تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
m
أمةالله;10290151:
اصبري على نفسك يا بنتي

أنا لما حملت في عبدالله مكنتش بحس بأي حاجة نهااااائي بجد

ورحت للدكتورة قالت لي إني في نص الشهر التاني وفردت ريشي وعملت فيها السبع رجالة وقلت أنا وحش ومفيش حاجة بتأثر فيها لا حمل ولا غيره

هو إسبوع وعينك ما تشوف إلا النور

بقيت والله أرجع من المية ... الصراحة الغثيان كان محتمل بس فضلت أرجع لحد آخر الخامس مش لآخر التالت زي ما بقيت الناس بتعمل ... والحموضة بقى مقولكيش فللللل ... وابتديت ارجع تاني في التاسع

الخلاصة اصبري لأن أصلا معظم التعب بيبتدي في نص الشهر التاني أو آخره ... ناس قليلة أوي اللي بتتعب من الأول

صحح والله اول ماعملت تحاليل وعرفت اني حامل ...علشان انا بعيده اكلم ماما...ماما تقولي مش حاسه بدوخه ولاترجيع ...اقولها ابدا ياماما وبعدها باسبوع ظهر الاعراض بس انا باخد دوا للترجيع بس بردوا مافيش وحقن للدوخه...طيب كنتي بتعملي ايه في الغثيان
s
متشكره يا اناناسه لا لسه مستقريناش علي اسم بس انا عاجبني اسم تيماء و جنى
b
حلو جنى يا سمايلى
أ
miko85;10290196:
صحح والله اول ماعملت تحاليل وعرفت اني حامل ...علشان انا بعيده اكلم ماما...ماما تقولي مش حاسه بدوخه ولاترجيع ...اقولها ابدا ياماما وبعدها باسبوع ظهر الاعراض بس انا باخد دوا للترجيع بس بردوا مافيش وحقن للدوخه...طيب كنتي بتعملي ايه في الغثيان


أجيب لك من الآخر؟؟

انتي بالذات مفيش حاجة هتريحك ...علشان حوار التوينز ... صاحبتي اللي قلت لك عليها دي كانت يا قلبي قرفانة من جوزها جدا أول 3 شهور وكانت بتقول الشقة ليها ريحة وحشة وكل ما تروح بيتها تفضل ترجع ومش طايقة أي واحدة فينا (زمايلها في الشغل) تحت بارفان بس قالت لي إن أول ما ال3 شهور خلصوا كل حاجة بقت كويسة بس بيبقى فيه تعب من نوع تاني بقى ... الحموضة بتبتدي بدري والتقل وكتمة النفس كل ده هيبتدي عندك قبل الناس التانية

بس بالنسبة لي أنا أكتر حاجة ريحتني مع الغثيان كانت اني أما أحس خلاص إني عايزة أرجع مكنتش بمسك نفسي وكنت برجع ... بعدها ببقى كويسة
s
مرسي انت احلي اكيد يا برايت
b
ميرسى يا سمايلى
b
هو ينفع انام على بطنى و لا غلط؟ اصلى مش بعرف انام الا على بطنى
b
انا هقوم بقى سلام
m
أمةالله;10290216:
أجيب لك من الآخر؟؟

انتي بالذات مفيش حاجة هتريحك ...علشان حوار التوينز ... صاحبتي اللي قلت لك عليها دي كانت يا قلبي قرفانة من جوزها جدا أول 3 شهور وكانت بتقول الشقة ليها ريحة وحشة وكل ما تروح بيتها تفضل ترجع ومش طايقة أي واحدة فينا (زمايلها في الشغل) تحت بارفان بس قالت لي إن أول ما ال3 شهور خلصوا كل حاجة بقت كويسة بس بيبقى فيه تعب من نوع تاني بقى ... الحموضة بتبتدي بدري والتقل وكتمة النفس كل ده هيبتدي عندك قبل الناس التانية

بس بالنسبة لي أنا أكتر حاجة ريحتني مع الغثيان كانت اني أما أحس خلاص إني عايزة أرجع مكنتش بمسك نفسي وكنت برجع ... بعدها ببقى كويسة

صح والله حتي والله معطرات الجو مش طايقها..وصح بتهيلي ريحه وحشه,,,المشكله ان بيجلي غثيان وانا معدتي فاضيه...طيب صاحبتك ده ولدت في تاسع ولا قبل معادها...
ياربي يعني في حملهم صعب وفي ولادتهم صعب وفي تربيتهم كمان
انا خايفه اتلخبط بنهم لو طلعوا شبه بعض
m
bright bride;10290228:
هو ينفع انام على بطنى و لا غلط؟ اصلى مش بعرف انام الا على بطنى

معرفش هو ماينفعش...بس انا بردو مافيش فايده بنام علي بطني عاده وحشه
c
kato;10290088:
انوسة ازيك يا حبيبتى اخبارك اية واخبار اناناسة اية استقريتى على الاسم هتسميها نور ولا غيرتى

انا بئا عندى صداع وجمبى بيوجعنى ودايخة من الصبح والبنت ما شاء الله طالعة فوق خالص حاسة انها قاعدة تحت صدرى بالضبط مش عارفة اتنفس ولا حتى اوطى حاسة انى بنتحر بالبطئ ربنا يهديها وتنزل

انا الحمد لله يا كاتو ربنا يكمل على خير يارب واناناسه شكلها طلعه رياضيه وشويه تلعب بوكس وساعات بتركب العجله بتعتها هههههههههههههه
اما الاسم لحد دلوقتى نور ربنا يسهل ويكون اخر اسم ان شاء الله

وانتى شدى حيلك خلاص هانت انسى الحاجات ديه انتى اكبر من كدا والحاجات ديه عادى بئا عشان هايدى هانم تكبر وتيجى بالسلامه ههههههههههههههههه :D
ومتقلقيش هى طالعه تستكشف المكان وهتزور كل الاماكن فوق وتحت وكل حته متقلقيش هههههههههههههههههه:D

bright bride;10290137:
هاللو ازيكم يا بنات

ازيك يا برايد الف مبروك على الحمل وربنا يكملك على خير

love_me_more307;10290139:
والله يا امه الله كنت لساا هقوووولها يمكن الالام دي من الحمل

مع انى بعد التجربه الشخصيه للحمل اكتشفت ان مفيش الام وهموت واعمل زي الحوامل الي بيتسلبطوا دووول

عادى يا لاف مش لزم تجيبلك الاعراض عشان تسلبطى على جوزك ده فرصه تخلصى تارك (6)

lifedrop;10290145:
ربنا يطمنك يا هوبا...انا ان بحاول مفكرش كتير فى موضوع الولادة دة....
ماشية بمبدأ...
متركزش عشااااااان متهيسش:D:D:D

:D:D:D:D:D (y)(y)(y)(y)(y)

smily547;10290203:
متشكره يا اناناسه لا لسه مستقريناش علي اسم بس انا عاجبني اسم تيماء و جنى

وياترى معنى تيماء ايه انا شيفه جنى احلى بس منتشر

bright bride;10290228:
هو ينفع انام على بطنى و لا غلط؟ اصلى مش بعرف انام الا على بطنى

على فكره يا برايد انتى لزم تقتنعى انك ددخلتى مرحله جديده فى حاجات انتى متعوده عليها هتبطليها وفى حاجات جديده هتتعودى عليها وكل ده عشان الامومه مش بالساهل وربنا يكملك على خير
انا معرفش اجابه سؤالك بس الاضمن انك متناميش اهو تعودى نفسك من دلوقتى عشان ممكن تخدى وقت عقبال ما تتعودى عالنوم الجديد لان لما بطنك تكبر طبعا مش هتعرفى
وربنا يكملك على خير يارب

صحيح اخبار هدى ايه حد شفها قريب
أ
غلط

لما بطنكتكبر شوية أصلا مش هتعرفي تنامي عليها

أحسن وضع على جنبك اليمين
c
miko85;10290254:
صح والله حتي والله معطرات الجو مش طايقها..وصح بتهيلي ريحه وحشه,,,المشكله ان بيجلي غثيان وانا معدتي فاضيه...طيب صاحبتك ده ولدت في تاسع ولا قبل معادها...
ياربي يعني في حملهم صعب وفي ولادتهم صعب وفي تربيتهم كمان
انا خايفه اتلخبط بنهم لو طلعوا شبه بعض

يا ميكو يا حبيبتى انتى كدا عقبال ماتوصلى التاسع هتتجننى وانتى لسه فالتالت
انسى خالص انهم توينز وعيشى حياتك لانك كل متفكرى اكتر كل ماهتتعبى اكتر
وسيبى الولاده تيجى لوقتها مش هتفكرى فيها من دلوقتى
ربنا معاكى ويهون عليكى الحمل يارب :)

هدى ازيك انا كنت لسه بسئل عليكى اخبارك ايه انتى ولولى
أ
miko85;10290254:
صح والله حتي والله معطرات الجو مش طايقها..وصح بتهيلي ريحه وحشه,,,المشكله ان بيجلي غثيان وانا معدتي فاضيه...طيب صاحبتك ده ولدت في تاسع ولا قبل معادها...
ياربي يعني في حملهم صعب وفي ولادتهم صعب وفي تربيتهم كمان
انا خايفه اتلخبط بنهم لو طلعوا شبه بعض


انتي مش بيتقولي فيه كيسين؟؟ ده معناه انهم مش شبه بعض على حسب اللي أعرفه
ممكن حتى يطلعوا ولد وبنت

هما تربيتهم صعبة أكيد في الأول بس أي بيبي تربيته صعبة ... بس أكيد هتحسي إنهم يستاهلوا التعب

صاحبتي ولدت في نص التاسع بس ولدت قيصري ... مش فاكرة ليه ... نزلت المية باين ومكنش فيه طلق حاجة زي كده

لو عندك أسئلة كتير جمعيها والله وأنا أحاول أكلمها لك أسألها على كل اللي عايزة تعرفيه
أ
دودو طولتي المرة دي

عاملة ايه؟؟
أ
على فكرة يا ميكو فكري نفسك دايما إنك لا انتي أول ولا آخر واحدة حملت في توأم ... مهياش معجزة والستات بتولد عادي وترجع تحمل تاني عادي وممكن تحمل في توأم تاني برضه عادي

على رأي ندى متركزش علشان متهيسش :):)
ي
هدهد ازيك وازى بلبلة الحمل عامل معاكى ايه وكل سنة وانتى طيبة
ع
معلش قمت فجاه اخويا استولي علي الجهاز

ازيك يا ياسمين عامله ايه؟
ي
تمام الحمد الله ياهوبا وازى الامورة ندى
ع
الحمد لله كويسه
اخبار البنات ايه ؟ والجو في اليكس اخباره ايه
X