تجمع وتجهيزات ورغى حوامل مصر العساسيل لشهر رمضان الكريم

crazy ananas 21-08-2009 7,154 رد 347,310 مشاهدة
ب
وبعدين
r
كوباية مايه;10264456:
ههههههههههههههههههه ولا انا كمان يا رشا عاجبنى ولا اسم فيهم

بصى فى اسماء زى

حسين
عمر
عمرو
ياسين
اسماعيل
ادهم
محمد طبعا
يوسف
زياد
حسن
عبد الرحمن
عبد الله


ولا دول كمان عجبنى ههههههههههههههههه

حسين قديم ورخم

عمر عندى عمر ربنا يخليهولى يارب

عمرو كان جوزى يطلقنى لو سميته ده اسم ابن خالى وكان متقدملى قبل جوزى ههههههههه

ياسين مش بطال بس مش حيليق مع اسامى ولادى التانين عمر وزياد وياسين مش ماشى خالص

ادهم مش بطال

محمد استحالة ابو هانى اسمه محمد واخوه كمان وابن اخوه وابن خالته وابن عمه ههههههههههه اه والله العيلة كلها اسمها محمد تفضلى تقولى محمد مين يقولولك محمد الكبير ابن فلانة بنت علان هههههههه ولفة سودة

يوسف عندى حساسية ضد الاسامى المشتركة بين الديانات عايزة حاجة اسلامية بحته

زياد عندى ماشاء الله ربنا يخليه ويحميه

حسن قديم جدا

عبد الرحمن وعبد الله حماتى بتغيظنى وتقولى سميه كدة وادلعه واقوله يا عبده قلتلها اه على اساس انه عبده السفرجى ههههههههه وطبعا مش حينفع اسميهم مع انهم لذاذ
أ
انا طول الشهور اللى فاتت كن عندى امساك فا كنت باكل عنب وبطيخ علطول

وكل التقلصا والقاولون والحاجات دى عادى بس حاولى تاكلى زبادى ولبن عشان بيخففوا الحاجات دى
ب
ولا اسهال باردو

ولا انتى عندك لا دة ولا دة
هههههههههههههههههههههههههههههه
أ
انا جعانه اوى اوى اكلت ممبار ولسه جعانه ونفسى اكل ممبار تانى بس خلصته كله عاااااااااااااااااااااا
ص
عضمى بقا لما يوجعنى اعرف ان مبشربش لبن وفعلا الحمد لله
m
كوباية مايه;10264526:
انا طول الشهور اللى فاتت كن عندى امساك فا كنت باكل عنب وبطيخ علطول

وكل التقلصا والقاولون والحاجات دى عادى بس حاولى تاكلى زبادى ولبن عشان بيخففوا الحاجات دى

علي طول فعلا عندي كده حاول اكل زبادي بس الغثيان اعمل في ايه بس
r
miko85;10264475:
اياد ومهند انا لو طلع ولدين ان شاء الله هاسمي دول والاسماء ال مختارهم كلهم حلوين


ان شاء الله يكون ولد وبنت .. وشكرا ياقمر على زوقك دا انت اللى حلو ياحلو ههههههههه


miko85;10264494:
كمان هو هايتكلم بعد التعب ال انا شايفاه ده ههههه
الامساك في الحمل عادي والتقلص في المعده


بلاش امساك اشربى لبن وكلى زبادى امال لما تخدى الحديد فى الشهور المتقدمة من الحمل حتعملى ايه ده بيعملى امساك بيبهدلنى ده ناهيكى عن وجع معدتى والقولون .. الله المستعان


كوباية مايه;10264526:
انا طول الشهور اللى فاتت كن عندى امساك فا كنت باكل عنب وبطيخ علطول

وكل التقلصا والقاولون والحاجات دى عادى بس حاولى تاكلى زبادى ولبن عشان بيخففوا الحاجات دى


اه يا بسبس ارخم حاجة القولون وخصوصا ان قولونى عصبى وتاعبنى من قبل الحمل وفى الحمل بقى اتدمر بس لو اكلت عنب زيك ممكن اموت لان قولونى مش بيحب العنب هههههههههه بس على مين بضرب عنب برده ولالالالالالالالالالالالالا يهمنى
m
صوت العيون;10264539:
عضمى بقا لما يوجعنى اعرف ان مبشربش لبن وفعلا الحمد لله

اه يامورو وانا كمان عظمي واجعني جدا من جوا ممكن صح من قله شرب اللبن
ص
اه ما الكتور قالى كالسيوم وجايلك بدر الحمد لله
بس مكتبليش حاجه دلوقتى الحمد لله
r
miko85;10264542:
علي طول فعلا عندي كده حاول اكل زبادي بس الغثيان اعمل في ايه بس



ههههههههههههههههههه فكرتينى بصحبتى كانت معايا عند الدكتورة امبارح ماشاء الله لاقوة الا بالله عندها 3 ولاد وحامل فى الرابع وعندها 37 سنة وحاسة بردوا بغثيان ووجع فى جسمها وعلى طول نايمة فا قلقانة بقولها انتى نسيتى وهى مصمممة انها فاكرة ودى حاجة ماحصلتلهاش وقلقانة عشان سنها كبير هههههههههههههه اول ماقالت للدكتورة عندى كذا وكذا ياترى فى ايه راحت الدكتورة ضحكت وقالتلها اصل حضرتك يا انسة حامل ودى اعراض حمل بعيد عنك ههههههههههههههههههههههههه .. البنت ضحكت قالتلها معلش اصلى بفتكر الاعراض دى عندى بس عشان العضمة كبرت هههههههههههه

فكرتينى بالموقف ده مافيش حل ياماما للغثيان ده امر طبيعى جدا جدا جدا اول 3 شهور .. الحل هو برشام مخصص لغثيان وان شاء الله يخفف الاعراض بس انا معايا مش عمل حاجة الحمل ده لكن الحملين اللى فاتوا كان مريحنى جدا
m
roshy&hany;10264549:
ان شاء الله يكون ولد وبنت .. وشكرا ياقمر على زوقك دا انت اللى حلو ياحلو ههههههههه





بلاش امساك اشربى لبن وكلى زبادى امال لما تخدى الحديد فى الشهور المتقدمة من الحمل حتعملى ايه ده بيعملى امساك بيبهدلنى ده ناهيكى عن وجع معدتى والقولون .. الله المستعان




اه يا بسبس ارخم حاجة القولون وخصوصا ان قولونى عصبى وتاعبنى من قبل الحمل وفى الحمل بقى اتدمر بس لو اكلت عنب زيك ممكن اموت لان قولونى مش بيحب العنب هههههههههه بس على مين بضرب عنب برده ولالالالالالالالالالالالالا يهمنى


يارب يكون ولد بنت هو صح ممكن يارب وسمي الولد شكيي والبنت دودو علي راي الاعلان
طيب يعني الفولك اسيد ده مهم اصلي ساعات بنساه وهو ال بيعمل الامساك
وفعلا السماء كلها حلوه
m
roshy&hany;10264573:
ههههههههههههههههههه فكرتينى بصحبتى كانت معايا عند الدكتورة امبارح ماشاء الله لاقوة الا بالله عندها 3 ولاد وحامل فى الرابع وعندها 37 سنة وحاسة بردوا بغثيان ووجع فى جسمها وعلى طول نايمة فا قلقانة بقولها انتى نسيتى وهى مصمممة انها فاكرة ودى حاجة ماحصلتلهاش وقلقانة عشان سنها كبير هههههههههههههه اول ماقالت للدكتورة عندى كذا وكذا ياترى فى ايه راحت الدكتورة ضحكت وقالتلها اصل حضرتك يا انسة حامل ودى اعراض حمل بعيد عنك ههههههههههههههههههههههههه .. البنت ضحكت قالتلها معلش اصلى بفتكر الاعراض دى عندى بس عشان العضمة كبرت هههههههههههه





فكرتينى بالموقف ده مافيش حل ياماما للغثيان ده امر طبيعى جدا جدا جدا اول 3 شهور .. الحل هو برشام مخصص لغثيان وان شاء الله يخفف الاعراض بس انا معايا مش عمل حاجة الحمل ده لكن الحملين اللى فاتوا كان مريحنى جدا


انا كمان كل ماكلم بابا يقولي دي اعراض حمل يابنتي وكمان الاعراض مضاعفه علشان التوينز يلا ادعولي اصلا وزني بعد الحمل 52 كيلو
وكمان الدوا ال بيودي الغثيان ولا بيعمل معايا اي حاجه برجع باستمرار والغريبه باه يقولك الغثيان في الصباح الباكر انا عندي اليوم كله
r
ميكو ده الفوليك اسيد اهم حاجة فى حياتك كلها اول 3 شهور واوعى تنسيه وخصوصا انهم توأم يعنى حيحتاجولهم جدا جدا .. ظبطى الموبايل بتاعك على ميعاد الدوا واوعى تنسيه

ونا كنت باخده عادى مش كان بيعملى امساك .. بس انتى اضربى زبادى قبل النوم وكله حيتظبط باذن الله هههههههه
c
kato;10264031:
اناناسة ازيك يا قمر انا الحمد لله تمام انتى اخبارك اية واخبار اناناسة اية خلصتى كل حاجتها ولا لسة يا قمر انا والله لسة ولا اشتريت اى حاجة ومكسلة انزل الجو حر وكمان زحمة جدا بفكر انزل بعد العيد ربنا يسهل


انا الحمد لله واناناسه نزله شلاليت عالاخر
اما الحاجات فناقصلى شويه حاجات بسيطه الحمد لله
انت استنى بعد العيد لان الدنيا زحمه موووووت وكمان يكون الشتوى كله نزل هو فى محلات بدءت تنزل بس بعد العيد الشتوى كله هينزل بس ابدئى فالكوفيرتات والحاجات ديه
هو لفلى اللى فمكرم نزل الشتوى كله
بس ابدئى لانك خلاص فالسابع والحاجه لما تيجى مره واحده بتكون حاجه رخمه
وربنا معاكى :)

miko85;10264039:
[QUOTE=love_me_more307;10263953]
ازاي ياكريزي خلصت 8اسابيع وكام يوم ان كنت انا مجوزه بقالي شهرين وخمس ايام بصي اخر بيريود جاتلي يوم 16\7 صح كده التيكر

مهو باين فالتيكر انك كملتى 8 اسابيع يعنى شهرين و3 ايام يعنى ممكن تكون حملتى علطول عادى يعنى فى ناس بتحمل من اول يوم
انا شفتلك يوم الولاده المفروض ان اخر التاسع ان شاء الله يوم 22-4
هو انتى لسه مرحتيش لدكتور وله ايه

كوباية مايه;10264063:
انا جيت يا بنات

ازيك يا بسبس وازاى البيبى يارب تكونوا بخير :)

love_me_more307;10264091:

بنات هو الواحده بتفضل في قلق كده لحد ما تشوف البيبي في كيس الحمل انا بجد فاضلي 10 ايام واروح للدكتور تاني عشان يشوف كيس الحمل فيه جنين ونبض ولالا ومرعوووبه بببجد انا مااا صدقت كابووس التكيسات خلصت منه وحملت الحمد لله بالمنشطات نفسي ارتاح كل ماعدى فتره من القلق تطلع لي فتره جديده حللت قبل البريود طلعت حامل فرحت ورجعوا قلقونى قالوا مش شرط لازم بعد الدوره رحت للدكتور بعد الدوره قال مفيش كيس حمل مقدرش اقول حمل ولالا اعملي تحليل رقمي عملته طلعت النتيجه كبيره قالي عديه بعدها بيومين عملته الحمد لله اتضاعفت وبززيااده ورحت وشوفت كيس الحمل لاقيتس الدكتور بيقولي مقدرش اقولك الجنين سليم ولالا الا لما يظهرلي بعد 10 ايام واشوف نبضه بجد قلقانه اووووي ادعولي

يا بنتى بما ان كل حاجه مش فى ايدينا يبئا سبيها لربنا لان مش احنا اللى بنخلى نفسنا نحمل او لا كله نصيب ومن كرم ربنا علينا ولزم نرضى بكل حاجه خاصه بالمواضيع ديه لانها مش بايدنا وربنا يكملك فرحتك على خير ومتقلقيش نفسك

kato;10264165:

لسة محتارين ياااااااااااة كتير كدة انا والله محتارة اسمى اية وكنت هسيبها لغاية الولادة بس لا خلاص هختار اسم احسن ما اولد واحتار كدة فعلا الموضوع يحير وكل ما اختار اسم ارجع واقول لا يلا ربنا يسهل

ايوه اختارى من دلوقتى عشان متجيش فالاخر وتتدبسى هايدى هههههههههههه

roshy&hany;10264277:
ازيكم يابنات وحشتونى اوى

معلش اتاخرت عليكم الاسبوع اللى فات كنت حتطلق بس ياخسارة ماحصلش نصيب ههههههههههههههه

ومن يومين الى الان تعبانة اوى عمالة ارجع وانقباضات فظيعة حتموتنى فى بطنى وظهرى .. ربنا يستر

ايه يا روشا ماتهمدى يا بنتى انتى تخلصى من حاجه تدخلى فى حاجه ذنب الغلبان اللى جوه ايه بس ربنا معاكى ويكملك على خير وخالى بالك من نفسك :)

om_tota;10264387:
محدش يعرف حاجة عن فراشة الايمان زمنها ولدت هيا وكوفى

انتى تقصدى كوفى روز وله حد تانى
اللى هى ام ياسر ورشدى

كوباية مايه;10264398:
انا حاسه ان يميم بتولد ربنا معاها

هى كانت قايله اول 10 عموما ربنا معاها ويسهلها يارب

love_me_more307;10264406:
كريزي انا اصلا لما بدخل على خاصيه التوقيع بيقولي غير مسموح لك بخاصيه التوقيع مش فاهمه يعني ايه

والله معرفش يا لاف كان نفسى افيدك

miko85;10264414:
طيب بالنسبه للايام ال فطرنا فيها هانعوضها ازاي انا برجع علشان كده بفطر

انا سمعت كلام كتير بصراحه فى ناس اعرفهم فطروا وطلعوا فلوس وخلاص
فى ناس هطلع فلوس وهتصوم فانا مش عارفه بصراحه
انا طلعت فلوس وهحاول اعوضها اتنين وخميس كدا وربنا يتقبل
r
بنات انا حولد باذن الله فى شهر اتنين يعنى 10 او 15 /2 / 2009

البس البيبى ايه .. فانلة كم وفانلة نص وفانلة كات وعليهم السلاوبيت والشراب ايه رايكم ولا كدة تقيل عموما انا فى البيت مش بلف فى كوفرتات مش بحبها يعنى قليل اوى وبليل باغطى البيبى ببطانية

ايه رايكم

ولو صح اللى قلته يبقى كفاية عليه

6 فانلات نص
و 6 بكم
و 6 كات
و6 بنطلونات بيضا اللى هى تحت الملابس البنطلونات الداخلية

بصوا ايام عمر جبتله دستة كانت رخيصة مش غالية اوى بس للأسف اول غسلة البنطلون كش جدا وبقى خامته ناشفة مش طرية زى اول لابسة دا ناهيكم عن الاستيك وسع جدا لدرة ان انا كان ممكن البسه هههههههههههه

عايزة خامة وماركة انتوا مجربينها بس تكون زى مابيقولوا غسيل ولبس حتى لو غالية مش مهم
أ
ازيك يا انوسه اهى يميم جات اهى

بت يا يميم ولدتى ولا لسه
y
وحشتوووووووووووووووووووووووووووووووونى بياعيال
انا لسه ماولدتش
ان شاء الله هاولد يوم 4 اكتوبر
يعنى ااول يوم دراسه :(
ادعولى بقى دعوات مكثفه الله يكرمكم ان المدارس تتاجل تانى شويه عشان اعرفاروح المدرسه اول يوم مع ملك براحتى وكمان عشا الدنيا هتتلخبط جامد جدااامعانا لو ده حصلوهى دخلت يوم الولاده
m
بس انا اسمع يابنات ان فيه ستات لا بتحس بترجيع ولا غثيان ولا صداع ومنهم واحده صاحبتي وبتحلف انها ماسحيتش بوحم خالص
y
تايه ده البت ندى وبوكي هنا كمان
ياحلاوة ياحلاوة مبروك ياعيال
X