكم الي عامله ليا قبل كده
انا هاجيب لكم تيكر الحمل وبليز اي حد فيكم يحطهولي ف يالتوقيع ممكن؟؟؟؟؟؟؟
أ
18-09-2009 | 08:59 PM
اصبري على نفسك يا بنتي
أنا لما حملت في عبدالله مكنتش بحس بأي حاجة نهااااائي بجد
ورحت للدكتورة قالت لي إني في نص الشهر التاني وفردت ريشي وعملت فيها السبع رجالة وقلت أنا وحش ومفيش حاجة بتأثر فيها لا حمل ولا غيره
هو إسبوع وعينك ما تشوف إلا النور
بقيت والله أرجع من المية ... الصراحة الغثيان كان محتمل بس فضلت أرجع لحد آخر الخامس مش لآخر التالت زي ما بقيت الناس بتعمل ... والحموضة بقى مقولكيش فللللل ... وابتديت ارجع تاني في التاسع
الخلاصة اصبري لأن أصلا معظم التعب بيبتدي في نص الشهر التاني أو آخره ... ناس قليلة أوي اللي بتتعب من الأول
أنا لما حملت في عبدالله مكنتش بحس بأي حاجة نهااااائي بجد
ورحت للدكتورة قالت لي إني في نص الشهر التاني وفردت ريشي وعملت فيها السبع رجالة وقلت أنا وحش ومفيش حاجة بتأثر فيها لا حمل ولا غيره
هو إسبوع وعينك ما تشوف إلا النور
بقيت والله أرجع من المية ... الصراحة الغثيان كان محتمل بس فضلت أرجع لحد آخر الخامس مش لآخر التالت زي ما بقيت الناس بتعمل ... والحموضة بقى مقولكيش فللللل ... وابتديت ارجع تاني في التاسع
الخلاصة اصبري لأن أصلا معظم التعب بيبتدي في نص الشهر التاني أو آخره ... ناس قليلة أوي اللي بتتعب من الأول
l
18-09-2009 | 09:00 PM
اهااااااااااااا يلا معلش يا برايت اصبري لبعد العيد عشان كيس الحمل يظهر معاكى كمان لانه بيبان في الاسبوع الخامس ده على كلام الدكتور
l
18-09-2009 | 09:02 PM
والله يا ستي من كتر ما بشوف ناس عندها اعراض بقول على نفسي يمكن مش حامل وبقلق نفسي وخلاص
(
18-09-2009 | 09:03 PM
سورى يا ندى غلطة كيبورد :D
جويرية (f)
جويرية (f)
أ
18-09-2009 | 09:07 PM
lifedrop;10290145:
ربنا يطمنك يا هوبا...انا ان بحاول مفكرش كتير فى موضوع الولادة دة....
ماشية بمبدأ...
متركزش عشااااااان متهيسش:D:D:D
ويا مى... اذا قومت بالسلاامة وجيت تجمع الامهااات ان شاء الله...
تيجى انتى وهوبا وايمان تجمع الحوامل .... والحوامل القدام هما اللى يروحو الامهات....
من الاخر نبدل الاماكن:)
الله يهديكي يا ندى
قريت الجملة اللي فوق وانفجرت في الضحك ... عبدالله اتخض مني :D:D:D
بالله عليكي تدعيلنا برضه ربنا يكرمنا الشهر ده :):)
b
18-09-2009 | 09:08 PM
عادى يا ندى انا مش حاسة بحاجة غير المغص الجامد اللى بييجى و يروح و ربنا يستر
ع
18-09-2009 | 09:11 PM
أمةالله;10290129:
أو ممكن تكوني حامل إن شاء الله :)
يارب يا مي بس انتي عارفه ابحالتي النفسيه الي كانت حلوه دي والهده اللي تهديتها في خبز البسكوت مع ماما وعيا انهارده يبقي فيه حمل :ss:
واصلا انا ملحتقش اعد مع جوزي
love_me_more307;10290135:
سالخير
ازيك يا هوبا الف سلامه عليكي
واتجدعني بئااا
متروحي لدكتور نسا تتابعي معاه عشان تخلصي عطووول[/
QUOTE]
وحياتك مانا كنت عندها من اسبوعين عشان الشيل اللولب وكانت ايديها مرزبه قلت ما انا ريحالها تاني بجد ست غبيه مش بتسايس كده وبراحه لا دبش اوي وانا مش مستعجله فمش عايزه ادخل نفسي في موال الدكاتره الحمد لله راضيه باللي ربنا يكتبه
[QUOTE=lifedrop;10290145]ربنا يطمنك يا هوبا...انا ان بحاول مفكرش كتير فى موضوع الولادة دة....
ماشية بمبدأ...
متركزش عشااااااان متهيسش:D:D:D
الله يسلمك يا كاتو...والف سلااامة عليكى انتى يا قمر
وعلى فكره ..اسمها جويرية مش جورية
كويييس انك عرفتى السبب ....
هوا انتو عندكو هوا فى الصعيد؟؟؟؟؟؟
دة انا بدور عليه فى وجه بحرى مش لاقياااه:eek:؟؟؟
ويا مى... اذا قومت بالسلاامة وجيت تجمع الامهااات ان شاء الله...
تيجى انتى وهوبا وايمان تجمع الحوامل .... والحوامل القدام هما اللى يروحو الامهات....
من الاخر نبدل الاماكن:)
هههههه عسل يا نودي
وعايزه اقلك اني ساعات بتغطي باليل الصيف هنا حراره شويه لكن مفيش رطوبه خااا لص دي احلي حاجه
وكمان الجو حلو يعني متطلعيش في الشارع تشمي ريحه البنزين
الوحش في الموضوع اننا يعتبر ملناش حد هنا غير حماتي وحماه اختي بسسس
احسن برده
s
18-09-2009 | 09:12 PM
مرسي يا هوبا ربنا يسلمك
كاتو متشكره قوي يا حبيبتي
كاتو متشكره قوي يا حبيبتي
b
18-09-2009 | 09:16 PM
انتى قاعدة فين يا هوبا؟
c
18-09-2009 | 09:17 PM
yomizo;10287069:
سوري كنت بقرا كام حاجه من اللى فات على غير العاده
انا الدكتور قالى ياريت ماتقوميش من مكانك اساسا وكفايه عليكي حركتك جوا البيت ومافيش سفر نهاائي :)
عشان ممكن يحصلك ولاده مبكره ومش ناقصين هرتله وفرهده في السكه
وقالى احنا كده بالمنظر بتاعك ده شكلها هنولدك اول اكتوبر يعنى 1 اكتوبر الموافق الخميس اللى بعد الجاىو
والى في حاله وجع رجلى اخد اتنين بنادول
وفي حاله التقلصات تحت البطن دى اخد اتنين بسكوبان بلس
انا حقيقي صعبت على كل المستشفى النهارده لانى مكنتش عارفه اتحرك خالص كنت بعقد واجى اقوم اقف شويه واجى اتحرك مقدرش واعيط وعيني ترغرغ بقى وحالتى كانت كرب
كنت بتحرك برجلى الشمال واليمين بسحبها ورايا
وافتكرت رشا لما قالت انى هحتاج شراب بعد العمليه اتزحلق بيه
قلت يامين يديلي الشراب ده دلوقتى
وخصوصا ان جوزى من تر ما بيلف على مكان للعربيه دخلت للدكتور وخلصت وانا لوحدى واعدت استنيته وفي الاخر مركنش وجه خدنى ن ادام باب المستشفى :(
وال ايه بقى استجدعت وجيت على نفسي واخدتلى 2 بنادول وقلتله تعالى نلف دلوقتى قبل زحمه بعد الفطار والنهارده الخميس نروح نجيب لملك هدوم للعيد ههههههههههه
معرفتش طبعا امشي ولا ابص على حاجه
وبعدين لاقيت جيت اشتري بقى ماقدرتش اكمل فرجه ولا قياس وهبل من ده كله مشينا وقلت مش مهم تبقى تلبس اى حاجه من قبل كده عندها وخلاص :(
معلش يا يميم خلاص هانت ربنا يجعل تعبك فى ميزان حسناتك ويبعتلك ساعه سهله يارب
ربنا يقويكى ويعينك يارب ويهون عليكى الايام الناقصه يارب ويكتبلك اللى فيه الخير يارب
hoba555;10290045:
الله يسلمك يا نوسه ها انتي وصلتي للشهر الكام
يارب تكوني بخير
خلاص يا هوبا محتاجين دعواتك لاننا خلاص فى اخر التامن وفضلى 5 ايام وادخل التاسع ان شاء الله فعلا يا جماعه التامن ده طويل قوى وممل ربنا يدخلنا التاسع على خير يارب
lifedrop;10290054:
الف سلامة عليكى يا هوبااااااااااااااا
انوس.... البامبرز اللى كنت منزلة صورته كان فى عرض فى مترو شوفيه على الموقع بتاعه
وبالنسبة للدكتوووورة ... روحتلها من كام يوم لاقت ضغطى عااااالى وانا اصلا طبيعتى ضغطى واطى...
فمرضتش تدينى دوا ... قالتلى ظبطى اكلك وقللى الملح جاااااامد والحراق والحاجات دى وتعاليلى كمان يومين....
روحتلها امبااااااااارح قالتلى الضغط نزل شوية بس حافظى على قد ما تقدرى على اكلك وقللى الملح واشربى كركديه واروحلها كل اسبووووع ....
وقالتلى كمان اسبوعين حتكشف عليا من تحت عشان تشوف حاولد ازاااااى....
قربت يا انوس ...مش كدة؟؟؟
الف سلامه يا ندى خلاص هانت كلها كام يوم وندى الصغننه تشرف بالسلامه
بس بما انك اللى قبلى مش هوصيكى تدعيلى :D
والله انا علطول فكراكى عشان انتى معايا ربنا يطمنا عليكى يا رب
ها استقريتوا على اسم وله لسه
وعلى فكره الصوره اللى انتى حطاها مش ظهره ولما شفتيه كان بكام
انا جبته 12 ب 23ج طبعا غالى جدا بس يله اهو الواحد بيجرب بس جبت فايينى 44 ب 32ج شوفتى الفرق بئا وفايينى ده مستورد برضو سعودى
انتى اللى جبتيه كان ايه صحيح
وخالى يالك من الضغط صحيح مش عوزين لغبطه فالاخر وربنا معاكى يارب
:)
smily547;10290073:
انا اول امبارح وامبارح تعبت جدا كانت بطني وجعاني ومش عارفه احدد الوجع خفت يكون حاجه لا سمح الله في البيبي فرحت للدكتور وعملي سونار وطمني ع البنوته
بس الباين انا الحليب بيعملي غازات في بطني وبيتعبني جدا
الف سلامه يا سميل بما انك حامل فى بنوته استقريتوا على اسم