تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ع
سلامتك يا يميم الف سلامه دي ممكن تكون تفاسيح
د
الف سلامه يا يميم ان شاء الله خير
ع
ازيكو يا بطيخات أنا بطيخة جديدة في الشهر الاول عايزة أتعرف عليكو ، سلامتك يا يميم
y
*عروس حبيبى*;10279511:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيكم يا ماميهات يا حلويييييين؟

انا حصللى حاجه عجيبه زى شفت كده فى شهيتى بعد ما كنت مش طايقه كل الأكل اللى فى الدنيا ومش باكل الا خضار وفاكهة دلوقتى عندى حالة عجيبه جعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانه مووووووووووووووووووووووووت ونفسى اكل حاجات معينه

كشرى اصفر مع بتنجان مقلى
شكشوكه
بيض بالبطاطس
ليمون مخلل
سلطه رنجة بالطحينه
كشرى
محشى بتنجان وفلفل اخضر

بجد بجد مش عارفه انام من التفكير فى الأكل ده وريقى بيجرىىىىىىىىىىىىى
انا اتجننت وللا حاجه؟


عشان انت خلاص بتخلصي التالت واول ماتدخلى الرابع هتاكلى اى حد معدى ادامك بس ماتطوعيش نفسك للاكل اى حاجهدسمه يعنى كل ماتجوعى كلى خيار واوطه

قصة كبيرة;10279523:
الله يسلمك يا جميل
انا الغثيان والقئ عندى مش الصبح بس.. انا عرض متواصل طول اليوم :D سواء صايمة او فاطرة مفيش فايدة
والحمد لله انا صايمة ماينفعش اخد حاجة لما اصحى من النوم


اصلا طول مافي ترجيع سواء بلعمد او بالغصب انت فاطره
حرامممم تصومى وانت عندك قئ يابطه مش بيتحسبلك خالص يبقى حرام عليكى تعذبي نفسك وتجوعى انت والنونه ليه ؟؟

loveway;10280389:
ازيك يايميم قصدك ميرو ولا نيفو بتكلمي مين اسمه نيفو يابت

هههههههه

انا مبكولش موالح بس بشرب عصير مانجو تقريبا كل يوم يمكن منها؟؟؟بس كوب واحد في اليوم

انا قصدى انت يابت ههههههههههههههه
متشربيش كتير انا اصلا الدكتور مانعنى منها نهائي عشان املاحها الغبيه دى الا لو كان ضغطى واطى عشان هى بتبطلى الضغط لانها مليانه املاح بالعبيط
اشربيلك كوبايتين تلاته في الاسبوع بالكتير اوى كفايه عليكى وابقى كرماكى كمان :)


كاتو وايمان انا الحمد لله كويسه
ماما بتقولى ان التقلصات دى ممكن تكون تفاسيح والله اعلم

ادعوا انتوا بس المدجارس تتاجل تااانى لحد اخر اكتوبر ولا حاجه :) عشان اولد براحتى وملك تكون معايا

محافظ الجيزة اعلن النهارده ان جميع مدارس الجيزة هتشتغل تلات ايام بس في الاسبوع

طب مابلاها احسن يسعنى هما اللى اتعلموا كانوا عملوا ايه بعلامهم هههههههههههههههههه
د
الف مبروك يا عروسه انا ايمان وانتي
y
الله يسلمك ياعروره :)


عيال انجدونى في السريع الله يكرمكم انا معملتش فطار للان وعاوزة اعمل حاجه فيالسريع
عندى نص فرخه مسلوقه وخضار مشكل ممكن اعمله ترلي بس اعمل ايهبقى بالفرخه وانجزوا وردوا بسرعه
ع
أنا اسمي بوسي و ساكنة في التجمع و زهقانة موت من أكل البيض و اللبن بجد كرهت الأكل كله و كرهت نفسي أعمل ايه؟؟
y
يللا ياعيالانجزوا وقولوا اى حاجه اعملها للغلبان الصايم ده
عشان كمان هو اجازة بليل ان شاء الله
وعاوزة افوق واروق البيت حبه على ادجى واعمله حاجه حلوة كمان :)

يلللالالالا عشان ملك كمان عماله تشدنى عشان عاوزة البي سي :)

عيال اخر زمن
د
يميم بجد هيه اتاجلت كام بعد 3 عشره ولا هيه 3 عشره
د
حمريها وخلاص وحبه رز وكان الله يحب المحسنين
د
بوسي اشربي لبن رايب احلي وافيد من الحليب العادي والبيض معرفش اصلي مش بطيقه الا اومليت او عيون
y
ومين قالك يابوسي تاكلى بيض ولبن
اكيد مامتك وحماتك :)
سيبك مكنهم ياروحى
كل الدكاتره بيقولوا اول تلات شهور تاكلى اللى يجي على نفسك والى انت مش تحبي تاكليه بلاش منه
اهم حاجه تاخدى كالسيوم سواء بشرب لبن او اكله بقى رز بلبن مهلبيه كريم كراميل زبادي
اى فشنكاح داخله لبن والسلام

وتاخدى فوليك اسيد وبس
ع
ازيك ي ايمان انت في مصر و لا السعودية؟؟ يميم الفرخة ممكن تحطي عليه طماطم معصورة و بصل و توابل مشكلة و تحمريها في الفرن ، و ممكن تطلعي كبدة تحمريها في السريع و شوية مكرونة مش هاتاخد حاجة
د
انا الان فسعوديه
y
اه صح الرايب احلى واطعم واحسن وافيد
ايمان لا لسه متاجلتش اخر حاجه لحد دلوقتى يوم 3 اكتوبر
بس محافظ الجيزة اعلن النهارده ان جميع مدارس الجيزة هتروح تلات ايام بس في الاسبوع واللاتنين ولا التلاته الفاضلين اجازة
د
والله يلغوها افضل بلا هم
ع
ايمان انتي في الشهر الكام ؟؟ و بجد يا يميم أنا مش مصدقة الكلام اللي بتقوليه يعني انا انخدعت و لا اييييه ، بس المشكلة ان الدكتور بتاعي هو الليي قالي كوبايتين لبن و بيضتين كل يوم و جوزي بيفضل ورايا لما يأكلهوملي بالعافية
y
بوسي ايه ده انت عارفه انا عندى ايه في الفريزر كمان ههههههههههه
لا ماليش نفس اعمل كبده ولا طايقه اكلها النهارده

وعلى فكره يابطه انت كمان مالكيش اكل كبده خاااااااااالص مااااالص باللص
عشان الكبده مليانه فيتامين ( أ ) وده كتره للحامل بيعمل لادر الله تشوهات في الجهاز العصبي للجنين
ومش مسموح لى حامل انها تاكل كبده الا بعد الشهر الخامس مايخلص

وماتسمعيش كلام امك وحماتك وتاكليها عشان كلها حديد:)

كلى عسل اسود في حديد اكتر وافيد
د
انا في اول السادس يا جميل
د
وسبانخ وبتنجان
X