رابطة امهات واطفال مصر لشهر شوال1430"كل عام وأنتم بخير"

"أم حمودى وفلة" 19-09-2009 1,885 رد 90,588 مشاهدة
p
ازيكو يا بنات انا عايزه اسالكوا عن حاجه
انا كنت حامل الحمد لله على كل حال وسقطت مكنتش اعرف بعج تقريبا 15 يوم من الحمل او 20
المهم دلوقتى احسب ايام التبويض ازاى جوزى اجازته زى الفل بقاله شهرين بيجى والبريود عليا
واخر مره مشى فى اليوم 14 من بدايه البريود معرفش لحقنا ايام التبويض ولا لا
قوليلى بجد لحسن انا مدمره ونفسيتى تعبانى اوى
معلش انا اسفه انى بضايقكوا بس عايزه حد يفدينى ازاى احسب ايام التبويض
وادعولى اوى ربنا يكرمنى الشهر دا وابقى حامل لان بجد اجازته وحشه اوى ومش عارفه هتتظبط ازاى ربنا يسهلها
أ
paradise rose;10474554:
ازيكو يا بنات انا عايزه اسالكوا عن حاجه
انا كنت حامل الحمد لله على كل حال وسقطت مكنتش اعرف بعج تقريبا 15 يوم من الحمل او 20
المهم دلوقتى احسب ايام التبويض ازاى جوزى اجازته زى الفل بقاله شهرين بيجى والبريود عليا
واخر مره مشى فى اليوم 14 من بدايه البريود معرفش لحقنا ايام التبويض ولا لا
قوليلى بجد لحسن انا مدمره ونفسيتى تعبانى اوى
معلش انا اسفه انى بضايقكوا بس عايزه حد يفدينى ازاى احسب ايام التبويض
وادعولى اوى ربنا يكرمنى الشهر دا وابقى حامل لان بجد اجازته وحشه اوى ومش عارفه هتتظبط ازاى ربنا يسهلها



حبيبتى .... اولا مبروك الجواز و ربنا يعوضك خير عن الاجهاض هو بيكون تجربة صعبة و انا مجرباها و خصوصا لما تكون فى اول الجواز

تانى حاجة اللى عايزة اقولهولك انك بتوترك ده بتاخرررى الحمل اكتر سيبى الامور طبيعية و متفهميش جوزك ان كل هدفك منه الاطفال فهميييه انك عايزاه هو لشخصه ولذاته مش تقوليله لا وضب اجازتك عشان يحصل جماع فى يوم التبويض الرجالة بيفهموا ده على انك مش عايزة الجماع غير عشان الخلفة و لو مش فى يوم التبيوض بيكون حمل عليكى و مجاملة ليه و مش اكتر

زى ما احنا بنحتاج نحس ان احنا مرغوبين من اجوازاتنا هم كمان محتاجين نفس الاححساس و يمكن اكتر و خصوصا ان جوزك بعيد و محتاج يحس ان مراته منتظراه بشوق عشانه هو مش عشان الامومة

و كمان عايزة اقولك تجربتى انا فضلت احسب و اعد فى اياما لتبويض شهوووووور و كنت مستقرة و عايشة مع جوزى

و محصلش حمل بعد الشر عنك يارب و كنت بجيب اختبارات التبويض من الصيدلية عشان ارعف امتى التبويض و كنت عاملة معمل فى البيت على راى جوزى

و الشهر الوحيد اللى محسبتش ايام التبويض و سبتها كدة عادىل انى كنت مسافرة و قلت اسافر ولما ارجع ان شاء الله اخطط للحمل فوجئت انى حامل و الدكتور نفسه استغرب انا لحمل حصل بعد الدورة مباشرة فى يوم الطهر منها و قاللى انها بتحصل بس مش بنسبة عالية

يعنى ربنا لما بيريد لا تبويض ولا غيره بيمنع قضاء الله

عارفة انك متوترة و صعب متفكريش لانى كنت مكانك و كان كل واحد يقوللى نصيحة و محدش بيكون حاسس بالمشكلة غير اللى عايشها بس بجد نفسى افيدك قوى و نصيحتى ليكى تكون فميدة و خصوصا انها عن تجربة حقيقة

ربنا يرزقك الذرية الصالحة المعافاة عاجلا غير آجلا يارب
&
بنات بالله عليكو ادعو لمحمود عنده اسهال فظيع وعمله تسلخات فظيعة
وانا هاروح عند ماما تانى بكرة لانه مغلبنى اوى وكمان الدرس اللى بيطلع ده مش بينيمه فهروح علشان ماما بتشيل عنى شوية..
انا كلمت الدكتور وقالى اديله سميكتا للاسهال وبروفين علشان تسكين الالم بتاع سنانه
دعواتكم
استودعكم الله....
r
paradise rose;10474554:
ازيكو يا بنات انا عايزه اسالكوا عن حاجه
انا كنت حامل الحمد لله على كل حال وسقطت مكنتش اعرف بعج تقريبا 15 يوم من الحمل او 20
المهم دلوقتى احسب ايام التبويض ازاى جوزى اجازته زى الفل بقاله شهرين بيجى والبريود عليا
واخر مره مشى فى اليوم 14 من بدايه البريود معرفش لحقنا ايام التبويض ولا لا
قوليلى بجد لحسن انا مدمره ونفسيتى تعبانى اوى
معلش انا اسفه انى بضايقكوا بس عايزه حد يفدينى ازاى احسب ايام التبويض
وادعولى اوى ربنا يكرمنى الشهر دا وابقى حامل لان بجد اجازته وحشه اوى ومش عارفه هتتظبط ازاى ربنا يسهلها


يا حبيبتي مبروك الجواز و معلش لا تقلقي ان شاء الله ربنا يعوضك عن قريب..انا و الله مش فاكرة اوي انا كنت عرفت المعلومة دي علشان واحدة صاحبتي بس نسيتها..
توبي يا قمر وحشتيني و متشكرة علي سؤالك علية انا بخير بس النت بايظ عندي ادعولي يتصلح و بطمن عليكم من مي و قالتلي يا توبي علي الخبر و ربنا يعوضك خير ان شاء الله

أم حموودى القمر;10476987:
بنات بالله عليكو ادعو لمحمود عنده اسهال فظيع وعمله تسلخات فظيعة
وانا هاروح عند ماما تانى بكرة لانه مغلبنى اوى وكمان الدرس اللى بيطلع ده مش بينيمه فهروح علشان ماما بتشيل عنى شوية..
انا كلمت الدكتور وقالى اديله سميكتا للاسهال وبروفين علشان تسكين الالم بتاع سنانه
دعواتكم
استودعكم الله....

الف سلامة يا سالي علي حمودي معلش بس احسن تروحي لدكتور لان سارة بنت اختي جالها نفس الدور ده بس التسلخات كانت بشعة جداااا و الدكتور قالها ده لان في صديد بينزل في البراز
أ
حماة ابني حبيبتي

أنا قررت أجوزه خلااااااااص :)

تاخديه امتى بقى :):)
أ
ازيك يا قمرات اخباركم ايه وازى الكتاكيت الحلوين يارب تكونوا كلكم بخير
أم حموودى القمر;10476987:
بنات بالله عليكو ادعو لمحمود عنده اسهال فظيع وعمله تسلخات فظيعة
وانا هاروح عند ماما تانى بكرة لانه مغلبنى اوى وكمان الدرس اللى بيطلع ده مش بينيمه فهروح علشان ماما بتشيل عنى شوية..
انا كلمت الدكتور وقالى اديله سميكتا للاسهال وبروفين علشان تسكين الالم بتاع سنانه
دعواتكم
استودعكم الله....

الف سلامه على حموددى وان شاء الله يكون كويس
ش
ازيكم ؟وازى الكتاكيت؟
وحشتووووووووونى جدا
ش
سالي
الف سلامة على محمود
خلى بالك ده دور ماشي في البلد ربنا يشفيه ويعافيه من كل سوء
وينم شفاه على خير
ابقي طمنينا عليه
ر
ازيك شهيدة

اخبارك واخبار عمر


سالى الف سلامه على محمود

وربنا يشفيه ويعافيه يارب
ا
ازيكم يابنات

سالى سلامة محمود يارب يشفية ويخفف عنة




انا مضايقةةةةةةةةةةةةةةةة
جوزى اتاجل نزولة ل3/11 :(
ر
شهيدة طعمتي عمر تطعيم السنه ونص؟؟

بيقولو انه رخم ومتعب للطفل
أ
معلش يا توتي ربنا يجيبه بالسلامة

بنات القاهرة قولوا لاجوازكم على الحد أو الاتنين الجايين

مش بكرة

الأسبوع اللي بعده يلا من دلوقتي نروح النادي إن شاء الله واللي مش مشتركين أنا هدخلهم إن شاء الله :)

والدعوة عامة لأي واحدة عايزة تيجي احنا عايزين نتقابل مع الأطفال :)
ا
ازيك يا بنات

عاملين ايه انتم والكتاكيت

سالي
سلامه محمود
ربنا يشفيه يارب
بس بلاش تتنرفزي عليه من الزن لانه اكيد من التعب ده
O
الحمد لله يا بنات انا فطمت جودى خلاص من يو الخميس يلا عقبالكم يا بنات لما تستريحو هى المشكله بس فى النوم بليل
O
انا طعمت جودى تطعيم السنه ونص قبل العيد بيومين هى سخنت بليل و بس و رجليها ورمت عملتلها كمدات نشا بماية وعدى الحمد لله
O
امة الله نادى اية لو كلوا هيجى اجى والله
ع
جودي مبروك فطام جودي ايه تعبتك ولا الموضوع عدي بسلام
مشكله باليل هتاخد فتره كده علي بال ما تتظبط وتتعود متصحاش
بس ابقي اديها لبن في كوبايتها عصير كده عني
وممكن ترفضه
ندي كانت بترفض تشرب حاجه لما تصحي كانت تنام بعد ساعه مثتلا من صحيانها
ب
test test
ب
طيب في العربي
ب
طيب كده
X