رابطة امهات واطفال مصر لشهر رمضان المعظم"كل عام وانتم الى الله اقرب وعلى طاعته ادوم"

"أم حمودى وفلة" 21-08-2009 1,289 رد 58,718 مشاهدة
t
طبعا مجننى يا ام معاذ وخصوصا فى الرضاعه الطبيعى تقريبا دلوقتى مبيرضعش طبيعى خالص صناعى واكل بس
ع
دي موزعة العيااااااااااااااااااال
ههههههههههههههههههههههه
مبختة ربنا يكون في عونها ويقلولي هاتي ال3
علشان ايه اعبط نفسي بنفسي مش كفاية عليه
E
اااااااااااااه الرسايل دي كانت جميلة جدا والله انا اخواتي بيقولو لي انتي وصاحبتك دي المفروض تاخدو جايزة عشان انتو اكتر اتنين في مصر استخدمتو الرسايل دي ههههههههههههههههه
ع
توتي معلش والله من ساعتها عايزة اسلم عليك
بس الكلام مع مونة اخدني
رمضان كريم وكل عام وانت بخير
وازي عز الدين باشا قاهر الرضاعة الطبيعي
ليه كده انت عودتيه من وهو صغير على الصناعي
هو عنده قد ايه اصلا
E
يلا يا اسماء شدي حييييييييييييييلك والمرة دي بقى تجيبي توام ههههههههههههههههه


ليه كده يا توتي الصناعي ده مشكلة الطفل اللي بياخده لازم هيسيب الرضاعة الطبيعية بس انتي حاولي معاه برضو عشان اللبن ماينشفش في صدرك انا كنت بشفطه لمعاذ واحطه في البيبرونة
ع
يبقى هم الى حسدونا والاياااااااااام جرت بسرعة
الله يسامحهم
خلي بالك معاذ مرة وهو بيلعب بالنظارة ممكن
تدخل في عينه لقدر الله ابقي شليها على حاجة عااااالية
E
اسماء نسيت اقول لك سلمي لي على فاطمة كتير اوي هي مش بتدخل ليييييييييييه
هي ولدت ولا لسة ؟
ع
حرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام عليك يا مفترية
على الصبح ايه الدعوة دي روحي الله يسامحك
هو انا قادرة على الاتنين لم اجيب تؤام تاني
برضه ياسمينا قالتلي نفس الكلام ايه البشرة دي
E
انا بنت عمي صعبانة عليا اوي سقطت مرتين ورا بعض مافيش في شهرين
هي حملت على اللولب ( كل الناس حملو على اللولب ماعدا انا )
المهم حملت وهي مركبة اللولب وماكنتش تعرف والحمل سقط ولما شالت اللولب حملت على طول واول ما عرفت انها حامل مافيش باسبوعين اتخانقت مع مرات اخوها واترفزت جامد وفي ساعتها يا عيني نزل عليها دم والجنين نزل برضو
وطبعا نفسيا تعابنة ونفسها تحمل تاني بسرعة
ربنا يرزقها ويرزقنا كلنا يارب
ع
الله يسلمك لا لسة هى في التامن دلوقتي ربنا
يقومها بالسلامة هى وكل الحوامل يارب
وعقبالك ان شاء الله انت وعلياء ومي وسالي وشهودة وهوبا
حد كمان كان نفسه وادعيله ويكمل لياسمينا على خير وهدهد يااااااااارب
E
ههههههههههههههههه
عادي بقى يا اسماء ما احنا كلنا هنتقابل قريب اوي في الثرايا الصفرا وطالما كده كده رايحين يبقى نجيب عيال كتير عشان نلاقي حد يسال عننا لان اكيد الرجالة هيروحو يتجوزو ستات عاقلة وهيكون ومابيخلفوش كمان ههههههههههههههههههههههههههه
E
يارب يا اسماء
بس شكلها كده مافيش حمل الشهر ده ههههههههههههههههه
مافيش وقت في رمضان خالص انا جوزي بييجي من بره الساعة 3 يادوب بنتسحر والفجر ياذن
ههههههههههههههههه
ع
ياحبيبة قلبي ربنا معاها يعوضها ان شاء الله
مالهاش نصيب في المراة دي ان شاء الله حيكرمها ويثبتلها حملها
وانت يابتاعة اللولب الى عملك عقدة مش شلتيه خلااااااااص ارتاحي بقى
وسيبي الموضوع على الله وهو حيجي في وقته بس انت مش تشغلي
باااااااااااالك على طول ده بياثر
وبطلي تضحكيني حموووووووووووووت
t
ازيك يا ام عمرو ومنه وازيكو كلكو والله انا معودتوش بمزاجى بعد ما تم الشهرين اللبن قل فى صدرى ومن ساعتها بخلطله صناعى مع طبيعى بس اليومين دول رافض الطبيعى خاااالص وصدرى بقه بينشف حتى لما بعصر بينزل حبه صغيره اوى مش بيكملو 25 مل
E
هوووووووووووووووبي ازيك وازي حمادة العسل
ساكتة ليه
ع
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله انت ناوية على موتي النهاردة
انا ايه الى خلاني ادخل واقابلك على الصبح كده
يعني مش عارفة تزنقيه مرة ويجي بدري ولا هو الى عامل حسابه
وخايف انك تحملي فبيهرب منك هههههههههههه
انا يا ختي جوزي قلتله لو عايز تتجوز اتجوز بس بعد ما اقطع قعطع ههههههههه
E
نفس مشكلتي يا توتي بالظبط حتى نفس التوقين كمان لما معاذ كان عنده شهرين اخد الصناعي واتفطم على ست شهور
بس انتي طالما اللبن عندك قعدتي يومين مش بيرضع ولا انتي بتشفطيه خلاص بقى سيبيه ينشف وكله خير ربنا رايد انه يكمل رضاعة صناعي
ع
طب يا توتي ما تروحي للدكتور وتسالي
يمكن يديلك حاجات بتدر اللبن حرااام يتعود على اللبن الصناعي
ده بينفخ الاطفال اكتر ما بيغذيهم ربنا معااااك
ع
لاااااااااااااااا يا مونة حرام انها تعمل كده
دا احلى حاجة الرضاعة الطبيعي وكمان بتقرب من الابن وامه
اسالي الاول يا توتي دكتور وهو يشور عليك
وحاولي دايما تعصري صدرك علشان مش ينشف
E
أم عمرومنة;10218588:
ياحبيبة قلبي ربنا معاها يعوضها ان شاء الله
مالهاش نصيب في المراة دي ان شاء الله حيكرمها ويثبتلها حملها
وانت يابتاعة اللولب الى عملك عقدة مش شلتيه خلااااااااص ارتاحي بقى
وسيبي الموضوع على الله وهو حيجي في وقته بس انت مش تشغلي
باااااااااااالك على طول ده بياثر
وبطلي تضحكيني حموووووووووووووت

ههههههههههههههههه طب ايشمعنى ببجد ناس كتير اوي حملت على اللولب وانا لا ولا عشان كنت عاوزة يعني
يلا كله خيييييييييييييير الحمدلله وربنا يسهل
أم عمرومنة;10218593:
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله انت ناوية على موتي النهاردة
انا ايه الى خلاني ادخل واقابلك على الصبح كده
يعني مش عارفة تزنقيه مرة ويجي بدري ولا هو الى عامل حسابه
وخايف انك تحملي فبيهرب منك هههههههههههه
انا يا ختي جوزي قلتله لو عايز تتجوز اتجوز بس بعد ما اقطع قعطع ههههههههه


اعمل ايه طيب عشان ازنقه هو بيقول لي انه بيقفل المحل وييجي على طول ومش بيخرج
طب تعرفي انا انهرده ماتسحرتش هو جاي بعد الفجر :(
بس انهرده كان مسافر يعني

انا جوزي ده اصلا ماكنش ليه في الجواز هو راجل بتاع شغل انا ماااااااااااااااااالي
يلا ربنا يهدي وييسر لما نشوف مش هياخد يوم اجازة ولا هيقضي رمضان كله كده
X